BMW Misyon:Misyonumuz, otomobil sektöründe, müşterilerin beklentisi ve ihtiyaçlarının paralelinde, satış öncesi, satış ve satış sonrasında en güvenilir ve verimli biçimde üstün hizmet sunmaktır. Sektördeki öncü rolümüzü muhafaza ederek, pazar payımızı artırmak, müşteri memnuniyeti ve sadakatini sağlamak ve çalışanlar, toplum ve hissedarlarımıza değer katarak, sürekli iyileştirme sağlamaktır
BİREYE,DÜRÜSTLÜĞE VE BÜTÜNLÜĞE SAYGI!!! Vizyon:Amacımız üstün ve güvenilir ürünler ve hizmet sunarak müşterilerimize azami tatmin sağlamak. Bireye, dürüstlüğe ve bütünlüğe saygı anlayışımız, şirketimizin her alanında sürekli mükemmele ulaşma çabalarımız ve sosyal sorumluluğumuz, bize en fazla takdir edilen şirket konumunu sağlayacaktır. Müşterilerimiz, çalışanlarımız, iş ortaklarımız ve hissedarlarımız, sunulan üstün ürünler ve hizmetlerden, teşvik edici çalışma şartlarından, gelişme, büyüme ve olağanüstü ticari başarılardan memnuniyet duyacaklardır.
BMW Türkiye Personel Sayısı BMW’nin Türkiyede çalışan personel sayısı 110’dur.
SON 5 YILIN SATIŞ RAKAMLARI SATIŞ RAKAMI 2001 1248 2002 2750 2003 3618 2004 3423 2005 (OCAK-EKİM ARASI) 3281
Net yıllık satışlar {milyon euro} 2000 240,4 2001 76,1 2002 134,1 2003 194,7 2004 189,6 1984-2004 1738,1
BCG MATRIX Pazarın Büyüme Hızı Şirketin Pazar Payı STARS 3 SERİSİ QUESTION MARK 1 SERİSİ CASH COWS 5 SERİSİ DOGS 7 SERİSİ Şirketin Pazar Payı
NEDEN STAR ÜRÜN 3 SERİSİ?? Sahip olduğu yüksek satış rakamları Bulunduğu segmentin ülkemizdeki büyüme hızı Bu segmentte satılan araçların sayısı krizden sonra ortalama %45 artış göstermiştir.
PRODUCT EXPANSION GRID MEVCUT ÜRÜN YENİ MEVCUT PAZAR Market Penetration 3 serisinin yıllardır süren satışı Product Development M6 modelinin bu yıl piyasaya sürülmesi PAZAR Market Development Çin Pazarı Diversification Bmw’nin motosiklet üretmesi
PİYASA YÖNETİM EĞİLİMLERİ BMW kendine en uygun stratejiyi marketing concept olarak belirlemiştir… Müşteri memnuniyetini ön planda tutan BMW’nin bu doğrultuda yaptıkları: Modellerini sürekli geliştirmesi Ürünlerinde sunduğu zengin opsiyonlar Yaygın servis ağı
MÜŞTERİLERİN BEKLENTİ VE MEMNUNİYET DÜZEYLERİ
DEMOGRAFİK SEGMENTS Yaptığımız ankette demografik segmentlerden yaşı,cinsiyeti,öğrenim durumunu,medeni hali ve aylık gelir düzeyini kullandık.
ANKETİMİZDE KULLANDIĞIMIZ DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLER YAŞ CİNSİYET MEDENİ HAL ÖĞRENİM DURUMU AYLIK GELİR DÜZEYİ 18-25 BAY EVLİ İLKÖĞRETİM -3.000 YTL 25-30 BAYAN BEKAR LİSE 3.000-5.000 YTL 30-40 DUL LİSANS 5.000-10.000 YTL 40+ YÜKSEK LİSANS 10.000+ YTL
YAŞ İÇİN HEDEF KİTLESİNİ NASIL BELİRLEDİK??? Yaş etkenine fiyat beklentisi kriteriyle anova uyguladığımızda p değerini 0,076 bulduk.Bu değer temel aldığımız p değeri olan 0,08 den küçük olduğundan fiyat beklentisiyle yaş arasında anlamlı bir ilişki bulunmaktadır.Beklenti ortalamalarının bulunduğu tabloya baktığımızda 40 yaş ve üzeri segmentinin en yüksek ortalamaya sahip olduğu sonucuna ulaştık.
CİNSİYET İÇİN HEDEF KİTLESİNİ NASIL BELİRLEDİK??? Cinsiyet etkeni ile konfor beklentisine anova uyguladığımızda anlamlılık düzeyinin 0,039 olduğunu gördük.Bu değer temel aldığımız 0.05 değerinden küçük olduğundan cinsiyet ile konfor beklentisi arasında istatistiksel anlamlı bir ilişki bulunmaktadır.Erkeklerin beklenti ortalamaları tablosunda en yüksek ortalamaya sahip segment olduğunu gördük.
ÖĞRENİM DURUMU İÇİN HEDEF KİTLESİNİ NASIL BELİRLEDİK??? Hız beklentisi ve öğrenim durumu üzerinde yaptığımız anova uygulamaları sonucunda anlamlılık düzeyinin 0,013 olduğunu gördük.Temel olarak aldığımız anlamlılık düzeyi olan 0,05’in bu değerden büyük olması sebebiyle aralarında anlamlı bir ilişki kurduk.Beklenti ortalamaları tablosuna baktığımızda lise mezunlarının en yüksek ortalamaya sahip segment olduğu sonucuna vardık.
AYLIK GELİR DÜZEYİ İÇİN HEDEF KİTLESİNİ NASIL BELİRLEDİK??? Aylık gelir düzeyine güvenlik beklentisi kriteri ile anova uyguladığımızda p değerini 0,038 bulduk.Bu değerin 0,05 değerinden küçük olması sebebiyle aralarında istatistiksel anlamlı bir ilişki kurduk.Daha sonra beklenti ortalamalarının olduğu tabloda 5000-10000 ytl arası segmentin en yüksek ortalamaya sahip olduğunu gördük.
HEDEF KİTLESİ 50 BMW kullanıcısı üzerinde yaptığımız anket sonuçlarına göre: BMW kendine hedef kitle olarak 40 yaş ve üzeri,lise mezunu,aylık geliri 5000-10000 ytl arasında olan erkekleri seçmelidir.
MARKANIN MÜŞTERİLERİN ZİHNİNDE GELİŞTİRMEK İSTEDİĞİ KONUM CÜMLESİ Tespit ettiğimiz hedef kitlenin en önemli ihtiyacı güvenliktir.BMW Eurocar güvenlik testlerinden bütün modelleriyle 5 yıldız almıştır.
MÜŞTERİ ALIŞ DAVRANIŞINI ETKİLEYEN EN ÖNEMLİ FAKTÖRLER Kişisel Faktörler -Ekonomik imkanlar -Yaşam tarzları -Meslek -Yaş -Kişilik özellikleri
BMW’NİN TOPLUM REFAHINA KATKILARI Sigarayla Savaşanlar Vakfına çocuklar için yardım Kurşunsuz Benzinli otomobillerin ilk kez ithal edilmesi İlköğretim okullarında trafik eğitim kampayasının başlatılması Çevre kirliliğini azaltmak için egzos emisyon oranının düşürülmesi
BMW’NİN MARKET SEGMENTASYONU COĞRAFİ - ÜLKE - BÖLGE - ŞEHİR . PSİKOGRAFİ SOSYAL SINIF YAŞAM TARZI DEMOGRAFİ - YAŞ - CİNSİYET - MEDENİ HAL - AİLEYİ OLUŞTURAN KİŞİ SAYISI - ÖĞRENİM DURUMU . DAVRANIŞSAL DURUM SADAKAT DURUMU
BMW’NİN PİYASA SEGMENTASYONUNDA KULLANDIĞI DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLER CİNSİYET MEDENİ HAL ÖĞRENİM DURUMU AİLE GENİŞLİĞİ AYLIK GELİR DÜZEYİ -25 ERKEK EVLİ İLKOKUL MEZUNU 1-2 -2.000 YTL 25-35 KADIN BEKAR ORTAOKULMEZUNU 3-4 2.000-4.000 YTL 35-45 DUL LİSE MEZUNU 5+ 4.000-8.000 YTL 45+ ÜNİVERSİTE MEZUNU 8.000+ YTL YÜKSEK LİSANS
BMW’NİN HEDEF KİTLESİ BMW kendisine hedef kitle olarak 35-45 yaş arası,aylık geliri 4000-8000 ytl arası olan,üniversite mezunu,evli ve 3-4 kişiden oluşan aileye sahip erkekleri belirlemektedir.
BMW’NİN BELİRLEDİĞİ POSITIONING STATEMENT “Belirlediğimiz hedef kitlenin en önemli ihtiyacı olarak performansı görmekteyiz.Bu doğrultuda M5 ve M6 modellerinde yeni geliştirdiğimiz 507hp’lik motoru kullanmaktayız.”