UZAKTAN EĞİTİM.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KONU: UZAKTAN EĞİTİM TÜRLERİ
Advertisements

ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ DİĞER KONULAR
DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,
HAZIRLAYAN Dr. Mehmet Arif ÖZERBAŞ.
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
Uzaktan Eğitimde Yayın Yolu ile Öğrenme Ortamları
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Uzaktan Eğitimin Temelleri 2
Eğitimde Bilişim Teknolojisi Kullanımı ve Temel Kavramlar
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Eğitim Öğretimde Planlama
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Uzaktan Eğitimin Temelleri
Uzaktan Eğitimin Temelleri
Mobil Öğrenme m-öğrenme
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
E-Öğrenme Nedir?
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
Uzaktan Eğitimde Öğretmen ve Öğrenci Rolleri
UZAKTAN EĞİTİM Prof.Dr.Petek Aşkar
Osman SAKA- Bilişim 2000 Prof.Dr. Tanju Aktuğ Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Doç.Dr. Ziya Alkan Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Dr. Murat Sincan Hacettepe.
Yüz yüze Akademik Danışmanlık Hizmetleri Öğrenme-öğretme süreçlerinin ve uygulamalarının öğretmen ve öğrencilerle bir arada yürütülmesi.
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
U ZAKTAN E ĞITIMDE A KADEMIK D ANıŞMANLıK V E R EHBERLIK.
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
UZAKTAN EĞİTİMDE YAYIN YOLLARI
UE TEKNOLOJİLERİ Ders UZAKTAN EĞİTİMİN TEMELLERİ Ders Sorumlusu
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Uzaktan Eğitimde Kavramsal Çerçeve
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Akademik Bilişim Muğla Üniversitesi
TÜRKİYE’DE SANAL SINIF
UZAKTAN EĞİTİM. Ana Hatlar ● Uzaktan Eğitim Nedir? ● Tarihçesi ● Avantajları / Dezavantajları ● Geleneksel Eğitimle vs Uzaktan Eğitim.
TÜRKİYE’DE UZAKTAN EĞİTİM
UZAKTAN EĞİTİM.
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
İÜ AUZEF VİZYON VE STRATEJİ ÇALIŞTAYI Melih Arat ve Hakan Turgut
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
MORE ENSTİTÜ UZAKTAN EĞİTİM
Eğitim-Bilişim Ağı (EBA)
BÖLÜM 10 UZAKTAN EĞİTİM √ Uzaktan Eğitim Nedir? √ Uzaktan Eğitim Etkili mi? √ Uzaktan Eğitim Teknolojileri Nelerdir? √ En İyi Uzaktan Eğitim Teknolojisi.
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Eğitim Bilimine Giriş Turgay Baş 1.
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
SANAL SINIF UYGULAMASI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
UZAKTAN EĞİTİM.
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
Öğretimin Planlanması
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
FLİPPED CLASSROOM. Öğrencilerin en iyi şekilde öğrenmelerini amaçlayarak, derslere gelmeden önce, öğretim görevlileri tarafından kendilerine sağlanmış.
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

UZAKTAN EĞİTİM

Uzaktan eğitim nedir? Uzaktan eğitim etkili mi? Uzaktan eğitim teknolojileri nelerdir? En iyi uzaktan eğitim teknolojisi hangisidir? Uzaktan eğitim etkililiği nasıl sağlanır? Uzaktan eğitimin geleceği nedir?

UZAKTAN EĞİTİM NEDİR? Uzaktan eğitim; farklı ortamlarda bulunan öğrenci ve öğretmenlerin, öğrenme-öğretme faaliyetlerini, iletişim teknolojileri ve posta hizmetleri ile gerçekleştirdikleri bir eğitim sistemi modelini ifade eder .

Uzaktan Eğitim Modelleri Tek yönlü iletişim Çift yönlü iletişim

Tek Yönlü İletişim : 1. Mektupla Dağıtım Modeli 2. Tek Yönlü Radyo ile Dağıtım 3. Tek Yönlü Televizyonla Dağıtım 4. Tek Yönlü Etkileşimli Bilgisayarla Dağıtım

Çift Yönlü İletişim 1. Çift Yönlü Etkileşimli Radyolu- Konferans Dağıtım Modeli 2. Çift Yönlü Etkileşimli Televizyonlu- Konferans Dağıtım Modeli 3. Çift Yönlü Etkileşimli Bilgisayarlı-Konferans Dağıtım Modeli

NEDEN UZAKTAN EĞİTİM? Daha geniş kitlelere eğitim hizmeti götürmek. Eğitimde fırsat ve imkan eşitliği sağlamak. Farklı mekanlardaki uzmanlardan yararlanmak. İlgileri,yetenekleri,yaşları,işleri ve coğrafi koşullar nedeniyle okula gelemeyen öğrencilerin eğitim ihtiyacını karşılamak. Her bireye bir ölçüde dilediği hız ve yöntemle öğrenme imkanı sağlamak.

UZAKTAN EĞİTİMLE DEĞİŞEN NEDİR? Sınıf öğretmenleri öğretimlerini daha etkili kılmak için sınıfta meydana gelen sözlü ve sözsüz olayları gözlemler. Uzaktan eğitim de bu gerçekleşmez.

UZAKTAN EĞİTİMİN SUNDUĞU İMKANLAR Uzaktan eğitimde kullanılan yöntemlerin işbirliği ve öğrenci - öğretmen arasında uzlaşmanın teminiyle eğitim sağlamak için gerekli bağlantı kurulabilir Zaman ve mekanın sınırlandırıcı özelliklerini ortadan kaldıran online bağlantı sistemiyle eğitimi gerçekleştirebilir ve eğitim amacıyla kullanılan bir çok yöntemden faydalanabilir

UZAKTAN EĞİTİMİN TÜRKİYE İÇİN ÖNEMİ Fırsat eşitliği sağlar. Öğretim üyesi kadrosu yetersizliği nedeniyle açılamayan derslerin, İnternet üzerinden verilmesini sağlar. Konusunda uzman öğretim üyelerinin bilgisinden farklı üniversite öğrencilerinin yararlanmasını sağlar.

GELENEKSEL EĞİTİM İLE UZAKTAN EĞİTİMİN KARŞILAŞTIRILMASI Daha uzun zaman Ders tabanlı     Yapısal Amaç güdümlü    Öğrenciler öğretmenlere bağlı   Geniş sınıflar    Harici kaynaklardan öğrenebilme  Öğretmen bilgi sağlayandır Hızlandırılmış / sıkıştırılmış Tartışma tabanlı Esnek Sonuç güdümlü Bağımsız öğrenciler Küçük sınıflar Öğrenme öğrenciler arasında  gerçekleşir Öğretmen öğrenimi kolaylaştıran bir araçtır

UZAKTAN EĞİTİM ETKİLİ Mİ? Uzaktan eğitimde de belirli şartlar yerine getirildiğinde yüz yüze eğitim kadar başarılı olduğu saptanmıştır.

Uzaktan Eğitim Teknolojileri İşitsel araçlar Basılı materyaller Video Bilgisayar Araçlar

UZAKTAN EĞİTİMİN SINIRLARI Öğrenme ortamlarında önemli görülen yüz yüze etkileşim ortam ve olanakları Anında yardım görememe ve sorunun giderilmemesinden kaynaklanan davranışların gelişimi Kendi kendine çalışma alışkanlığı olmayan ve bu yeteneğini geliştirmemiş bireyler için planlama zorluğu Çalışan bireylerin kendine ayıracakları vakitte ders çalışma zorunluluğu Laboratuar, atölye gibi uygulama ağırlıklı konuların işlenmesindeki sınırlılıklar

UZAKTAN EĞTİM ETKİLİLİĞİ NASIL SAĞLANIR? Uzaktan eğitimin etkililiği; öğrenciler,öğretim elemanları, yardımcı personel ve yöneticilerin tutarlı ve işbirliğine dayalı olarak çalışmalarına bağlıdır.Bu çalışmalar dikkatli bir planlamaya, derslerin gereklerinin yerine getirilmesine ve öğrenci ihtiyaçlarının iyi anlaşılarak karşılanmasına bağlıdır.

Öğrenciler: Uzaktan eğitimin programlarının etkililiği öğrencilerin öğrenme ihtiyaçlarının karşılanmasına bağlıdır. Öğrenme motivasyon,planlama ,öğretilen içeriği analiz etme ve uygulama yeteneği gerektirir. Uzaktan eğitimde öğrenme ve öğretme daha karmaşıktır.Çünkü;

Uzaktan Eğitimde Öğrenme Ve Öğretme Daha Karmaşıktır: Uzaktan eğitim öğrencilerinin çoğu, işi,ailesi olan yaşlı kişiler olduğundan birçok sosyal aktiviteyi de birlikte götürmek zorundadır. Uzaktan eğitimde öğrenciyi motive edici faktörler yoktur. Uzaktan eğitim öğrencilerinin öğrenim amaçları farklıdır. Uzaktan eğitim ortamlarında bilgi alış verişi genelde teknolojik araç gereçlerle sağlanır. Uzaktan eğitim yaklaşımı bireysel çalışma alışkanlığı kazanmış kişilerin başvurduğu bir yöntemdir.

Öğretim Elemanları: Öğretim elemanı; Dersi planlar istendik davranış değişikliğini öğrenciye kazandırmaya çalışmak. Yüz yüze iletişim olmadan öğrencinin özelliklerini ve ihtiyaçlarını iyi anlamak, Farklı kişisel özelliklere sahip olan öğrencilerin beklentilerini karşılayacak bir öğretim yaklaşımı izlemek, Eğitim araç gereçlerini çok iyi tasarlamak ve kullanmak zorundadır.

Yardımcı Personel: Yardımcı personel araç gereçleri kullanıma hazır hale getiren, ortamı düzenleyen, testleri, ödevleri, materyalleri öğrencilere gönderen , programın başarısında olmazsa olmazlardan biridir.Bundan dolayı yardımcı personel hem öğrencinin hem de öğretmenin beklentilerini anlamalı ve bunları yerine getirmelidir

Yöneticiler: Uzaktan eğitim kurumunun akademik etkinliğinden sorumlu olan en yetkili kişidir. Ayrıca doğru öğretim kadrosunu seçmekle de mükelleftirler

UZAKTAN EĞİTİMİN GELECEĞİ NEDİR? Uzaktan eğitimin geleceği , yeni teknolojilerin gelişmesine, yeni öğrenme ve bilgi elde etme metodolojisindeki ve ülke telekominikasyon politikalarındaki gelişime bağlıdır. Uzaktan eğitim alanında ana etkiye sahip olma ihtimali olan bir çok yeni teknoloji bulunmaktadır. Bu teknolojiler Kişisel Bilgisayarlar, Video Sunucular/Dijital Video, Sanal Gerçeklik

İnternet sayesinde insanlar dünya çapında , yayınlanan tüm veri tabanlarına anında erişebilmektedir.Bu elektronik ağlarla insanlar arasında daha basit ve ucuz bir iletişim ortamı oluşturulmaktadır. Küçücük bilgisayarlarla dünyadaki bilgilerin çoğuna anında ve istenen yerde kablosuz ulaşmak mümkün olacaktır.

ÖĞRETİMSEL TELEVİZYON Öğretimsel televizyon tek yönlü veya çift yönlü olabilir. Tek yönlü iletişimde önceden hazırlanmış programlar kullanılır. Çift yönlü iletişimde yayının gerçekleştirileceği yer stüdyo gibi düzenlenir ve öğretmen, öğrencilerle çift yönlü iletişim sağlar.

Öğretimsel Televizyonun Yararları Karmaşık veya soyut kavramlar basitleştirilir. Gerçek hayatta yapılması zor olan olayları öğrencilere göstermenin en etkili yoludur. Kavramları tanıtmak,özetlemek ve gözden geçirmek açısından etkilidir. Hareket özelliği sayesinde bir deneyin nasıl yapıldığını yavaşlatma,canlandırma ve durdurma teknikleriyle gösterilebilir.

Öğretimsel Televizyonun Sınırlılıkları Kaliteli bir televizyon yayını yapmak çok masraflıdır. Video üretimi zaman alıcıdır ve oldukça ileri düzeyde araç gerecin kullanımını gerektirir. Özel araçlara uzman kişilere ve uygun fiziksel ortamlara ihtiyaç vardır. Belirli bir öğrenci düzeyine göre hazırlanır. Etkileşim olmaksızın kullanıldığında öğretimsel etkililiği sınırlıdır. Eğitim programları profesyonelce hazırlanmadığında öğrenciler sıkılabilirler.

Kaynaklar http://w3.gazi.edu.tr/~ozerbas/