E Ğİ T İ M VE Ö Ğ RET İ M İ LE İ LG İ L İ H İ ZMETLER 1-F İ Z İ K İ DURUMLA İ LG İ L İ H İ ZMETLER 2-E Ğİ T İ M-Ö Ğ RET İ M DURUMU İ LE İ LG İ L İ H İ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
Advertisements

TVO Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
ANADOLU LİSELERİ TANITIM SUNUSU OKUL REHBERLİK SERVİSİ
Okul Bahçesi Tabelalar
Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim ve Orta Öğretim
Millî Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
 Ü lkemizde gerek orta ö ğretime gerekse y ü ksek ö ğretime ge ç işte ç oktan se ç meli test tekniği uygulanmaktadır. Bunun doğal bir sonucu olarak ö.
Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
HAZIRLAYANLAR: Hasan KAR İ P Ali İ hsan GENÇ Ali KAYGISIZ D. Gülseren D İ VLEK Ahmet KOÇAK Özcan KILIÇ Ercan GÜNEŞ Osman ARICI Mustafa KAPTAN.
REHBERLİK DERS II.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
12 Yıllık Zorunlu Eğitime Yönelik Uygulamalar
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
POLATLI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
KEŞFET KENDİNİ PROJESİ
Alanya İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
Bilgisayar Destekli Eğitim
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
ORTA ÖĞRETİM KURUMLARI SOSYAL ETKİNLİKLER YÖNETMELİĞİ
ÖZEL EĞİTİM NEDİR? Çoğunluktan farklı ve özel gereksinimli çocuklara sunulan, üstün özellikleri olanları yetenekleri doğrultusunda kapasitelerinin en üst.
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
STAJ ÇALIŞMASI VE ESASLARI Mesleki Ve Teknik Eğitim Yönetmeliği Md 58
HAFTALIK DERS ÇİZELGELERİ VE SEÇMELİ DERSLER
BEP GELİŞTİRME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG) TERCİH ve YERLEŞTİRME SİSTEMİ –
İLK ÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ
AKSU İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Eğitim Kurumları Bilgilendirme Toplantısı Eğitim Kurumları Denetimi
MEB Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği RG Değişiklik Sayı Tarih
MERSİN İLİ AKDENİZ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI REHBERLİK ve PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ ÇERÇEVE PLANI (TASLAK)
DOĞRUDAN TEMİN 22 (d).
E Ğİ T İ M KAL İ TES İ N İ YÜKSELTMEYE YÖNEL İ K EYLEM PLANI.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BÜTÜNLEŞTİRME EĞİTİCİ EĞİTMENİ İHSAN KESİK
T. C. DENİZLİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İşyeri Sağlığı ve Güvenliği İlçe Milli Eğitim Müdürleri Bilgilendirme/Değerlendirme Toplantısı 20/10/2015 DENİZLİ.
1. Destek Eğitim Odası nedir? Okul ve kurumlarda, yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte aynı sınıfta eğitimlerine devam eden özel eğitime ihtiyacı.
SORU VE CEVAPLARLA DESTEK E Ğİ T İ M ODASI H İ ZMETLER İ HAZIRLAYAN H İ DAYET GÜL.
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
BİTLİS REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ/Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü, Adres: Taş.
BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ YÖNERGE’SİNE GÖRE İŞLEYİŞ.
OKUL YÖNETİMİ Dr. Kerim Karabacak
U Ş AK İ L M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K B İ R İ M İ.
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
T.C. HAKKARİ VALİLİĞİ HAKKARİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Destekleme ve Yetiştirme Kursları.
METEM REHBERLİK SERVİSİ
GÜLBAHAR ÖKÇE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ a)Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü b)Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölümü.
Destek Eğitim Odaları.
İSG BİRİMLERİNİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
E Ş ME İ LÇE M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K BÜROSU.
TANILAMA.
DESTEK EĞİTİM ODASI UYGULAMA KILAVUZU
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Hazırlayan:.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖZEL EĞİTİM Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim.
R.Gazete No R.G. Tarihi: İşyeri hekimi: İş sağlığı ve güvenliği alanında görev yapmak üzere Bakanlıkça yetkilendirilmiş işyeri hekimliği.
… Sınıf Öğretmeni.
DESTEK EĞİTİM ODALARI.
OKULLARDA REHBERL İ K SERV İ SLER İ – H İ ZMETLER İ.
DESTEK EĞİTİM ODASI Nedİr?
Hanife ÇAKIR Uzman Öğretmen
REHBERLİK DERS II.
Sunum transkripti:

E Ğİ T İ M VE Ö Ğ RET İ M İ LE İ LG İ L İ H İ ZMETLER 1-F İ Z İ K İ DURUMLA İ LG İ L İ H İ ZMETLER 2-E Ğİ T İ M-Ö Ğ RET İ M DURUMU İ LE İ LG İ L İ H İ ZMETLER 3-BÜRO İ ŞLER İ 4-Ö Ğ RENC İ İ ŞLER İ 5-PERSONEL İ ŞLER İ

F İ Z İ K İ DURUM 1) Okul Bahçesi 2) Tabelalar Kurumların yerleşimindeki; birimi, bölümü, katları gösteren yönlendirme tabelaları yönetmelik ve kılavuza uygun olarak düzenlenir. Yerleşke özelli ğ i taşıyan kurumların bahçe girişinin uygun bir yerine kurumun bölüm ve birimlerini belirten yerleşim planı konulur.

F İ Z İ K İ DURUM 1) Okul Bahçesi 2) Tabelalar Kurumların yerleşimindeki; birimi, bölümü, katları gösteren yönlendirme tabelaları yönetmelik ve kılavuza uygun olarak düzenlenir. Yerleşke özelli ğ i taşıyan kurumların bahçe girişinin uygun bir yerine kurumun bölüm ve birimlerini belirten yerleşim planı konulur.

F İ Z İ K İ DURUM 3) Binanın Kullanılması Kurum binaları, kuruluşlarına esas olan e ğ itim- ö ğ retim hizmetleri dışında başka bir amaçla kullanılamaz. Ancak, e ğ itim-ö ğ retim faaliyetlerinin yapılmadı ğ ı zamanlarda e ğ itim kapsamında veya e ğ itimin genel ilkelerine aykırı olmayan ve Kanun kapsamına girmeyen ücretli veya ücretsiz, kısa süreli ve geçici faaliyetler kaymakamlı ğ ın/valili ğ in izniyle yapılabilir

F İ Z İ K İ DURUM 5) Yerleşim ve Kontenjan De ğ işikli ğ i Genel kontenjan, derslikler ve laboratuarlarda de ğ işiklik yapılmaması şartıyla sadece kurum açma iznini veren merci tarafından belirlenen kurumun di ğ er bölümleri arasında yapılacak yerleşim planı de ğ işiklikleri, Genel Müdürlükçe belirlenecek standartlar dikkate alınarak kurum müdürlü ğ ünce yapılır. De ğ işiklik yapılan yerleşim planının bir örne ğ i kurum açma iznini veren merciye gönderilir

F İ Z İ K İ DURUM 6) Okullarda su tesisatının sa ğ lam olmasına dikkat edilir. Su depoları, periyodik olarak temizlenir ve klorlanır. Suyun kesilmesi halinde veya su tesisatı bulunmayan okullarda temizlenmesi kolay, kapa ğ ı sa ğ lam musluklu kaplarda su bulundurulur.

F İ Z İ K İ DURUM 7) Koridorların Düzenlenmesi: Atatürk Köşesi Ö ğ rencilerin; resim, şiir, kompozisyon gibi etkinlikleri ile tiyatro, müzik, halk dansları, bayram törenleri ve kutlama günlerine ait çekilmiş foto ğ rafları okul koridorlarındaki panolarda uygun sürelerde sergilenir.

F İ Z İ K İ DURUM Okul Gazetesi etkin olarak kullanılmalıdır Okulda uluslar arası dereceye girmiş ö ğ rencilerin bulunması durumunda, bunların resimleri, özgeçmişleri, dereceye girmiş oldukları yarışmalarla ilgili bilgi, belge ve foto ğ raflar, şeref köşesinde sergilenir.

F İ Z İ K İ DURUM 8) Güvenlik: Sivil Savunma Tedbirleri Kurumda bir Sivil Savunma Dosyası hazırlanarak, ilgili her türlü yazı, resim, broşür vs. bu dosyada saklanmalıdır Yangından Korunma Önlemlerinin Alınması Kurumdaki personelden söndürme, kurtarma, koruma ve ilk yardım ekipleri kurulur, e ğ itilir ve zaman zaman tatbikat yapılır

E Ğİ T İ M-Ö Ğ RET İ M DURUMU 1) Kurullar : a) Ö ğ retmenler Kurulu Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yürütme Komisyonu” üyeli ğ ine; Sınıf/Şube rehber ö ğ retmenlerinden her sınıf seviyesinden bir ö ğ retmenin seçimi yapılır Ö ğ retmenlerin ilgi, istek ve yetenekleri do ğ rultusunda sosyal etkinliklerle ilgili danışman ö ğ retmenler, hangi ö ğ renci kulüplerinin kurulaca ğ ı belirlenir

E Ğİ T İ M-Ö Ğ RET İ M DURUMU Okul-Aile Birliği Yönetim Kurulu üyeliği için birer asil ve yedek müdür yardımcısı ve öğretmenin seçimi yapılır. Okulda kurulacak kurul ve komisyonlarda görev alacak öğretmenlerin seçimi öğretmenler kurulunda yapılır.

E Ğİ T İ M-Ö Ğ RET İ M DURUMU b) Zümre Ö ğ retmenler Kurulu Zümre ö ğ retmenler kurulu, okul müdürlü ğ ünce yapılacak planlamaya uygun olarak ö ğ retim yılı başında, ortasında, sonunda ve ihtiyaç duyuldukça toplanır. E ğ itim-ö ğ retim programları incelenir ve ortak bir anlayış oluşturulur.

E Ğİ T İ M-Ö Ğ RET İ M DURUMU Her dönem ortak yapılacak sınavların yapılış usul ve esasları, soru şekilleri, konu a ğ ırlıkları ve sınav tarihleri dönem başlarında belirlenir. Ortak sınav sonuçları, zümre ö ğ retmenler kurulunda de ğ erlendirilir ve rapor hâlinde okul yönetimine sunulur. b) Şube Ö ğ retmenler Kurulu

E Ğİ T İ M-Ö Ğ RET İ M DURUMU Her dönem ortak yapılacak sınavların yapılış usul ve esasları, soru şekilleri, konu a ğ ırlıkları ve sınav tarihleri dönem başlarında belirlenir. Ortak sınav sonuçları, zümre ö ğ retmenler kurulunda de ğ erlendirilir ve rapor hâlinde okul yönetimine sunulur.

E Ğİ T İ M-Ö Ğ RET İ M DURUMU b) Şube Ö ğ retmenler Kurulu Şube ö ğ retmenler kurulunda; şubedeki ö ğ rencilerin kişilik, beslenme, sa ğ lık, sosyal ilişkileri, başarıları ile ailenin ekonomik durumu de ğ erlendirilerek alınacak önlemler görüşülür ve alınan genel karar, uygulanmak üzere şube ö ğ retmenler kurulu karar defterine yazılır

E Ğİ T İ M-Ö Ğ RET İ M DURUMU c) Okul zümre başkanları kurulu d) Okul Gelişim Yönetim Ekibi Okullarında; paylaşımcı ve iş birli ğ ine dayılı yönetim anlayışıyla, e ğ itim ve ö ğ retimin niteli ğ ini ve ö ğ renci başarısının artırmak, okulun fizikî ve insan kaynaklarını geliştirmek, ö ğ renci merkezli e ğ itim yapmak, e ğ itimde plânlı ve sürekli gelişim amacıyla

E Ğİ T İ M-Ö Ğ RET İ M DURUMU e) Ö ğ renci Davranışlarını De ğ erlendirme Kurulu f) Sosyal Etkinlikler Kurulu: Müdürün görevlendirece ğ i bir müdür yardımcısının başkanlı ğ ında danışman ö ğ retmenlerin aralarından seçecekleri bir danışman ö ğ retmen, kulüp temsilcilerinin aralarından seçecekleri üç ö ğ renci ile okul-aile birli ğ ini temsilen iki veliden oluşur. Kurul, kulüp ve toplum hizmeti kapsamındaki etkinliklerin verimli bir şekilde yürütülmesi için danışman ö ğ retmenler, ö ğ renciler, gönüllü veliler ve di ğ er ö ğ retmenlerle iş birli ğ i içinde çalışmaları koordine eder. Okul dışı etkinliklerde ilgili birimlerle iş birli ğ i yaparak bu çalışmaların yürütülmesi için gerekli tedbirleri alır

E Ğİ T İ M-Ö Ğ RET İ M DURUMU 2) Sosyal Etkinlikler a) Ö ğ renci Kulübü Çalışmaları Müdürün görevlendirece ğ i bir müdür yardımcısının başkanlı ğ ında danışman ö ğ retmenlerin aralarından seçecekleri bir danışman ö ğ retmen, kulüp temsilcilerinin aralarından seçecekleri üç ö ğ renci ile okul-aile birli ğ ini temsilen iki veliden oluşur. Kurul, kulüp ve toplum hizmeti kapsamındaki etkinliklerin verimli bir şekilde yürütülmesi için danışman ö ğ retmenler, ö ğ renciler, gönüllü veliler ve di ğ er ö ğ retmenlerle iş birli ğ i içinde çalışmaları koordine eder. Okul dışı etkinliklerde ilgili birimlerle iş birli ğ i yaparak bu çalışmaların yürütülmesi için gerekli tedbirleri alır

E Ğİ T İ M-Ö Ğ RET İ M DURUMU b) Toplum Hizmeti Çalışmaları Ö ğ rencilerin; kendilerine, ailelerine, çevrelerine ve topluma duyarlı, gönüllü çalışma bilincine sahip, sorun çözen ve çözüm üreten, resmî, özel kurum ve kuruluşlar ile sivil toplum kuruluşlarıyla iş birli ğ i içinde çalışma becerilerini geliştirmiş bireyler olarak yetişmeleri için toplum hizmeti çalışmalarına yer verilir.

E Ğİ T İ M-Ö Ğ RET İ M DURUMU 3) Rehberlik Hizmetleri Rehberlik ve Psikolojik Danışma hizmetlerini yürütmek üzere, rehberlik ve psikolojik danışma servisi kurulu. 4) Törenler, Bayramlar, Belirli Gün ve Haftalar 5) Sosyal, Kültürel ve Sportif Etkinlikler

E Ğİ T İ M-Ö Ğ RET İ M DURUMU Ö ğ rencilerin seviyelerine göre bilgi, görgü ve yeteneklerini geliştirmek; yaparak yaşayarak ö ğ renmelerine imkân vermek ve derslerin uygulama ortamında yapılmasını sa ğ lamak; onlara çevrelerini, toplumun sosyal, kültürel ve ekonomik de ğ erlerini tanıtmak, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri yakından izletmek amacıyla yakın çevre ve yurt içi geziler ile di ğ er ülke ve toplumları tanıtmak üzere yurt dışı geziler düzenlenebilir.

E Ğİ T İ M-Ö Ğ RET İ M DURUMU 6) Okul Kütüphanesi ve Sınıf Kitaplıkları 7) Toplam Kalite Yönetimi Uygulamaları 8) Ö ğ retimin Planlanması E ğ itim-ö ğ retimde birlik ve bütünlü ğ ü sa ğ lamak, ö ğ retim programlarında yer alan amaçları gerçekleştirmek ve bu suretle e ğ itim ve ö ğ retimi daha verimli hale getirmek için yönetici ve ö ğ retmenlerin derslerine hazırlıklı ve planlı girmeleri zorunludur

E Ğİ T İ M-Ö Ğ RET İ M DURUMU 9) Haftalık Ders Çizelgeleri ve Uygulanması Okulda; dengi okullara ait haftalık ders çizelgesi ve ö ğ retim programları uygulanmakla beraber, okul müdürlüklerince hazırlanan; dengi okulların haftalık ders çizelgesinde yer almayan farklı derslerin yer aldı ğ ı haftalık ders çizelgesi ve ö ğ retim programları Bakanlıkça onaylanması hâlinde uygulanabilir. Farklı derslerin yer aldı ğ ı haftalık ders çizelgesi ve ö ğ retim programları uygulayan okullar, çizelge ve programa Bakanlık onay tarih ve sayısını yazarlar.

E Ğİ T İ M-Ö Ğ RET İ M DURUMU 9) İ lkö ğ retimde Özel E ğ itim Hizmetleri 10) Üstün Yetenekli Ö ğ renciler 11) Ölçme ve De ğ erlendirmenin Genel Esasları 1, 2 ve 3 üncü sınıflarda ö ğ rencilerin gelişimi ile ö ğ retmen rehberli ğ inde gerçekleştirilecek olan proje ve ö ğ renci performanslarını belirlemeye yönelik çalışmalar, ö ğ retmen gözlemlerine dayalı olarak yapılır.

E Ğİ T İ M-Ö Ğ RET İ M DURUMU 4, 5, 6, 7 ve 8 inci sınıflarda haftalık ders saati üç ve üçten az olan derslerde en az iki, üçten fazla olan derslerde ise en az üç sınav yapılır. Ö ğ renciler, bir ders yılında istedikleri ders veya derslerden bireysel ya da grup çalışması şeklinde ö ğ retmen rehberli ğ inde en az bir proje hazırlar. Ö ğ rencilerin başarılarının belirlenmesinde ders ve etkinliklere katılımı ve performans görevleri de dikkate alınır.

E Ğİ T İ M-Ö Ğ RET İ M DURUMU 12)Ö ğ renci Başarısının De ğ erlendirilmesi. İ lkö ğ retimde ö ğ renci, kendi yaş grubu içinde bir bütün olarak yetiştirilir ve de ğ erlendirilir. Alınan bütün önlemlere ra ğ men bir üst sınıfı başarmada güçlüklerle karşılaşabilecek ö ğ rencilerin sınıf geçmesi veya sınıf tekrarına ikinci dönemin son haftasında 1, 2 ve 3 üncü sınıflarda okul müdürü veya görevlendirece ğ i müdür yardımcısının başkanlı ğ ında sınıf ö ğ retmeni ile okulun rehber ö ğ retmeni; 4, 5, 6, 7 ve 8 inci sınıflarda ise şube ö ğ retmenler kurulunda, 4 ve 5 inci sınıflarda şube ö ğ retmenler kurulunun oluşturulamaması hâlinde okul müdürü veya görevlendirece ğ i müdür yardımcısının başkanlı ğ ında sınıf ö ğ retmeni ile okulun rehber ö ğ retmeni tarafından karar verilir. Alınan gerekçeli karar, bu Yönetmeli ğ in ekinde yer alan Ders Yılı Sonu Şube Ö ğ retmenler Kurulu Ö ğ renci Kişisel De ğ erlendirme Tutana ğ ı (Ek- 9)’a yazılarak e-okul sisteminin ilgili bölümüne işlenir. Tutana ğ ın bir örne ğ i ders yılı sonu şube ö ğ retmenler kurulu karar dosyasında saklanır. Ayrıca veli de bilgilendirilir. Bu kararda, oyların eşitli ğ i hâlinde başkanın kullandı ğ ı oy yönünde ço ğ unluk sa ğ lanmış sayılır. Ortaö ğ retim kurumları yönetmeli ğ inin ilgili maddelerine göre iş ve işlemler yapılır.

E Ğİ T İ M-Ö Ğ RET İ M DURUMU 13-Ortaö ğ retim kurumları yönetmeli ğ inde mesleki ve teknik e ğ itim ve hayat boyu ö ğ renme ile ilgili iş ve işlemler bu yönetmelikte belirtildi ğ i şekilde yürütülür.

BÜRO İ ŞLER İ 1 ) Okulda Tutulması Gerekli Defterler Sınıf Ders Defteri Ve Yoklama Fişi, Nöbet Defteri, Ö ğ retmen Devam-Devamsızlık Defteri, Ö ğ retmen ve Personel İ zin Defteri, Zimmet Defteri, Sınıf Geçme Defteri, Diploma Defteri, Ö ğ retmenler Kurulu Karar Defteri, Zümre ve Şube Ö ğ retmenler Kurulu Karar Defteri, Ö ğ renci Davranışları De ğ erlendirme Kurulu Karar Defteri, Sınıf Kitaplık Defteri, Gelen-Giden Evrak Kayıt Defteri

BÜRO İ ŞLER İ 2) Okulda Tutulması Gerekli Dosya ve Çizelgeler Ö ğ retmen Not Çizelgesi,Brifing Dosyası, Personel Şahıs Dosyaları, Aylık, Ücret ve E ğ itim Ödene ğ i Bordrolarının Onaylı Örnekleri Dosyası, Harcama Evrakı (Asıl ve Örnekleri), Okula Gelen ve Giden Yazılar Dosyası,Gizli Yazılar Dosyası, Sivil Savunma Dosyası, Sosyal Etkinlikler Dosyası, Milli Bayramlar, Belirli Gün ve Haftalar Dosyası, Şube, Zümre Ö ğ retmenler ve Ö ğ retmenler Kurulu Toplantı Tutanakları Dosyası, Veli Toplantı Dosyası, Genelge Dosyası, Teftiş Dosyası.

BÜRO İ ŞLER İ 3) Mühür ve Evrakın Teslimi Özel okullarda da resmi okullarda oldu ğ u gibi Darphane Müdürlü ğ ünce hazırlanmış mühür kullanılır. Yönetimleri birleştirilen okullarda her okul için ayrı mühür bulundurulur

BÜRO İ ŞLER İ 4) Kurum Yönetmeli ğ i Özel okullarda da resmi okullarda oldu ğ u gibi Darphane Müdürlü ğ ünce hazırlanmış mühür kullanılır. Yönetimleri birleştirilen okullarda her okul için ayrı mühür bulundurulur. 5) Burslu veya Ücretsiz Okuyacaklarla İ lgili Dosya ve Defterler Burslu ya da ücretsiz okuyacaklarla ilgili ilan, başvuru, kurul kararları, ö ğ renci ve kursiyer listeleri, sonuçların tebli ğ i ile ilgili yazılar ve benzeri evrakı okullar altı yıl muhafaza etmek üzere gerekli dosya ve defterleri tutarlar. Defter, dosya ve kayıtlar, istenen bilgileri içermesi ve yıl sonunda çıktısı alınması şartıyla kurum müdürlü ğ ünce onaylanmak koşuluyla elektronik ortamda da tutulabilir

Ö Ğ RENC İ İ ŞLER İ 1) Ö ğ renci Kayıtları ve Nakilleri: Ö ğ renci kayıt ve nakillerinin resmî okullardaki şartlara göre yapılması esastır 2) Ö ğ renci Nakilleri Özel okullara nakiller, Bakanlıkça onaylanmış kurum yönetmeli ğ ine göre yapılır. Ancak, özel ilkö ğ retim okullarının 2 nci ve 3 üncü sınıflarına ö ğ renci nakillerinde sınav yapılmaz. Özel okullara yapılacak nakillerde başvuru, ö ğ rencinin okumak istedi ğ i özel okul müdürlü ğ üne yapılır. Özel okulda okurken resmî ve özel bir okula naklen giden ö ğ renci, aynı dönem içerisinde eski okuluna veya aynı programı uygulayan herhangi bir özel okula geçebilir 3) E-Okul üzerinden yürütülen işlemler

Konfüçyüs ile bitirelim… "E ğ itimli insanların dokuz düşüncesi vardır; Baktıklarında, berrak görmeyi düşünürler... Dinlediklerinde, iyi duymayı düşünürler... Görünüşleri, bakımından sıcak olmayı düşünürler... Davranışlarında, saygılı olmayı düşünürler... Konuşmalarında, do ğ ru olmayı düşünürler... İ şlerinde, ciddi olmayı düşünürler... Kuşkuya düştüklerinde, soruları nasıl soracaklarını düşünürler... Öfkelendiklerinde, sorunları düşünürler... Kazancı gördüklerinde, adaleti düşünürler..." PERSONEL İ ŞLER İ