OTUZBEŞ YILLIK HİKAYELER VE ALINACAK DERSLER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAVGA sk - per KONTROL İZLEYİCİDE.
Advertisements

SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
Igor Ivanovich Sikorsky
1881’de Selanik’te doğdu. Annesi Zübeyde Hanım, babası Ali Rıza Efendi’dir. Sırasıyla, Mahalle Mektebi, Şemsi Efendi Okulu, Selanik Mülkiye Rüştiyesi,
Atatürk’ün 29 Ekim 1933 günü, Cumhuriyet’in 10
Dünya’yaNE Katıyorsun? süt üretiyor bal üretiyor yumurta üretiyor oksijen üretiyor CANLILAR ÜRETİYOR...
MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ 1 Genel İsim: İlyas Toktaş
İÇİNDEKİLER Önsöz Şirket Profili Çalışma Alanlarımız
KAZANIMLAR 25. Onuncu Yıl Nutku'ndan hareketle yapılan inkılapları, Atatürk'ün geleceğe yönelik hedeflerini ve Türk milletinin özelliklerini değerlendirir.
TÜRKİYE’DEKİ ENTEGRE DEMİR-ÇELİK TESİSLERİ
BAYRAMLARIMIZ Biz Türk’üz.Geleneklerimize bağlı bir milletiz.
EKONOMİ ALANI’NDA YAPILAN İNKİLAPLAR
KAZANIMLAR 22. Atatürk döneminde sağlık alanında yapılan işleri devletin temel görevleri bağlamında inceler.
Kazanım 5. Nitelikli insan gücünün Türkiye ekonomisinin gelişmesindeki rolünü değerlendirir.
Sunum Planı Hakkımızda Grup Şirketlerimiz Faaliyet Alanlarımız
Inı VAKKO.
İTALYAN VE TÜRK TEKNOLOJİSİNİN BULUŞTUĞU NOKTA Şirketimiz 2000 yılında Mimsunar LPG Otogaz Dönüşüm adı altında bir şahıs firması olarak İzmit'de 5 adet.
KAMU İKTİSADİ TEŞEBBÜSLERİ
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİNİN MÜHENDİSLİK DÜNYASINDAKİ YERİ
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK’ÜN HAYATI
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük TÜRK DIŞ POLİTİKASI
Özboyacı İlköğretim Okulu
Türkiye’nin AB Üyeliği Süreci
VİTALİ HAKKO ( Aralık 2007) Vitali Hakko,Vakko giyim mağazalarını kuran Yahudi asıllı Türk işadamı ve modacı.
BAYRAMLARIMIZ.
ÜNİTE TOPLANTILARI. Kaynaklar Baden Powell diyor ki; 16 yaş için iyi olan 15 yaş için çok iyi olmayabilir, hatta 13 yada 14 için kötü olabilir. Karakter,
Mustafa Kemal ATATÜRK.
TÜRKİYE’DE SANAYİ SEKTÖRÜ
Trablusgarp Savaşı veya diğer kullanımıyla  Türk-İtalyan Savaşı, yılları arasında Osmanlı İmparatorluğu ve İtalya Krallığı arasında.
Cumhuriyete Nasıl Kavuştuk?
CVS 1998 deki kuruluşundan beri Türkiye'nin hem içinde ve hem de yurt dışında çelik endüstrisine hizmet vermektedir.
DOĞAL VE BEŞERİ UNSURLARIN EKONOMİYE ETKİSİ
SAVAŞTA VE BARIŞTA TÜRK ORDUSU
TARİHÇE Mensace Mermer Madencilik A.Ş yılında Turhalın tanınmış iki ailesi olan Çenesizler ve Sakmanlar tarafından Tokat-Turhal Organize Sanayi Bölgesi’nde.
EGEMENLİK ANLAYIŞI. EGEMENLİK ANLAYIŞI Millî Egemenliğin en kısa tanımı şudur; “Egemenliğin tek meşru kaynağı ve sahibi Millettir.” Millet iradesi,
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük AVRUPA BİRLİĞİ VE TÜRKİYE
CUMHURİYET VE ATATÜRK.
Ücret Sistemleri ve Verimlilik Dersi Dönem İçi Çalışması
KİŞİSEL ÇABA- BAŞARILI İŞ YAŞAMI
ÇANAKKALE SAVAŞI.
SİYASİ ALANDA YAPILAN İNKİLAPLAR
HARF İNKILABINDAN MİLLET MEKTEPLERİNE MİLLİ KÜLTÜRÜMÜZ AYDINLANIYOR
ATATÜRK'ÜN ÖNDERLİĞİNDE GERÇEKLEŞENLER.
23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI
Bizler bugüne kadar, Kurtuluş Savası denince aklımıza hiç
SABİHA GÖKÇEN.
KURTULUŞ SAVAŞI CEPHELERİ
Yunus Akan Hazırlıyanlar Elif Akan
MİLLİ (ULUSAL ) BAYRAMLARIMIZ
OSMANLI VE TÜRKiYE’NiN GERÇEK TARiHi
BAYRAMLARIMIZ Biz Türk’üz.Geleneklerimize bağlı bir milletiz.
ATATÜRK'ÜN HAYATI.
Geçmişten Günümüze Ulaşım Araçları
KURTULUŞ SAVAŞI.
KARA GÜN DOSTU TÜRK KIZILAYI.
Geçmişten geleceğe.
Tataristan Minullına TaliyaI İgizovna Tatarista’nın Yatırım Geliştirme Ajansın yöneticisi Tataristan – Türkiye İş Forumu, Kazan şehri, 2015.
FULYA KARAYAZI.
TATA MOTORS.
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR / Sanat, Spor ve Atatürk
TEKSTİL MÜHENDİSLİĞİ HAKKINDA……
BAŞKOMUTANLIK MEYDAN SAVAŞI (30 AĞUSTOS 1922)
Cumhuriyet’e Nasıl Kavuştuk ?
TÜRKİYE EKONOMİSİNİN KÜRESEL EKONOMİ İLE ENTEGRASYONU
10 KASIM 1938.
BİYODİZEL SUNU Bilal ENÜŞTEKİN Harran Üniversitesi
KURUMSAL Ülkemizi çağdaş uygarlık seviyesine çıkaran kuruluşlardan biri olan PETLAS, 1976 yılında kuruldu. Çeşitli girişimlerin ve yoğun çalışmaların.
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘U’
SUNUM
Sunum transkripti:

OTUZBEŞ YILLIK HİKAYELER VE ALINACAK DERSLER

Cumhuriyet ilan edileli henüz 16 ay olmuş Cumhuriyet ilan edileli henüz 16 ay olmuş. Ülkede açlık, yokluk, sefalet kol geziyor. Atatürk, ‘Bütün tayyarelerimizin ve motorlarının memleketimizde yapılması ve hava harp sanayiinin de bu esasa göre inkişaf ettirilmesi icap eder’ diyor ve ‘Türk Tayyare Cemiyeti’nin kurulması için talimat veriyor. İstikbalin göklerde olduğunu bilen Ulu Önder, semalarımızda Türk yapımı uçağın uçmasını hedefliyor ve büyük bir heyecan ve inançla kollar sıvanıyor.

I. Dünya Savaşı’ndan yenilgiyle çıkan Almanya, Versay Antlaşmasını imzalamış ve uçak imalatları kısıtlanmıştır. Havacılık çalışmalarını sürdürmekte kararlı olan Almanlar, ellerindeki birikimlerini eski müttefiki olan Türkiye ile paylaşmak isterler. 1925 yılında Junkers Firması ile Türk Tayyare Cemiyeti ortaklaşa TOMTAŞ (Tayyare Otomobil ve Motor Türk Anonim Şirketi) ni kurarlar.

Yapılan anlaşma sonucu Türk Hava Kuvvetlerinin ihtiyacı olan uçaklar ve motorları üretilecek, revizyonları yapılacak ve her türlü aksamı Junkers firması tarafından karşılanacaktır. Bir yıl sonra ‘Kayseri Uçak ve Eskişehir Bakım Tesisleri’ kurulur. Bunlar, zamanın en modern koşullarına göre dizayn edilmiştir. Hemen ardından ‘Tayyare Makinist Mektebi’ açılır. Fransa ve Almanya’ya uçak mühendisliği öğrenimi için öğrenciler gönderilir.

Çalışmalar aralıksız sürer ve 1932 yılına kadar 15 adet Junkers A 20 bombardıman uçağı imal edilir. Almanların hisselerini THK’na devretmesinden birkaç yıl sonra, Amerikan Curtis-Wright grubuyla anlaşma yapılır. Anlaşmaya göre bu gruptan hem uçak alınacak hem de ortak uçak montajı yapılacaktır.

1939’a kadar süren ortaklık sonrasında, fabrikanın uçak üretim bakım ve revizyon hakkı tamamen Türk Hava Kuvvetlerine verilir. II. Dünya Savaşına kadar, 112 adet değişik tipte uçak imal edilir. Savaş sonrasında ABD Hükümetinin Marshall planı devreye girer ve Türkiye’ye uygulanan ekonomik yardım çerçevesinde uçak ve motor verilmeye başlanır.

Türkiye emek harcamadan gelen yardımlara ve hazıra çabuk alışır Dönemin idarecileri artık uçak ve motor fabrikalarının üretim faaliyetlerine gerek olmadığını düşünürler. Fabrikalar ard arda Makine ve Kimya Endüstrisi kurumuna devredilir.

Motor fabrikası 1955’te traktör imal etmeye başlar Motor fabrikası 1955’te traktör imal etmeye başlar. Uçak fabrikasında ise 1959 da üretim tamamen durdurulur. Böylece Atatürk’ün koyduğu hedef ve o muhteşem vizyon 35 yıl içinde yok olur gider.

Gelelim dünyanın öbür ucundaki hikayemize. Bundan tam 35 yıl önce Brezilya’nın Sao Paulo eyaletinin Jose Dos Campos kasabasında bir havacılık okulu kuruldu. ABD’de dönemin en üst teknoloji merkezi olan MIT’ye (Massachusetts Instıtute Of Technology) kurdurulan bu okula, ülkenin her tarafından en zeki öğrenciler alındı.

Parası olmayan öğrencilere burslar verildi ve Boston’da bulunan MIT ile bu okul arasında öğrenci değişim programları uygulandı. Brezilya Hükümeti Embraer Şirketini kurdu ve mezun olan öğrencilerin en başarılı ve en yetenekli olanlarını kurulan şirkete dahil etti.

Bir gün, en iyi uçağı yapacaklarına inanan gençler, semalarda Brezilya uçağını uçurmaya kararlıydılar. Bu kararlılıkla yola çıkıldı ve küçük bir atölyede başlayan macera, 35 yıl sonra 12 000 çalışanıyla 285 000 metrekare alana yayılmış muhteşem bir fabrikaya dönüştü.

Bu şirket bugün dünyanın koltuk ve uçuş maliyeti olarak en ucuz uçağını üretiyor ve semalarda uçan 5500 uçağı var.

Geçen yıl Embraer 190 modelinin hangardan çıkış töreni için Brezilya’ya da yapılan törende devlet başkanı Lula bir konuşma yaptı ve ‘Bu uçağın havalanabilmesi için hükümetimin bütün üyeleri bir Embraer işçisi gibi gayret ettiler. Dünya bugüne kadar Brezilya’yı hammadde ve tarım ürünleri ile tanıyordu. Bundan sonra teknoloji ürünleri ile tanıyacak. Bu uçakların satılması Embraer’e değil, ülkeme kazandıracak. Yoksulluk ve açlıkla mücadele için kaynak yaratacak. Bugün Brezilya bir uçak ihracatı ile, 800 000 ton gıda ihracatına eşit bir gelir elde ediyor. Tanrı Embraer’i korusun’ dedi.

Dev Brezilya bayrakları arasından süzülerek çıkan Embraer 190, 35 yıl önce başlayan kararlı yolculuğun, haklı gururunu temsil ediyordu.

Her iki şirketin de başlangıç hedefleri aynı. Yola çıkılan ruh aynı Her iki şirketin de başlangıç hedefleri aynı. Yola çıkılan ruh aynı. Heyecan aynı. Kuruluş çalışmaları aynı.

35 yılın sonunda ise, biri ABD’den aldığı yardımların büyüsüne kapılıp kapısına kilit vurdu. Diğeri ise inancını yitirmedi, azmetti. Çalıştı. Ve bugün American Airlines da dahil dünyanın pek çok havayoluna uçak satıyor.

Birinde hüsran, diğerinde zafer. Y A Ş A S I N CUMHURiYET MUSTAFA KEMAL ATATÜRK