ERKEN RÖNESANSTAN YÜKSEK RÖNESANSA GEÇİŞ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Klasik Yapılarda Yüzey Tatbikatı ve Onarımı
Advertisements

RÖNESANS HEYKEL SANATININ ÖZELLİKLERİ
RÖNESANS MİMARLIĞI FARNESE SARAYI TUBA GÜNEŞ
GOTİK MİMARİ FRANSA ALİ GÖKTEN
GÜZEL SANATLAR İÇERİSİNDE EDEBİYATIN YERİ
AHMET NAFİZ DEMİR * * 2005 a.g.b k.g.b z.g.e a.g.b a.g.b o.l.m a.g.b
KONULAR LAURENZIANA KÜTÜPHANESİ CAPITOL ALANI CAPRAROLA VİLLASI GIULIA VİLLASI EKİN GAMZE YÖNEY
AVRUPA MİMARİSİ İL GESU KİLİSESİ AUGSBOURG BELEDİYE BİNASI
SANAT TARİHİ.
İlk Türk Devletlerinde Sanat
ROMANESK ÇAĞ MİMARLIĞI (ROMANESQUE)
GOTİK MİMARİ BELÇİKA- HOLLANDA Mimarlık-2 Fatma GÜRHAN
BATI EDEBİYATINDA EDEBİ AKIMLAR
Algürppsx En büyük Bizans kilisesidir. Eski kaynaklara göre, burada bulunan Roma döneminden kalma Artemis, Afrodit ve Apollon mabetlerinin kalıntılarından.
MICHELANGELO Beril Eremsoy.
KONU : İtalyadaki kİlİseler ,almanya ve fransadakİ barok mimarİ
Tempietto Kilisesi, Roma
ROMANESK ÇAĞ MİMARLIĞI ALMANYA-İTALYA
SANAT TARİHİ.
Barok Dönemi Etkileyen Müzik Özellikleri
CUMHURİYET DEVRİ TÜRK SANATI
Zaman içinde bilim.
GEÇ GOTİK MİMARLIK ( ) İSPANYA/PORTEKİZ.
KÜBRA GÜLTEN KAYNAKLAR: 1)Mimarlık tarihi ders notları 1
RÖNESANS DÖNEMİ SAN PİETRO KİLİSESİ.
GOTİK DÖNEMDE MEKAN M.S. 5. yy da Roma İmparatorluğu artık zayıflamış ve yönetim gücünü kaybetmeye başlamıştı. İmparatorluğun çöküş yıllarında iç bölünmeler.
SAN JAN KİLİSESİ EFES AZİZ JAN’IN MEZARI ÜSTÜNE BİR TÜRBE YAPILMIŞTI.
SAN MARCO KİLİSESİ.
İNGİLTERE 0841 RUMEYSA ÖZCAN
TARİHTE VATİKAN Vatikan eskiden oldukça büyük bir devletti.Toprakları km yi ,nüfusu da 3.5 milyonu aşıyordu.Daha sonra topraklarını komşu İtalya.
BATI EDEBİYATINDA EDEBİ AKIMLAR
RÖNESANS Siyasal Yaşam;
BİZANS MİMARLIĞI.
Operanın Doğuşu Nazlı YALDIR 9/D 211.
SANAT TARİHİ Rönesans Resim Sanatı.
BİÇİMSEL (İKONİK) YAKLAŞIMLAR
RÖNESANS’IN TANIMI 15. ve 16. yüzyıllarda önce İtalya’da başlayıp daha sonra Avrupa ülkelerine yayılan sanat, edebiyat ve bilim alanındaki gelişmelerin.
SANAT TARİHİ.
MANİYERİZM VE BAROK SANATI
MİMARİ TASARIM KURAM VE YÖNTEMLERİ
MANİERİST DÖNEM (1520—1600) DUYGUNUR KOÇ 09/11.
Genel HatlarIyla Hİndİstandakİ Türk SanatI
SANAT TARİHİ Nurdan Gül Kökten.
BATI MÜZİĞİ TARİHİ 3. Ünite: RÖNESANS DÖNEMİ MÜZİĞİ
RÖNESANS Nurdan Gül Kökten Eskişehir Salih Zeki Anadolu Lisesi.
Burak ÜNSAL Tarih Öğretmeni
Rönasans Hareketleri’nin İTALYA ‘da Başlamasının Nedenleri
Wank Manastırı ( Kızıl Manastır) Garmik Vank
SANAT TARİHİ Barok Dönem.
^_^ …. Bslangıç  Bizans mimarisi, Bizans İmparatorluğu mimarisidir. İmparatorluk, Büyük Konstantin, Roma İmparatorluğu başkentini Roma'dan Byzantion'uma.
Selanik’te yaşadığı yıllarda şiire başlamış, sonraları Agah Kemal takma adıyla Servet-i Fünun’u destekleyen yazılar kaleme almıştır. Sonraki yıllarda.
KLASİK YUNAN MİMARLIĞI
Neoklasizm 18. yüzyılda Barok ve Rokoko'ya tepki olarak çıkmış olan sanat akımıdır. Jacques-Louis_David.
SANAT NASIL DOĞMUŞTUR ?.
RÖNESANS MİMARİSİ 1420–1600.
Donato Bramante ( ).
Pietro Perugino ( ), Sistina Şapelinden Vaftiz, 1482
Santa Maria del Fiore Katedrali
ESKİ ANTAKYA SOKAKLARI, EVLERİ, ÇARŞISI.Hatay/Antakya'nın Tarih Kokan Evleri, Tarihçesi.
MEHMET CAN D İ NÇER 10\H  Yunan heykelinde, ki ş isel özellikler de ğ il, ortak ideal tip önemlidir. İ deal yüzler, ideal ölçülere uygun insan.
PAGODA EVLERI ÇIN’IN FEODAL TOPLUMUNUN EKONOMIK VE KÜLTÜREL GELIŞIMININ TANG HANEDANı DÖNEMINDE DORUĞA ÇıKMASıNıN YANı SıRA MIMARLıK TEKNIĞI VE SANAT.
RÖNESANS İtalya’da Ortaçağ papaları ile imparatorlar arasında anlaşmazlıklar başladı. Papalık eski önemini yitirmiş ve şehir aristokrat aileler tarafından.
RÖNESANS.
YAHYA KEMAL BEYATLI ( ). Selanik’te yaşadığı yıllarda şiire başlamış, sonraları Agah Kemal takma adıyla Servet-i Fünun’u destekleyen yazılar kaleme.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
 Rönesans "yeniden doğuş" anlamına gelen bir süreçtir. 15. yüzyılda başlayan bu süreç, aynı yüzyıl içinde bütün Avrupa'ya yayıldı. Bu yenilikte, Roma.
Rönesans. Rönesans "yeniden doğuş" anlamına gelen bir süreçtir. 15. yüzyılda başlayan bu süreç, aynı yüzyıl içinde bütün Avrupa'ya yayıldı. Bu yenilikte,
T TÜRBE KAPISI …  Bu camii Türk mimarisinde Batı sanat etkilerinin yoğun olduğu bir dönemde inşa edilmiş olmasına rağmen klasik.
Sunum transkripti:

ERKEN RÖNESANSTAN YÜKSEK RÖNESANSA GEÇİŞ GÜLŞAH CENGİZ 200910403036

ERKEN RÖNESANSTAN YÜKSEK RÖNESANSA GEÇİŞ ; İncelikten büyüklüğe,hafif kabartmalı yüzeylerden,duvar modellerinde çok cesur yüksek kabartmaya başlama şeklinde belirmiştir. İmparatorluk Roma’sından kalan eserlerin harabelerinin daha dikkatle incelenmesine sebep oldu. Eski eserlerin anlamı daha kesinlikle belirmeye başlamış, sanatçı ve hümanistler ( Hümanizm dinsel dogmadan ayrı olarak insan değerlerini ve başarımlarını vurgulayan bir felsefi görüştür. Hümanizm insan aklıyla yönlendirilen nesnel araştırmaya vurgu yapıyordu,böylece gerçekliğin kavranışında istatistiksel yaklaşımı öne çıkarmıştır.), Eski Roma’yı gerçekten görüp,canlandırmak istemeye başlamışlardı.

ERKEN RÖNESANS YÜKSEK RÖNESANS Geç Gotik, Orta Avrupa’da 15. Yüzyılda eserlerini vermeye başladığında İtalya Floransa’da erken Rönesans’ın ürünleri görülmeye başlamıştır. Erken dönem mimarisinden oluşan kemerler üçgen alınlılar, kubbeler ve sütunlar yeni yorumlarla Rönesans mimarisinden yeniden kullanılmaya başlandı. Kilise gibi dinsel yapıların yanı sıra sivil yapılarda önem kazanmaya başlamıştır. Yukarı İtalya’da klasik üsluba dönüş, bir fresk ressamı olan Donato Bramante ile başlar . Yüksek rönesans denilen üslupta klasik mimari formların kullanılması anlayışında ,form ve kesinlik açısından duruluk sağlanmıştır.

ERKEN RÖNESANS YÜKSEK RÖNESANS Erken Rönesans Antikiteyi( Latincede antikçağ)yeniden keşfetmiş ve onun elemanlarını kopya etmiştir. Bu dönemin öncü mimarları: Filippo Brunelleschi (Brunelleski 1377-1446) Leon Battista Alberti (1404-1472) Yüksek Rönesans çağında ise Bramante ve Raffaello Antik esprinin ciddiyet ve olgunluğunu belirtmişlerdi. Bu mimarinin hedefi, mutlak bir denge ve ussal( rasyonel, akla uygun,yalnız akla dayanan)düzen hali olarak tanımlanabilecek saflıktı. Bu dönemin öncü mimarları : Raffaello (1483–1520) Donato Bramante (1444-1515)

Floransa Katedralinin ERKEN RÖNESANS Filippo Brunelleschi (Brunelleski 1377- 1446): Floransalı sanatçı, İtalyan Rönesans mimarîsinin temsilcilerindendir. Yapılarında Roma mimarîsinde görülen kubbe, kemer, sütun gibi mimarî ögeleri kullanmıştır. Yapımında çalıştığı Floransa Katedrali’nin Kubbesi Roma’daki Pantheon Tapınağı kubbesinden sonra en anıtsal ve büyük kubbedir. Floransa Katedralinin Kubbesi, Brunellechi

Floransa’da San Lorenzo Kilisesi,Pitti Sarayı, Pazzi Şapeli ve Oksuzler Yurdu mimarın diğer eserlerindendir. Pazzi Şapeli, Floransa, İtalya San Lorenzo kilisesi İtalya,Floransa Pazzi Şapeli, Batı Yüzü İtalya, Floransa

Leon Battista Alberti (1404-1472): “Bir eserin güzelliği, oranlarındaki uyuma bağlıdır.” diyen sanatçının, sanat tarzını en iyi yansıtan eseri San Francesco (San Frencesko) Kilisesi’dir(Alberti’nin Latin haçlı kilisesi). Floransa’daki Rucellai (Rucellayi)Sarayı da sanatçının sivil yapılarına örnektir. Rucellai Sarayı Floransa, İtalya

YÜKSEK RÖNESANS Raffaello (1483–1520): Raffaello (ünlü İtalyan ressam ve mimar…Çizdiği teolojik, felsefî, lirik tablolarında sükûnet; renklerde âhenk ; konularda berraklık ve bir bütün ifade hâkimdir. )Papa Leon tarafından San Pietro kilisesi baş mimarı ve Antik( eski çağ ve özellikle Eski Yunan ve Eski Roma tarih ve uygarlıkları)Roma eserleri baş idarecisi tayin edildi. Vitruvius’un eserlerini( yeni hümanist sanat koruyucularının ve mimarların İncil’i Romalı mimarın Mimarlık Üzerine On Kitap’ıydı.)tercüme ettirdi ,sonra bütün Roma mimari eserlerinin rölövelerini,kesitler ve planlarıyla tam ölçülerini tespit ettirdi ve böylece ilk olarak akademik anlamda arkeoloji başlamış oldu. San Pietro Kilisesi İç süslemeleri Raffaello tarafından yapılmıştır.

Donato Bramante (1444-1515): 16.yüzyıla başlamasıyla birlikte yüksek Rönesans başlar. Bu zamanda en önemli sanat merkezi Roma’dır. Bramante, Yüksek Rönesans mimarlığının baş ustası olmuştur. San Pietro Kilisesi’nin avlusunda inşa ettiği Tempietto Kilisesi sanatçının en önemli eseridir. Tempietto Kilisesi, Roma-İtalya

SAN PİETRO KİLİSESİ Kilise girişindeki tavan süslemeleri Kilisede yer alan ve renkli mermer kullanılarak yapılmış tek heykel. Altında yer alan kapı diğer hayata açılan kapıyı simgeliyor. Bir iskelet el kum saati tutuyor. Bu da ölümü simgeliyor.

KAYNAKLAR ANSİKLOPEDİK MİMARLIK SÖZLÜĞÜ, DOĞAN HASOL MİMARLIĞIN ÖYKÜSÜ , LELAND M.ROTH MİMARLIK TARİHİ , PROF. BELKIS MUTLU İNTERNET