EĞİTSEL OYUNLAR (Educational Games)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GÖRSEL SANATLAR DERSİ ÜNİTE PLANININ ÖNCESİ VE SONRASININ İNCELENMESİ
Advertisements

Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar
Uluslararası Gençlik Ödülü yaş arasındaki gençlerin katılabilece ğ i, onların bireysel ve sosyal gelişimlerine katkıda bulunmayı hedefleyen gönüllülük.
ÖZEL DERS YAZILIMLARI (Tutorials)
Bilgi Okuryazarlığı Bu çalışma Prof. Dr. Buket Akkoyunlu’nun “Bilgi Okuryazarlığı ve Yaşam Boyu Öğrenme” başlıklı bildirisine dayanılarak hazırlanmıştır.
SİMÜLASYONLAR.
Takımlar Neden Bu Kadar Popüler Oldu? Onlarca yıl önce W. L. Gore, Volvo ve General Foods gibi firmalar, üretim aşamalarına takımları da dâhil.
SINIF YÖNETİMİ.
SQL Komutlar 3 Sibel SOMYÜREK.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
A NALIZ EĞİTSEL YAZILIM GELİŞTİRME. A NALIZ İçeriğin Analizi Öğrenci Özelliklerinin Analizi Sınırlıkların Belirlenmesi Bütçe Oluşturulması Proje Planı.
Tasarım Aşamaları.
ALIŞTIRMA UYGULAMA PROGRAMLARI Bilgisayar Destekli Öğretim
KİTLE İLETİŞİMİ VE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
Eğitsel Dijital Oyunların Sınıflandırılması
İNTERNET GÜVENLİĞİ İÇİN İNTERNET GÜVENLİK SEMİNERİ
SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations)
Derya Duygu KARSLI
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
ALIŞTIRMA YAZILIMLARI (Practice and Drills)
ÇOKLU ZEKA KURAMI (MULTİPLE İNTELLİGENCE MI TEORY)
SİMÜLASYONLAR.
Eğitsel Oyunlar.
Oyun Nedir? Oyun; geniş anlamda çocuğun kişiliğini bütünü ile etkileyen bir faaliyettir. Oyun, çocuğa hiç kimsenin.
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
UYARLANABİLİR EĞİTSEL HİPERORTAMLAR
TESTLER. 2 Değerlendirme  Öğretim sürecindeki değerlendirme basamağı etkili öğretim için vazgeçilmezdir.  Değerlendirme; Konunun ne düzeyde anlaşıldığını.
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
İNGİLİZCE KELİME TÜRETME TURNUVASI
Dİjİtal oyun tabanlI öğrenme
EĞİTSEL BİLGİSAYAR OYUNLARI TASARIMI
The Value of Serious Play
B İ LG İ SAYAR DESTEKL İ Ö Ğ RET İ M GENEL BAKIŞ.
DynEd İngilizce Dil Eğitimi Sistemi.  DYNED, Dynamic ve Education (Dinamik ve Eğitim) kelimelerinin bir araya getirilerek yazılmasından oluşmakta ve.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE DRAMANIN ÖNEMİ
SINIF DIŞI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
1.Grup Aigai Öğrenci motivasyonunun arttırılması için yapılabilecek çalışmalar ve ödüllendirme kriterleri.
Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Ders Adı :Çoklu Ortam Tasarımı ve Üretimi.
ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ ZIYA GÜNEŞ – SAFA SEZEN – KEREM UZUN – Bilgisayar ve Ö ğ retim Teknolojileri Ö ğ retmenli.
ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ ZIYA GÜNEŞ – SAFA SEZEN – KEREM UZUN – Bilgisayar ve Ö ğ retim Teknolojileri Ö ğ retmenli.
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi ve Bilgisayar Destekli Öğretim Programları.
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
Bilgisayar Destekli Ö ğ retim Programları De ğ erlendirmek.
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI Yrd. Doç. Dr. Halil Ersoy.
1 ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR. 2 Öğretim Aşamaları Bilginin Sunulması Öğrencinin Yönlendirilmesi Uygulama Değerlendirme Öğretici Programlar.
1 BDE Türleri Dr. Hüseyin Arak. 2 Öğretici Programlar/Bire-bir Uygulama Alıştırma Uygulama Programları Benzeşim (Simülasyon) Programları Eğitsel/Öğretici.
Deneme 1. Deneme 2 Deneme 3.
WEB TABANLI ÖĞRENME.
ÇOCUK EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİNİN KULLANIMI
OYUN TEMELLİ ÖĞRENME.
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
ARAÇLAR VE AÇIK-UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Eğitsel Rehberlik.

EĞİTSEL OYUNLAR (Educational Games)
ÇOCUĞUN GELİŞİMİNE BAĞLI OYUN AŞAMALARI
EĞİTSEL OYUNLAR.
UZAKTAN EĞİTİM.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Storytelling BTÖ716- Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Light Up, ilkokul ve ortaokul öğrencileri için hazırlanmış,
SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations)
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
DENEME.
DENEME
Sunum transkripti:

EĞİTSEL OYUNLAR (Educational Games) Sibel Somyürek

Eğitsel Oyunlar Eğitim+ Eğlence=Eğitlence Education+Entertainment=Edutainment

Eğitsel Oyunlar Birbirinden oldukça farklı iki tür öğrenci için kullanılır: İlköğretim, ortaöğretim okul öncesindeki küçük çocuklar İş eğitimi alan üniversite öğrencileri veya çalışan yetişkinler

Türleri Macera ve Rol Oynama Oyunları Ticaret Oyunları Pano Oyunları Mücadele Oyunları Mantık Oyunları ve Bulmacalar Kelime Oyunları

Genel Faktörler Hedef ve amaçlar Kurallar Yarış Meydan Okuma Fantezi (Hayal Gücü) Güvenlik Eğlence Dönütler / Geri Bildirimler Zorluklar/ Karşıtlık Etkileşim Sunum veya Hikaye

Hedef ve amaçlar Her oyunun sonunda ulaşmayı hedeflediği bir amacı vardır: Puan toplamak Balonları patlatmak Gizemi çözmek Bilinmeyen karaları keşfetmek Kelimeleri tahmin etmek Problemleri çözmek Oyunun amacı ile öğrenme amacı arasındaki ilişkinin iyi tasarlanması önemlidir.

Kurallar Kurallar oyunda izin verilen ve sınırlanan davranışların neler olduğu ile ilişkilidir. Kurallar oyunu ilginç kılmalı, meydan okunacak ve çoklu oyuna izin verecek şekilde tasarlanmalıdır.

Yarış Oyunlar bir biçimde yarışma gerektirir: İnsanlarla Bilgisayarla Kendiyle Zamanla Pek çok oyun bunları bir arada içerir.

Meydan Okuma Bir amaca ulaşmak için kişinin aşması gerekenler ya da başarması gerekenler vardır. Kayalara tırmanmak Saklı bir anahtarı bulmak Ateş edildiğinde vurulmamak Meydan okuma düzeyinin öğrenciye uygun olması önemlidir.

Fantezi Oyunlar öğrenenleri motive etmek için hayal gücünden faydalanır. Gerçeğe yakın bir ortam Gerçekten çok farklı bir ortam/durum

Güvenlik Gerçek yaşam etkinliklerine bir anoloji oluştururlar ve zor/tehlikeli etkinlikleri güvenli bir ortamda deneme şansı sunarlar İş eğitimi Mücadele oyunları

Eğlence Tüm oyunların birincil amacı eğlenceli olmasıdır. Yeni bir bilgi/beceriyi kazandırırken motivasyonu artırmayı amaçlar. Mutimedya tekniklerinin(video, üç boyutlu animasyon, ses efektleri) kullanımı oyunların eğlence boyutunu artırır.

Kaynakça Alessi, S. M. ve Trollip, S. R. (2001). Multimedia For Learning. Allyn and Bacon, Boston, London, Toronto, Sydney,Tokyo, Singapore.