 bireyin gelişimi ve olgunlaşma düzeyi  bireylerin yetenek düzeylerindeki farklılıklar  Güdülenme  yetişilen sosyo- kültürel çevre  alınan eğitim.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
Advertisements

YÖNETİMİN İŞLEVLERİ- KARAR ALMA
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
Hedef Belirleme ve Hedeflerlerin Eyleme Dönüştürülmesi
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
BİLİŞSEL AĞIRLIKLI DAVRANIŞÇI YAKLAŞIM EDWARD C. TOLMAN ( )
Problem Çözme.
PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ
KARAR DESTEK SİSTEMLERİ - KDS DECISION SUPPORT SYSTEMS-DSS
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
ROL OYNAMA.
DÖNEMLERE GÖRE GELİŞİM GÖREVLERİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Problem Çözme Süreci.
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
Problem Çözme Becerileri
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
DOĞRU YANIT C SEÇENEĞİDİR DOĞRU YANIT D SEÇENEĞİDİR.
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
Eğitimde Program Geliştirme Temel Kavramlar
Öğretim Modeli : Çoklu Zeka
PEER SUPPORT TEAM.
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
Varoluşçu eğitim felsefesi
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
BÖLÜM 1 Hemşirelik Süreci, Fiziksel Tanılama, Sık Kullanılan Laboratuvar ve Tanı Testleri
ÇATIŞMA NEDİR?.
ETKİLİ ÇATIŞMA ÇÖZME BASAMAKLARI
Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE BİLİŞSEL GELİŞİM Z. Elvan UCUR Uzman Psikolojik Danışman Altis Nöroloji ve.
Kişilerarası iletişim çatışmaları
Öğretimdeki unsurlar. Planlanacak Altı Unsur Bir kimse bir şeyler öğretiyorsa, belli bir niyeti vardır...bu düşüncesini bir örtü ile bezendirmiştir...bunu.
Evrensel Ahlak Yasasının Varlığını Kabul Edenler
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
E ğ itimde Kalite nedir? *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ögrencilerin ihtiyaçlarıdır. *Kalite, amaçlara uygunluktur.
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
HAZIRLAYAN SEVDA DEMEZ.
Problem Çözme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
DİĞER TUTUMLAR.
BÖLÜM 6 İşgören Performansını Değerlendirme. BÖLÜM 6 İşgören Performansını Değerlendirme.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Kişisel Rehberlik.
1.Sınıfımızdaki arkadaşlarımızla benzerlikleriniz veya farklılıklarınız nelerdir ? Söyleyiniz.
Sosyal Öğrenme Kuramı (Bandura)
İŞİTME ENGELLİLERDE ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
SOSYAL BİLGİLER DEĞER ÖĞRETİMİ.
PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ
Dr. Aysel BADIR ERİŞKİN SAĞLIĞI II
ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SUNUSU
PSİKOLOJİK TESTLER.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
KÖY MANTALİTESİ = KÖY DÜŞÜNÜ
İç Geçerlik Varılan bir nedensel ilişkide sonucun deney değişkenleri ile açıklanma düzeyi ile ilgilidir. Deneyde kontrol iç geçerliği arttırmak için yapılır.
Öğretim Tasarımı Analiz.
ŞİDDET.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
GRUP İLETİŞİMİ.
PAZARLAMA İLETİŞİMİ Pazarlama İletişimi Karamasını Etkileyen Faktörler
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

 bireyin gelişimi ve olgunlaşma düzeyi  bireylerin yetenek düzeylerindeki farklılıklar  Güdülenme  yetişilen sosyo- kültürel çevre  alınan eğitim ve öğretim.

› genel yaklaşım › problemin tanımlanması › seçeneklerin yaratılması › karar verme › değerlendirme

 bireyin belirli bir çözümü benimsemesi ya da reddetmesini sağlayan, destekleyici ya da engelleyici nitelikte olabilen ve bireyi belirli bir biçimde davranmaya yönelten zihinsel eğilimdir.

› kendini, davranışlarını, bilgisini heyecanlarını ve problem duruma ilişkin duygularını değerlendirme › bireyin problematik durumla ilgili çevresini değerlendirme › problematik durumu açığa kavuşturma, hedeflerin, beklenti ve çatışmaların farkında olma.

 seçenekler oluşturulurken değerlendirme yapmaktan kaçınmak  kısıtlamaksızın, özgür zihinsel aktiviteye önem vermek  oluşturulan düşüncelerin sayısının fazla olması  önerilen seçeneklerden birleşimler oluşturmak ya da bunları geliştirmeye çalışmak.

 eyleme yönelik bir dizi seçenek arasından belirli bir tanesini seçmek.  karar verme durumunu etkileyen iki unsur; - fayda değeri ki, bunlar objektif yada subjektif olabilir. -Olası sonuçlar ki, bunlarda aynı şekilde objektif ya da subjektiftir

 Eylem planını uygulayıp sonucun belli bir standartla karşılaştırılmasıdır.