bireyin gelişimi ve olgunlaşma düzeyi bireylerin yetenek düzeylerindeki farklılıklar Güdülenme yetişilen sosyo- kültürel çevre alınan eğitim ve öğretim.
› genel yaklaşım › problemin tanımlanması › seçeneklerin yaratılması › karar verme › değerlendirme
bireyin belirli bir çözümü benimsemesi ya da reddetmesini sağlayan, destekleyici ya da engelleyici nitelikte olabilen ve bireyi belirli bir biçimde davranmaya yönelten zihinsel eğilimdir.
› kendini, davranışlarını, bilgisini heyecanlarını ve problem duruma ilişkin duygularını değerlendirme › bireyin problematik durumla ilgili çevresini değerlendirme › problematik durumu açığa kavuşturma, hedeflerin, beklenti ve çatışmaların farkında olma.
seçenekler oluşturulurken değerlendirme yapmaktan kaçınmak kısıtlamaksızın, özgür zihinsel aktiviteye önem vermek oluşturulan düşüncelerin sayısının fazla olması önerilen seçeneklerden birleşimler oluşturmak ya da bunları geliştirmeye çalışmak.
eyleme yönelik bir dizi seçenek arasından belirli bir tanesini seçmek. karar verme durumunu etkileyen iki unsur; - fayda değeri ki, bunlar objektif yada subjektif olabilir. -Olası sonuçlar ki, bunlarda aynı şekilde objektif ya da subjektiftir
Eylem planını uygulayıp sonucun belli bir standartla karşılaştırılmasıdır.