“Hatırla ki kâfirler seni tutup bağlamaları veya öldürmeleri yahut seni (yurdundan) çıkarmaları için sana tuzak kuruyorlardı. Onlar (sana) tuzak kurarlarken.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KUTLU DOĞUM HAFTASI BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

Allah’ın Huzurunda Olma Bilinci
AHLAKİ TUTUM VE DAVRANIŞLAR
TOPLUMSAL BARIŞIN KURULMASI
İLMİHAL Bir müslümanın dinini en güzel şekilde yaşaması için öğrenmesi.
Hazreti Muhammed’i Tanıyalım
ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ
PAYLAŞMA VE YARDIMLAŞMA İBADETİ OLARAK ZEKAT
KUTLU DOĞUM HAFTASI BİLGİ YARIŞMASI
GÜL DEVRİ-1- HZ.MUHAMMED (Sallallahu Aleyhi Vesellem)
Bilgidagi.com.
KUR’ÂN-I KERİM’İ TANIYALIM
KUR’AN-I KERİM’İN İÇ DÜZENİ
MEDİNE’DE İLK İCRAATLAR
KURAN VE YORUMU 10. SINIF 4. ÜNİTE pedagojiformasyon.com.
Temel Eğitici Nitelikleri
İSLAM ESASLARI (İSLAMIN ŞARTLARI)
CAMİYİ TANIYALIM.
(4. Bölüm: Hz. Muhammed’in Hicreti)
HZ.MUHAMMED'İN ÇAĞRISI :
Zekat, Hac ve Kurban ibadeti
DERS HZ. MUHAMMED`İN HAYATI
Ders: Siyer Sınıf: 10.sınıf Süre: Bir ders saati
KAVRAMLAR SERİYYE: Peygamber Efendimizin (sav) katılmadığı, sahabelerden birisinin başkanlığında gönderilen keşif veya savaşlara denir. GAZVE: Peygamber.
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla
Hz. Muhammed (s.a.v.) Bilgiye Önem Verirdi Bismillahirrahmanirrahim
Hz. Muhammed (s.a.v.) Sabırlı ve Cesaretliydi
2. Ünite: İslam’da İman Esasları
Sevgili Peygamberimiz
İNSANIN PAYLAŞMA VE YARDIMLAŞMA İHTİYACI
Hz. Muhammed(sav)’in Hayatı
KUR’AN’ IN ANA KONULARI
Hicret Olayı.
Hz. Muhammed (s.a.v.) Sabırlı ve Cesaretliydi
Hz. Muhammed (sav)'in Medine'de İlk Faaliyetleri
İNSANIN PAYLAŞMA VE YARDIMLAŞMA İHTİYACI
İslam Hz.Muhammed (s.a.v) Allah c.c. Kuran-ı Kerim M.S. 6. yy'da Hilal
2. İnanca Bağlılığı.
4. İyiliğe Karşılık Beklememek
Rasulullah (sav) buyurdular ki ;
Hz. Muhammed (s.a.v.) Bilgiye Önem Verirdi
4. Kendimize Karşı Sorumluluklarımız :
Peygamberlere Gelen İlahi Mesajların Ortak Amaçları
Paylaşma ve Yardımlaşma
HZ. MUHAMMED (s.a.v.) HAKKI GÖZETİRDİ
HZ. MUHAMMED (s.a.v.) HAKKI GÖZETİRDİ
HZ. MUHAMMED (s.a.v.) HAKKI GÖZETİRDİ
Haydar Akın Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
ZEKAT. Paylaşma ve Yardımlaşma İbadeti Olarak Zekat Zekatın terim anlamı: Zengin Müslümanların yılda bir kez malının veya parasının belli bir miktarını.
6/A SINIFI DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ PROJE ÖDEVİ
Müslümanlara Yönelik Boykot ve Baskılar
Hz. Muhammed.
L İ DER E Ğİ T İ M KÜLTÜR VE SANAT GENÇLİK KULÜBÜ DERNEĞİ TARAFINDAN DÜZENLENEN B İ LG İ YARIŞMASINA HOŞ GELD İ N İ Z.
ÜNİTE KONULARI 1. Hz. Muhammed’in Doğduğu Ortam
ÜNİTE KONULARI 1. Hz. Muhammed’in Doğduğu Ortam
Konu:HİCRET Ders:Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
İlk Çağrı ve İlk Müslümanlar
Bir İnsan, Tüm İnsanlık Tarihini Ne Kadar Değiştirebilir?
Fuat YÜKSEL İHL Meslek Dersleri Öğretmeni
ZEKÂT; Kelime anlamı: ‘Artma, çoğalma, arınma ve bereket’
Diğergamlık nedir?. Kendisinin ihtiyacı olduğu halde başkasını kendi nefsine tercih etme duygusu, Cömertliğin bir üst derecesi ve hatta ondan da daha.
Ensar Hicretten sonra Peygamberimize ve Mekke’den gelen Müslümanlara (muhacirlere) yakın alaka gösterip, malları, mülkleri, bedenleri ve diğer varlıklarıyle.
Hicret Olayı. Akabe biatları: Peygamberimiz şehir dışından Mekke'ye gelen yabancılara da İslam'ı tebliğ ediyordu.
6. SINIF DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ BİLGİ YARIŞMASI
2. ÜNİTE ZEKAT ve SADAKA Zekat ve Sadaka ibadetini ayet ve hadislerle açıklar.
2.ÜNİTE: ZEKAT,HAC,KURBAN
Hicret Olayı.
Sunum transkripti:

“Hatırla ki kâfirler seni tutup bağlamaları veya öldürmeleri yahut seni (yurdundan) çıkarmaları için sana tuzak kuruyorlardı. Onlar (sana) tuzak kurarlarken Allah da (onlara) tuzak kuruyordu. Çünkü Allah bütün o tuzak kuranların üstündedir.’’ Enfâl suresi, 30. ayet.

 İnancı gönül huzuruyla,baskı ve zorlamaya maruz kalmadan yaşanacağı yer ve imkan aramak  Din,inanç ve ibadetlerin engellendiğinde müslümanların bahanesi yoktur.  Vatanın terki değil, vatanın değerini bilmektir.  savaşın, kavganın istenen bir şey olmayıp, huzurlu ortamların oluşturulmasıdır.

 Müşrikler, Müslümanları sevmemelerine, onlara eziyet etmelerine ve ayrılımcıkçılıkla itham ettikleri Müslümanların kendi özgür iradeleri ile Mekke’yi terk etmelerine karşı çıkmakta ve engelleme yolları aramaktadırlar.Niçin?  1. Müslümanların bir güç haline gelmeleri istememeleri. Kendi otoritelerini kaybetme düşünceleri  2. Şam ticaret yolunu kaybedecekleri  3. Yeni ittifaklarla Müslümanların güçlenerek Mekke’ye ilerleyeceği korkusu

 Hicret iznini alan Müslümanlar, gizli bir şekilde birey veya gruplar halinde mallarını, eşyalarını ve vatanlarını geride bırakarak Medine’ye gittiler.  İlk Muhacir Ebu Seleme, Son Muhacir Hz. Abbas’tır.(r.anhum)  Hz. Ömer (r.a), hicretini aşikar yapmış ve müşriklere meydan okuyarak Medine’ye gitmiştir.  Hicret edenlerin mallarına Mekkelilerin el koymuşlar.  Kölelerin ve bazı ashabın ise akrabaları tarafından zincirlenerek hicretleri engellenmiştir. 

 Bu kutsal yolculukta görev alanlar:  1.Hz.Ebubekir(r.a): Yol arkadaşlığı, binek temini  2.Hz. Ali(r.a): Efendimizin (sav) yatağına yatarak Mekkeli kabilelerden seçilen çetenin dikkatini eve yoğunlaştırma ve emanetleri sahiplerine teslim etmek.  3. Abdullah b. Ebibekir: Hz.Ebubekir’in oğlu istihbari bilgi toplamak  4. Amir b. Füheyre:Hz.Ebubekir’in çobanı Hicret arkadaşlarının izlerini otlattığı koyunlarla kaybettirmek.Süt içmelerine imkan sağlamak

 5.Hz.Esma (r.a): Hz.Ebubekir’in kızı, Hz. Aişe annemizin ablası, yolculara yiyecek ve içecek hazırlamak. Lakabı zatü’n nitakeyn (iki kuşak sahibi)…  6.Abdullah b.Uraykıt: Klavuz-rehber

 Efendimiz (sav) tarafından hicret planlaması yapılmıştır. Bu plan incelendiğinde Müslümanların tevekkül anlayışının nasıl olması gerektiğinin en güzel örneği görülür:  1-Hicret günü, saati tamamen gizli tutulmuş,  2-Medine yönüne değil ters istikametteki Sevr mağarasına doğru hareket edilecek  3-Yolculuk izleri çoban tarafından silinecek  4-Sevr’de 3 gün kalınacak  5- İşinin uzmanı bir klavuz eşliğinde yolculuk yapılacak  6.Bilinen Medine yolu değil,başka bir yol takip edilecek.

 1- Mekke ve civarında bakmadık yer bırakmamaları  deve ödül ( Bu kararları müşrikleri ödüle tek başına sahip olma bencilliğine sebep olarak, arama çalışmalarında bireyselliğe itmiştir.)  Süraka –Büreyde ile iki kişi hedefe çok yaklaşmışlar ama sonuç elde edememişlerdir.  Sevr mağarasının önündeki acizlikleri, güçlerinin tükenişi. Bu durum tüm Müslümanlara, Rabbimizin(c.c) samimiyseniz yardımım sizinledir mesajıdır.

 1-Sevr Mağarası durağı. La tehzen innellaha meana  2-Kuba Köyü. Kuba mescidi yapıldı.Hz. Ali (r.a) Efendimize (sav) ulaştı.  3-Ranune Vadisi: İlk Cuma namazı ve ilk Cuma hutbesi:“Ey insanlar! Ölmeden önce Allah’a tevbe ediniz, fırsat elde iken iyi ilere koşunuz. Allah’ı anmak, gizli ve aşikâr çok sadaka vermek suretiyle onunla aranızdaki bağları kuvvetlendiriniz. Böyle yaparsanız, rızıklandırılır, yardım görürsünüz, kaçırdıklarınızı tekrar  elde edersiniz.Ey insanlar! Kendinize ahiret için azık hazırlayıp önceden gönderin. Her kim ki kendisini yarım hurma ile de olsa ateşten kurtarabilecek olursa hemen o hayrı işlesin. Onu da bulamazsabari güzel şeylerle kendisini kurtarsın.  Nefislerimizin şerlerinden ve kötü işlerimizden Allah’a sığınırız. Allah’ın hidayet verdiğini kimse saptıramaz. Onun saptırdıını da kimse doğru yola koyamaz.  Sözlerin en güzeli, Allah Kitabı (Kur’an-ı Kerim)’ dır. Allah’ın kalbini Kur’an ile süslediği, küfürden  sonra islam’a soktuğu, Kur’an’ı diğer sözlere tercih eden kimse felah bulup kurtulmuştur.

 Allah’ın sevdiğini seviniz. Allah’ı bütün kalbinizle (can ve gönülden) seviniz. Allah kelamı  Kur’an’dan ve zikrinden usanmayınız.  Allah’ın kelamına karşı kalbiniz katılaşmasın.Yalnız Allah’a kulluk edip ibadetinizde O’na hiç bir şeyi ortak yapmayınız. Ondan hakkıyla sakınınız.  Yaptığınız iyi şeyleri dilinizle doğrulayınız. Allah’ın rahmet ve merhametiyle birbirinizi seviniz.”  4- ve MEDİNE

 1- Örnek İslamtoplumun oluşumu  2- Baskı, işkence ve hakaretlerin sona ermesi  3- İnsanlık ailesine yardımlaşma ve dayanışmanın en güzel örneğinin sunulması : Mallarını Mekke’de bırakan Muhacirin fakir düşmesi ama Allah’ a güvenerek ve de Ensarın yardımlarıyla çabuk toparlanmaları.  4- Farklılıkların zenginlik olduğunun sözde değil, özde gösterilmesi.  5- İslam’ın başka kabile ve coğrafyalara açılması  6-Takvim başlangıcı olarak, Hz. Ömer(r.a) zamanında kabül edilmesi.

 1-Hz. Ömer (r.a) meydan okuyarak hicret ederken, Efendimiz (sav) neden gizli hicret etti? Nasıl izah edersiniz.  2- İnanmadıkları insana (Efendimiz (sav)) en kıymetli emanetlerini teslim derken güvenen insanlar, iman etmeye gelince neden güvenmemekte? Bu iki durumu nasıl izah edersiniz.  3- Efendimizin (sav) evinin etrafını kuşatanların arasından çıkıp gitmesi ve Sevr mağarasının önüne kadar gelmelerine rağmen müşriklerin hedeflerine ulaşamamalarını itikadı yönden nasıl anlamalıyız?  4- Öncelikle Kuba’da ve Medine’de mescit inşaatı yapılmasının esprisi nedir? Bu doğrultu da cami, mescitlerimiz ve müslümanlar ne durumdadır?