ÖĞRETİM MATERYALLERİNİ GELİŞTİRME Doç.Dr. Şirin Karadeniz.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Advertisements

Eğitim İçeriğinin Sunumu
 Doç.Dr. Şirin Karadeniz. Hedefler, görev analizine dayanır.
Öğretim İhtiyacını Belirleme
Bütünleşik Müfredat ve “Bilgisayar” Dersi
Öğrenme Kuramı ve Öğretim Kuramı
Similasyon (Benzetim)Tekniği
Görev Analizi Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: STRATEJİLER
Doç.Dr. Şirin Karadeniz ÖĞRETİM MESAJI TASARIMI. ÖĞRETİM TASARIMI MODELİ.
Açık ve Uzaktan Öğretimde Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ÖĞRENME Yrd. Doç. Dr. Mukaddes Erdem H.Ü. Eğitim Fakültesi
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Uzaktan eğitimde etkili teknikler. Uzaktan eğitimdeki eğilim verilen eğitimi aktif ve dinamik bir hale öğrenim deneyimi haline getirmek.
Bilgisayar Destekli Öğretim
DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ GELİŞTİRİLMESİ
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Öğretim Durumlarını Planlama
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
YANSITICI DÜŞÜNME.
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: SIRALAMA
Benzetim (Simulasyon)Tekniği
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Murad TİRYAKİOĞLU.
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
Yansıtıcılar (Projektörler)
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
Portfolyo Nedir? Portfolyo Nasıl Hazırlanır? Elektronik Portfolyo Nedir? Fatma Taşkıran.
BEDEN EĞİTİMİNDE İŞBİRLİĞİNE DAYALI(EŞLİ) ÖĞRENME YÖNTEMİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
RUTH CLARK’IN E-ÖĞRENME İLKELERİNİ ÖĞRENMEYE NE DERSİN ?
İkili Kodlama Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyı.
HAZIRLAYANLAR: Nida GÖNÜLAL Seda BENLİ
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
UZAKTAN ve AÇIK EĞİTİMDE ÜSTBİLİŞSEL ETKİNLİKLER
Strateji, yöntem ve teknik kavramlarını açıklayabilme, Strateji, yöntem ve teknik kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme,
Probleme Dayalı Öğrenme
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik
BÖLÜM 7 İşgören Eğitimi ve Geliştirme. BÖLÜM 7 İşgören Eğitimi ve Geliştirme.
Probleme Dayalı Öğrenme
KISIM 2 İnançlar ve Biliş
Öğretim Stratejileri Sunuş Yoluyla Öğrenme Buluş Yoluyla Öğrenme Araştırma İnceleme Yoluyla Öğrenme Dr. Kerim Karabacak.
ADDIE. ADDIE MODEL İ (JENER İ K MODELLEME) 2 Analiz (Analysis) Tasarım (Design) Geliştirme (Development) Uygulama (Implementation) De ğ erlendirme (Evaluation)
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Öğretim Tasarımı Problem Analizi ve İhtiyaç Değerlendirme.
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Öğretim Tasarımı Analiz.
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
YÖNTEM SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER.
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
Sunum transkripti:

ÖĞRETİM MATERYALLERİNİ GELİŞTİRME Doç.Dr. Şirin Karadeniz

ÖĞRETİM TASARIMI MODELİ

Öğretimi Geliştirmek İçin İlkeler İlkeler Somutlaşt ırın Adım boyutunu kontrol edin Uygun bir hız kullanın Tutarlığı koruyun İpuçları kullanın

Öğretimi Geliştirmek İçin İlkeler : Hız

Bilişsel Yük: Öğrenme Süreci

Bilişsel Yük: İki çeşidi Harici YükÖğretim tasarımıMesaj tasarımıYerleşik Yük Çok az öğe etkileşimli içerik (Örn: Oksijen O, Karbon C) Çok öğe etkileşimli içerik (Birçok öğe ve aralarındaki ilişki)

Bilişsel Yük: Yerleşik Yük

Bilişsel Yük: Amaçsızlık Etkisi Yükü azaltmak için planlanmamış (amaçsız) problemler katma

Bilişsel Yük: İşlevsel-örnek etkisi Sadece problem ve son çözüm adımını sunmak yerine her bir adımı teker teker sunarak problemin nasıl çözüleceğini gösterme.

Bilişsel Yük: Bölünmüş Dikkat Etkisi

Bilişsel Yük: Fazlalık

Öğretim Metodu Grup sunumları Güçlü yanları Sınırlılıklar Uygulamalar Etkili sunum için yapılacaklar Uzaktan eğitim Kendi kendine (Kişiselleştirmiş) öğrenme Güçlü yanları Sınırlılıklar Etkili öğrenme için rehber ilkeler Planlama için kontrol listesi Değişen roller Küçük gruplar halinde öğrenme Güçlü yanları Sınırlılıklar Küçük grupla öğrenme çeşitleri Tartışma Panel tartışması Rehberli tasarım Durum çalışması Rol oynama Simülasyon Oyunlar İşbirlikli öğrenme