Bir Çift Yürek  (Marlo Morgan)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖFKE DUYGUSUNUN TANINMASI VE KONTROL EDİLMESİ
Advertisements

Benim kim olduğumu biliyor musunuz? Soy alguien con quien convives a diario Hergün birlikte yaşadığınız biriyim...
DİLEK YARIM ADASI.
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
A TEMASI OKUL HEYECANIM
Felsefenin Neliği Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
"HER ŞEYİN KAYNAĞI İNSAN ZEKASIDIR..."
Sosyalleşme & Sosyal Ahlak
ÖZGÜVEN.
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
Epiktetos yirmi asır önce demiştir ki:
ZÜBEYDE HANIM ANAOKULU
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
Kendimizi evlenince, bir bebek sahibi olunca, sonra bir tane daha olunca yaşamın daha güzel olacağına inandırmışızdır. Sonra çocuklarımızın yeterince yetişkin.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
ÖĞRETMEN KİM? YÖNETİCİ KİM? LİDER YÖNETİCİ Yönetici olma rolünü ANLAYAN ile ANLAMAYAN bir öğretmen ARASINDAKİ fark belirleyicidir.
Olumlu düşünmek ve yaşamak, zannedildiği gibi; hayatı toz pembe görmek, karşılaşılan her kötü durumdan, güzel neticeler çıkararak, mutlu olma yollarını.
KİŞİSEL GELİŞİM Burak Bayram Kadir Türk Tolga Ülkü
Öğretim İlkeleri.
Hayatta, birinin eksikliğini hissettiğimiz
Temel Eğitici Nitelikleri
STRES TEPKİLERİM Kazanım:*Stres durumlarında kullandığı tepkileri etkililiği açısından değerlendirir. 11. Sınıf 67 nolu kazanım etkinliği *Bu etkinlik.
B Ü Y Ü L E Y İ C İ S O N Tıklayarak ilerleyiniz ve sesi açınız.
BüyüyünCE NE OLSAM? Berin BÜYÜKBODUK
GÜZEL YAŞAMIN 10 ANAHTARI
GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİ
Örgüt Külütü, İklimi ve Sağlığı
SİBEL.
ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU
Duyarlı olalım, çocuk haklarına saygı duyalım…. Çocuğa yönelik şiddet için yaygın olarak kullanılan terim çocuk istismarıdır ve çocuğun ailesi ya da ondan.
Hayatın Anlamı üzerine
MÜLAKAT (GÖRÜŞME) Ünlü kişileri çeşitli yönleriyle tanıtmak veya toplumu ilgilendiren önemli bir konuyu aydınlatmak için ünlü kişi yahut uzmanlarla.
Hayatta,birşeyin eksikliğini hissettiğimiz
Okul Rehberlik Servisi
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ
SEVGI.
İNSANI İNSAN YAPAN DEĞERLER…
Ankara Halk Sağlığı Müdürlüğü
Özgüvenli Çocuk Yetiştirme Seminerini
HAYAT CAN DÜNDAR.
R.B. Hazırlayan Nisa Çilingir Lütfen akışında izleyiniz.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
GÖRGÜ VE NEZAKET KURALLARI
MERHAMET ŞEVKAT FEDAKARLIK
FEDAKARLIK.
ÖZSAYGI VE ATILGANLIK.
BİLGELERİN GÖZÜYLE YAŞAMA BAKIŞ Waltz of the butterfly.
*Bu insanlar, yaşamın her yönünü severler, şikâyet etmekle ya da olayların daha değişik olmasını istemekle vakit kaybetmezler. *Bağımsızlıklarına çok.
Bunu okumak sizi herhangi bir borç yükü altına sokmayacaktır.
Hazırlayan : Tarık ÇETİN
Bilal BİLGİN - Gazi Anaokulu- Rehber Öğretmeni
SINAV KAYGISI KONUSUNDA VELİLERE ÖNERİLER
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
Anne Aslan ve Yavruları
SAYGI NE DİR?. SAYGI NE DİR? Dilimizde bu kelime hürmet karşılığı kullanılmaktadır Dilimizde bu kelime hürmet karşılığı kullanılmaktadır . Saygı bir.
BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler. BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler.
SAYGI.
OLUMLU DÜŞÜNCE NEDİR? Hayatın her alanında, bizi her konuda etkileyen aslında bizim olaylara nasıl baktığımızdır. Şunu unutmamak gerekir ki; meydana.
FARKLI YERLERDE FARKLI CANLILAR
ATA İLKOKULU 1/A SINIFI BİRİNCİ DÖNEM 1. VELİ TOPLANTISI
ALANYA MÜFTÜLÜĞÜ Aile ve Dini Rehberlik Bürosu Tek ebeveynli ailelere yönelik rehberlik faaliyet raporu.
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
Gökçe Erinç Büyükşengür
Herkese Açık Okul Adı Tarih.
SANAT FELSEFESİSANAT FELSEFESİ Sanatçı Sanat Eserinin Özellikleri Ve NitelikleriSanat Eserinin Özellikleri Ve Nitelikleri.
GÖRGÜ VE NEZAKET KURALLARI GÖRGÜ VE NEZAKET KURALLARI HAZIRLAYANLAR: İREM CERYAN ve ÖZGENUR ERDAĞ.
Güzel Söz Söyleyelim Hikmet SIRMA.
Sunum transkripti:

Bir Çift Yürek  (Marlo Morgan) KİTABIN ADI : Bir Çift Yürek KİTABIN YAZARI : Marlo MORGAN BASIM YILI : 2000

Amerikalı bir tıp doktoru olan Marlo Morgan gerçek bir olaya dayanan bu kitabında Avustralya’da yaşadığı ruhsal bir yolculuktan bahsetmektedir. Yazar, göçebe bir kültüre sahip Avustralya yerlileri olan Aborijinler eşliğinde, kabilenin kendilerini adlandırdıkları şekliyle ” Gerçek İnsanlarla” birlikte dört ay süren ve çölü boydan boya katettikleri uzun bir yürüyüşe çıkar. Bu süre boyunca, çölün çorak coğrafyasındaki bitkiler ve hayvanlarla uyum içinde yaşamayı öğrenir. Olağandışı insanlardan oluşan bu toplulukla birlikte yaptığı bu yolculukla Morgan, bu insanların 50.000 yıllık kültürlerinin felsefesi ve bilgeliği ile tanışır.

Macerasının ilk gününden itibaren bu çetin yolculuğun zorluklarıyla mücadele etmek zorunda kalır. Dayanıklılığının her gün sınandığı bu zorlu yolculukta, karşılaştığı her zorlukla birlikte ruhu da değişime uğrar. Aborijinler onu, büyük bir alçak gönüllülükle kendilerinden biri olarak kabul ederler ve onun şefkat dolu öğretmenleri olurlar. Öğretmenlerinden, her insanın eşsiz niteliklerini ve içsel ruhunu takdir etmeyi ve kutlamayı öğrenirken bir yandan da güçlü şifa yöntemlerine tanık olup onların canlılarla ilgili farkındalıklarının ne kadar derin ve anlamlı olduğunu da anlamaya başlar.

Yazarın bu kabile ile tanışması bir süreliğine çalışmak için gittiği Avustralya’da, yerlilerin sorunları ile ilgilenmesiyle başlar. Yazarın onların sorunları ile ilgilendiğini ve onları yakından tanımak istediğini gören bir grup yerli onu kendi toplantılarından birine davet ederler. Ancak, bu toplantı hiç de yazarın beklediği gibi bir toplantı değildir. Bu toplantı için çok özel bir şekilde hazırlanan,en güzel kıyafetlerini giyinen ve en özel takılarını takan yazarı bir sürpriz beklemektedir. Yazar onlar için yaptıklarından dolayı bu özel toplantıda kendisine özel bir taktir yada bir plaket verileceğini düşünmektedir.

Kendisini almaya gelen eski bir jipi gördüğünde ise ilk hayal kırıklığını yaşar fakat yine de jipe binerek toplantının yapılacağı yere doğru yola çıkar. Ancak, bu toplantı hiç de yazarın beklediği gibi bir toplantı değildir. Çoğu çölün ortasında olmak üzere dört saat süren bir yolculuk sonrası yazar kendini ıssız çölün ortasında bir grup “ilkel” yerlinin yanında bulur. Kendisinden ilk istenen şey üzerindeki her şeyi ama her şeyi çıkartmasıdır.Yazar sebebini yolculuğun sonunda anlayacağı bu eyleme bir anlam veremese de geri dönme şansı olmadığı için kabul eder.

Bir peştamala sarılı ve yalın ayak kalan yazarın tüm eşyaları yakılarak kutsanır ve bu kutsama töreni sırasında kendisine uzatılan bir sepetten bir taş seçmesi istenir.Bu aslında yazarın yerlilerin arasına kabul edilmesi için yapılan bir seremonidir.Bütün bunlar aslında “maddi nesnelerden ve bazı önyargılardan kurtulmak ‘var olmaya’ doğru yapacağı o yürüyüşün gerekli ve vazgeçilmez bir adımdır”. Bundan sonra yazar bu kabile ile çölü boydan boya geçeceği ve bambaşka bir hayat felsefesi ile karşılaşacağı bir yolculuğa başlar.

Yazar yolculuk boyunca önceden ilkel olarak gördüğü bu insanların doğa ile nasıl iç içe yaşadıklarını; bu kupkuru çölde asla aç ve susuz kalmadıklarını; konuşmadan birbirleri ile iletişim kurduklarını; karşılaştıkları her tür sağlık sorununu çözecek bir birikime sahip olduklarını; hırs, kin, nefret, saldırganlık gibi olumsuz duygularının olmadığını; asla yalan söylemediklerini; hiç bir olayı veya kişiyi yargılamadıklarını; dünyada olup biten her şeyden haberdar olduklarını ve daha bir çok olağanüstü yetenekleri olduğunu hayretle görür.

Yazar tüm yolculuk boyunca kendi kentli yaşamı ile yerlilerin yaşamını, hayata bakışını ve felsefelerini karşılaştırdıkça onların bilgeliklerine hayranlık duymaya başlar. Batı toplumlarının aksine hiç bir nesne ve eşyaya bağlanmayan ve mülkiyetçilik bilmeyen bu insanlar yazarda büyük bir saygı uyandırırlar. Çünkü, bu insanlar Tanrısal “Birlik”‘e inanmaktadır.

Hazırlayan: Hilal ERKOL 095226010