ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Advertisements

SORU-CEVAP YÖNTEMİ Tuba Koç Gülpınar Gökşen.
Gösterip Yaptırma Yöntemi
DRAMA 3.HAFTA EĞİTİCİ DRAMADA ROL OYNAMANIN EĞİTİM AÇISINDAN ÖNEMİ
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
Eğitim Öğretimde Planlama
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Sistemleri]
DERSLERİNİZDE NASIL BAŞARILI OLABİLİRSİNİZ ?
A.K.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
SINIF YÖNETİMİ YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öğretim Durumlarını Planlama
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Murad TİRYAKİOĞLU.
Fen ve Teknoloji Derslerinde Öğretimin Planlanması
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-1
Portfolyo Nedir? Portfolyo Nasıl Hazırlanır? Elektronik Portfolyo Nedir? Fatma Taşkıran.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
GÖRÜŞ GELİŞTİRME.
AKSU İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
SINIF DIŞI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
ANNE BABALAR EV ÖDEVLERİNE NASIL YARDIMCI OLABİLİRLER?
MODELİN AMAÇLARI ÖĞRENCİ ÖĞRETMEN VE OKUL İLİŞKİSİNİ GÜÇLENDİRMEK.
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
Teknoloji Destekli Fizik Öğretimi – Ümit Çolak.
Öğretİmİn PlanlarI.
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
SINIF YÖNETİMİ.
Çalışma Yaprağı.
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
PROFİLO İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
Bir öğretmen neden fazla ödeve ihtiyaç duyar? Derste işlenen konuyu pekiştirmek için Öğrencilerin eksik kalan yönlerini tamamlamak için KENDİ İŞYÜKÜNÜ.
“Ders Kitabı İnceleme” … Yayınları Numara İsim Soyisim.
SOSYAL KABUL SINIF İÇİ ETKİLEŞİMİN ARTTIRILMASI
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
AOÖ 206 Matematik Eğitimi.
ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme)
KÜÇÜK MUCİTLER ÖĞRENİYOR VE ÖĞRETİYOR
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (MSc., MEd.).
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE YÖNTEMLERİ
Öğretimin Planlanması
Duyuşsal Alan.
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
KOMUT YÖNTEMİ.
Sunum transkripti:

ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME HAZIRLAYAN LETİFE ÖZDEMİR

ÖDEV Öğrencileri, yeni öğrenilecek ünite ve konuya hazırlıklı bulundurmak, birlikte işlemek, öğrenmeyi kolaylaştırmak, işlenenlerin eksiğini tamamlamak, anlaşılmayan kısımları tam bir aydınlığa kovuşturmak için yapılan çalışmalara ödev denir.

Ödev, çocuğun gelişimi için çok gereklidir. Bu nedenle ödevler, öğretimin en önemli bir öğesi ve ayrılmaz bir parçasıdır.

Bilgilerin ezberlettirilmesi ve tekrarlattırılması yeterli değildir Bilgilerin ezberlettirilmesi ve tekrarlattırılması yeterli değildir. Bunların hayat işlerine uygulanması gereklidir. Bunun için derslerden sonra öğrencilerin kendi kendilerine çalışarak yapacakları ödev ve alıştırmalarla bu bilgiler uygulanmaya çalışılır. Ödevlerde yapmak ve yaşamak vardır. Bilgiler ezberlenmekten çıkar, uygulamalarla yaşayan bilgiler haline gelir. Bilinçte derinleşir ve kökleşir. Zihnin ihtiyacına cevap vermek üzere bellekte hazır bekler. Aktif öğretimde ödev gereklidir.

Ödevin Amacı Ödevi özenle yapma ve zamanında teslim etme alışkanlığı kazandırmak Plan yapma bilgi ve becerisi geliştirmek. Gerekli bilgi, araç gereç veya malzemeyi toplayabilmek ve bunları amacına uygun olarak kullanabilmek. Ödevin, çeşitli kişi ve eserlerden faydalanmakla birlikte öğrencinin kendisini geliştirmek maksadı ile bizzat yapması gereken bir görev olduğu şuurunu kazandırmak. Ödev yapılırken yararlanılan kaynakları, kendisinden bilgi alınan kişileri belirleme alışkanlığı kazandırmak. İletişim kurabilme, kaynaklardan faydalanabilme, alet yapabilme ve kullanabilme alanlarındaki yeteneği geliştirmek.

Ödevin Amacı Ödevde varılan sonuçların, kullanılan kaynak ve yöntemlere bağlı olduğunu fark ettirmek Konulara değişik açılardan bakabilme, danışabilme, tartışabilme ve soru sorabilme davranışları kazandırmak. Birlikte çalışma davranışı kazandırmak. Düşünme gücünü geliştirmek. Bilmediğini araştırıp bulmaktan ve öğrenmekten zevk almayı sağlamak. Gözlem, deney ve yeni buluşlara yönelik çalışmalar yapmaktan zevk almayı sağlamak. Başarmanın hazzını tatma duygusunu kazandırmak.

Ödevin Verilişinde Dikkat Edilecek Esaslar Ödevin konusu açıkça belli olmalıdır. Ödevin amacı belirtilmelidir. Ödev öğrencinin yeteneğine, ihtiyacına, ilgisine, yaşına, sınıfına, görgüsüne, bilgisine ve deneyimine uygun olmalıdır. Ödeve karşı öğrencide motivasyon uyandırılmalıdır. Ödevin yapılışı hakkında ip ucu verilmelidir. Ödevin süresi belirtilmelidir. Ödev zamanında ortaya atılmalıdır. Ödev daha önceden düşünülmüş ve konu belirlenmiş olmalıdır.

Ödevin Verilişinde Dikkat Edilecek Esaslar Ödevin anlaşılıp anlaşılmadığı öğrencilere tekrar ettirilerek kontrol ettirilmelidir. Ödev ünite ve konuyu pekiştirir nitelikte olmalıdır. Ödevler başlangıçta kısa veya kolay olmalıdır. Orta dereceli okullarda ödev verilirken öğretmenler arasında anlaşma olmalıdır. Büyük ödevler seyrek ve kapsamlı olmalıdır. Ödevin temiz olması için öğrencilerin dikkati çekilmelidir. Tatillerde ve bayramlarda ödev verilmemelidir.

Ev ödevleri; Ders programlarının fazla yüklü oluşu, sınıf mevcutlarının çok oluşu, ders saatlerinin yetersizliği ve dolayısıyla konuların ders saatlerinde gereği gibi kavranamaması ve uygulama için zamanın yetersizliği nedenleriyle, öğretmenler ev ödevi vermektedirler. Özellikle öğrencilerin kendi kendilerine iş yapabilme yeteneğini kazanabilmeleri ve hayat için bu çeşit çalışmalara alışmaları vazgeçilmez bir yol olarak görülmektedir.

Sınıf ödevleri; Bu tür ödevler sınıfta ders saatleri içinde verilirler. Konuya hazırlanmak için veya konunun işlenişinden sonra uygulama niteliğinde olur. Bu ödevlerle öğrencilerin ne dereceye kadar konuyu kavradıkları ve uygulayabildikleri öğrenilir.

Ödevlerin Değerlendirilmesi Ödevler ister ev , isterse sınıf niteliğindeki ödevler olsun, kesinlikle öğretmenin kontrolünden geçmelidir. Öğretmen tarafından kontrol edilmeyen ödevler öğrenciye yararlı olmadığı gibi, onları baştan savmacılığa ve ödev yapmamaya sevk eder. Öğretmen tarafından kontrol edilmeyen ödev, hiç verilmesin daha iyidir.

Öğretmen öğrencilerin ödevlerini kontrol ederken, ödevlerin amacına uygun olup olmadığını belirler. Temiz ve düzenli bir biçimde yapılıp yapılmadığını inceler. Türkçe dil kurallarına uyup uymadığı araştırılır. Öğretmenin kontrolünden sonra ödevler öğrenciye geri verilmelidir. Öğrenci bu yanlışları dikkatle incelemelidir. Ödevlere not verilmesi de yararlı olur.