Oyun Nedir? Oyun; geniş anlamda çocuğun kişiliğini bütünü ile etkileyen bir faaliyettir. Oyun, çocuğa hiç kimsenin.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
Advertisements

Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
ÖĞRENME STİLLERİ.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
ÖRNEK OLAY.
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
ROL OYNAMA.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Sinan KESKİN Murat ERGEN 1 Gazi ÜNİVERSİTESİ 2008.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Eğitsel Dijital Oyunların Sınıflandırılması
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Derya Duygu KARSLI
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
EGIT 450 Öğrenci Merkezli Eğitim
Philips 66 Tartışma Tekniği (1/6)
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Eğitsel Oyunlar.
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Bilgisayar Destekli Eğitim
-İLETİŞİM- SUNUSU.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
Dİjİtal oyun tabanlI öğrenme
EĞİTSEL BİLGİSAYAR OYUNLARI TASARIMI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Probleme Dayalı Öğrenme
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
OYUN TEMELLİ ÖĞRENME.
Oyun ve Din Öğretimi Dr. H. Kader ZENGİN.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Yapılandırmacı Öğrenme
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Ayşe Şeyma YILDIRIM Aslınur ÜRE Alaattin KURT.
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTSEL OYUNLAR (Educational Games)
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
21. YY BECERİLERİ.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

www.paytakblog.com

Oyun Nedir? Oyun; geniş anlamda çocuğun kişiliğini bütünü ile etkileyen bir faaliyettir. Oyun, çocuğa hiç kimsenin öğretemeyeceği konuları, kendi deneyimleriyle öğrenmesi yoludur. Oyun, çocuğun eğlenmesinde ve eğitiminde olduğu kadar onun gelişmesinde de önemli rol oynar.

Oyunların Özellikleri Kurallar, Hedef ve Amaçlar, Zorluklar / Yarış / Meydan Okuma / Karşıtlık, Etkileşim Sunum veya hikâyedir.

Kurallar Kurallar oyunların sınırlarını çizerler ve hedefe ulaşmak için çeşitli yollar sunarlar. Bir oyunun herhangi bir kuralı yoksa o bir oyun değil serbest bir eğlencedir. Oyunu herhangi bir eğlenceden ayıran en önemli özellik kuralının olmasıdır. Kurallar oyun ortamını düzenleyip, oyunun yapısal öğelerini bir araya getirirler. Böylece oyun biçim ve anlam kazanır.

Hedef ve Amaçlar Bir oyunda erişilmek istenen hedefe ulaşmanın kullanıcıyı motive etmede rolü büyüktür. Amacı olmayan bir oyun, oyuncuyu motive edemez, oyuncuda oyunu devam ettirme isteği ya da oyunu yeniden oynama isteği uyandıramaz. Oyunda hedef ve amaç, oyuncunun gönüllü olarak oyunu oynamasını, zaman ve emek harcamasını sağlarken oyuncuda görev duygusunu da geliştirir.

Zorluklar / Yarış / Meydan Okuma / Karşıtlık Bunlar oyunda çözülmeye çalışılan problemin parçalarıdır. Kullanıcı oyun içerisinde gerçek tehlikeler ile karşı karşıya kalmadan, gerçek yaşamdaki gibi korku ve heyecan duyabilir. Motive eder ve o oyunu sürdürmesini ve tamamlamasını sağlar.

Prensky (2001) etkileşimi 2 açıdan ele alır: Oyuncuların ya da bilgisayarın etkileşimidir ki, buna dönüt denilebilir. Oyuncuların oyunu oynarken birbirleri ile oluşturdukları sosyal ortam.

Sunum veya Hikâye Oyunları, milyonlarca insan için çekici yapan 12 karakteristik özellik vardır; Oyunlar, eğlence formatındadırlar. Bize eğlence ve zevk verirler. Oyunlar, oyun formatındadırlar. Bize heyecan ve tutku verirler. Oyunların kuralları vardır ve bu bize oyunların yapısını verir.

Oyunların amaçları vardır ve bu bizi motive eder. Oyunlar etkileşimlidir, bir şeyler yapmayı gerektirir. Oyunlar uyarlanabilir. Bu akıcılığı sağlar. Oyunların dönütleri vardır ve bu bizim öğrenmemizi sağlar. Oyunların kazanma durumu vardır ve bu bizim egomuzu tatmin eder.

Oyunlar mücadele, yarış, meydan okuma ve karşıtlık içerir Oyunlar mücadele, yarış, meydan okuma ve karşıtlık içerir. Bu bize heyecan sağlar. Oyunlarda problem çözme vardır ve bu bizim yaratıcılığımızı arttırır. Oyunlarda etkileşim vardır. Bu bizim sosyal olmamızı sağlar. Oyunların sunumları ve hikâyeleri vardır. Bu bize duygu verir.

Eğitsel Oyun Nedir? Öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesini ve daha rahat bir ortamda tekrar edilmesini sağlayan bir öğretim tekniğidir. Bireysel yetenekleri ortaya çıkaran, geliştiren; takip oyunlarında, yarışma hırsı kazandırarak, kuralları uymayı, sevinci ve üzüntüyü paylaşmayı öğreten, oynarken eğitmeyi amaçlayan bir araçtır. Eğitsel oyunlarla derste konular, ilgi çekici duruma getirilebilir, en pasif öğrencilerin bile bu etkinliklere katılmaları sağlanabilir.

Eğitsel oyun programları, öğretim sürecinde etkilice kullanılan öğretim materyali olup, simülasyon programları ile çok benzerlik gösterirler. Simülasyon ve eğitsel oyun programlarının ortak hedefi, bir öğretim çevresi ve ortamı yaratarak öğrenmenin gerçekleşmesine yardımcı olmak ya da yetenekleri geliştirmektir. Eğitsel oyunların simülasyonlardan farkı istenildiği zaman dönüt alınabilmesidir.Oyunlarda dönüt alınmaya bilir.

Eğitsel Oyunların Temel Hedefleri Eğitsel oyunlar dersinin amacı; öğrencilerin, çocuğun psikomotor, zihinsel, duyuşsal, psiko-sosyal gelişimi açısından oyunun öneminin farkına varmalarını sağlamak, eğitsel amaca yönelik oyun seçme becerisi kazandırmaktır. Bu amaçla eğitimin bir aracı olan oyun, bireylere gruplayabilme, analiz yapabilme, hipotezler oluşturabilme, senteze varabilme, problem çözebilme gibi zihinsel becerilerin kazandırılması için son derece uygun bir ortam hazırlar.

Neden Eğitsel Oyunlar? Uygun tasarlanmış bilgisayar oyunlarının kullanıldığı öğrenme ortamlarında öğrenciler sadece dinleyerek ve okuyarak öğrenmenin ötesine geçerler; öğrenciler öğrenme sırasında aktiftir ve görerek ve yaparak öğrenirler. Öğrenme, içsel bir süreçtir. Öğretmenler, öğretme ile ilgili olarak yaklaşımlarını bilginin direk aktarılmasından, fikirlerin ve konuların eleştirel analizine ve yapılandırılmasına doğru değiştirmeye başlamıştır. Öğrencinin özellikleri dikkate alınarak tasarlanmış bir ortamda hem öğrencilerin öğrenmesi kolaylaşmakta hem de hatırlama düzeyleri yükselmektedir. Bu amaçla öğretmenler oyun tabanlı öğrenmeyi tercih etmektedirler.

Oyun İle Eğitsel Oyunun Farkı Oyunlar öğrencilerin fiziksel ve zihinsel yeteneklerini geliştiren, yaşantılarını zevkli hale getiren, sanatsal ve estetik niteliklerini ve becerilerini geliştiren etkinliklerdir. Eğitsel oyunlar, öğrencilerin önceden öğrendikleri bilgileri pekiştirmelerini ve daha rahat bir ortamda tekrar etmelerini sağlayan etkinliklerdir. Eğitsel oyun yazılımları ise öğrencilerin oyun oynama heves ve isteklerinden yararlanarak ders konularını oynayarak öğrenmelerini ya da problem çözme becerilerini oynayarak geliştirmelerini sağlayan yazılımlardır.

Bilgisayarda Oyun Oynamanın Eğitime Katkıları Nelerdir? Bilgisayarlar, günümüz dünyasının en gelişmiş araçlarındandır ve hayatımızın her alanında etkileri görülmektedir. Eğitsel bilgisayar oyunları öğrenciye hoşça vakit geçirten, ama gerçekleşen etkinlik içerisinde bilgiler de öğreten veya önceki bilgileri pekiştiren bir özelliktedir. . Eğitsel bilgisayar oyunları ders müfredatında yer alan hedeflere ulaşmak amacı ile işe koşulabilir.

Eğitsel Oyunları Hazırlarken Nelere Dikkat Etmeliyiz, Eğitime Yönelik Olması İçin Neler Yapmalıyız? Eğlenerek Öğrenme Problem Çözme Kritik Düşünme Kavram Öğretimi Strateji Geliştirme Olgunlaşma Hedefe yönelik olma

Dikkat dağıtmama Bireysel ve grup çalışmalarına uygunluk Tasarım olarak yeterlilik İçeriğe uygunluk Öğrenci seviyesine uygun kullanım Alıştırmaların özellikleri Güncellenme özelliği

Eğitsel Oyunlarda Kazanılan Temel Beceriler Eleştirel düşünme becerisi İletişim becerisi Araştırma becerisi Problem çözme becerisi Bilgi teknolojilerini kullanma becerisi Girişimcilik becerisi

Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma becerisi Sınıflandırma becerisi Planlama becerisi Kendini kontrol etme Çabuk karar verme Uyarlama becerisi Risk alma becerisi

Hakkını koruma becerisi Görev paylaşımı yapma Özeleştiri yapma İlişkilendirme becerisi Çok yönlü düşünme

Oyunların Seçimi Ve Öğretmenin Rolü: Öğretmen, sınıf içinde eğitsel oyunlardan başarılı bir şekilde yararlanabilmek için dikkatli ve titiz bir hazırlık yapmalıdır. Öğretmenin diğer önemli bir rolü, oyunu sürekli kontrol etmesi ve ilgi göstermesidir. En önemli noktalardan birisi de oyun oynanırken, zayıf öğrenciler hata yaptığı zaman üzerinde durulmaması ve herkesin etkin olarak oyuna katılımının sağlanmasıdır. Öğretmen motive edici, rehber, hedeflenen tüm içeriğin öğrenciye uygun olarak sunulmasını sağlar ve özetleyicidir.

Eğitsel Oyunlarda Bilgisayarın Rolü Psikolojik ölçme araçlarının bilgisayarda tutulması, böylece öğrenciye istenilen zamanda aracın bilgisayar yoluyla uygulanması. Ölçme aracı ile ilgili öğrenci puanının bilgisayar tarafından hesaplanması Öğrenci puanına ait profilin bilgisayar yoluyla çıkarılması Öğrenci kişisel dosyalarının bilgisayarda tutulması şeklinde sıralanabilir.

Eğitsel Oyunlarda Öğrencinin Rolü Öğrencilerin bilgileri yapılandırmaları ve yeni bilgiler üretmeleri. Öğrenci, öğrenme amaçları ile yöntemlerini belirleme ve uygulama çalışmalarına katılır, etkinliklerde sorumluluk üstlenir. Öğrenciler; sorunları çözer, edindiği bilgileri arkadaşlarıyla paylaşır ve bu yöntemle sürekli yeni bilgiler edinir. Öğrenciler; bağımsız olarak öğrenir, bireysel tercihlerini, ilgilerini ve zihin becerilerini öğrenme sürecinde kullanır, öğrenmeyi öğrenir.

Oyunların Yaratılmasında Ve Kullanılmasında Oluşabilecek Sorunlar Gerçekten eğlendirici olan oyunları yaratma güçlüğü Eğitim hedefleri ve oyun özellikleri arasında tutarsızlık Oyundan öğrenmenin etkililiği Oyunların içsel veya dışsal güdüleyici özelliğinin farkına varılması Eğitimcilerin oyunlar hakkındaki olumsuz görüşlerinin giderilmesi Oluşan tüm sorunların çözülmesi

Temelde ikiye ayrılır: Gerçek hayat benzeşim oyunları. - Günlük hayattan roller ve senaryolar içerir. Akademik oyunlar. - Öğrencinin motivasyonunu daha az dikkat çekici başlıklarla bütünleştirmeye çalışan ve çoklu öğretim ortamı sağlayan yazılımlardır.

Akademik Eğitsel Oyun Örnekleri Macera Ve Rol Oynama Oyunları Pano Oyunları Strateji Oyunları Mantık Oyunları ve Bulmacalar Kelime Oyunları Ticaret Oyunları

Eğitsel Oyunların Güçlü yanları Üst düzeyde kullanıcı katılımını gerektirir. Öğrenilecek konuya duyulan ilgiyi artırır. Öğrenmeleri gerekenleri daha kısa sürede kazanabilmektedirler. Oyun aracılığıyla kazandıkları bilgi ve becerilerin kalıcı olmaktadır.

Okul öncesi çocukların el-göz koordinasyonlarını geliştirme ve zihinsel beceri kazanmalarında yararlı sonuçlar vermektedir. Öğrencilerin olgu ve olayları algılama, kritik durumlara ilişkin karar alma, etkinlikte bulunma ve devinsel (hareket-psikomotor) becerilerini geliştirir. Çocukların birbiri ile iletişim kurmalarını ve teknoloji kültürü kazanmalarını sağlamaktadır.

Oyun kuralları ile gerçek yaşam kurallarının karıştırılması. Eğitsel Oyunların Zayıf yanları Bazı öğretmenler; öğrencilerin oyunlardaki kazanma isteklerinin öğrenme etkinliğinden uzaklaştırdığına inanmaktadır. Oyun kuralları ile gerçek yaşam kurallarının karıştırılması. Yetersiz öğrenme: Öğrenciler eğitsel oyun yazılımlarının eğitsel değerlerinden çok heyecan verici ve harekete geçirici özelliklerine odaklanmaktadır.

TEŞEKKÜRLER Hazırlayanlar Soner DEMİRBİLEK Nuray KALÇIK Eda SAKA Seda KAVAZ Şafak KARAGÖZ Şahin TAVŞAN Güven ŞAHİN Çağrı TOKTAMIŞLI Adem ERTAŞ