Eğitsel Oyunlar.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar
Advertisements

ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Eğitsel Yazılım Türleri
ÖZEL DERS YAZILIMLARI (Tutorials)
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
SİMÜLASYONLAR.
ROL OYNAMA.
Grupla Öğretim Teknikleri
Yeni alınan deneyimsiz personelin yetiştirilmesi veya
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
A NALIZ EĞİTSEL YAZILIM GELİŞTİRME. A NALIZ İçeriğin Analizi Öğrenci Özelliklerinin Analizi Sınırlıkların Belirlenmesi Bütçe Oluşturulması Proje Planı.
Tasarım Aşamaları.
ALIŞTIRMA UYGULAMA PROGRAMLARI Bilgisayar Destekli Öğretim
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
Eğitsel Dijital Oyunların Sınıflandırılması
Problem Çözme Becerileri
SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations)
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
ALIŞTIRMA YAZILIMLARI (Practice and Drills)
Philips 66 Tartışma Tekniği (1/6)
SİMÜLASYONLAR.
Oyun Nedir? Oyun; geniş anlamda çocuğun kişiliğini bütünü ile etkileyen bir faaliyettir. Oyun, çocuğa hiç kimsenin.
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
EĞİTSEL OYUNLAR (Educational Games)
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
Öğretim Modeli : Çoklu Zeka
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
TESTLER. 2 Değerlendirme  Öğretim sürecindeki değerlendirme basamağı etkili öğretim için vazgeçilmezdir.  Değerlendirme; Konunun ne düzeyde anlaşıldığını.
ÇOCUK OYUN HAKKI Birleşmiş Milletler Genel Kurulu tarafından 20 Kasım 1989’da kabul edilen Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına Dair Sözleşme’de güvence.
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning)
Dİjİtal oyun tabanlI öğrenme
The Value of Serious Play
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
PROJENİN AMACI: Farklı kültürlerden gelen çocuk oyunlarını tanıtarak kültürler arası etkileşimi sağlamak projenin birinci amacıdır.
Çocuklarda zeka gelişiminin en yoğun olduğu dönem 3–11 yaş aralığı olup bu dönemlerde beyin gelişimine çok dikkat edilmelidir..
Sistem Analizi Sistem Analisti
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
TELEVİZYONUN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi ve Bilgisayar Destekli Öğretim Programları.
1 ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR. 2 Öğretim Aşamaları Bilginin Sunulması Öğrencinin Yönlendirilmesi Uygulama Değerlendirme Öğretici Programlar.
1 BDE Türleri Dr. Hüseyin Arak. 2 Öğretici Programlar/Bire-bir Uygulama Alıştırma Uygulama Programları Benzeşim (Simülasyon) Programları Eğitsel/Öğretici.
1 Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları Dr. Hüseyin Arak.
SİMÜLASYONLAR (BENZETİMLER)
Sembolik Düşünce Nedir
WEB TABANLI ÖĞRENME.
Öğretim Teknolojisi & Materyal Geliştirme
ARAÇLAR VE AÇIK-UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 9
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Ayşe Şeyma YILDIRIM Aslınur ÜRE Alaattin KURT.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
EĞİTSEL OYUNLAR (Educational Games)
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
3 .BÖLÜM ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİSİ SİSTEMİ ASSURE MODELİ
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
21. YY BECERİLERİ.
SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations)
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Üst Düzey Zihinsel Beceriler
Sunum transkripti:

Eğitsel Oyunlar

Eğitsel Oyunlar Eğlenerek öğrenme (edutainment) Simülasyon tarzı oyunlar Hipermedya tarzı oyunlar

Eğitsel Oyunların Özellikleri Kurallar Hedefler Kazanma/Kaybetme Birden fazla oyuncu Yarışma Sıralı hareket Eğlence Donanım ve araç-gereç kullanımı Bu özelliklerin hiç biri bir aktivitenin oyun olması için gerekli değildir. Bu özelliklerin hiç biri bir aktivitenin oyun olarak nitelenmesi için yeterli değildir.

Eğitsel Oyun Örnekleri Macera ve Rol Oynama Oyuncu belli bir durumda bir karakterin rolünü üstlenir. Varolan bilgi ve kaynakları kullanarak bu karakterin başına gelen sorunları çözmeye çalışır. Eğitsel macera oyunları; basit becerilerin kazandırılması, bilgilerin problem-çözme becerilerinin geliştirilmesi amacıyla uygulanması, tümdengelim veya hipotez test etmek gibi basitten karmaşığa doğru öğretsel amaçlar içerebilir.

Macera ve Rol Oynama Oyunları (Adventure and Role-Playing Games) Balıkçılık, avlanma ve dağa tırmanma Karar verme ve problem çözme becerileri

Macera ve Rol Oynama Oyunları (Adventure and Role-Playing Games) Dünya coğrafyasını tanıma 50 ülkeyi dolaşarak farklı kültürleri anlama

Macera ve Rol Oynama Oyunları (Adventure and Role-Playing Games) Matematik ve mantık konularını bir macera içerisinde öğrenme Bulmacalar Bazı bilgisayar becerilerini geliştirme

Macera ve Rol Oynama Oyunları (Adventure and Role-Playing Games) 50 eyaletten yöresel müzikler Eyaletlerin tanıtılması

Macera ve Rol Oynama Oyunları (Adventure and Role-Playing Games) Matematik, dil ve coğrafya bilgilerini kullanarak bir hedefe ulaşma

Macera ve Rol Oynama Oyunları (Adventure and Role-Playing Games) Detektif rolü oynayarak oyundaki karaktere yardım etme Gizli geçitleri ve odları keşfetme 10 yaş ve üstü

Macera ve Rol Oynama Oyunları (Adventure and Role-Playing Games) Dora isimli karakterin ayıcığı bulmasına yardım etme Matematik oyunları Çıktısı alınabilir oyunlar ve matematik aktiviteleri 3-6 yaş grubu

Macera ve Rol Oynama Oyunları (Adventure and Role-Playing Games) Oyundaki farklı karakterlerle iletişim Keşfetme ve bulma

Eğitsel Oyun Örnekleri

Eğitsel Oyun Örnekleri Ticaret Yetişkinler tarafından ticaret ve ekonomi derslerinde kullanılır. Bu tür oyunlar, yalnızca ekonomi, personel yönetimi ve muhasebe gibi ticari işlemlerin yürütülmesini öğretmekle kalmaz, aynı zamanda diğer kuruluşlara göre daha kaliteli ve ucuz üretimin nasıl yapılacağı, daha iyi müşteri hizmetinin nasıl sunulacağı ve etkili reklam tasarlama gibi rekabet unsurlarını da beraberinde getirir.

Ticaret Oyunları (Business Games) Ticaret oyunlarının, rekabet ve grup çalışmasını desteleyici özellikleri vardır.

Ticaret Oyunları (Business Games)

Pano Oyunları (Board Games) Denklemleri çözerek, kategorize ederek ve oluşturarak algebra öğrenme

Pano Oyunları (Board Games) Sayılar, geometri, veri analizi, olasılık ve görsel düşünme becerisi kazandırma

Pano Oyunları (Board Games) Matematiksel hesaplama Problem-çözme becerisi

Mücadele Oyunları (Combat Games) Learn About Life Science

Mücadele Oyunları (Combat Games) Math Blaster

Mücadele Oyunları (Combat Games) Reading Blaster

Mantık Oyunları ve Bulmacalar (Logic Games and Puzzles) Mantık ve matematik bulmacalarını çözerek kritik düşünme becerisi kazandırma

Mantık Oyunları ve Bulmacalar (Logic Games and Puzzles)

Kelime Oyunları (Word Games)

Eğitsel Oyunlarda Genel Faktörler Hedefler/Amaçlar Kurallar Yarışma Çeldirici Hayal Güvenlik Eğlence

Eğitsel Oyunlar - GİRİŞ Hedefler/Amaçlar Kurallar Oyuncular Donanım Yönergeler Sınırlılıklar Kuralların ihlali sonucu oluşan durumlar Seçenekler

Eğitsel Oyunlar - İÇERİK Senaryo Eğitsel hedeflere uygunluk Gerçeklik düzeyi Rol dağılımı Oyuncuların rolü Merak ve belirsizlik oluşuu Rekabetin doğası Şans/Beceri Kazanılanlar/Kaybedilenler Seçenekler Bilgi akışı Oyun sırası İşlem türü Etkileşim türü

Eğitsel Oyunlar - SONUÇ Kazananın belirlenmesi Ödül Bilgi sunulması Final mesajı

Oyunların yaratılmasında ve kullanımında oluşabilecek sorunlar Gerçekten eğlendirici olan oyunları yaratma güçlüğü Eğitim hedefleri ve oyun özellikleri arasında tutarsızlık Oyundan öğrenmenin etkililiği Oyunların içsel veya dışsal güdüleyici özelliğinin farkına varılması Eğitimcilerin oyunlar hakkındaki olumsuz görüşlerinin giderilmesi Oluşan tüm sorunların çözülmesi

KAYNAKLAR Alessi, S. M. & Trollip, S. R. (2001). Multimedia for Learning: Methods and Development. Allyn and Bacon, USA. http://www.amazon.com http://sunburst-store.com http://www.mobygames.com