BOLOGNA SÜRECİ UYGULAMA ÖRNEĞİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BOLOGNA SÜRECİ Sakarya Üniversitesi
Advertisements

Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları
BOLOGNA SÜRECİ - EĞİTİM ÖĞRETİM GÜNCELLEME
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Bologna Süreci Kapsamında Alan Yeterliklerinin Belirlenmesi ve Kalite Güvencesinde Dekanlar Konseylerinin Rolü: Mühendislik.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE

Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının Çalışmaları Prof. Dr. Oğuz ESEN.
1/8 Bologna Sürecinde Yönetişim Kırklareli Üniversitesi 3 Ekim 2012 Yrd.Doç.Dr. Mustafa Turan
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
T.C. İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ
Yüksek Öğretim Kurumlarında ve Mühendislik Programlarında Çeşitlilik
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
Bozok Üniversitesi Kütüphane Binası
Mustafa Kemal Üniversitesi
Bologna Uzmanları Ulusal Takımı
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
PROGRAM ÇIKTILARI HAZIRLAMA
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
AKTS (ECTS): Avrupa Kredi Transfer Sistemi
Kırıkkale Üniversitesi Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi.
Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Mustafa Turan 13 Mayıs 2014 Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
Yükseköğretim Kurumlarında Bologna Eşgüdüm Komisyonları’nın (BEK) Yapılanması BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 1. BÖLGESEL TOPLANTISI.
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
ELEKTRİK ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
YETKİN MÜHENDİSLİK PANELİ MUSTAFA ÇOBANOĞLU MÜDEK MAK ÜYESİ.
PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr.Maviş Emel KULAK KAYIKCI
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
ADEK BİŞKEK, Ana Görevler Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Raporunu (ADEK Raporu) yıllık hazırlayarak rektörlüğe sunmak (Takvim Yılı.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilgi Sistemi Toplantısı, 29 Nisan 2011, SAU Kültür ve Kongre Merkezi Öğretim ve Ölçme Değerlendirme Yöntemi Neden Belirlenmeli.
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
DEÜ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ MÜDEK BAŞVURUSU Bilgilendirme Sunuşu 2004.
BOLOGNA SÜRECİ İŞ PLANI
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Şubat, 2012
BİLGİ İŞLEM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNDE AKTİF EĞİTİMDE MESLEKSEL BECERİLERİN KAZANILMASI T. Çiçek, A. Seyrankaya, İ. Cöcen, H. Yenice, U. Malayoğlu, A. H. Onur, B. Kahraman,
ADEK Bişkek TEMEL GÖREVLER  Kalite Yönetim Sistemi standartlarına göre kalite sistemini kurmak, uygulamak ve devamını sağlamak için tüm faaliyetleri.
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
BOLOGNA SÜRECİ 01 Temmuz 2011 – Giresun. BOLOGNA SÜRECİ - TARİHÇE  25 Mayıs 1998: Sarbonne Ortak Deklerasyonu  19 Haziran 1999: Bologna Deklarasyonu.
Türk Yükseköğretiminde Bologna Süreci Uygulamaları ve Geleceğe Bakış “Bologna Süreci ve Program Akreditasyonu” u Prof. Dr. Süheyda Atalay Ege Üniversitesi.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
Prof.Dr. Muzaffer Elmas BOLOGNA EŞGÜDÜM KOMİSYONU Bologna süreci “Yıllık Eylem Planı Çalışma alanlarında iç ve dış paydaşlara bilgilendirme.
Yeniden Yapılanma Sürecinde Üniversitelerimiz: Sakarya Üniversitesi Prof. Dr. Muzaffer ELMAS İstanbul – Yeniden Yapılanma Sürecinde Üniversitelerimiz:
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MİMARLIK BÖLÜMÜNE HOŞGELDİNİZ
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
AKTS Hesaplaması.
MİMARLIK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
TEKSTİL MÜHENDİSLİĞİ HAKKINDA……
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MİMARLIK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
Sunum transkripti:

BOLOGNA SÜRECİ UYGULAMA ÖRNEĞİ Prof. Dr. Muzaffer ELMAS SAKARYA ÜNİVERSİTESİ İstanbul Üniversitesi - 22.10.2009

BOLOGNA EŞGÜDÜM KOMİSYONU BEK Rektör Yardımcısı/ları ADEK Başkanı Bologna Uzmanı (var ise) AKTS/DE ve Erasmus Ko, Öğrenci İşleri Da. Başkanı Öğrenci Konseyi Başkanı Rektörün uygun gördüğü diğer üyeler Bologna Süreci doğrultusunda Yıllık Eylem Planı”nı hazırlayıp uygulanmasını sağlamak Hizmet içi eğitim seminerlerinin düzenlenmesini sağlamak Strateji belirlemek YÖK , EUA, ENQA, ESU, EURASHE ilişki

STRATEJİK PLANLAMA

EĞİTİM ÖĞRETİM ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM , AKTİF ÖĞRENME ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM , AKTİF ÖĞRENME BUNA UYGUN FİZİKİ ALTYAPI ÖRGÜN YAYGIN HAYATBOYU ÖĞRENMEYİ KAPSAYAN ESNEK ÖĞRENME ÖĞRENME ÖĞRETME VE DEĞERLENDİRME METOTLARI KALİTE GÜVENCESİ AKREDİTASYON ISCED - 97

SÜREÇ ADIMLARI OCAK ŞUBAT MART-NİSAN-MAYIS HAZİRAN Programların Eğitim Amaç ve Hedeflerinin Belirlenmesi OCAK Programların Öğrenme Çıktılarının Belirlenmesi Der s Planı ŞUBAT SAÜ Stratejik Plan Eğitim Öğretim Süreçleri Çerçevesinde Sürekli İzleme ve İyileştirme HAZİRAN Ders Öğrenme Çıktıları AKTS MART-NİSAN-MAYIS

EĞİTİM ÖĞRETİM Sürecin Özeti Program öğrenme çıktıları ile ilişkili ders öğrenme çıktıları, Bunu sağlayacak öğrenme ve öğretme araçları ve AKTS ilişkisi Bunu ölçecek değerlendirme yöntemleri Sürekli iyileştirme

EĞİTİM ÖĞRETİM SÜRECİ YÜRÜTMEK İÇİN Rektör Yardımcısı ve tüm birimlerde, Dekan ve yrd, kalite elçisi Bölüm bşk ve yrd,kalite elçisi Müdür ve yrd, kalite elçisi Program bşk, kalite elçisi (Kalite elçisi konu hakkında bilgili ve bilişim araçlarını iyi kullananlardan arş gör veya yrd doç) ayrıca eğitim bilimciler ve uluslararası ofis uzmanlarından oluşan kurul sürecin tamamı ve her ayın konusuna yönelik olarak bilgilendirildi.

EĞİTİM ÖĞRETİM http://www.ebs.sakarya.edu.tr YAPILAN ÇALIŞMA SONUNDA YURTİÇİ VE YURT DIŞI 2 ÖRNEKLE KIYASLAMA ÖNLİSANS 79 PROGRAM LİSANS 58 BÖLÜM LİSANSÜSTÜ 51 ANABİLİMDALI ORTALAMA %15 DERS - KREDİ AZALDI 12059 DERS 5414 DERSE İNDİ (kaldırılan ve farklı adlandırılan dersler tanımlanarak) http://www.ebs.sakarya.edu.tr

SONUÇ ALABİLMEK İÇİN İLGİLİ KURUMU DEĞİŞİM GEREĞİNE İNANDIRMAK BOLOGNA SÜRECİNE İNANDIRMAK REKTÖR DEKAN MÜDÜR BÖLÜM BAŞKANI VE YARDIMCILARININ DİREK KATILIMI SAĞLAMAK ZİHNİYET DÖNÜŞÜMÜ İÇİN ULUSLARASI ALANDA SON YILLARDA EĞİTİM ÖĞRETİMDE YAPILANLARLA İLGİLİ SÜREKLİ BİLGİLENDİRMEK DERSLİK VE DERSLİK DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI OLUŞTURMAK DEĞİŞİMİ KOLAY YÖNETEBİLMEK İÇİN WEB TABANLI ÇALIŞMAK

PROGRAM İYİLEŞTİRME ADIMLARI Programların Eğitim Amaç ve Hedeflerinin Belirlenmesi Dış Paydaş İç Paydaş Bölüm Misyon ve Vizyonu Programların Öğrenme Çıktılarının Belirlenmesi Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi Sektörel Yeterlilikler Program Yeterlikleri Sürekli İzleme ve İyileştirme Anketler ve Değerlendirme Ders Başarı Durumunun Değr. Dersin Genel Değerlendirilmesi Öğretim Elemanı Değerlendirilmesi Yeterlik- Öğrenim Çıktısı Değerlen AKTS İş Yükü Değerlendirilmesi İdari ve Destek Hizm. Değr. …… Ders Planlarının Oluşturulması Ders Amaç ve Hedefleri Dersin Öğrenme Çıktıları İş Yükü ve AKTS Kredilerinin Belirlenmesi

PROGRAMLARIN EĞİTİM AMAÇ VE HEDEFLERİNİN BELİRLENMESİ Dış Paydaş Mezunlar, İşverenler, Meslek Odası Temsilcileri, Danışma Kurulu İç Paydaş Öğretim Üye / Elemanları, Bölüm Personeli, Öğrenciler Bölüm vizyon ve misyonu Üniversite vizyon ve misyonu dikkate alınarak

PROGRAMLARIN ÖĞRENME ÇIKTILARININ BELİRLENMESİ Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi Sektörel Yeterlilikler Alan Yeterlikleri

PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI ÖĞRENME-ÖĞRETME METOTLARI MÜHENDİSLİK PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI ÖĞRENME-ÖĞRETME METOTLARI DEĞERLENDİRME BİLGİ Kuramsal -Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme, Uygulamalı -Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama, Okuma ,ders, seminer, ödev, web tabanlı öğrenme, proje hazırlama Kısa sınav, ara sınav, final sınavı, rapor sunma BECERİLER Kavramsal -Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi, Bilişsel Uygulamalı -Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, -Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi, Laboratuar, seminer, grup ödevi, bağımsız ödev, Web tabanlı öğrenme, arazi çalışmaları, stajlar, teknik geziler Kısa sınav, ara sınav, final sınavı, rapor sunma, bilgisayar destekli sunum

PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI MÜHENDİSLİK PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI ÖĞRENME-ÖĞRETME DEĞERLENDİRME KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği -Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni, Grup ödevi , seminer, Sunum,rapor Öğrenme Yetkinliği -Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, -Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi, Ödev, grup çalışması, web tabanlı öğrenme Sunum,rapor, bilgisayar destekli sunum İletişim ve Sosyal Yetkinlik -Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi, Ödev, ders, serbest çalışma, web tabanlı öğrenme Sözlü ve yazılı merkezi sınav Alana Özgü ve Mesleki Yetkinlik -Mesleki ve etik sorumluluk bilinci, -Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık, -Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak Okuma, grup çalışması tartışma

DERS PLANLARININ OLUŞTURULMASI Program öğrenme çıktılarını sağlayacak ders planı Girdi temelli eğitim yerine Çıktı temelli eğitim sistemi Ders Amaç ve Hedefleri Öğrenme Sürecinde öğrencinin, öğrenme çıktılarına dayalı öğreneceklerini ölçülebilir biçimde ifade eden geniş ve genel beyandır. Dersin Öğrenme Çıktıları Öğrenenin ne öğrenmesi gerektiğinin beklentisidir, Çıktı Temelli Öğrenme

DERS PLANLARININ OLUŞTURULMASI AKTA - ECTS Kredisi İş Yükü : Bir dersin veya modülün içindeki planlanan öğrenim aktivitelerini başarıyla tamamlamak için gerekli zaman düşünülerek verilen yük : Dersin Türü: teorik ders ,seminer, uygulama, tutorial, laboratuvar, rehberli kişisel çalışma, staj, arazi çalışması vs Öğrenme Aktivitelerinin Türü: derslere katılım, ödev yapma, seminer hazırlama, sunum, internet,laboratuvarda çalışma, kitap ve paper okuma, kritik etme vs Değerlendirme Türü: sözlü veya yazılı sınav, sözlü veya yazılı rapor sunumu, test, dosya hazırlanması, staj raporu, arazi çalışması raporu, tez hazırlanması vs

DERS PLANLARININ OLUŞTURULMASI

DERS PLANLARININ OLUŞTURULMASI

DERS PLANLARININ OLUŞTURULMASI

SÜRDÜRÜLEBİLİR GELİŞME ve KALİTE KÜLTÜRÜ Ders Başarı Durumunun Değerlendirilmesi Dersin Genel Değerlendirilmesi Anketi Öğretim Elemanı Değerlendirilmesi Anketi Öğrenme Çıktılarının Değerlendirilmesi Anketi AKTS Çalışma Yükü Değerlendirilmesi Anketi Destek Hizmetlerinin Değerlendirilmesi Anketi Çalışanların Memnuniyeti Anketi‏ Toplum Memnuniyeti Anketi Mezunlar Memnuniyeti Anketi

SÜREKLİ İZLEME ve İYİLEŞTİRME ( ANKETLER )

SÜREKLİ İZLEME ve İYİLEŞTİRME ( ANKETLER )

SÜREKLİ İZLEME ve İYİLEŞTİRME ( ANKETLER )

SÜREKLİ İZLEME ve İYİLEŞTİRME ( ANKETLER )

İLGİLİ WEB SAYFALARI Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi www.ebs.sakarya.edu.tr Güncelleme rehberi, http://www.saudek.sakarya.edu.tr/ Konu ile ilgili web sayfaları

GÜNCELLEME KURULU Prof.Dr.Muzaffer Elmas Prof.Dr.Mehmet Ali Yalçın Prof.Dr.Engin Yıldırım Prof.Dr.Hüseyin Ekiz Prof.Dr.Hüseyin Murat Tütüncü Yrd.Doç.Dr.Türker Eroğlu Yrd.Doç.Dr.Mustafa Turan Yrd.Doç.Dr.Ali Osman Kurt Yrd.Doç.Dr.Özcan Erkan Akgün Dekan ve Yard, Müdür ve Yard, Bölüm Başkanları ve Yard, Kalite Elçileri Öğrenci Temsilcileri Bilgi İşlem ve Öğrenci İşleri