Denizcilik E ğ itiminde Kalite: Türk Denizcilik Sektörünün Denizcilik E ğ itimi Veren Kurumlardan Beklentileri Selçuk NAS, Serim PAKER, Murat YILMAZEL, Evren GÜREL ve Özgür ALEMDAĞ
Dokuz Eylül Üniversitesi Deniz İş letmecili ğ i ve Yönetimi Yüksekokulu’nda uygulanan kalite sistemleri kapsamında; güverte bölümü ö ğ rencilerimizin mezuniyetleri sonunda istihdam edildi ğ i ve edilece ğ i sektörün insan kaynaklarından beklentilerini tespit ederek, ö ğ renim sistemimize geri dönü ş ünü sa ğ lamak, böylece ö ğ rencilerimizin istihdam edilebilirli ğ ini arttırmaktır. Ara ş tırmanın Amacı
STCW PDÖ ISO Öğrencilerin Eğitim Kurumundan Talep ve Beklentileri Denizcilik Sektörünün Eğitim Kurumundan Talep ve Beklentileri Sosyal Paydaşların Eğitim Kurumundan Talep ve Beklentileri. Denizcilik Eğitiminde Kalite Yönlendirme Elemanları KALİTEPERVANESİKALİTEPERVANESİ Ara ş tırmanın Modeli
Denizcilik Sektörünün Uzakyol Zabiti E ğ itimi için Denizcilik E ğ itim Kurumlarından Beklentileri Nelerdir ? Ara ş tırma Sorusu
Forum Uygun Ortam Örneklem (Katılımcılar, Ana kütle, TMI) Ça ğ rı (Amaç, Yer, Zaman...) Forum –Sunum –Alfebetik sıra –Serbest Konu ş ma / tartı ş ma Kayıt (ses, görüntü)
Örneklem Ana Kütle: Türk Bayraklı ve 3000 Grostondan büyük gemi i ş letmecileri Kota Örneklemesi: 70 – 25 – 15 – 10 Gemi sayısının % 24.7 Hacmin (GRT) % 23.8 Yolcu gemisi hariç.
Buraya gelmeden önce konu ş tu ğ umuz gibi 11 gemi kaptanımıza denizcilik e ğ itim kurumlarından beklentilerini sorduk. Gelen yakınmalar genellikle stajyerlerin ve hatta zabitlerin gemi hayatı, sosyal ortamı ve ya ş am ko ş ulları konusunda bilgi yetersizli ğ i konularında oldu. Bunun yanında teorik olarak bilgi düzeylerinin tatmin edici oldu ğ u fakat esas problemin uzun süren uyum sürecinden kaynaklandı ğ ını belirttiler Genç zabitlerde görülen iyi ve kötü yönlere gelince; bence bilgi ve ö ğ renme yetenekleri her sene daha iyiye gidiyor. Daha kaliteli mezunlar çıkıyor. Bu ama bilgi ve ö ğ renme yetene ğ i bakımından. İş in belki bundan daha önemli tarafı denize uyum. Bu konuda Katılımcı E beye sonuna kadar katılıyorum. Bir uyum sorunu ya ş andı ğ ı kesin. Bazı arkada ş lar bunu çabuk atlatıyor, bazıları atlatamıyorlar İ fadelerden Örnekler
İ çerik Analizi Ses kayıtlarının yazılı metne dönü ş türülmesi. Yazılı metin üzerinde katılımcıların beklentilerinin ve dileklerinin kodlanması. İ fadelerin gruplandırılarak içerik analizine tabi tutulması. İ çerik analizi sonuçlarının ara ş tırmacılar ile tartı ş ılarak sonuçlandırılması.
İ çerik Analizi Sonuçları
Sonuç Çalı ş ma ana kütleyi temsil etmesi açısından ula ş tı ğ ı örneklem sayısı ile tatmin edicidir. Denizcilik sektörünün deniz e ğ itim kurumlarından en önemli beklentisi, –ö ğ rencilerin deniz hayatına uyum sa ğ lama konusunda e ğ itim ve ö ğ retim müfredatlarının geli ş tirmesi, – İ ngilizce e ğ itimine daha fazla a ğ ırlık verilmesidir. Uyum problemlerinin nedenleri ara ş tırılmalıdır. Denizcilik e ğ itimi veren kurumlar, denizcilik sektörünün beklenti ve ele ş tirileri do ğ rultusunda gerekli olan düzeltici ve önleyici faaliyetleri yapmalıdır. Bu çalı ş ma, denizcilik sektörünün denizcilik e ğ itim kurumlarından beklentilerinin ölçüldü ğ ü yegâne ve tek çalı ş madır. Bu tip çalı ş maların devam ettirilmesi gereklidir.