Dr.Vahap ÖZPOLAT, Mersin-2006

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
eğitimde yeni yaklaşımlar
Advertisements

İŞ BİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
1. EĞİTİM SİSTEMİNİN ÜÇ TEMEL ÖGESİ
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
YG-21 Kadın Meclisleri & Ulusal Gençlik Parlamentosu
BUGÜN VE YARIN İÇİN ŞİMDİ DEĞİŞİM ZAMANI !
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
Fen ve Teknoloji Programın Temelleri
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
MERHABA.
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
30 Nisan 2014 İSTANBUL SANAYİ ODASI 12. SANAYİ KONGRESİ 15 MAYıS 2014.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
GELECEK ODTÜ’DEN BAŞLAR Haziran
Bilgi ve Yenilik İktisadı
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR.
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
DİN ANLAYIŞINDAKİ YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ
SQL SERVER Giriş A. Betül Oktay Ayşe Betül Oktay 2006.
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
FP 6-TRAMS PROJESİNİN SAĞLIKLI YAŞAMI DESTEKLEME BİLİM OFİSİ PAYLAŞIM TOPLANTISI SCIENCE SHOP ON EMPOWERMENT OF HEALTHY LIFE SKILLS Doç. Dr.
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
DEĞİŞME VE EĞİTİM.
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
Yaşlı Bakım Ekonomisinin Gelişmesinde Üniversitelerin Rolü
İÜ AUZEF VİZYON VE STRATEJİ ÇALIŞTAYI Melih Arat ve Hakan Turgut
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
ÖĞRETİM İLKELERİ ÖZCAN PALAVAN.
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
BURSA VALİLİĞİ İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ VELİ UYUM PROGRAMI BURSA 2015.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
EĞİTİM-YAYIM İHTİYAÇ ANALİZİ ARAŞTIRMASI PROJESİ
1EROL YETER BUGÜNKÜ ÖĞRETİM ŞEKLİ ESKİ ve YENİ YAKLAŞIMLAR.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Dr.Vahap ÖZPOLAT1 EĞİTİMDE YENİLEŞME ve DENETİM Dr.Vahap ÖZPOLAT2 Değişim dinamiklerinin etkisi (1) ► Toplumsal paradigma değişmeleri ► Tarım toplumu-sanayi.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
Yrd Doç Dr Turhan ŞALVA İş Sağlığı ve Güvenliği
eğitimde yeni yaklaşımlar
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
21. YÜZYIL BECERİLERİ VE ‘Z KUŞAĞI’NIN EĞİTİMİ
MÜFREDAT NEDİR, NEDEN GÜNCELLENMEKTEDİR?
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜ YETERLİKLER ÇERÇEVESİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı ( ):
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
PROF.DR.B.ESRA ASLANERTİK DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ REKTÖR YARDIMCISI
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Programdan Sorular.
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

Dr.Vahap ÖZPOLAT, Mersin-2006 DEĞİŞME VE EĞİTİM Dr.Vahap ÖZPOLAT, Mersin-2006

Neden eğitimde yeni yaklaşımlar? Demokrasi ve ekonomideki gelişmeyi sürekli kılma, Bireysel ve ulusal değerlerin küresel değerler içinde geliştirilmesi, Bilgi toplumunun standardını yakalama Küresel dinamiklerin fırsata dönüştürülmesi, Öğretim programlarının AB normları ile uyumlu hale getirilmesi, Kalıcı ve katılımcı öğrenme arayışı, Stressiz, gerilimsiz, bir öğretim kültürü Dr.Vahap ÖZPOLAT, Mersin-2006

Dr.Vahap ÖZPOLAT, Mersin-2006 FOTOĞRAFIMIZ Kim ne kadar memnun? Kime göre sorun nerede? Dünyadaki yerimiz. Çözüm nerede? (Y-G-İ-M) Dünyada ve ülkemizde neler oluyor? Değişme. Yenileşme. Gelişme Dr.Vahap ÖZPOLAT, Mersin-2006

DEĞİŞMEYİ ETKİLEYEN İTİCİ VE/VEYA ENGELLEYİCİ DİNAMİKLER Dış dinamikler Küreselleşme Modernleşme AB adaylığı Demokrasi İç dinamikler Ulusallaşma olgusu Kültür-Jeopolitik Eğitim Ekonomi Dr.Vahap ÖZPOLAT, Mersin-2006

Değişim dinamiklerinin etkisi (1) Toplumsal paradigma değişmeleri Tarım toplumu-sanayi toplumu-bilgi toplumuna geçiş süreçleri Teknik-mekanik değişmenin hızlı oluşu, Sosyo-kültürel değişmenin yavaşlığı, Değişme dinamikleri arasında denge arayışı (Eğitimin rolü) Dr.Vahap ÖZPOLAT, Mersin-2006

Dr.Vahap ÖZPOLAT, Mersin-2006 ÜLKEMİZ İÇİN FIRSATLAR VE TEHDİTLER Fırsatlar Bilişim alanındaki gelişmeler Küresel dinamizm Artan eğitim talebi Eğitilmiş genç nüfus Hayır yapma kültürü Sivil inisiyatifin güçlenmesi Tehditler Finansman İnsan kaynakları Nüfus artış hızı Eğitim-istihdam ilişkisizliği Kontrolsüz sosyal mobilite-göç Tutarsız eğitim politikası Dr.Vahap ÖZPOLAT, Mersin-2006

Dr.Vahap ÖZPOLAT, Mersin-2006 Eğitimde Neler Değişti? Dr.Vahap ÖZPOLAT, Mersin-2006

1-Bilgi anlayışındaki değişmeler Bilgi geçicidir, Bilgi depolamak için değil, yeni bilgi üretmek için edinilir, Bilginin bir kullanım değeri ve özelliği vardır, Bilgi salt dışarıdan verili değildir. Öznel özellikler gösterebilir, Dr.Vahap ÖZPOLAT, Mersin-2006

2-Okulun rolündeki değişmeler Minimum hiyerarşi, maksimum paydaşlık, Sosyalleştirme, kültürlendirme merkezi, Çoğulcu ve katılımcı karar süreci (Veli, öğretmen, öğrenci, STK katılımı vb.) Birlikteliğe dayalı öğrenme Velilerle işbirliği (Velilerin okulu), Özne ve paydaş öğrenci, Liderlik anlayışına dayalı yönetim. Dr.Vahap ÖZPOLAT, Mersin-2006

3-Öğretmenin rolündeki değişme Öğretimin düzenleyicisi ve kolaylaştırıcısı, Takımın sadece lideri değil aynı zamanda bir üyesi, Çözümün sahibi değil, çözümün ortağı, Öğrencinin ihtiyaçlarına ve durumsallığa bağlı konum alıcı, Bilgiyi veren değil, bilgiye ulaştıran, Dr.Vahap ÖZPOLAT, Mersin-2006

4-Öğrenci profilindeki değişmeler Kuşaklar arası farklılaşma Kentlilik kültürü Popüler kültürden etkilenmişlik Bilgi yönünden donanımlı Özenilme beklentisi Haklarının farkında oluş Özgürlüğüne düşkünlük Sosyal kontrole karşı direnç Yönetici-öğretmen otoritesine karşı direnç Pragmatik Dr.Vahap ÖZPOLAT, Mersin-2006

5-Velinin önceliklerindeki değişmeler Sosyalleşme Yaşam becerileri Zihinsel beceriler Kişilik eğitimi Değer eğitimi Vatandaşlık Mesleğe hazırlık Bilgi Etkili paydaş olma talebi “Eti de benim, kemiğim de benim” Dr.Vahap ÖZPOLAT, Mersin-2006

4-Öğretim stratejilerindeki değişmeler Ansiklopedik bilgi verme yerine uzmanlığa dönük öğretim, Sonuç odaklılık yerine süreç temelli öğretim, Tekil öğrenme çabası yerine birlikteliğe dayalı öğretim, (Öğrenciler, öğretmenlerle, akranlarıyla ve gönüllü üyelerle çalışırlar, aktiviteleri birlikte planlar ve uygularlar) Didaktik yöntemler yerine, etkinlik tabanlı uygulamalar, Dr.Vahap ÖZPOLAT, Mersin-2006

YENİ ÖĞRETİM ROGRAMLARININ TEMEL YAKLAŞIMI Dr.Vahap ÖZPOLAT, Mersin-2006

Hedef ! İyi birey İyi insan İyi vatandaş Toplumsal bütünleşme

Programların Temel Referans Noktaları Atatürk’ün çizdiği vizyon ve belirlediği ilkeler, Bilimsel sonuçlar ve bilimsel yöntem, Pedagoji tarihi ve Türk eğitim tarihinin günümüze ulaşan birikimi Türk toplumunun ihtiyaç ve beklentileri Anayasal ve yasal çerçeve, Etkili ve geniş paydaş katılımı, Ülkemizin AB vizyonu, Dr.Vahap ÖZPOLAT, Mersin-2006

Dr.Vahap ÖZPOLAT, Mersin-2006 N E D E Ğ İ Ş T İ ? (1) 1940’lardan beri ilk kez uluslararası mukayeseli, bütünsel bir değişim projelendirildi. Katı davranışçı programdan kognitif ve yapılandırıcı bir yaklaşıma geçildi. Sadece öğretim değil, eğitim de vurgulandı. Sekiz yıllık kesintisiz eğitime uygun hâle getirildi. AB standartları dikkate alındı. Felsefî temeli oluşturularak program yapıldı. Derslerin kavram analizleri yapıldı. Dr.Vahap ÖZPOLAT, Mersin-2006

Dr.Vahap ÖZPOLAT, Mersin-2006 N E D E Ğ İ Ş T İ ? (2) Çocuklarımızda eksik olan sekiz ortak beceri saptandı. Spor kültürü, sağlık, çevre, rehberlik, kariyer, girişimcilik, afet bilinci konuldu. Yüzeysel davranış ifadesi yerine bilgi, beceri, anlayış ve tutumlar konuldu. Baskın lineer düşünce yerine, karşılıklı nedensellik ilkesi öne çıkarıldı.. Programlara etkinliklerle zenginleştirildi. Ölçme değerlendirme anlayışında süreci de değerlendiren bir anlayışa geçildi. Türkçe’ye duyarlılık tüm derslerin ana becerisi haline getirilmiştir. Dr.Vahap ÖZPOLAT, Mersin-2006

YENİ ÖĞRETİM PROGRAMLARIN TEMEL ÖZELLİKLERİ Dr.Vahap ÖZPOLAT, Mersin-2006

Dr.Vahap ÖZPOLAT, Mersin-2006 1-AKTİF ÖĞRENME Öğrencilerin çeşitli etkinlikler yoluyla öğrenme-öğretme sürecinde aktif rol almaları, Her kazanımın en az bir veya daha fazla sayıda etkinlik yoluyla işlenmesi, Öğretmen ve öğrencilerin etkinliklere dayalı dinamizmi ile öğretimde aktiflik ve katılımcılığın sağlanması, Her öğrencinin sürecin aktörlerinden biri olmasını sağlayıcı yapı, Psiko-sosyal doyum oranının yüksek olması, Dr.Vahap ÖZPOLAT, Mersin-2006

2- YAPILANDIRICI PRPGRAM YAKLAŞIMI “Bilgi, bireye sadece dışarıdan verili değildir” varsayımı, Bireyin bilgi ile münasebeti çok yönlü değerlendirilmesi, Öğrencinin çevresiyle etkileşim içine girerek bilgiyi zihninde yapılandırması, Öğrencinin bilgiyi yeniden üreterek, onu öznelleştirmesi, önceki halinden farklılaştırması ve kendine ait hale getirmesi, Birey ile bilgi arasındaki aidiyet bağının güçlü olması, Dr.Vahap ÖZPOLAT, Mersin-2006

3-BİLGİ-BECERİ-DEĞER-DAVRANIŞ Bilgi-beceri-değer ve davranış dengesi/ilişkisi, Her kazanımın bir bilgi, bir beceri, bir değer, ya da bir davranışı, ya da bunların bir kaçını veya bunların tamamını kapsamamsı, Temel yaşam becerileri ile ulusal ve evrensel değerlerin birlikte ele alınması, Türkçe’yi doğru, güzel ve etkili kullanma, eleştirel ve yaratıcı düşünme, iletişim kurabilme, problem çözme, araştırma, sorgulama, bilgi teknolojilerini kullanma, girişimci olabilme, kişisel ve sosyal değerlere önem verme becerileri, Dr.Vahap ÖZPOLAT, Mersin-2006

Dr.Vahap ÖZPOLAT, Mersin-2006 4-ÖĞRENCİ MERKEZLİLİK Öğrencinin bakış açısı, “öğrenciye göre”lik ilkesi, Öğretmenin rehberlik ve kolaylaştırıcılık rolü, Öğrencinin okulun ve öğrenme-öğretme sürecinin bir paydaşı olarak kabul edilmesi, Her öğrencinin “özgün”, “biricik” ve “saygıdeğer” olarak değerlendirilmesi Okul kültüründe denk ve paylaşımcı ilişkilerin hedeflenmesi, Dr.Vahap ÖZPOLAT, Mersin-2006

Dr.Vahap ÖZPOLAT, Mersin-2006 5-ÇOKLU ZEKA Bireysel farklılıkların dikkate alınması, Her öğrencinin farklı zeka alanlarında ve farklı öğrenme stillerini kullanarak daha iyi öğrenebileceği varsayımı, Alternatif/seçmeli yöntem ve kaynakların kullanılması, Ulusal, sosyo-kültürel ve ve insani ortak payda dışında tek tipçilik, aşırı benzeşimi yadsıma, Dr.Vahap ÖZPOLAT, Mersin-2006

6-SÜRECE DAYALI ÖLÇME- DEĞERLENDİRME Sonucun yanında süreci de ölçme-değerlendirme yaklaşımı, Paylaşımcı ve geliştirmeci ölçme yaklaşımları, Tekil ve grupla ölçme-değerlendirme fırsatları, Çoklu-alternatif ölçme araçları, Bütüncül değerlendirme yaklaşımı, Nitelik ve niceliğin birlikte ölçülmesi, Dr.Vahap ÖZPOLAT, Mersin-2006

Dr.Vahap ÖZPOLAT, Mersin-2006 YENİ ÇALIŞMALAR Öğrenci karneleri 100’lük değerlendirme sistemi Olgunluk sınavları Kaynak kitap hazırlama Öğrenci çantaları Branş-öğretmen sınıfları İyi örnekler havuzu Dr.Vahap ÖZPOLAT, Mersin-2006

TEŞEKKÜRLER DR. VAHAP ÖZPOLAT TALİM VE TERBİYE KURULU ÜYESİ, BAŞKAN YARDIMCISI TEŞEKKÜRLER Dr.Vahap ÖZPOLAT, Mersin-2006