MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PROJE TABANLI ÖĞRENME (PROJECT - BASED LEARNING)
Advertisements

İŞ BİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
Tam Öğrenme Modeli Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
TAM ÖĞRENME MODELİ.
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
Çoklu Zeka Kuramı (Theory of Multiple Intelligences)
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
ROL OYNAMA.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
HIZLI DOĞRU EKONOMİK ÇÖZÜMLER İÇİN…
A NALIZ EĞİTSEL YAZILIM GELİŞTİRME. A NALIZ İçeriğin Analizi Öğrenci Özelliklerinin Analizi Sınırlıkların Belirlenmesi Bütçe Oluşturulması Proje Planı.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
ÇOKLU ZEKA.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Öğretim Durumlarını Planlama
Çarpma İşlemi.
Öğretim Modeli : Çoklu Zeka
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ.
İŞBİRLİĞİYLE ÖĞRENME.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Danışman: Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Melike ELMEZ
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ EĞİTİMDE YENİ YÖNELİMLER Prof. Dr. Özcan DEMİREL 27 Kasım – 1 Aralık 2006 Mersin.
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
BEDEN EĞİTİMİNDE İŞBİRLİĞİNE DAYALI(EŞLİ) ÖĞRENME YÖNTEMİ
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Öğrencilerimi ne kadar tanıyorum? Adım…, müzik dinlemek, …olmak istiyorum.. Ben Mesut, babam …, Adım …, hobilerim… Merhaba ben.
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
PROJE TABANLI ÖĞRENME (PROJECT - BASED LEARNING)
ÖĞRETİM İLKELERİ ÖZCAN PALAVAN.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
MODELLER.
Tam Öğrenme Modeli’nin Ana Değişkenleri
Probleme Dayalı Öğrenme
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
ÖĞRENME ORTAMINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Öğretim Tasarımı Analiz.
Zeka Dr. Ege Akgün.
HIZLI DOĞRU EKONOMİK ÇÖZÜMLER İÇİN…
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta II – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
3 .BÖLÜM ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİSİ SİSTEMİ ASSURE MODELİ
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
Sunum transkripti:

MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ EĞİTİMDE YENİ YÖNELİMLER Prof. Dr. Özcan DEMİREL 27 Kasım – 1 Aralık 2006 Mersin

YENİ YÖNELİMLER TAM ÖĞRENME İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME PROJE TABANLI ÖĞRENME ÇOKLU ZEKA

Normal Dağılım Eğrisi

Tam Öğrenme Eğrisi

TAM ÖĞRENME MODELİ OLUMLU ÖĞRENME KOŞULLARI YETERLİ ZAMAN İPUCU, PEKİŞTİREÇ, DÖNÜT VE DÜZELTME ÖĞRENCİ KATILIMI TAM ÖĞRENME ÖLÇÜTÜ AŞAMALI ÖĞRENME TEMEL İLKELERİ

AŞAMALI ÖĞRENME BİRİMLERİ Ünite n Ünite 3 Ünite 2 Ünite 1

TAM ÖĞRENME MODELİ ÖĞRENCİ NİTELİKLERİ Bilişsel Giriş Davranışları Duyuşsal Giriş Özellikleri İlgili Tutum Akademik Benlik ÖĞRETİM ÖĞRENME ÜRÜNLERİ Öğrenme Düzeyi Ve Çeşidi Öğrenme Hızı Duyuşsal Ürünler Öğrenme ünitesi ya Üniteleri Öğretim Hizmetlerinin Niteliği İpucu Pekiştirme Katılım Dönüt ve Düzeltme

TAM ÖĞRENME STRATEJİSİ ÖN KOŞULLAR (GİRDİLER) İŞLEMLER (SÜREÇ) ÖĞRENME ÜRÜNLERİ (ÇIKTILAR) 1. Her ünitenin hedef ve davranışlarının belirlenmesi, Bilişsel Duyuşsal Devinişsel düzeyler için 3. İzleme testlerinin verilmesi, Öğrenme güçlüklerinin ortaya çıkarılması, Tam öğrenemeyenlere ek öğrenmenin sağlanması 5. Öğrenme düzeyini belirleyici testlerin verilmesi Öğrenme standardı Öğrenme hızı 2. Tam öğrenme standardının ortaya konması %80 öğrencinin en az %70 puan alması gibi 4. Öğretim hizmetinin niteliğinin arttırılması, İpucu, Pekiştirme, Dönüt/Düzeltme Katılım 6. Duyuşsal ürünlerin ortaya çıkarılması Akademik benlik Kendine güven Güdülenmişlik Ruh sağlığı

ÖN KOŞULLAR (GİRDİLER İŞLEMLER (SÜREÇ ÖĞRENME ÜRÜNLERİ (ÇIKTILAR) 7. Öğretim niteliğinin belirlenmesi 8. Alternatif öğrenme kaynaklarının seçilmesi, Bire bir öğretim Küçük gruplarla Öğretim Okulda ek öğretim Evde ek öğretim Programlı Öğretim Kaynak ve yardımcı kitaplarla öğretim Akademik oyunlarla öğretim Tekrar öğretim 9. Kalite kontrolünün yapılması

OKULDA TAM ÖĞRENME Geçme notu 70 olmalı Her ünite tam öğrenilmeli Dönüt-düzeltme-ipucu-pekiştireç ve öğrenci katılımı sağlanmalı Tamamlayıcı eğitim etkinliklerine yer verilmeli Sınıf mevcutları 24-36 arası olmalı

İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME Özellikleri Diğer öğrencilerle birlikte hareket etmekte Sosyal öğrenme sürecini aynı zamanda yaşamaktalar Öğrenciler iki ile beş kişilik değişen gruplar halinde ortak hareket etmekteler Öğrenciler arasında etkileşim ve bağımlılık

İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME İLKELERİ Gruplar en az iki, en çok beş yada altı kişiden oluşur Grup içindeki etkileşimler önemli rol oynar Gruplar arasındaki yarışma daha önemlidir Öğrencilerin başarısızlığı ya da başarıları bireylerden çok gruplara aittir. Sınıftaki farklı yetenek ve kişilik özelliğine sahip öğrencileri bütünleştirir ve dostluk duygularını arttırır Bu öğrenme modeliyle öğrencilerin sadece bilişsel yönleri değil duyuşsal ve sosyal yönleri de gelişir

İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ ÖĞRENCİ TİMLERİ- BAŞARI GURUPLARI TARTIŞMA-KARŞILIKLI SORGULAMA AYRILIP BİRLEŞME TAKIM-OYUN-TURNUVA TAKIM DESTEKLİ BİREYSELLEŞTİRME

PROJE TABANLI ÖĞRENME Problem çözümünde öğrencinin katılımını sağlayan, öğrencilerin kendi öğrenme yapılarına göre çalışmalarına izin veren Öğrenen merkezli bir öğretim modeli.

PROJE TABANLI ÖĞRENME ÖĞRENME ÖĞRENCİ MERKEZLİDİR ÖĞRENME ÖĞRENCİ GRUPLARINDA MEYDANA GELİR ÖĞRETMENLER YÖNLENDİRİCİ VE REHBERDİR EKİPLE ÇALIŞMAYI SAĞLAR ÖĞRENCİLERİN İLETİŞİM BECERİLERİNİ GELİŞTİRİR

PROJE AŞAMALARI PROJEYE KARAR VERMEK ZAMAN AKIŞ ŞEMASI HAZIRLAMAK PROJE ÇALIŞMALARINI AŞAMALANDIRMAK DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTÜNÜ BELİRLEMEK PROJEYE BAŞLAMAK ÖĞRENME KAYNAKLARINA İNMEK PROJEYİ TAMAMLAYIP SUNMAK PROJEYİ DEĞERLENDİRMEK

SINIF İÇİ PROJE ÇALIŞMALARI PROJEYE BELİRLEME VE EKİPİ OLUŞTURMA (PROJENİN AMAÇLARI, İÇERİĞİ, PROJE EKİBİNİN GÖREV TANIMLARI, ZAMAN AKIŞ ÇİZELGESİ) ARAŞTIRMA YAPMA (OKUL KİTAPLIĞI, DİĞER ÖĞRENME KAYNAKLARI, TEKNOLOJİ KULLANIMI, PROJE ÜYELERİNİN EKİPLE ÇALIŞMALARI, SORUNA ÇÖZÜM ÖNERMELERİ , ÖĞRETMENDEN DÖNÜT ALMA)

RAPORU YAZMA (EDİTÖRLÜK VE GÖZDEN GEÇİRME) RAPORU SUNMA (SUNU İÇİN HAZIRLIK YAPMA, TEKNOLOJİYİ KULLANMA) RAPORU DEĞERLENDİRME (BİÇİMLENDİRİCİ, DÜZEY BELİRLEYİCİ VE TÜMEL DEĞERLENDİRME)

PROJEDE ELE ALINAN SORUNUN ÇÖZÜM YOLLARI SORUNU OKUYUP ANLAMA BEYİN FIRTINASI YAPMA SORUNU TANIMLAMA, TARTIŞMA, GÖREVLENDİRME ÖĞRENME KAYNAKLARINI İNCELEME , OKUMA, ARAŞTIRMA, HAZIRLIK YAPMA YAPILAN ÇALIŞMALARI GÖZDEN GEÇİRME, RAPOR HAZIRLAMA, RAPORA SON ŞEKLİNİ VERME RAPORU SUNMA RAPORU DEĞERLENDİRME

PROJE TABANLI ÖĞRENMEDE KULLANILAN STRATEJİ VE YÖNTEMLER İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİ ARAŞTIRMA YOLUYLA ÖĞRENME STRATEJİSİ YAPILANDIRMACILIK PROBLEME DAYALI ÖĞRENME ÇOKLU ZEKA KURAMI

ÇOKLU ZEKA KURAMI 1. SÖZEL-DİLSEL ZEKA Dili kullanma becerisi; iletişim becerisi 2. MANTIKSAL-MATEMATİKSEL ZEKA Mantıksal düşünme, sayıları etkili kullanma, problem çözme 3. GÖRSEL-UZAMSAL ZEKA Görsel düşünme, nesnelerin özelliklerini şekil ve grafiklerle gösterme

4. MÜZİKAL-RİTMİK ZEKA Duygu aktarımında müziği bir araç olarak kullanma 5. BEDENSEL-DUYU DEVİNİMSEL ZEKA Duyguları, beden dilini kullanarak, dans ve sporla ifade etme 6. SOSYAL-KİŞİLERARASI ZEKA Diğer insanlarla iletişim kurma, onları anlama ve davranışlarını yorumlama

7. İÇSEL-KENDİNE DÖNÜK ZEKA Bireyin kendini duyma ve anlaması, kendini yansıtması, özbenliği hakkındaki sezgileri 8. DOĞA ZEKASI Bitkileri, mineralleri, hayvanları, dünyayı, dağları,denizleri ve vb. Tanıma ve sınıflandırma yeteneğidir.

ÖĞRENME ETKİNLİKLERİ DİLSEL ZEKA Fotosentezi ve bağlama ilişkin kelimeleri betimleyen bölümü ders kitabından oku MANTIK-MATEMATİK ZEKASI Fotosentez basamaklarının çıkış şemasını yarat MÜZİK ZEKASI Fotosentez sürecinde yer alan basamaklar zincirini gösteren farklı müziklerle bir müzik kolajı yarat BEDENSEL-KİNESTETİK ZEKA Fotosentez sürecinde yer alan karakterlerin rollerini yapma

GÖRSEL-UZAMSAL ZEKA Fotosentez sürecini suluboya ile boya ÖZE DÖNÜK ZEKA Kişisel olarak yaşadığınız bir dönüşüm (karakter/huy değişikliği) olayını yansıtan bir gazete makalesi yazın ve o yaşantınızı fotosentez ile karşılaştırın SOSYAL ZEKA Grup tartışmaları, grupla yapılan projeler DOĞA ZEKA Doğa gezileri, gözlemler, doğada yapılan çalışmalar (gezi, gözlem)