İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
1EĞİTİM BİRİMİ DİYARBAKIR KHB 90 GÜN ÇALIŞMASI  ‘’Hedeflerle Yönetim İlkesine’’ dayanan bir proje çalışmasıdır.  Çalışma kapsamında 90 gün.
Advertisements

Zehra KORUK Türkiye Yüksek İhtisas Eğitim ve Araştırma Hastanesi
*Damla GÜVEN **Yasemin AKBAL ERGÜN
İLKNUR ERDEM HEMŞİRE TSK ETİMESGUT ASKER HASTANESİ
HEMŞİRE VE EBE İŞ GÜCÜ PLANLAMASI
200 Yataklı Bir Hastanede Acil Servise Aynı Şikâyetle Tekrar Başvuran Hasta Sayısı ve Hastaneye Tekrar Yatış Oranları Hakan SOYSAL.
Uzm. Mine H.Bahçeci I.Derece Öğretmen Hemşire KKTC Sağlık Bakanlığı
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU Tarihli Asistan Akademik Kurulu – 1 yılda ne değişti?
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ ÇOCUK CERRAHİSİ AD.
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GÖĞÜS CERRAHİSİ ANABİLİM DALI
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
ONKOLOJİ ECZACILIĞINA DOKTOR BAKIŞI
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
MEMNUNİYET ANKETLERİ Yük.Hemş. Betül BOZACI Kalite Birimi
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
BİR DEVLET HASTANESİNDE HASTA BAĞIMLILIK DÜZEYLERİNE GÖRE YAPILAN HEMŞİRE İNSAN GÜCÜ PLANLAMASI UYGULAMASI   Özcan Selma, Tanrıöver Funda , Akın Bihter.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
A.Ü ARAŞTIRMA HASTANESİNE BAŞVURAN HASTALAR MEMNUN MU?
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ KULAK BURUN ve BOĞAZ HASTALIKLARI ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ ENFEKSİYON HASTALIKLARI VE KLİNİK MİKROBİYOLOJİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
ÜNİVERSİTE SAĞLIK MERKEZLERİ ÇALIŞANLARININ ÇALIŞMA KOŞULLARI VE ÖZLÜK HAKLARI Başkan: Dr. Rüştü Güner Raportörler: Dr.Özlem Elçin Dr. Sare Mıhçıokur.
TANI / TEDAVİ / BAKIM TIBBİ - HEMŞİRELİK - LABORATUVAR HİZMETLERİ 17.Şubat.2013 ENEZ.
DÖNEM DEĞERLENDİRME TOPLANTISI ORDU İLİ
4 X x X X X
MAHALLİ İDARELERİN MALİ ÖZERKLİĞİ
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
 KALİTE YÖNETİM BİRİMİ  Mart ayında düzenlenen dış denetim sonucu Müdürlüğümüz çalışmalarının ISO Kalite Standartlarına uygunluğu bir kez daha.
Üniversitelerin Taslak Stratejik Planlarının Değerlendirilmesi
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GÖĞÜS HASTALIKLARI ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ PSİKİYATRİ ANABİLİM DALI
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ KARDİYOLOJİ AD
Diferansiyel Denklemler
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ NÖROLOJİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ PLASTİK REKONSTRÜKTİF VE ESTETİK CERRAHİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ BEYİN VE SİNİR CERRAHİSİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON AD HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ DERİ VE ZÜHREVİ HASTALIKLARI ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GENEL CERRAHİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GÖZ HASTALIKLARI ANABİLİM DALI
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ BEYİN VE SİNİR CERRAHİSİ AD
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ Anabilim Dalı ismi eklenecektir.
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 5
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ BAŞHEMŞİRE Ayla KARAPINAR
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GÖĞÜS CERRAHİSİ ANABİLİM DALI
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İÇ HASTALIKLARI AD İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ İ.Ü. CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ HEMŞİRELİK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ 1984 Anabilim Dalı ismi eklenecektir İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ DERİ VE ZÜHREVİ HASTALIKLARI ANABİLİMDALI Not:Sadece Anabilim Dalı ismi eklenecektir. 10.04.2017

SUNUM İÇERİĞİ 1. ANABİLİM DALI TANITIM 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER Bu slayta ekleme yapılmayacaktır Not:Bu slayta ekleme yapılmayacaktır. 10.04.2017

1. ANABİLİM DALI TANITIM Tablo 1. Anabilim Dalı Özellikleri ALT BİRİMLER Servis(Yatak Sayıları) Açık Kapalı Toplam Servis 2(31) Yoğun Bakım - Oda Sayısı (Yatak Sayısı) Acil Gözlem Ünit. Ayaktan Ted. Ünit. 3(12) Masa Sayısı Ameliyathane Birim Sayısı (Oda Sayısı) Poliklinik 1(4) Tetkik Birimi 1 Servis:Açık kapalı, açık ve toplam servis sayısı ve yatak sayısı belirtilecek:Örnek 3tane servis olan ve toplam 50 yatağı olan anabilim dalı 3( 50) şeklinde belirtecek.Diğer yoğun bakım, ameliyathane vs başlıklarındaki verilerde aynı şekilde yazılacak. Ayrıca yeni açılan birim varsa sözlü belirtilecek.Kapanan birimlerin de kapanma gerekçesi sözlü belirtilecek 10.04.2017

2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 6 9 Tablo 2. Anabilim Dalı İş Gücü Planlama ALT BİRİMLER Mevcut Hemşire Sayısı Aktif Çalışan Hemşire Sayısı Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı * Yönetim 1 - Servis 8 6 2 Yoğun Bakım Acil Gözlem Ünit. Ayaktan Ted. Ünit. Ameliyathane Poliklinik Tetkik Birimi TOPLAM 11 9 Hemşire ihtiyacı hangi faaliyetleri etkiledi. Çözümüne yönelik neler yapıldı. 2014 yılında 3 ay ve 6 ay sonraki oluşacak hemşire ihtiyacının etkileyeceği faaliyetlere yönelik bir planlaması var mı? İlk üç planlama faaliyeti sözlü söylenecek. * Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı: Doğum Öncesi İzin, Doğum Sonrası İzin, Ücretsiz Doğum İzni yada Ücretsiz İzin kullanmakta olan hemşire sayısını göstermektedir. 10.04.2017

2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 3. Hemşirelerin Eğitim Durumları EĞİTİM DÜZEYİ EĞİTİM DURUMU n % SAĞLIK MESLEK LİSESİ - ÖNLİSANS 2 18,18 LİSANS 8 72,72 YÜKSEKLİSANS 1 9,10 DOKTORA TOPLAM 11 100,00 Meslekteki eğitim düzeyine göre sayılar belirtilecek, Sağlık Bakanlığı onaylı sertifikalar sayılacak. SERTİFİKALI HEMŞİRE SAYISI : 1 (NRP) 10.04.2017

2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2012 ⇨ % 8 2013 ⇨ %17,3 YILLIK İŞ GÜCÜ KAYBI ORANI 2012 ⇨ %0,874 2013 ⇨ %1,521 DEVİR HIZI ORANI Ayrılan hemşire sayısı X 100 Yıllık hemşire devir hızı= ------------------------------------------------------------ Ocak ayı hem sayısı + Aralık hem sayısı / 2 2012 : 1 kişi kurum dışı 2013 : 2 kişi kurum dışı 2012 : 3 kişi ortalama 27 gün rapor 2013 : 3 kişi ortalama 45,5 gün rapor 10.04.2017

2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 4. Hemşire Memnuniyet Oranı 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 4. Hemşire Memnuniyet Oranı UYGULAMA BOYUTLARI Memnun % Kısmen Memnun % Memnun Değil 2012 2013 İletişim 91,7 100 8,3 - Çalışma Ortamı 25,0 80 75,0 20 Yönetim HHM Kurum Politikaları 58,3 41,7 İşin Kendisi 66,7 90 33,3 10 Başarı Duygusu 83,3 16,7 Saygı ve Kabul Görme 100,0 GENEL MEMNUNİYET 2012 yılında Çalışma ortamından memnuniyette azalma nedeni olarak; Serviste çalışan hemşire ve personel sayısının yetersiz olması Birimden güvenlik elemanının alınması ve kapı kontrolünün olmaması Çalışma saatlerinin değişmesi 10.04.2017

2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 6. Hemşire Performans Oranı 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 6. Hemşire Performans Oranı KRİTER Çok Başarılı % Başarılı Yeterli Biraz İyileştirme Gerekli % Yetersiz Kendisi Yöneticisi Genel görünüm 100 - İletişim 71,4 85,7 28,6 14,3 Profesyonel davranış Kuruma/işe bağlılık Uygulama Ekip anlayışı Hasta ve yakınını bilgilendirme Enfeksiyon kontrolü Kalite bilinci 42,9 57,1 Vizyonerlik Koçluk yapma Problem çözme GENEL Servis ve Ameliyathane Hemşiresi Performans Raporundaki veriler toplanıp tekrar yüzde alınarak tabloya yerleştirilecek. 10.04.2017

2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Tablo 6. Hasta Memnuniyet Değerlendirmesi UYGULAMA BOYUTLARI Memnun % Kısmen Memnun % Memnun Değil 2012 2013 Tanıtım ve Bilgilendirme 98,4 1,6 - İletişim ve İlişkiler 97,0 97,7 2,6 2,3 0,3 Bakım ve Tedavi 98,7 97,3 1,3 2,7 GENEL MEMNUNİYET Sorun olan ve genel memnuniyet ortalamasını etkileyen madde üzerinden sözlü olarak aktarım yapılacak 10.04.2017

2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Tablo 7. 2013 Yılı İndikatör Oranları İNDİKATÖRLER Yatan Hasta Sayısı Riskli Hasta Sayısı Birimde Oluşan Hasta Sayısı N n % Basınç Ülseri 475 29 6,1 Oral Mukozit 223 46,9 2 0.89 Düşme 200 42,10 4 PVK Komplikasyonu Takılan Kanül Sayısı İnfiltrasyon 618 0,3 Flebit 1 0,16 Giriş Yeri Enfeksiyonu Birime özgü indikatör takip eden Anabilim Dalları ilgili indikatör oranını genel tablonun altına gösterebilir. 131 hastaya kanül takılmıştır. 10.04.2017

2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğüne Bağlı CPR Komitesi:1 Hemşirelik İndikatörleri İzlem Komitesi:2 Sosyal Komite:1 Acil Bakım Koordinasyon Komitesi (ABAK): 2 Araştırma Geliştirme Komitesi (AGEK) : 2 CTF Hastanesine Bağlı …………. Anabilim dalından katılan hemşire sayısı yazılacaktır. 10.04.2017

3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN Oryantasyon Eğitimi ⇨ 1hemşire Hizmet İçi Eğitimler ⇨ 1(10 hemşire) 2013: ort: 7,25 min: 5 max: 12,5 Diğer AD Hizmet İçi Eğitimler ⇨ 8 (12 hemşire) CPR Eğitimleri ⇨ 1 hemşire Sempozyum ⇨ kurum dışı 2 hemşire Kurslar ⇨ 0 Öğrenci Eğitimleri ⇨ Hemşire öğrenci : 6 Tıp öğrencisi (Tıbbı Beceri) : 30 Rehberlik Danışmanlık Hizmetleri ⇨ (-) 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN EĞİTİMLERİN SAYISI Öğrenci eğitimleri tıbbi beceri ve hemşirelik öğrencilerinin staj faaliyetleridir. Sayı belirtilecektir. 10.04.2017

3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN ARAŞTIRMA FAALİYETLERİNİN SAYISI Yapılan araştırmalar:1 “Pemfigus Vulgarisli Hastalarda Düzenli Olarak Yapılan Ağız Bakımının Oral Lezyonlara Etkisi” Destek olunan araştırmalar: Birim dışından 10 araştırmacıya anket doldurma Anabilim dalında hekim araştırmalarına hemşirelik işlevi Anabilim dalında uzmanlık tez çalışmalarında hemşirelik işlevi konusunda destek olundu. 10.04.2017

4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ Sosyal Organizasyonlar: Maşukiye Kır gezisi İftar yemeği Yıl sonu kutlaması Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri: Mavi kapak kampanyası 2013'E VEDA 10.04.2017

Finansal Etkinlik Pilot Çalışması: 5. FİNANSAL PERFORMANS Çalışma Tarihi: 17-23 Mart 2014 Yatak Sayısı: 16 Yatan Hasta Sayısı: 12 Hemşire Sayısı: 5 Finansal Etkinlik Pilot Çalışması: Nemlioğlu Servisi 10.04.2017

TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI 5. FİNANSAL PERFORMANS TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI TOPLAM GİRİŞİM ÇEŞİDİ 29 ( 10 SUT ) ( 19 SUT DIŞI) TOPLAM GİRİŞİM SAYISI 1954 (968 SUT) (986 SUT DIŞI) GİRİŞİM SIKLIĞI SUT: min;1*(mesane sonda uygulama) max; 60 (Gluko test) SUT DIŞI: min: 1*(hasta kabulu) max:119 (vital bulguların takibi) TOPLAM SUT KARŞILIĞI FATURA EDİLEN FATURA EDİLEMEYEN 2186,0 TL 574,8 TL (165 İŞLEM) 1611,2 TL ( 803 İŞLEM) SUT DIŞI GİRİŞİM TÜMÜ GEÇERLİ OLSA 2213,0 TL 4399,0 TL 10.04.2017

İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ 5. FİNANSAL PERFORMANS İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ 1954 : 7 gün = 279 ( Bir günlük işlem ;24 saat) 279 : 3 vardiya = 93 ( 8 saatlik işlem) 93 x 3 dk = 279 dk 279 / 60 = 4,6 saat (bir vardiyada işlemlere ayrılan süre) 10.04.2017

Artış Oranı (Fark/Fatura edilebilen SUT geliri): 5. FİNANSAL PERFORMANS 1 Haftalık Gelir: 2.186 TL (SUT Toplam) Tahmini Yıllık Gelir= 2.186 TL x 52 hafta = 113.672TL 1 Haftalık Gelir : 2.213 TL (SUT dışı) Tahmini Yıllık Gelir = 2.213 TL x 52 hafta = 115.076 TL 1 Haftalık Gelir ( Fatura edilebilen SUT Toplam): 574,8 TL Tahmini Yıllık Gelir = 574,8 TL x 52 hafta =29.889,6 TL Tümü geçerli olsa Toplam Yıllık Gelir 113.672 TL + 115.076 TL = 228.748 TL FARK: 228.748 - 29.889,6 = 198.858,4 Artış Oranı (Fark/Fatura edilebilen SUT geliri): 198.858,4/ 29.889,6 = % 665,3 (6.65 Katı ) 10.04.2017

DERİ VE ZÜHREVİ HASTALIKLARI AD SUT GİRİŞİMİ 5. FİNANSAL PERFORMANS DERİ VE ZÜHREVİ HASTALIKLARI AD SUT GİRİŞİMİ 2013 Çalışma İşlem çeşidi: 14 SUT’a girilen toplam işlem sayısı: 15.722 Fatura edilen SUT tutarı: 50.364,50 TL AD TOPLAM GELİR: 1.991.107,13 HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: %2,52 2014 Çalışma İşlem Çeşidi: 29 BİR SERVİSİN TAHMİNİ FATURA EDİLEN YILLIK SUT GELİRİ: 574,8 TL x 52 hafta = 29.848 TL İKİ SERVİSİN YILLIK SUT GELİRİ: 59.779,2 TL TÜMÜ GEÇERLİ OLSA TOPLAM YILLIK TAHMİNİ GELİR : 228.748 TL x2 = 457.496 2013 yılı AD toplam gelirine göre tahmini hemşirelik girişimlerinin oranı: SUT % 3 TÜM % 22,9 (toplam sut + sut dışı: 4399 x 52= 228748 x 2 servis= 457496 2013 YILI AD TOPLAM GELİRİNE GÖRE TAHMİNİ HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI % 22,9

6. SORUNLAR VE ÖNERİLER 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS 10.04.2017

6. SORUNLAR VE ÖNERİLER 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi: Sorunlar Öneriler Sağlık problemi olan(% 72) hemşirelerin bulunması Kişilerin performansına uygun ünitelerde ve vardiyada çalıştırılması Sağlık problemi olan hemşirelerin iş yoğunluğu nedeniyle gündüz vardiyasında etkin çalışamaması Esnek çalışma saati uygulanması Hemşirelerin % 70’inin 20 yıl ve üzeri çalışıyor olması nedeniyle gece vardiyasında çalışmak istememesi Gece vardiyasında çalışan personele ek performans verilmesi Kreş ve vardiyada çalışanlara ulaşım (servis kullanma) sağlanmaması nedeniyle motivasyonun düşmesi ve iş gücü kaybına neden olması Servis ulaşım imkanlarının gece vardiyasında çalışan personel için kullanılması ve kreş imkanının mutlaka sağlanması 10.04.2017 21 21

6. SORUNLAR VE ÖNERİLER 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi: Sorunlar Öneriler Ek performans alımı olmadığından rapor ve izin kullanımında artma olması Motivasyonu sağlamak ve iş gücü kaybını önlemek adına ek performans dağılımının adil şekilde yapılması Saat 16.00’dan sonra ayaktan acil hasta kabulünün serviste yapılması nedeniyle nöbetçi hemşirenin iş yükünde artış Ayaktan tedavi ünitelerinin kurulması Personel ve hemşire yetersizliği nedeniyle hasta işlerinin takibinde refakat kullanımının artması İdari bölümlerde fazla olan personellerin hasta bakımı için servislere alınması, haberleşmede mümkün olduğunca mail yolunun kullanılması getir götür işinin en aza indirilmesi 10.04.2017 22 22

BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri: Sorunlar Öneriler Ayaktan infüzyon tedavilerinin yapılamaması İnfüzyon hastalarının günü birlik servise yatış yapılarak uygulanması Ayaktan hastaların tetkik ve tedavi uygulamalarına hemşirenin asiste edememesi Doluluk oranı düşük olduğu durumlarda servis kapatılarak ayaktan ünitelerin desteklenmesi Hasta eğitimlerinde ve kayıtlarda eksikliklerin gözlenmesi Yatak sayısının azaltılması, hemşirenin kayıt ve eğitime zaman ayırması BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ 10.04.2017 23 23

BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri: Sorunlar Öneriler Personel sayısının yetersizliği nedeniyle hemşirelik dışı uygulamalar için çok fazla zaman kaybının yaşanması Hastanelerde hastalara yardımcı olmak üzere gönüllü yardım severlere yer verilmesi *Almanya genelinde 10 binin üzerinde Yeşil Hanım ve Bey, hastalara hizmet ediyor; Onları dinleyip, hikâyeler anlatıyor ve sohbet ediyorlar. BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ 10.04.2017 24 24

BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri: Sorunlar Öneriler Ekstra iş yükü getirdiği için komisyonlarda yer almada isteksizlik Komisyon ve Komitelerde yer alan hemşirelerin çalışma gün ve saatlerinin önceden belirlenip bildirilmesi ve çalışma planının yapılması Komisyon ve komite çalışmalarına katılanlara ek performans verilmemesi Ek performans ile motive edilmesi veya kongreye gönderme gibi ödüllendirme sistemlerinin olması BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ 10.04.2017 25 25

6. SORUNLAR VE ÖNERİLER 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ: Sorunlar Öneriler Hemşire sayısının yeterli olmamasından ve işlerin aksamasından dolayı eğitimlere katılamama Hemşirelerin eğitime tam gün olarak değil 1-2 saat olmak üzere planlamasının yapılması Araştırmalarda hemşire – hekim iş birliğinin ve finansal desteğin olmaması Hemşirelerin bilimsel faaliyetlere katılabilmesi için birimlerde bütçe ayrılması ve uygulamaya yönelik çalışmalarda hekimler tarafından da destek olunması Araştırma yapma ve istatistik değerlendirme konusunda yetersizlik Belirli aralıklarla istatistik ve araştırma nasıl yapılmalı konularında eğitim verilmesi ve destek olunması 10.04.2017 26 26

BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ: BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ 10.04.2017 27 27

BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER 5. FİNANSAL PERFORMANS: Sorunlar Öneriler Yatan hastaların otomasyon kayıtlarının eksik yapılması Kliniklerde tıbbı kayıtların yapılabilmesi için tıbbı sekreter bulunması Ayaktan hastaların otomasyon girişlerinin eksik yapılması Kliniklerde tıbbı kayıtların yapılabilmesi için tıbbı sekreter bulunması, SUT sınırlamasını aşan uygulamaların epikrizde açık olarak belirtilmemesi BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ 10.04.2017 28 28

BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER 5. FİNANSAL PERFORMANS: Sorunlar Öneriler Hemşirelik bakımında yer alan işlevlerin ücretlendirilmemesi Hemşirelik bakım standartlarının geliştirilmesi ve otomasyon sisteminde yer alarak kayıt işlemlerinde zaman kaybının önlenmesi Kan alma işleminin hemşire adına ücretlendirilmemesi Hemşirelik işlevi dışında yapılan tüm hizmetlerin belirlenmesi ve bu hizmetlerin görev alanına giren ilgili kişiler tarafından yapılmasının sağlanması Atık yönetiminde minimizasyon sağlanamaması Atık yönetimini etkin uygulayan kliniklerin duyurularak farkındalık oluşturulması ve kliniklerin ödüllendirilmesi BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ 10.04.2017 29 29

BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER 5. FİNANSAL PERFORMANS: Sorunlar Öneriler Hasta yatışının sağlanabilmesi için serviste yeterli hemşire sayısının olma gerekliliği Yaz dönemlerinde izin kullanım nedeniyle küçülmeye giderek servis kapatılması, hasta tedavi ve bakımının kaliteli bir şekilde yapılması Etkin olmayan stok yönetimine bağlı gelir kayıplarının olması Planlı stok yönetimi ile malzeme alımının tedavi ve bakımı aksatmayacak şekilde yapılması ve klinikler arası malzeme transferine olanak sağlanması BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ 10.04.2017 30 30

SAĞLIKTA DÖNÜŞÜM 10.04.2017

TEŞEKKÜRLER 10.04.2017