Reklam Fotoğrafının Görsel ve Sözel Bileşenleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Sinem USLU.
Advertisements

Ders Kitaplarında Tasarım
Reklam Fotoğrafçılığı
FERİHA UYAR KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİNE HOŞGELDİNİZ
SANAT KURAMLARI.
Araştırma Görevlisi Turgay BAŞ
REKLAMCILIK Hafta 2.
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARINDA GÖRSELTASARIM.
Öğretim Materyali Tasarlama ve Materyalin Üzerinde Değişiklik Yapma
Resimlerin Kullanımı.
REKLAMCILIK Hafta 2.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
REKLAMCILIK Hafta 6.
KURUMSAL LOGO ÇALIŞMASI Bursa İl Özel İdaresi. Logo, çizgesel tanıtımdır. Logolar kurumların isimlerinin, profil veya vizyonlarının temsil edildiği resimlerdir.
Görsel Okur-Yazarlık *
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
ŞAHİN AKDAĞ.
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
Reklam Fotoğraflarında Görsel İleti Tasarımı
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 4.Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar.
PROJE NEDİR? Önceden belirlenmiş bir süre içerisinde;
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
HAFTA I.
ÖZEL MERVE KOLEJİ MEHMET İNCE
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
HAZIRLAYAN:AYSEL BAŞKURT 9/B 255
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
BÖLÜM 6.
TEMEL FOTOĞRAFÇILIK KOMPOZİSYON.
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI. KİMLİK Mİ KİŞİLİK Mİ? KİMLİK - Kim olduğunuz - Kendiniz Hakkında ne düşündüğünüz - Kendinizi nasıl sunduğunuz Ya da Böyle.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Brifing ve Sunum Hazırlama Teknikleri
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
Reklam Fotoğrafının Görsel ve Sözel Bileşenleri
Etkili Sunum Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
KELİME İŞLEMCİ PROGRAMI
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 12 Öğrenmek İçin Okuma.
Reklamın Amaçları.
Çalışma Yaprağı.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Metinlerin Kullanımı.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
GÖRSEL TASARIM.
1 9 Marka Değeri Yaratma.
Yrd.Doç.Dr. Volkan Unutmaz
Amblem.
Temel Bilgiler İlgili Çalışmalar Araştırmanın Yöntemi Bulgu ve Sonuçlar Araştırmanın Kısıtları ve Gelecek Çalışmalar.
Slayt Hazırlarken ve Sunarken …
LOGO TASARIMI.
Eğitimde Materyal tasarımı Ve Hazırlama ilkeleri.
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Fazilet Hazal Burmabıyık
Teknoloji ve Tasarım Dersi
Kitap Kapağı Resimleme
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Reklamın Görsel ve Sözel Bileşenleri
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Yazılı Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
İKNA SÜRECİ.
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
Sunum transkripti:

Reklam Fotoğrafının Görsel ve Sözel Bileşenleri

Reklam ve Görsellik Reklamın genel görünüşü de görüntü kavramına girer. Yazıların düzeni, başlığın, sloganın, metnin yerleştirilişi boşlukların, lekelerin ayarlanması gibi şeyler de dahildir. Netice olarak reklamcılıkta görüntü ifadesi iki anlamda kullanılabilir. Birisi reklamın taşıdığı resim, fotoğraf şekil gibi görüntü elemanı, ikincisi ise reklamın genel görünüşü yani layoutudur.

Tüketicinin algılamasını kolaylaştırma Dikkatini çekebilme Alımlama aşamasında işlevsel olabilme Yaratıcı Özgün

Reklam Görsellerinden Bulunması Gereken 3 Temel İşlev: Bilgi Verici İşlev (Bilgisel) İkna Edici İşlev (Ruhsal/duygusal) Akılda Kalıcılık İşlevi (Zihinsel)

1. Bilgi İletme: Reklam mesajında, reklama konu olan ürün, hizmet ya da markanın nitelikleri hakkında verilen, diğer ürünlere karşı olan üstün özellikleri, araştırma sonuçları, kullanım şekli ve kullanım deneyimlerinin paylaşılması gibi nesnel bilgilerle hedef kitleye yararlar sağlayacağı düşündürülerek etkilenmeye çalışılır.

İkna Edici İşlev: Hedef kitlede marka bağımlılığı yaratma, ürünün niteliklerini belli teknik ve yöntemler kullanarak sunmak ve hedef kitlenin algısını değiştirmek

Akılda Kalıcılık İşlevi: Hedef kitlenin marka, ürün, hizmet adını, imajını anımsanmasını sağlama

Grafik Grafik genel anlamda reklamın tasarımında kullanılan metin ve görsellerin hem estetik hem de ikna edici bir biçimde düzenlenmesidir Reklamın amaç ve hedefleri de dikkate alınmalıdır. Uygun dozda yaratıcılık kadar sadelikte önemlidir

Grafik: Sınırlı bir alanda kullanılan boşluklar da önemlidir. Mecraların kendine özgü özellikleri bilinmelidir.

Grafik: Bir grafik tasarımcısı, grafik tekniklerin yanısıra, görsel alglamanın doğasını, görsel yanılsamanın rolünü ve sözel ve görsel iletişim arasındaki ilişkileri de bilmek ve gözönüne almak zorundadır.

Metin: Metinler, reklam mesajlarının açık bir biçimde algılanabilmesi için önemli işlevler yüklenmektedir. Reklamı yapılan ürün ya da markanın özellikleri, hedef kitleye sunduğu yararlar, hedef kitlenin ekonomik düzeyleri, yaşam biçimi ve eğilimleri, alışkanlıkları göz önünde bulundurulur

Metin: Reklamın hedef, amaç ve stratejisi doğrultusunda belirlenen ikna yöntemlerine uygunluğu, rakip firma ve ürünler ile benzerlik ve farklılıkları, pazar içerisindeki konumu reklamda kullanılacak metinlerin içeriğini ve üslubunu belirlemektedir.

Metin: Reklam metninin ilgi çekme, bilgi verme, istek uyandırma, inandırma ve harekete geçirme gibi işlevlerden bir ya da bir kaçını yerine getirmesi gerekmektedir.

Metin: Metinlerin özellikleri: 1- Ürünleri yararları açısından tanımlamak 2- Bütün ve özgün bilgiler vermek 3- Basit bir dil kullanmak 4- Okuyucuya şimdi satın almasını söylemek

Ana Başlık: Ana başlık, reklam içerisinde hedef tüketicinin ilgi ve dikkatini çeken en önemli metin mesajıdır Bir kaç kelimeden ya da çok kısa bir cümleden oluşur. Dikkat çekici ve etkileyici olabilmesi için renk, büyüklük ve bulunduğu yer bakımından diğer metinlerden daha kolay ayrılacak şekilde tasarlanır

Ana Başlık: İlgi çekici olmalı Tüketiciye yarar sunma Metinde bulunan daha detaylı bilgileri okumasını sağlama Satış vaadinde bulunma Mesajı özetleme

Alt Başlık: Ana başlıktaki vurguyu destekler ve ana başlık ile metin arasında bağlantı kurulmasını sağlar Ana başlık genelde dikkat çekme ve çarpıcılığa yönelik düzenlenirse alt başlığa ihtiyaç bulunur. Bu durumda altbaşlık, ana başlığı açıklayıcı, tüketicide oluşan soruları cevaplayıcı yani ana başlığı tamamlayıcı bir görev üstlenir.

Gövde Metin: Reklamda kullanılan slogan, başlık ve alt başlıktan farklı olarak diğerlerinin dikkat çektiği ve vurgu yaptığı özellikleri tüketiciye daha uzun olarak açıklar. Bilgi ve Mesaj taşır

Gövde Metin: 1- Reklama konu olan nesnenin imajını geliştirmek, 2-Ürünün rakip ürünler karşısındaki fiyat ve kalite üstünlüklerini artırmak 3- Ürünün temel satış vaadini anlatmak 4-Ürünün nasıl kullanılacağını anlatmak 5-Temel satış vaadini destekleyen yan vaadleri açıklamak 6- Ürünün temel satış vaadi ve yan vaadlerin kanıtlarını açıklamak.

Slogan: Slogan bir reklam kampanyasının en dikkat çeken ve akılda kalmasını sağlayan, tüketicileri harekete geçirmeye teşvik edici özelliğe sahip öğesidir. Kısa, öz ve çarpıcı olmalıdır Hedef kitlenin kültürüne ait motifler taşımalıdır

Slogan: Reklamın içerdiği fikrin hatırlanabilirliğini sağlamalıdır. Tüketicinin zihninin karışmaması için tek bir şey söyler ve tek bir noktaya vurgu yapmalıdır. Etkili bir slogan marka ya da ürünle özdeşleşerek yıllarca tekrar edilerek kullanılabilir. (Akbank-Güveninizin eseri, Türkselle bağlan hayata, Coca Cola Light-ışığını yansıt)

Tipografi: Reklamda yer alan metinlerin biçimsel özelliklerini ele alan bir disiplindir. Metinlerin hedef kitle üzerinde etkili olabilmesine tipografinin de katkısı bulunmaktadır.

Tipografi: Metinde yer alan rakam, harf, noktalama işaretleri ve diğer sembollerin vurgusunu, önemini ve birliğini sağlama işlevlerini yerine getirmektedir.

Tipografi: Reklam metinlerinde birlik ve uyum oluşturmak için genelde aynı yazı karakterleri (fontlar) tercih edilmektedir. Başlık ve sloganda vurgu ve dikkat çekiciliği için: - farklı karakterler, - farklı renkleri kullanmak, - kalın (bold), yatık (italik) - fontların büyüklüğü ya da küçüklüğü

Tipografi: - Başlık ve sloganlarda düz fontlar Tipografi tercihlerinde en önemli etken metnin kolay okunabilir olması ve harflerin yeterli büyüklüğe sahip olmasıdır. Tasarım çalışmalarında okunabilirlik için: - Başlık ve sloganlarda düz fontlar - Metin içinde ise tırnaklı fontlar - Büyük-küçük harf - Zeminle kontrast renk

Amblem: Kurumsal kimlik çalışmaları içerisinde kuruma ait değerlerden yola çıkarak soyut ya da somut simgelerden yararlanılarak tasarlanan görsellerdir. Amblemler, markanın tanınmışlığını simgeleyen ve kurumsal kimliği çerçevesinde oluşturduğu imajı destekleyen önemli bir değer haline gelmektedir.

Logo: Amblemden farklı olarak sadece simgeleri değil, farklı tipografik özelliklere sahip harfler ya da rakamları da kullanmaktadır Bir kişinin ismi, anlamlı kelime ya da kavramların yanında, bazen hecelerin birleşiminden ortaya çıkan soyut kelimeler de kullanılmaktadır.

Amblem ve Logolar: Kurumsal yapı değişmedikçe kolay kolay değiştirilmezler. Yapılan bütün reklam çalışmalarında muhakkak kullanılır. Tasarım çalışmalarında logo ve amblemlerin tüketicinin dikkatini çekecek yerde ve büyüklükte olmasına özen gösterilir

Piktogramlar: Kitlelerin buluştuğu metro, hastane, okul, havalanı gibi yerlerde yön bildirme amaçlı olarak kullanılan sembollerdir. Simgesel işaretler, nesnelerin yalınlaştırılmış siluetlerine benzerler ve yazısız resim işlevi görerek, doğrudan iletişim gerçekleştirirler.

Fotoğraf: Çizimden daha gerçekçi Daha dikkat çekici Akılda kalıcı Bilgilendirici Kolay ayırt edici İnandırıcı ve güven verici

Önceden tasarlanmıştır Mesajın tam ve kolay algılanması için metin, grafik ya da sembollerle birlikte kullanılırlar

Doğrudan çağrışım kadar dolaylı anlatıma da müsaade eder. Gelişen teknoloji ve teknikler sayesinde anlatımı ve oluşturulması güç/ütopik görüntüler oluşturulabilir

Dikkat çekicilik işlevselleğin önüne geçmemelidir Ürün ve mesaj kolay algılanabilmelidir

Ürünün sunulduğu mekan, uzam, fon tercihi fotoğrafın ve verilmek istenen mesajın etkisini artırır.