Dr Hakan Abacıoğlu Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Dün Bugün Gelecek Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2010, Aydın.
Advertisements

Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
Sistem Analizi ve Planlama
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
1 Stratejik Yönetim Sistemi Projesi Çerçevesinde Stratejik Planlama Adımları MURAT KAYMAK 25 Ağustos 2006 Ankara.

TRABZON KADASTRO MÜDÜRLÜĞÜ
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
Kurulu ş Misyon Vizyon Amaçlar ve Hedefler E ğ itim-ö ğ retim alt yapısı Fakülte Bina Proje Süreci Akademik Kadro Da ğ ılımı Eylem Planı Stratejik Plan.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ 1.TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI ÖĞRENCİ ANKETİ.
İNSANGÜCÜ PLANLAMASI Dr. Habibe Akşit 15 Mart 2008.
İç kontrol Bilgilendirme Toplantısı 10 Nisan 2014 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
Mesleki Rehberlik kavramından ne anlıyoruz ?
Uluslararası Muhasebeciler Federasyonu
HASTANE ÇAĞRI MERKEZİ İYİLEŞTİRME ÇALIŞMASI Yalın 6 Sigma Projesi
ÇIKIŞ ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ MEZUNİYET HEDEFLERİ.
NORM KADRO TKY’NİN ETÜDÜ VII. BEŞ YILLIK KALKINMA PLANI: KAMU KESİMİNDEKİ İSTİHDAMIN GÖZDEN GEÇİRİLMESİ GEREKLİLİĞİ; Kamu yönetiminin yeterli sayı ve.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
20. Sağlık insangücü planlaması
Genel Pratisyenlik Uzmanlık Eğitiminde
SB EGE DOĞUMEVİ VE KADIN HASTALIKLARI EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ AİLE PLANLAMASI EĞİTİM MERKEZİ Op.Dr. Kenan Ertopçu.
Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Sanayi Araştırma ve Geliştirme
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Müfredatı Yeniden Yapılandırma Çalışmaları Berna Musal, Cahit Taşkıran, Sevgi Tımbıl, Serpil Velipaşaoğlu, Yücel.
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Bilgi Sistemi Organizasyonlar içerisindeki kontrol ve karar verme mekanizmalarında kullanılacak bilginin toplanması, işlenmesi, saklanması ve dağıtılmasını.
KÜTÜPHANELERDE BÜTÇE YÖNETİMİ
İTF Eğitiminde Mevcut Durum Tespiti WFME-UTEAK-TTB Tıp Fakültelerinin Misyon ve Hedefler Temel Alanı Ölçütleri ile İlgili Değerlendirmeleri Misyon.
GELECEK ODTÜ’DEN BAŞLAR Haziran
VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ Gizem Tomaşan, UTEK 2010 VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2-5 Haziran 2010, Adnan Menderes Üniversitesi, AYDIN Akreditasyonda.
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
KARİYER GELİŞTİRME Kariyer: (koşu yolu, arena, meslek hayatı, meslek)Meslekte, işte ilerleme, yükselme, başarılı olma olarak kullanılır. Kariyer, kişinin.
Avrupa Konseyi Destekli Hibe Projesi KAMUDA ETİK KÜLTÜRÜN GÜÇLENDİRİLMESİ.
UZMANLIK EĞİTİMİ “TTB-UDEK DEĞERLENDİRMELERİ” Dr
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Özdeğerlendirme Kurulu Raporu 30 Haziran 2010 Ankara.
Değer ve Tedarik Zinciri Analizleri
27 TEDAVİ PLANLARI.
BİLGİLENDİRME TOPLANTISI DEU-ADEK Yürütme Kurulu Üyesi
Eskişehir Şubesi Cevdet ÜRENCİK CMF.
Yöntem, Proje Ekibi, Araştırma Olanakları, Yaygın Etki/Katma Değer
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON AD HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
Erdemir Grubu İç Denetim Sistemi 9 Mayıs 2015.
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Örgütsel Kariyer Planlaması
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
MODERN YÖNETİM TEORİSİ
VETERİNER HEKİMLİĞİ TARİHİ
SAĞLIK SİSTEMLERİNİN VE HİZMETLERİNİN YENİDEN ÖRGÜTLENMESİ VE PLANLANMASI Prof. Dr. Haydar Sur Biruni Üniversitesi Öğretim Üyesi.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
DERSİN AKIŞI VE TEMEL KAVRAMLAR: ÖRGÜT
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
MİSYON Histoloji ve Embriyoloji alanında mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası düzeyinde eğitim ve öğretim kapsamında bilimsel düzeyde eğitim vermek, Araştırma.
AİLE HEKİMLİĞİNİN TANIMI VE TEMEL ÖZELLİKLERİ. AMAÇ Bu oturum sonunda katılımcıların; Aile Hekimi ve Aile Hekimliğinin tanımını yaparak bugünkü durumunu.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
İŞLETME FAKÜLTESİ İŞLETME BÖLÜMÜ TANITIMI
Sunum transkripti:

Dr Hakan Abacıoğlu Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Fakültelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi öğrenci ve öğretim üyeleri sayıları nasıl belirlenebilir? Dr Hakan Abacıoğlu Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi 23/24 Ocak 2009-Ankara

Tıp Fakülteleri: temel görevler Akademik politikalar ARAŞTIRMA NİTELİKLİ İNSANGÜCÜ YETİŞTİRME BİLGİ ÜRETİMİ HİZMET SUNUMU Sağlık politikaları

Politikalar ve temel soru(n)lar Hekim gereksiniminde artış Öğretim üyesi başına düşen öğrenci oranı düşük Büyük illerdeki Tıp Fakültelerinde kadro fazlası var. Öğrenci sayılarında ortalama %30 artış Norm kadro çalışması

İnsan kaynakları: kavramsal model Sağlık hizmet Sunum politikaları Sistemler Ve Politikalar Girdiler YÖNETİŞİM (kaynak yönetimi) Çıktılar Ve sonuçlar Toplumun gereksinimleri Diğer unsurlar (coğrafik, sosyal teknolojik, vb) Ekonomik

Nitelikli insan gücü yetiştirme… politikalar GİRDİLER ÖĞRENCİLER EĞİTİCİLER FİNANSAL KAYNAKLAR BİLGİ ÜRETİMİ ARAŞTIRMA NİTELİKLİ İNSANGÜCÜ YETİŞTİRME HİZMET SUNUMU SÜREÇ EĞİTİM ORTAMI EĞİTİM PROGRAMI ÇIKTILAR Nasıl bir hekim istiyoruz?

Nasıl bir hekim istiyoruz? “Toplumun sağlık gereksinimlerine yanıt verebilen” DSÖ (Beş yıldızlı doktorlar) Hizmet sunucu Bütüncül yaklaşım Karar verici Etik ve kanıta dayalı İletişimci Etkili, sağlığı koruma ve geliştirme için destekleyici Toplum lideri Birey ve toplum yararını çakıştıran, eylemci bir lider Yönetici Ekip lideri Özvarış ve Sayek. Tıp Eğitiminde Değişim

Tıp eğitiminde temel dönüşümler 19. yy 20. yy ortası 20. yy son çeyrek Probleme- topluma-yeterliğe dayalı Organ-sisteme dayalı (integre sistem) Disipline dayalı Biyolojik yaklaşım Biyopsikososyal yaklaşım Özvarış ve Sayek. Tıp Eğitiminde Değişim

Nitelikli insan gücü yetiştirme… politikalar GİRDİLER ÖĞRENCİLER EĞİTİCİLER FİNANSAL KAYNAKLAR BİLGİ ÜRETİMİ ARAŞTIRMA NİTELİKLİ İNSANGÜCÜ YETİŞTİRME HİZMET SUNUMU SÜREÇ EĞİTİM ORTAMI EĞİTİM PROGRAMI ÇIKTILAR Nasıl bir hekim istiyoruz?

Girdiler: mezuniyet öncesi ve sonrası tıp eğitimi

Öğrenci sayısı: etkileyen parametreler Politikalar Finansman Öğrenme ortamı alt yapısı Eğitim programının yapısı Eğitim insangücü

İnsan kaynakları yönetimi Ulusal planlar Kurumsal planlar Bölüm planları İnsangücü planlama İşe alma Performans yönetimi ve terfi Eğitim ve geliştirme programları Çalışan ilişkileri çatışma İnsan kaynakları yönetim planı Matematik modeller

İnsan gücü planlaması: Markov zinciri Mevcut durum verildiğinde, gelecek durumlar geçmiş durumlardan bağımsız olarak tahmin edilebilir.

İnsan kaynakları yönetimi Ulusal planlar Kurumsal planlar Bölüm planları İnsangücü planlama İşe alma Performans yönetimi ve terfi Eğitim ve geliştirme programları Çalışan ilişkileri çatışma İnsan kaynakları yönetim planı Görev-temelli yönetim

Görev temelli yönetim mission-based management Görev alanlarına özgü “standartlar/normlar” geliştirme tanımlar ölçümler Veri toplama Analiz Karar verme

Tanımlar: TZE Tam zaman eşdeğeri (TZE) Bir öğretim üyesinin yıllık yasal çalışma süresi 44 hf x 5 gün= 220 gün İzinler: 4 hf + Tatiller: 4 hf = 8 hf çıkarıldığında 220 gün x 8 saat/gün = 1760 saat Zorunlu eğitim yükü 10 saat/hf x 44 hf = 440 saat 440 / 1760 = 0,25 TZE 1 TZE

Eğitim yükü… İki temel yaklaşım: Temas sürelerinin hesaplanması Göreli değer (relative value) yöntemi Eğitim materyalleri geliştirme Eğitim etkinlikleri Eğitim yönetimi Eğitimde araştırma

Hizmet yükü… Klinik TZE hesaplanması İşlemler için göreli değer birimleri (RVU) kullanılması

Araştırma yükü Proje sayısı/yaratılan kaynak Yayınlar Ulusal tanınmışlık belirleyicileri Fakültenin araştırma misyonuna katkı

Bütünleşik model… (mission-based management) Hizmet Araştırma Eğitim Yönetsel

Norm kadro… Kamu kurum ve kuruluşlarının hizmetlerin yürütülmesi için ihtiyaç duydukları personelin nitelik, sayı, sahip olacağı unvan ve derece olarak tespit edilmesi ve standart hale getirilmesidir. Organizasyonun analizi ve organizasyon şemasının çıkarılması Görev tanımları İş akışları ve iş yükü analizleri İş(ler) için gerekli kişi sayısının belirlenmesi

Dokuz Eylül 2004: temas zamanı…

başına yıllık ortalama DEUTF 2004 yılı verileri Öğretim üyesi başına yıllık ortalama ders yükü 706 saat = 0,4 TZE (1760 saat= 1 TZE)

Fakültenin öğrenci kapasitesi belirlenebilir mi? Eğitim iş yükü (toplam saat) İş gücü kapasitesi (öğretim üyesi TZE) EVET

Öğrenci sayısında artış: ABD örneği…

Sonuç ve öneriler… Tıp eğitiminde değişim İnsan kaynakları yönetimi Yeni kavramlar, yeni görevler, ek kaynaklar İnsan kaynakları yönetimi Yönetim modeli ve standardize ölçüm yöntemleri Paradigma değişikliği Farklı kariyer yolları Farklı bütçeleme yöntemleri Hizmet-dışı finans kaynakları (eğitim?)