GELECEK ODTÜ’DEN BAŞLAR 2008 - 2012 13 Haziran 2008 1.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
Advertisements

Prof.Dr.Erdal BEŞER ADÜ Tıp Fakültesi ADÜ SEM Müdürü
BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI «TEKNOGİRİŞİM SERMAYESİ DESTEĞİ»
“IP Universities” Istanbul, May 16 to 18, 2012 Albert Long Hall, BOGAZICI UNIVERSITY Institutional logo FM Ofisi – Üniversite İlişkisi Salih.
Eğitim Bilimleri Bölümü
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.

Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
TAYYAR KUZ Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
TÜRKİYE ARAŞTIRMA ALANI Fatoş T. Yarman Vural ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ 6 Eylül 2002 Boğaziçi Üniversitesi.
AB Destekli Bölgesel Kalkınma Programları
ORTA ANADOLU KALKINMA AJANSI (ORAN) ABUDYK TOPLANTISI SUNUMU
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
1512 Girişimcilik Aşamalı Destek Programı.
Proje yönetiminde başarının yeni formülü. Daha başarılı projeler Daha ekonomik çözümler Daha özelleşmiş hizmetler için… Neden ?
Mikro-İşletmelere Geçiş: Yaşanan Pratikler ve Gelecek için Stratejiler.
T.C. ANKARA KALKINMA AJANSI DOĞRUDAN FAALİYET DESTEK PROGRAMI-2010 ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ ANKARA TİCARET ODASI 15 NİSAN.
SWOT ANALİZİ.
Mardin’de Sürdürülebilir Turizmin Geliştirilmesi için Teknik Yardım Otel Temsilcileri Odak Grup Toplantısı No: Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye.
EU EU (PROGRAMLAR-BÖLGESEL TARİFLER) FEDERAL HÜKÜMET (FEDERAL TANIMLAR-BÖLGESEL TANIMLAR) EYALET HÜKÜMETİ EYALET EKONOMİ BAKANLIĞI-KALKINMA ŞİRKETLERİ.
T-TTO İstanbul ticaret üniversitesi ve TTO yapılanması
İstanbul Kalkınma Ajansı 2012 Yılı Mali Destek Programları
KOBİ İşbirliği ve Kümelenme Projesi Ulusal Kıyaslama Sisteminin Oluşturulması Kümelerin İzlenme ve Değerlendirme Süreci 18 Ekim 2012 – Ankara.
THE LINKING EASTERN ANATOLIA TO PROGRESS PROGRAMME(TUR/98/002) (DOĞU ANADOLU KALKINMA PROGRAMI) Erol Çakmak Programme Manager Ankara/ Eylül 2006 BİRLEŞMİŞ.
Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ
GAZİ ÜNİVERSİTESİ PATENT DESTEK BİRİMİ İstanbul, 07 Haziran 2010.
Kocaeli Üniversitesi Deneysel ve Klinik Araştırmalar Merkezi (DEKART)
30 Nisan 2014 İSTANBUL SANAYİ ODASI 12. SANAYİ KONGRESİ 15 MAYıS 2014.
Mayıs 2013 GAZİ ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ TRANSFER OFİSİ (TTO)
NEDEN Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü ? .
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
Yerel Aktörler; Bütünleşme ve Ayrışma A.Faruk GÖKSU ULI-GYODER ISOCARP KONGRESİ BÜTÜNLEŞME.
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
GELECEĞİN ODTÜ’SÜ ÇÖZÜM ÖNERİLERİ 21 Mayıs
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
Üniversiteler için Buluş Yönetim Ofisi Modeli Özgür KULAK, Namık Kemal Üniversitesi
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler.
Üniversite – Sanayi İşbirliği Çankırı Karatekin Üniversitesi 13 Haziran 2013 KAZIM YALÇINOĞLU Orta Doğu Teknik Üniversitesi Seri Girişimci- Sanayici.
NASIL BİR ODTÜ ? 7 Mayıs NASIL BİR ODTÜ ?  Öncü ve farklılık yaratan bir ODTÜ  Demokratik ve laik cumhuriyetin değerlerini koruyan ve savunan.
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ PROJE KOORDİNASYON OFİSİ BİRİMİ
Yöntem, Proje Ekibi, Araştırma Olanakları, Yaygın Etki/Katma Değer
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
UĞUR MUSLU B  Friederich List’ in 1841 de yayınlanan ulusal politik ekonomi sistemi çalışmasına dayandırılmaktadır.  Bu çalışmada List ulusal.
Ar-Ge ve İnovasyon Merkezi TÜTED AGİM Nedir? Ar-Ge ve İnovasyon katalizör etki Firmaların Ar-Ge ve İnovasyon yeteneklerini arttırıcı ve hızlandırıcı.
Mühendislik Fakültesi Proje Önerileri F.T. Yarman Vural.
TÜRKİYE’NİN ÜSİ ODAKLI SÜREÇLERİ  2011 öncesi ( BTYK)  (23.BTYK - 27.BTYK)  2014 ve Sonrası (27. BTYK - )
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler SİNAN BERTAŞ
Endüstri 4.0 ve Ulusal Eğitim Politikası. Dünya Nereden Nereye Ulusal Dijital Sınırlar Dışlayıcı İşbirliği (müttefik) Kapsayıcı İşbirliği (ortak) Kitlesel.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
2016 Kayseri Ticaret Odası.
TÜRKİYE’DE KIRSAL KALKINMA POLİTİKALARI VE UYGULAMALAR
KIRSAL ALANDA YENİLİKÇİ HİZMET SUNUMU
Proje Türü Tarımda Modernizasyonun ve Kırsal Kalkınmanın Sağlanması ile Sanayide Rekabetçiliğin Arttırılması Proje İle İlgili Olduğu Faaliyet Alanı 72.
KTÜ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SAĞLIK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
GÜDÜMLÜ PROJE DESTEĞİ.
Tarımsal İnovasyon Eko-Sistemi
ANKARA ÜNİVERSİTESİ 6550 Sayılı Kanun Kapsamında
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

GELECEK ODTÜ’DEN BAŞLAR Haziran

Orta Doğu Teknik Üniversitesi: toplumun inandığı ve güvendiği bir kurum  Bilgi ve teknoloji üreterek Türkiye’nin dünyada hak ettiği yeri kazanması için öncülük,  Demokratik ve laik cumhuriyetin değerlerini korumak ve savunmak,  Toplumun gelişmesi için gereksinim duyduğu nitelikli insanı yetiştirmek,  Toplumsal ve bilimsel politikaların ve projelerin geliştirilmesinde proaktif bir rol oynamak,  Öncü projelerle yeni açılımlar yaratmak ve bu açılımları toplumla paylaşmak. 2

Yönetimde  İnsan odaklı  Şeffaf ve katılımcı  Meslekdaşlık anlayışı ve disipliner farklılığa duyarlı Eğitimde  Eğitim ve araştırmaya eş önem veren uluslararası araştırma üniversitesi  Eğitim ve öğretimde yenilikçi ve öncü  Disiplinlerüstü eğitimi destekleyen Araştırmada  Türkiye’yi teknoloji bağımlılığından kurtararak teknoloji sahipliğine geçiren  Araştırmada yerel kültür ve değerleri, evrensel kültür ve değerlerle bağdaştıran  Yenilikçi ve disiplinlerüstü bir yaklaşım ile bilgi ve teknoloji üreten ve toplumla paylaşan 3 YAKLAŞIMLARIM

 Yönetime katılım  Akademik birimlerin yetkilendirilmesi  Karar destek komiteleri  Atama terfi performans kriterlerinin gözden geçirilmesi  Disipliner çeşitlilik ve farklılığa duyarlı  Uygulamada şeffaf  Belirsizliklerden arındırılmış ve kazanılmış hakları gözeten  Kategorik olmaksızın nitelikli adayların ODTÜ’ye kazandırılması  Yurt dışı  Araştırma görevliliğinin ODTÜ insan gücü planlamasının parçası yapılması  Hizmette etkililik ve iş süreçlerinin basitleştirilmesi 4 Genişletilmiş yöneticiler toplantılarının başlatılması Finansal Planlama, Altyapı ve Mekan Planlama Komitelerinin oluşturulması Atama ve Terfi Çalışma Grubunun kurulması Aday Belirleme Komitesinin kurulması Doktora Mobilite Programı çalışmalarının başlatılması Bütünleşik bilişim sistemi, e-üniversite çalışmalarının başlatılması YÖNETİMDE ÖNCELİKLERİM:AĞUSTOS – ARALIK 2008

 Yeni paradigmalara uygun bir eğitim anlayışı  Dünyadaki gelişmelere bağlı olarak müfredatın düzenli olarak gözden geçirilmesi  Teknoloji destekli eğitim yaklaşımları  Araştırmada yetkin öğrenci  İlk yıldan başlayarak, öğrencinin araştırmaya katılmasının özendirilmesi  Uluslararası ortak lisansüstü programların artması  Öğrenme ve Öğrenci Gelişim Birimi  İletişim köprüsü  Toplumsal Sorumluluk Laboratuvarları  Sosyal girişimcilik 5 Müfredat geliştirme süreçlerinin belirlenmesi Birimlerin ihtiyaçlarını önceliklendirmesi Disiplinlere özgü modellerin araştırılması “İkili ve Çok Taraflı Uluslararası İlişkiler Ofisi” nin kurulması Mimari projenin hazırlanması Bölüm müfredatlarının bu amaçla gözden geçirilmesi EĞİTİMDE ÖNCELİKLERİM:AĞUSTOS – ARALIK 2008

 Araştırma alt yapısı:  Araştırma örgütlenmesinin yeniden yapılandırılması  Araştırma destek birimlerinin daha verimli hale getirilmesi  Merkezi Laboratuvarların sürekliliği, bölüm laboratuvarlarının güçlendirilmesi  Yükseköğretim politikalarının ve eğitim yöntemlerinin geliştirilmesinde öncülük  Araştırma sonuçlarının ekonomik değer yaratması  Araştırma çıktılarında çeşitliliğin desteklenmesi 6 “Araştırmalar Yönetim Birimi” nin oluşturulması Süreç analizlerinin başlatılması “Yüksek Öğretim Araştırma Merkezi” ön çalışmalarının başlatılması Teknoloji Transfer Ofisi’nin güçlendirilmesi Farklılaşmış teşvik sistemlerinin oluşturulması ARAŞTIRMADA ÖNCELİKLERİM:AĞUSTOS – ARALIK 2008 Bölüm laboratuvarları ihtiyaç analizlerinin başlatılması

GELECEK ODTÜ’DEN BAŞLAR Araştırmalarıyla Türkiye’nin dünyadaki yerini pekiştiren ve küreselleşme sonrası düzenin etkili bir aktörü olan ODTÜ için odak projelerim. 7

 İnovasyon Merkezleri  Enerji ve Çevre Araştırmaları Merkezi  Sosyo-park ODAK PROJELERİM 8

İNOVASYON MERKEZLERİ Üniversiteyi teknoloji sahibi yapacak, sanayi ile işbirliğini güçlendirecek:  Nano teknolojiler  Agro-kimyasal ve genetik tarım  Biyo teknolojiler  MEMS  Bilişim teknolojileri  Bütünleşik tasarım Ürün odaklı, disiplinler üstü birimler 9

ENERJİ VE ÇEVRE ARAŞTIRMALARI MERKEZİ ODTÜ-kamu-sektör işbirliği ile kurulacak  Enerji ve çevre politikalarının oluşmasına destek verecek  Enerji ve çevre alanlarında yeni bilgi ve teknolojilerin üretilmesinde etkili olacak Disiplinlerüstü bir araştırma merkezi modeli 10

SOSYO-PARK ODTÜ’yü Türkiye’nin toplumsal stratejilerinin geliştirilmesinde etki merkezi yapan  Üniversite, kamu ve sivil toplum işbirliğini güçlendiren  Sosyal sorunlara paydaşlarla birlikte çözüm üreten  Araştırma sonuçlarını kamuoyu ile paylaşan  Karar vericileri yönlendiren  Toplumla yeni buluşma noktaları yaratan Yeni bir disiplinlerüstü yapılanma modelidir 11

GELECEĞİ BİRLİKTE KURALIM ÇÜNKÜ GELECEK ODTÜ’DEN BAŞLAR 12