Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Öğretim yöntem ve teknikleri
İŞ BİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
EĞİTİMDE YAPILANDIRICI YAKLAŞIM
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Öğrenme-Öğretme Süreci
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
EGIT 450 Öğrenci Merkezli Eğitim
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
PROJEKSİYON LAMBASININ KORUNMASI
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
PROBLEM ÇÖZME YAZILIMLARI
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Mentör Öğretmenlik.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
Bilimsel düşünme becerileri
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
BASAMAKLI ÖĞRETİM MODELİ
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Beyin için Zenginleştirme. Beyin ile ilgili yapılan araştırmalar ortamın beyin gelişimi üzerinde etkisinin olabileceğini ortaya koymuştur. Daha iyi bir.
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Yapılandırmacı Öğrenme
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Bireysel Çalışma Yöntemi
Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
21. YY BECERİLERİ.
Sunum transkripti:

Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme (öğrenci merkezli)

Aktif Öğrenme Aktif öğrenme bireyin ilgi, ihtiyaç ve yeteneklerini dikkate alan, bireye çoklu öğrenme ve değerlendirme fırsatları sunan bir yaklaşımdır.

Tanımı: Öğrencinin kendi öğrenmesinin yönetim ve sorumluluğunu üzerine aldığı, zihinsel yeteneklerini kullanmaya zorlandığı bir öğrenme biçimi olarak tanımlanabilir. Aktif öğrenme iki temel kabule dayandırılabilir. Öğrenme doğası gereği aktif bir süreçtir. Farklı bireyler farklı yollarla öğrenirler.

Aktif öğrenme neden gereklidir? Öğrenme-öğretme sürecinin doğasına yönelik anlayış değişikliği, Yaşam boyu öğrenen bireylere duyulan ihtiyaç, Güncel yaşamda bireyin karşılaştığı sorunların çeşitliliği ve karmaşıklığı, Bilginin doğası ile ilgili anlayış değişikliği, Beynin çalışmasına uygunluğu

Aktif öğrenme neden gereklidir? Aktif öğrenmede, öğrenmenin bir seyirci sporu olmadığı anlayışı hakimdir. Öğrenme öğrencinin üzerine yapılacak bir iş değil öğrencinin yapacağı bir iş olarak görülür. Öğrenme bireysel bir etkinliktir.

Aktif öğrenmenin özellikleri (1) Geleneksel öğretimin aksine aktif öğrenmede öğretme değil öğrenme esastır. Öğrenmenin sınıfla sınırlandırılmamaktadır. Birbiriyle ilişkisiz çok şey öğrenmek yerine derinlemesine anlamlı öğrenmeye önem verilir. Öğrenciler yaratıcı olmaya teşvik edilir. Öğrencilerin analiz, sentez ve değerlendirme gibi üst düzey düşünme becerilerini kazanmaları için fırsatlar oluşturulur.

Aktif öğrenmenin özellikleri (2) Öğrencilerin bir bilim insanı gibi; Problem tanımlamaları, Hipotez oluşturmaları, Veriler toplamaları, Verileri düzenlemeleri, Sonuçlar çıkarmaları, Sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak başkaları ile paylaşmaları için uygun ortamlar oluşturulur.

Aktif öğrenmenin özellikleri (3) Öğrencilere yapacaklarını planlamaları ve yaptıkları üzerinde düşünmeleri için fırsat tanınır. Öğrenme süreci ile ilgili kararlar öğrenci ile birlikte alınır. Ders konuları, öğrencilerin güncel yaşamlarında karşılaştıkları problem durumları biçiminde ifade edilerek onların öğrenmeye karşı motivasyonları sağlanır. Aktif öğrenme sürecinde, geleneksel öğretimin aksine öğrenciler, öğretmenler ve gerektiğinde toplumun diğer bireyleri arasında çok yönlü bir iletişime olanak sağlanır.

Aktif öğrenmenin özellikleri (4) Öğretmen öğreten değil, öğrencisiyle birlikte öğrenen, öğrenmeyi kolaylaştıran bir rehber rolündedir. Aktif öğrenmede öğretmenler de araştırmacı öğretmen rolleri ile öğrencileri için iyi modeller oluştururlar. Öğrencilerin ilişkisel düşünmelerini sağlamak için öğrenme sürecinde etkinlikler disiplinler arası bir anlayışla düzenlenir.

Aktif öğrenmenin özellikleri (5) Öğrencilerin işbirliği yapmalarına olanak sağlanır. Öğrenciler risk almaya ve girişimciliğe cesaretlendirilir. Öğrenme sürecinde öğrenciler geleneksel öğretime oranla daha sık geribildirim alırlar.

Aktif öğrenmenin özellikleri (6) Öğrencilere bilgi aktarmaya çalışmak yerine onların kendi bilgilerini yapılandırmalarına fırsat verilir. Öğrenme sürecinde çok çeşitli öğrenme yöntemlerinin birlikte kullanılması sağlanır.

Aktif öğrenmede öğrenci kazanımları(1) Öğrenciler liderlik ve takım çalışması becerileri kazanırlar. Öğrencilerin yazılı ve sözlü iletişim becerileri gelişir. Yaşam boyu öğrenme beceri ve alışkanlıkları kazanırlar.

Aktif öğrenmede öğrenci kazanımları (2) Öğrenciler kendi üstün ve zayıf yanlarını tanıma imkanı bulurlar, kendi tutum ve değerlerini keşfederler. Öğrencilerin olaylara bilimsel bakma ve bilimsel araştırma becerileri gelişir.

Aktif öğrenmede öğrenci kazanımları(3) Öğrenciler başkalarını tanıma imkanı bulurlar. Öğrenciler öğrenmeye karşı yüksek bir motivasyona sahip olurlar. Öğrenciler hayatta karşılaşacakları sorunları çözme becerileri kazanırlar. Öğrenciler farklı zeka boyutlarını geliştirme fırsatı bulurlar.

Aktif öğrenmede öğrenci kazanımları(4) Öğrenciler; anlamlı, kalıcı ve farklı durumlara uygulanabilir nitelikte bilgiler edinirler. Öğrencilerde sorumluluk duygusu gelişir. Öğrenciler yeni öğrenme stratejileri geliştirirler.

Aktif öğrenme yöntemleri Projeye dayalı öğrenme, Probleme dayalı öğrenme, Sorgulamaya dayalı öğrenme, İşbirlikçi öğrenme, Kavram haritaları ..vb

Aktif öğrenmenin önündeki engeller (1) Öğretmenlerin geleneksel yöntemlere olan bağlılıkları ve değişime karşı isteksizlikleri, Öğrencilerin öğrenme sürecinde sorumluluk almaktan kaçınma eğilimleri, Öğretmenlerin sınıfta otoritelerini kaybedecekleri endişesi, Öğretmenlerin çok iyi öğreticiler olduklarını düşünmeleri

Aktif öğrenmenin önündeki engeller (2) Geleneksele oranla ders öncesi daha fazla hazırlık yapmanın gerekliliği, Kalabalık sınıflarda aktif öğrenmenin uygulanma zorluğu, Aktif öğrenmeyi destekleyen araç, gereç ve kaynakların bulunmasında sıkıntı çekilmesi

Aktif öğrenmede ölçme-değerlendirme (1) Öğrenci projeleri, Öğrenci ürün dosyaları, Performans değerlendirme Gösteri, Poster, Öğrencinin kendi kendisini ve arkadaşlarını değerlendirmesi, Kavram haritaları, Aktif öğrenmede bu tekniklerle birlikte geleneksel ölçme ve değerlendirme teknikleri de kullanılabilmektedir.

Aktif öğrenmede ölçme-değerlendirme (2) Gelenekselin aksine sadece öğrenme ürün değil öğrenme süreçleri de değerlendirilir. Böylece çoklu değerlendirme teknikleri ile öğrencinin geniş bir zaman aralığında bir çok açıdan değerlendirilmesi mümkün olur.