TurkMSIC ve Tıp Eğitimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Kadın ve Bilişim Başarı Öyküleri Paneli
Advertisements

Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
YENİ KOOPERATİFÇİLİK HAREKETİ
Meriç Belediyeler Birliği
TÜRKİYE GENÇLİĞİ EL ELE PROJESİ
Eylem Planı Sonraki Adımlar
Topluluk Başkanı Yavuz Sultan Selim KAVRIK
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ERZURUM
Dudak Damak Yarıkları Çalışma Gurubu Kongre Raporu
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
Yoğun Bakım Yan Dal Eğitimi Sorunlar ve Çözüm Önerileri
Araştırma Görevlilerinin Öğrenci Laboratuvarlarına Katılımı
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
30 Ekim-2 Kasım 2014 ANTALYA, TÜRKIYE
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
AHEK KURULTAYININ ARDINDAN (9 haziran 2008). TTB-AHEK (Asistan Hekimler Eşgüdüm Kurulu) tarafından 09/06/2008 tarihinde AÜTF (Ankara Üniversitesi Tıp.
isletmehacettepe kariyer_hit
Prof. Dr. Nejat Erk, Türkiye Bologna Uzmanı ŞUBAT 2008 CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ-MANİSA.
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
HEMŞİRELİK VE EBELİK KONSEYİ (HEK)
ÖMER PINAR MEHMET EREN ÖZTÜRK OĞUZHAN ÇAMLICA
İLAÇLA AKILCI TEDAVİ EĞİTİMİNDE TFD’nin ROLÜ
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün ulusal ortağı ve temel paydaşı olduğu Kadın Dostu Kentler Programı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-
SOLAR GENERATION (GÜNEŞ KUŞAĞI)
GAZİ ÜNİVERSİTESİ PATENT DESTEK BİRİMİ İstanbul, 07 Haziran 2010.
GEG Gençlik Eylem Grubu Ağustos tarihlerinde Samsun 19 Mayıs Gençlik Merkezinde toplam 25 gönüllüyle gençlerin katılımı atölyesini gerçekleştirdik.
UYEK 5. Dönem Yönetim Kurulu Faaliyet Sunumu.
Prof.Dr. Kırali MÜRTEZAOĞLU Mühendislik Fakültesi Dekanı
İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı
GELECEĞİN ODTÜ’SÜ ÇÖZÜM ÖNERİLERİ 21 Mayıs
VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ Gizem Tomaşan, UTEK 2010 VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2-5 Haziran 2010, Adnan Menderes Üniversitesi, AYDIN Akreditasyonda.
1 DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜNÜN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ Proje Tanıtım Kokteyli Doç. Dr. Abdurrahman EKİNCİ Proje Danışmanı Yeşilli Atatürk Ortaokulu.
BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIM PROJESİ 14 MAYIS 2010, ANTALYA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Genç Dostu CSÜS Hizmetleri Uluslararası Katılımlı Sempozyumu
10. Yılında Bologna Süreci Uygulamaları 15 Haziran 2011 Galatasaray Üniversitesi.
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Özdeğerlendirme Kurulu Raporu 30 Haziran 2010 Ankara.
Tıp Eğitimi Çalışma Kolu’nda Yenilikler
Bologna Eşgüdüm Komisyonu Başkanları Toplantısı Turgut Özal Üniversitesi 20 Mayıs Mayıs 2011 A. Bülent Özgüler Bilkent Üniversitesi Mezunları ile.
IFMSA ve SCOME’ye giriş
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Uzmanlık Öğrencilerinin Eğitim ve Mesleki Kariyer hakkındaki Görüş ve Tutumları Doç. Dr. Gür Akansel Kocaeli Üniversitesi.
TIP ÖĞRENCİLERİNDE DERSLERE KATILIMI ETKİLEYEN FAKTÖRLER İnsan hayatının yegâne bekçisi olan doktorların şüphesiz ki nitelikli bir eğitim almaları hem.
Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi Paul Weide Ekip Lideri.
Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi
MÜDEK Mühendislik Dekanları Konseyi Toplantısı Ege Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi 11 Mayıs 2012, İzmir Dr. M. Yavuz Erçil Genel Sekreter.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ’NDE ÖLÇME DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
ULUSLARARASI İLİŞKİLER BİRİMİ 22 EYLÜL 2011 Erasmus Staj Hareketliliği Bilgilendirme Toplantısı ANADOLU ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ Uluslararası İlişkiler.
İÜ’de Eğitimde Yeniden Yapılanma Toplantısı , İÜ , İÜ.
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
HEMŞİRELİK EĞİTİMİNDE DÜN,BUGÜN,YARIN
Mezun Web Yönetimi Mezun Veri Tabanı Yönetimi Mezun Bilgi Güncelleme Mezun Analizleri oluşturulması ABD Mezunlar Buluşması Müzede Buluşma Mezunlar Algı.
ÜNİVERSİTE HASTANELERİ BİRLİĞİ DERNEĞİ, 2015 NİSAN 2016.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ MEZUNLAR DERNEĞİ Gözde ÇELİK YÖRÜKOĞLU.
SAĞLIK YÖNETİMİ TOPLULUĞU Yönetim, en geniş anlamda ortak bir amacı gerçekleştirmek için işbirliği içinde çaba gösteren birey ya da grupların.
7. TÜRKİYE HAKSIZ REKABET KONGRESİ Mesleğimizde Haksız Rekabet Haksız Rekabetle Mücadelede; Hizmet Kalitesi ve Meslek Kararının Rolü ve Önemi Ali Kamil.
RİSKLİ YENİDOĞAN BEBEKLERDE HEMŞİRELİK BAKIMI VE GÜVENLİ TABURCULUK
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ KONUSUNDA FARKINDALIK GELİŞTİRME PROJESİ
TÜRK PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK DERNEĞİ
Tarımsal Üretici Örgütlerin Rekabet Gücünün Geliştirilmesi Projesi Kasım 2015-Şubat 2023 İzmir, Adana.
10. Yılında Bologna Süreci Uygulamaları
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
ÜNİVERSİTE HASTANELERİNDE GERİ ÖDEME
T.C. Yükseköğretim Kurulu
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
Ahmetcan Beyin Tümörü İle Mücadele Derneği
Sunum transkripti:

TurkMSIC ve Tıp Eğitimi Tıp Öğrencilerinin Yürüttükleri Projeler Boran Yavuz VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi Öğrenci Paneli Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi 3 Haziran 2010

TurkMSIC Nedir? Turkish Medical Students’ International Committeé 1952 yılında kurulmuş Türkiye’nin her yanında 30 tıp fakültesinde Yerel Kurullar 6 alt komite Tıp öğrencilerine ve topluma yönelik projeler IFMSA (Dünya Tıp Öğrencisi Birlikleri Federasyonu) ve WHO (Dünya Sağlık Örgütü) nezdinde Türkiye’deki tıp öğrencilerini temsil eden tek kuruluş

Alt Komiteler? Tıp Eğitimi (SCOME) Staj Değişimi (SCOPE) TurkMSIC’ın ana çalışma alanlarında faaliyet gösterirler. Staj Değişimi (SCOPE) Araştırma Değişimi (SCORE) Halk Sağlığı (SCOPH) Tıp Eğitimi (SCOME) Üreme Sağlığı ve AIDS (SCORA) İnsan Hakları ve Barış (SCORP)

Tıp Eğitimi Alt Komitesi 1951’de IFMSA’in kuruluşu ile çalışmalarına başlamıştır.

Amaçları Tıp öğrencisini aldığı eğitimin her yönüyle ilgili bilinçlendirmek Tıp öğrencilerinin aldığı eğitimle ilgili eleştirilerinde ve geliştirilmesini istediği konularda, “bir şey yapmalı” diyen taraftan “bir şey yapan” tarafa geçmesini sağlamak Yani, tıp öğrencisinin, en temel paydaşı olduğu kendi eğitimiyle ilgili sorumluluk alması için bir platform oluşturmak

Mezuniyet Sonrası Projesi Ulusal bir proje Amaç, tıp öğrencilerini mezuniyetten sonra başlarına gelecekler hakkında bilgilendirmek.

Mezuniyet Sonrası Projesi Gerekçe Bir tıp fakültesi mezununun kariyer olanakları oldukça fazla ama; Fakültelerimizde sistematik bir kariyer danışmanlığı yapısı yok Bilgilerimiz kulaktan dolma TUS odaklı planlar, alternatifler bilinmiyor Mezun olunca başımıza ne gelecek?

Mezuniyet Sonrası Projesi Eylem Planı Mezuniyet sonrasıyla ilgili konularda bilgilendirici bir bülten hazırlanması, basımı ve yerellerde dağıtımı Residency Database’in Türkçe’ye çerilmesi ve www.turkmsic.net üzerinden kullanıma açılması Yerellerde standart bilgilendirme toplantıları düzenlenmesi

Mezuniyet Sonrası Projesi Bülten Tıpta doktora, zorunlu hizmet, askerlik, TUS, USMLE, WHO’nda çalışma olanakları, pratisyenlik, vs. Araştırma yazıları, röportajlar..

Mezuniyet Sonrası Projesi Residency Database Yunan (HelMSIC) ve İspanyol (IFMSA-Spain) tıp öğrenci birlikleri tarafından yürütülüyor www.helmsic.gr/residency-database/ Her ülkede uzmanlık eğitimi koşulları

Mezuniyet Sonrası Projesi Bilgilendirme Sunumları Her fakültede ayrı ayrı düzenlenecek Standart bir sunum olacak

ISSH Ders Çalışmanın Öğrenci Sağlığı Üzerine Etkileri Uluslararası bir proje Avusturya, Mısır, Ermenistan, . tamamladı Birçok ülke üzerinde çalışıyor. 3 fazlı: Anketlerin uygulanması İstatiksel analiz ve sonuçların yorumu Eylem planı oluşturma ve harekete geçme

ISSH Amacı Tıp fakültesi eğitiminin ders yükü ağır, öğrenci açısından zor bir süreç olduğu bilinir Bu proje ile, Ders çalışmanın sağlık üzerine etkilerini ortaya koymak Yarattığı sorunları yorumlamak Bu sorunlara çözüm önerileri getirerek ulusal çapta harekete geçmek amaçlanmıştır.

ISSH Faz 1: Anket Uygulaması Hazırlanmış olan anket Türkçe’ye çevrildi Türkiye çapında 12 fakültede uygulandı Alt limit en az tüm öğrencilerin %10’u, ama çoğu zaman bu aşıldı. Uygulanan Fakülteler: Akdeniz, Ankara, Celal Bayar, Cerrahpaşa, Ege, Hacettepe, İstanbul, Karaelmas, Maltepe, Pamukkale, Trakya, Uludağ Büyük temsiliyet

ISSH Faz 2: İstatiksel Analiz ve Yorum 3000 anketin tamamı SPSS’e girilme sürecinde Veri girişi bitince sonuçlar yorumlanarak, problemler ortaya konacak Sonuçlar ulusal ve uluslararası alanda paylaşılacak

ISSH Faz 3: Eylem Planı ve Harekete Geçme Sorunlar ortaya konduktan sonra bu yönde bir eylem planı oluşturularak yerellerde harekete geçilmesi

TurkMSIC Tıp Eğitimi Çalıştayları Ulusal bir proje 2008 senesinden beri Her sene Türkiye’nin her yerinden öğrencilerin katıldığı bir çalıştay

TurkMSIC Tıp Eğitimi Çalıştayları Gerekçe Tıp eğitimi tıp öğrencisinin hayatı için temel bir belirleyici Fakat, tıp öğrencileri bu konuda çok bilgili ve bilinçli değil, insiyatif almıyorlar Bu proje ile tıp öğrencilerinin kendilerinin en temel paydaşlarından biri olduğu tıp eğitimi konusunda bir insiyatif almaları sağlanmaya çalışılıyor

TurkMSIC Tıp Eğitimi Çalıştayları Yöntem Çalıştayın teması her sene güncel gelişmelere göre belirlenecek birkaç seçenek arasından oylamayla belirlenir Gönüllü bir organizasyon komitesi tarafından ulusal katılımlı çalıştay düzenlenir Çalıştaydaki herkesin katılımıyla bir bildiri hazırlanır Yerel gönüllüler tarafından bu bildirinin öğreciler ve otoriteler tarafından bilinirlği artırılmaya çalışılır

TurkMSIC Tıp Eğitimi Çalıştayları Temalar 2008: Çalıştayların Genel Çerçevesi 2009: : Tıp Eğitiminin Planlanması ve Uygulanması Süreçlerinde Öğrenci Katılımı Bu sene; Tıp Eğitimi Süresince Hekim Adaylarının Kişisel Gelişimi Mayıs, Başkent Üniversitesi

Yaşadığımız Problemler Maddi zorluklar Dekanlıklar tarafından tanınma Gönüllülerin çalışma olanakları ...

TurkMSIC-SCOME Neden Önemli? Çünkü; köklü bir gelenekten gelir, Tıp eğitimi konusunda tıp öğrencisi, diğer tıp öğrencileri için çalışmalı, deneyimlerini paylaşmalı ve daha nitelikli, toplumla bütünleşik bir tıp eğitimi için savunuculuk yapmalıdır. Bu amaç doğrultusunda Turk-SCOME: Yerel (Fakülte) Ulusal Uluslar arası bir platform oluşturur.

Sorular? Katılım? Tıp Eğitimi Alt Komitesi Boran Yavuz, Ankara boran.yavuz@yahoo.com nome@turkmsic.net ISSH Ahmet Gürcan, Hacettepe agurcang@gmail.com Mezuniyet Sonrası Projesi Yonca Hacıoğlu, Ege yonca_hacioglu@hotmail.com Tıp Eğitimi Çalıştayı Erencan Gündoğdu, Başkent ecangudogdu@yahoo.com