MÜKEMMELLİK YOLCULUĞU VE EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
Advertisements

1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
TRAFİKTE ARAÇ DENETİMİ:
KalDer Türkiye Kalite Derneği
ABR İ NTOZ ME G.  AB – TOBB – Yerel Odalar  Ekim 2002’de ilk 3 ABİGEM kuruldu.  Gaziantep  Kocaeli  İzmir  € 17,5 Milyon bütçe  € 55 Milyon – Katma.
BÜMED Siyaset BUluşmaları _1
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
Yenilikçi Yöntemlerle Kayıtlı İstihdamın
1985 - TÜRKİYE'NİN İLK ÖZEL ENTEGRE ET TESİSİ OLARAK PINAR ET YAŞAR HOLDİNG TARAFINDAN KURULMUŞTUR … KURUCUSU SELÇUK YAŞAR’DIR.
AB Hakkında Genel Bilgiler

7 MAYIS 2012, KONYA STRATEJİK YÖNETİM SİSTEMİ ELİF YILMAZ İNSAN KAYNAKLARI VE KALİTE SORUMLUSU.
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
T.C. İZMİR VALİLİĞİ İL TARIM MÜDÜRLÜĞÜ
STRATEJİK PLANLAMA GÜRCAN BANGER.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
Avrupa Birliği İş Geliştirme Merkezleri
Proje yönetiminde başarının yeni formülü. Daha başarılı projeler Daha ekonomik çözümler Daha özelleşmiş hizmetler için… Neden ?
KAYSERİ SANAYİ ODASI KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. İSO VE EN * ISO NEDİR? * 1947 yılında kurulan ve yaptığı standardizasyon çalışmaları sonucu sanayiye, ticarete.
KalDer - Üye Memnuniyeti Araştırması TMME Araştırma, KalDer’in 2005 yılından bu yana KA Araştırma tarafından yürütülen TMME modelinin KalDer müşterileri.
8 MAYIS 2012, KONYA KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ YAKLAŞIMLARI VE İYİ UYGULAMA ÖRNEKLERİ ELİF YILMAZ İNSAN KAYNAKLARI VE KALİTE SORUMLUSU.
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ BİLİNÇLENDİRME EĞİTİMİ
PERSONEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
“Kümelenme ve Uluslararasılaşma”
PROFESYONEL GELİŞİMDE YAKIN DESTEKÇİNİZ...
“Ülke ekonomisinin verimlilik ilkelerine uygun olarak gelişmesini sağlamak, işçi, işveren ve hükümet kesimlerine eğitim ve danışmanlık desteği sağlamak.
 Ulusal ortaklık organizasyon üyelerinden oluşan ve Avrupa’nın önemli bölgesi olan Brüksel’ de kurulmuştur.  EFQM, Avrupalı iş adamlarına çok daha.
ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİNİN DESTEKLENMESİ
Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
“DÜADEKK Paylaşım Toplantıları” Ekim 2009, DİYARBAKIR
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
Kalite ve Çevre Müdürlüğü TOBB ODA/BORSA AKREDİTASYON SİSTEMİ Ş. Sibel AYGÜN TOBB Akreditasyon Kurul Sekreteri 21 KASIM 2008 Ankara.
PUSULA Güçlü Etik Değerler Geliştirmek Semra Baysan Merck Sharp & Dohme Dış İlişkiler Direktörü 18 Ekim 2001.
Kalite Temsilcisi Handan KUZPINARI
Tülay SÖZERİ AR-GE ve Devlet Yardımları Şubesi Tel: / İHRACATA YÖNELİK DEVLET YARDIMLARI
TÜRKİYE ODALAR VE BORSALAR BİRLİĞİ ANKARA 23 ŞUBAT 2007 KOCAELİ SANAYİ ODASI STRATEJİK YÖNETİM SİSTEMİ.
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler.
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
Değer ve Tedarik Zinciri Analizleri
TÜRK ODA SİSTEMİ İÇİN KALİTE MODELİ ODA AKREDİTASYON SİSTEMİ Dr. Mustafa LALE Sanayi Daire Başkanı, TOBB , ANKARA.
Kalite ve Çevre Müdürlüğü TOBB ODA/BORSA AKREDİTASYON SİSTEMİ Ş. Sibel AYGÜN TOBB Akreditasyon Kurul Sekreteri 19 Ekim 2007 Ankara.
KOCAELİ SANAYİ ODASI STRATEJİK YÖNETİM SİSTEMİ
Performans ölçme ve değerlendirme güz
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
KalDer ve Mühendislik Eğitiminden Beklentiler Dr. Aydın Kosova, 20 MAYIS 2004 KalDer : Centrum İş Merkezi, Aydınevler San. Cad. No: 3 Küçükyalı İstanbul.
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
LİDER KİME DENİR? 1. Yönetimde yetke ve etkisi olan kimse, önder, şef. 2. Bir partinin ya da bir örgütün en üst düzeyde yönetimiyle görevli kimse. 3. Bir.
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
OYAK RENAULT Yrd.Doç.Dr. Recep KILIÇ Emre ONAY
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Toplam Kalite Yönetimi
KOBİLERDE SOSYAL SORUMLULUK BİLİNCİ. Yıllık 250 kişiden az işçi istihdam eden ve yıllık mali bilançosu (kırk milyon) TL'yi aşmayan ve bu yönetmelikte.
TÜRK ODA GELİŞTİRME PROJESİ (TOGP)-2 PROJE SONUNDA UZUN DÖNEM ETKİLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ 07/02/2008 – TOBB - ANKARA.
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme.
MEB TKY UYGULAMALARI ÖDÜL YÖNERGESİ Nihat BÜLBÜL Bilişim Teknolojileri Öğretmeni.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
ÖZEL BÖLGE HASTANELERİ
Sunum transkripti:

MÜKEMMELLİK YOLCULUĞU VE EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ “KOCAELİ SANAYİ ODASI MÜKEMMELLİK YOLCULUĞU VE EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ 12 EKİM 2005 – TOBB/ANKARA

EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ GİRDİLER SONUÇLAR ÇALIŞANLARLA İLGİLİ SONUÇLAR %9 ÇALIŞANLAR %9 TEMEL PERFORMANS SONUÇLARI %15 MÜŞTERİLERLE İLGİLİ SONUÇLAR %20 SÜREÇLER %14 LİDERLİK %10 POLİTİKA VE STRATEJİ %8 TOPLUMLA İLGİLİ SONUÇLAR % 6 İŞBİRLİKLERİ VE KAYNAKLAR %9 Y E N İ L İ K Ç İ L İ K V E Ö Ğ R E N M E

EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ SEKTÖRÜ, BÜYÜKLÜĞÜ, YAPISI VE OLGUNLUK DÜZEYİ NE OLURSA OLSUN BİR KURULUŞ, BAŞARILI OLMAK İÇİN DÜZGÜN BİR YÖNETİM SİSTEMİ KURMALIDIR. EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ, KURULUŞLARIN MÜKEMMELLİK YOLUNDA İLERLEYİP İLERLEMEDİKLERİNİ ÖLÇEREK YÖNETİM SİSTEMLERİNİ GELİŞTİRMELERİ KONUSUNDA ONLARA YARDIMCI OLAN PRATİK BİR ARAÇ NİTELİĞİ TAŞIR; KURULUŞLARIN KUVVETLİ YÖNLERİNİ VE İYİLEŞTİRMEYE AÇIK ALANLARINI GÖRMELERİNİ SAĞLAYARAK ONLARI ÇÖZÜMLER ÜRETMELERİ KONUSUNDA TEŞVİK EDER.

EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ DOKUZ ANA KRİTER ÜZERİNE KURULMUŞ VE ZORUNLULUK İÇERMEYEN BİR MODELDİR. BU KRİTERLERDEN BEŞİ ‘’GİRDİ’’ KRİTERLERİNİ, DÖRDÜ İSE ‘’SONUÇ’’ KRİTERLERİNİ OLUŞTURUR. GİRDİ KRİTERLERİ BİR KURULUŞUN YAPTIĞI FAALİYETLERİ İÇERİR. SONUÇ KRİTERLERİ İSE O KURULUŞUN NELER GERÇEKLEŞTİRDİĞİNİ GÖSTERİR. SONUÇLAR GİRDİLERDEN KAYNAKLANIR.

MODEL’DEKİ DOKUZ KUTU, KURULUŞUN MÜKEMMELLİĞE ERİŞME YOLUNDA GÖSTERDİĞİ ÇABALARA İLİŞKİN DEĞERLENDİRMELERİ İÇEREN ANA KRİTERLERİ TEMSİL EDER. HER KRİTERİN AYRINTILI OLARAK ANLAŞILMASINI SAĞLAYAN AYRI AYRI ALT AÇINIMLARI VARDIR. HER BİR KRİTER, DAHA İYİ ANLAŞILMASINI SAĞLAMAK AMACIYLA ÇEŞİTLİ SAYIDA ALT KRİTERLERLE DESTEKLENMİŞTİR.

ÖZDEĞERLENDİRME NEDİR? ÖZDEĞERLENDİRMENİN YARARLARI BİR KURULUŞUN FAALİYETLERİNİ VE İŞ SONUÇLARINI, EFQM MÜKEMMELLİK MODELİNİ ESAS ALAN BİR MODELLE KIYASLAYARAK, KAPSAMLI, SİSTEMATİK VE DÜZENLİ OLARAK GÖZDEN GEÇİRME FAALİYETİDİR. ÖZDEĞERLENDİRMENİN YARARLARI KUVVETLİ YÖNLER VE İYİLEŞTİRMEYE AÇIK ALANLAR BELİRLENİR GELİŞMELERİN DÜZENLİ ÖLÇÜLMESİ İÇİN SOMUT VERİLERE DAYALI BİR SİSTEMDİR ÇALIŞANLARI MÜKEMMELLİĞİN TEMEL KAVRAMLARI KONUSUNDA EĞİTİR KURULUŞU HEM KURUM HEM DE İŞ BİRİMİ DÜZEYİNDE DEĞERLENDİRİR İYİ UYGULAMALARIN ORTAYA ÇIKMASINI SAĞLAR AVRUPA GENELİNDE KABUL GÖRMÜŞ KRİTERLERİN KULLANILMASI İLE BENZER VEYA FARKLI NİTELİKTEKİ BAŞKA KURULUŞLAR İLE KARŞILAŞTIRILMA YAPILMASINI SAĞLAR İŞ PLANI VE STRATEJİLERİN OLUŞTURULMASINI İYİLEŞTİRİR KURULUŞU ULUSAL VE/VEYA AVRUPA KALİTE ÖDÜLÜ BAŞVURUSUNA HAZIRLAR.

AVRUPA KALİTE BÜYÜK ÖDÜLÜ 2004 2003 KOCAELİ SANAYİ ODASI KALİTE YOLCULUĞU KSO EFQM AVRUPA KALİTE BAŞARI ÖDÜLÜ 2002 KSO ULUSAL KALİTE ÖDÜLÜNÜ ALDI 2001 ULUSAL KALİTE ÖDÜLÜ ADAYI KSO ULUSAL KALİTE HAREKETİNE KATILDI. EFQM MÜK.MODELİ-ÖZDEĞERLENDİRME KOCAELİ KALİTE ODAĞI 2000 ISO 14001 ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ KURULDU VE BELGESİ ALINDI ÖNERİ SİSTEMİ VE KALİTE İYİLEŞTİRME EKİPLERİ SİSTEMİ KURULDU 1999 1998 MÜŞTERİ ŞİKAYETLERİ SİSTEMİ KURULDU İÇ VE DIŞ MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ ÖLÇÜMLERİ YAPILMAYA BAŞLANDI. 1996 ÜYE BEKLENTİLERİ SAPTANDI. AVRUPADA VE ÜLKEMİZDEKİ SEKTÖR ÖRNEKLERİ İNCELENDİ. EĞİTİMLER BAŞLADI ISO 9002 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURULDU VE BELGELENDİ. ÜLKENİN EN ÖNEMLİ EKONOMİ GAZETESİ TARAFINDAN EKONOMİYE YÖN VEREN EN BAŞARLI KURUM SEÇİLDİK. BU ÇOK ÖNEMLİ İDİ. İNANILMAZ BİR MOTİVASYON YARATTI. LİDERLİK OLGUSUNU GELİŞTİRDİ. 1997 YENİDEN YAPILANMA GERÇEKLEŞTİ. KALİTE ORGANİZASYONU OLUŞTURULDU. STRATEJİK YÖNETİM SİSTEMİ KURULDU. HEDEFLERLE YÖNETİME GEÇİLDİ. 1998 MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ ODAKLI ÇALIŞMA BAŞLADI. MÜŞTERİ ŞİKAYETLERİ SİSTEMİ KURULDU İÇ VE DIŞ MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ ÖLÇÜMLERİ YAPILMAYA BAŞLANDI. 1999 ISO 14001 ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ KURULDU VE BELGESİ ALINDI. (SEKTÖRÜMÜZDE DÜNYADA İLKTİR. AMACIMIZ ÜYELERİMİZİN SANAYİİNİN ÇEVRE SORUNLARINI ÇÖZÜMDE KULLANABİLECEKLERİ MODELİ ÖĞRENMEK VE ONLARA YOL GÖSTERMEKTİR. ÖNERİ SİSTEMİ KURULDU. KALİTE İYİLEŞTİRME EKİPLERİ SİSTEMİ KURULDU 2000 ULUSAL KALİTE HAREKETİNE KATILDIK. EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ İLE ÖZDEĞERLEDNİRME YAPILDI KOCAELİ KALİTE ODAĞI OLDUK. 2001 ULUSAL KALİTE ÖDÜLÜNE ADAY OLDUK. FİNALE KALDIK 2002 ULUSAL KALİTE ÖDÜLÜNÜ KAZANDIK (KAMU KATEGORİSİNDE) TÜRKİYEDE İLK DEFA BİR KAMU KURULUŞU BÜYÜK ÖDÜLÜ KAZANDI. HALA KAZANAN OLMADI. 2003 EFQM AVRUPA KALİTE ÖDÜLÜNE ADAY OLDUK. BAŞARI ÖDÜLÜ ALDIK. 2004 EFQM AVRUPA KALİTE BÜYÜK ÖDÜLÜNÜ KAZANDIK. 1997 STRATEJİK YÖNETİM SİSTEMİ KURULDU. HEDEFLERLE YÖNETİME GEÇİLDİ. KALİTE ORGANİZASYONU OLUŞTURULDU. ISO 9002 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURULDU VE BELGELENDİ. ÜLKENİN EN ÖNEMLİ EKONOMİ GAZETESİ TARAFINDAN EKONOMİYE YÖN VEREN EN BAŞARLI KURUM ÖDÜLÜ VERİLDİ. 1996

1995 MÜŞTERİ BEKLENTİLERİNİ BELİRLEME ANKETİ “ÜLKEMİZDE VE AVRUPA’DA DİĞER ODALAR NELER YAPIYOR” ARAŞTIRMASI

ISO 9002 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURULDU 1996 ISO 9002 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURULDU EKONOMİYE YÖN VEREN YILIN EN BAŞARILI KURUMU ÖDÜLÜ

1997 YENİDEN YAPILANMA ÇALIŞMASI ARAMA KONFERANSI YAPILDI. KURUM KÜLTÜRÜ, MİSYON, VİZYON BELİRLENDİ. STRATEJİK YÖNETİM SİSTEMİ KURULDU. KALİTE ORGANİZASYONU OLUŞTURULDU.

KSO KURUM KÜLTÜRÜ KOCAELİ SANAYİ ODASI; DÜNYADAKİ GELİŞMELERE AÇIK, ÖĞRENDİĞİNİ YAŞAMA GEÇİREN VE PAYLAŞAN, PAYDAŞ BEKLENTİLERİNE ÖNEM VEREN, TOPLUMSAL SORUMLULUK SAHİBİ, ÖNCÜ VE ÖRNEK BİR KURUMDUR.  

İÇİN DEĞER YARATAN BİR KURUM OLMAK KSO MİSYONU ÜLKEMİZ, TOPLUMUMUZ, SANAYİCİLERİMİZ VE ÇALIŞANLARIMIZ İÇİN DEĞER YARATAN BİR KURUM OLMAK

SEKTÖRÜMÜZDE LİDERLİĞİMİZİ SÜRDÜREREK, KOCAELİ SANAYİİNİN KSO VİZYONU SEKTÖRÜMÜZDE LİDERLİĞİMİZİ SÜRDÜREREK, KOCAELİ SANAYİİNİN ULUSLARARASI REKABET GÜCÜNÜ ARTIRMAK

1998 MÜŞTERİ ŞİKAYETLERİ VE TEDARİKÇİ DEĞERLENDİRME SİSTEMLERİ KURULDU. MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ ÖLÇME VE BEKLENTİLERİ BELİRLEME ANKETİ GELİŞTİRİLDİ. MÜŞTERİ ZİYARETLERİ YAPILMAYA BAŞLANDI. İÇ MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ ANKETİ YAPILMAYA BAŞLANDI. HAFTALIK VE AYLIK DEĞERLENDİRME TOPLANTILARI BAŞLADI.

ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ BELGELENDİRİLDİ. 1999 ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ BELGELENDİRİLDİ. KSO, ULUSAL KALİTE HAREKETİNE KATILDI.

2000 EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ EĞİTİMLERİ ALINDI. ÖZDEĞERLENDİRME YAPILDI. ÖNERİ VE KALİTE İYİLEŞTİRME EKİPLERİ SİSTEMLERİ KURULDU. MÜŞTERİ ÖDÜLLERİ VERİLMEYE BAŞLANDI.

“KIYASLAMA VERİ HAVUZU” ÇALIŞMALARI 2001 “KIYASLAMA VERİ HAVUZU” ÇALIŞMALARI “YILIN TEDARİKÇİSİ” SEÇİMİ İLE TEDARİKÇİ ÖDÜLLERİ VERİLMEYE BAŞLANDI. KALDER - ULUSAL KALİTE ÖDÜLÜ ADAYI

2002 ISO 14001 ÇYS BELGESİ YENİLENDİ. ISO 9001:2000 KYS BELGELENDİRİLDİ. ISO 14001 ÇYS BELGESİ YENİLENDİ. İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ SİSTEMİ KURMA ÇALIŞMALARI BAŞLADI. AVRUPA BİRLİĞİ İŞ GELİŞTİRME MERKEZİ (ABİGEM) FAALİYETE BAŞLADI. ODAMIZ EUROCHAMBERS & TOBB TARAFINDAN AKREDİTE EDİLDİ.

TKY’NİN KAZANDIRDIKLARI Kurulan uluslararası yönetim sistemleri ile kapasitemizde artış sağlanmıştır. Bunların sonucunda bütçemizde %20’ler seviyesinde olan “Hizmet Gelirleri”mizden elde ettiğimiz gelir bütçemizin %50’sine ulaşmıştır. Toplumsal sorumluluk bilincinin gelişmesi ile topluma yönelik faaliyetlerimizde artış olmuştur.

TKY’NİN KAZANDIRDIKLARI Müşteri genel memnuniyet oranı 1996’da %55 iken bugün % 94’e ulaşmıştır. Tanınırlık oranımız % 54’den % 95’e yükselmiştir. Çalışan memnuniyeti %93 seviyelerindedir.

KSO’NUN BİLGİ PAYLAŞIMI VE DESTEKLERİ KOCAELİ DEFTERDARLIĞI VE VERGİ DAİRELERİ SOSYAL SİGORTALAR KURUMU KOCAELİ BÖLGE MÜD. KOCAELİ EMNİYET MÜDÜRLÜĞÜ GÖLCÜK DENİZ HASTANESİ VE DEVLET HASTANESİ KIZ MESLEK LİSELERİ SANAYİ VE TİCARET ODALARI KOCAELİ MÜFTÜLÜĞÜ GÖLCÜK KOCAELİ SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ KONGRE, KONFERANS VE SEMİNERLERDE SUNUŞLAR ........

KSO’NUN GERÇEKLEŞTİRDİĞİ PROJELER BÖLGESEL ÇEVRE ÖDÜLLERİ ULUSAL BULUŞ YARIŞMASI KOCAELİ SERBEST BÖLGESİ KOCAELİNİN 20 YILLIK UZGÖRÜ PROJESİ TEKNOPARKLAR (3 ADET) ABİGEM BAHAR KONSERLERİ DEVAM EDEN PROJELER BİZİM KÖY KENT VİZYONU

FUAR İÇİ İZMİT/KOCAELİ KOCAELİ SANAYİ ODASI FUAR İÇİ İZMİT/KOCAELİ TEL: 0 262 315 80 00 FAX: 0 262 321 90 70 e-mail kso@ tnn.net http://www.kosano.org.tr http://www.kocaelichamberofindustry.org