Philips 66 Tartışma Tekniği (1/6)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

Eğitim İçeriğinin Sunumu
İŞ BİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
Similasyon (Benzetim)Tekniği
ÖRNEK OLAY.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
ROL OYNAMA.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
TABULARI YIKIYORUZ! Edvard Munch PROJE SAHİBİ: ÖZGE ÖZAK.
Çoklu Ortamda Etkileşimli İngilizce Eğitimi
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Derya Duygu KARSLI
Bilgisayar Destekli Öğretim
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
Eğitsel Oyunlar.
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Bilgisayar Destekli Eğitim
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
OYUN OYUNLAŞTIRMA YÖNTEMİ
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Dİjİtal oyun tabanlI öğrenme
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-1
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Çocuklarda zeka gelişiminin en yoğun olduğu dönem 3–11 yaş aralığı olup bu dönemlerde beyin gelişimine çok dikkat edilmelidir..
Oyunun Özellikleri ve Önemi
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
ETKİLİ OKULUN ETKİLİ ÖĞRETMENİ Öğrencilerin, Fiziksel Ve Zihinsel Yeteneklerini Keşfettirir. ETKİLİ OKULUN ETKİLİ ÖĞRETMENİ.
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Okul Öncesi Dönemde Rehberlik Hizmetinin Özellikleri
BÖLÜM 7 İşgören Eğitimi ve Geliştirme. BÖLÜM 7 İşgören Eğitimi ve Geliştirme.
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
OKUL ÖNCESİNDE EĞİTİCİ DRAMA
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
Oyun ve Din Öğretimi Dr. H. Kader ZENGİN.
Zekâ Oyunları.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Yapılandırmacı Öğrenme
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
ROL OYNAMA ve DRAMA.
OYUN Halime Helin YILMAZ Hazal Ekşi.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTSEL OYUNLAR.
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Zekâ Oyunları. Zekâ oyunları, boş zamanlarını değerlendirmek için aktivite arayanların, günlük yaşamın stresinden kurtulmak için biraz olsun soluk almak.
Sunum transkripti:

Philips 66 Tartışma Tekniği (1/6)

Philips 66 Tartışma Tekniği (1/6) Philips 66 Tekniği, öğrencilerin verilen bir konuyu gruplar halinde ve kısa sürede tartışması temeline dayanan bir tekniktir. Öğretmen 6 kişilik gruplar oluşturur ve her gruba tartışma süresi olarak 6 dakika verilir.

Philips 66 Tartışma Tekniği

Philips 66 Tartışma Tekniği (2/6) Donald Phillips tarafından geliştirilen bu etkinlik, tartışma becerilerinin inşa edilmesinde kullanılan diğer tartışma etkinliklerine göre ön koşul niteliği taşıyan, pratik, yönlendirme gerektirmeyen, rol alma, liderlik, sorumluluk üstlenme, karşısındakileri dinleme ve görüş kazanma gibi önemli sosyal becerilerin öğrenildiği oldukça kullanışlı bir yöntemdir.

Philips 66 Tartışma Tekniği (3/6) Tekniğin kullanılmasının amacı, öğrencileri kısa sürede aktif hale getirmek ve konuyla ilgili bir fikir sahibi olmalarını sağlamaktır.

Philips 66 Tartışma Tekniği (3/6) Örnek: Günümüzde bilgisayar ve sosyal medya oldukça önemli bir yer tutmaktadır. Sizce bu durum geleceğimizi ne şekilde etkileyebilir?

Philips 66 Tartışma Tekniği (4/6) YARARLARI: Öğrenci merkezlidir. Öğrencilere kazandırdığı en önemli beceriler dinleme ve özetleme becerileridir. Öğrencilere hızlı karar verme yeteneği kazandırır. Öğrenilenlerin daha kalıcı olmalarını sağlar. Öğrencilerin dinleme ve konuşma yeteneklerini geliştirir. Öğrencilere başkalarının fikirlerine saygılı olmayı öğretir.

Philips 66 Tartışma Tekniği (5/6) :YARARLARI: - Öğrencilerin ilgi alanlarının belirlenmesi sağlanır. - Eleştirel düşünmeyi sağlar. - Öğrencilerin konuya farklı açılardan bakmalarını sağlar. - Öğrencilerin bazı yeteneklerinin ortaya çıkmasına sebep olabilir. - Öğrenci yaparak, yaşayarak, eleştirel düşünerek öğrenir.

Philips 66 Tartışma Tekniği (6/6) :SINIRLILIKLARI: Yavaş bir yöntemdir. İyi hazırlanmadığında ya da amacından saptığında zaman boşa geçmiş olur. Bazı öğrencilerin tartışmayı yönlendirmesine yol açabilir. Bazı öğrenciler tartışmaya katılmak istemeyebilir. Çok kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.

Eğitsel Oyunlar- Bilgisayar Oyunları

Eğitsel Oyunlar- Bilgisayar Oyunları Oyun, belli bir amaca yönelik olan veya olmayan, kurallı ya da kuralsız gerçekleştirilen, her durumda çocuğun isteyerek ve hoşlanarak yer aldığı, fiziksel, bilişsel, dil, duygusal ve sosyal gelişiminin temeli olan, gerçek hayatın bir parçası ve çocuk için en etkin öğrenme süreci olarak ifade edilir.

Eğitsel Oyunlar- Bilgisayar Oyunları Çocuk İçin Oyun Neden Gereklidir? Oyun, çocuğun en doğal öğrenme ortamıdır . Oyun çocuğun özgürlüğüdür. Oyun, çocuğun yaratma ortamıdır. Oyunun, çocuk için eğitici bir işlevi vardır. Oyun, çocuğun gelişmesi ve kişilik kazanması için sevgiden sonra gelen ikinci en önemli ruhsal besinidir.

Eğitsel Oyunlar- Bilgisayar Oyunları Oyunlar, eğitimde öğrencilerin yüksek motivasyon sağlayacağı, dikkatini çekeceği, yaşayarak öğreneceği, yaptıklarından haz duyacağı ortamların oluşturulması için kullanılmaya başlanmıştır ve Eğitsel Oyunlar olarak adlandırılan bir öğretim tekniği olarak karşımıza çıkmıştır.Oyunlar derslerde materyal olarak da kullanabilinir.

Eğitsel Oyunlar- Bilgisayar Oyunları OYUN TABANLI ÖĞRENME MODELİ İŞLEM GİRDİ ÇIKTI Karar Ders İçeriği ÖĞRENME Bilgi Alma Oyun Karakteristiği Geri Bildirim Davranış

Eğitsel Oyunlar- Bilgisayar Oyunları Eğlenerek Öğrenme Eğitsel oyunun yapılma amacı çocukların oyunlar aracılığıyla zihinsel faaliyetlerinin artırmak ve bu sayede eğitimi daha etkin hale getirmektir.

Eğitsel Oyunlar- Bilgisayar Oyunları Malone’a (1981) göre bilgisayar oyunları dört temel unsurdan oluşmalıdır: Eğlence Merak Güçlük Kontrol

Eğitsel Oyunlar- Bilgisayar Oyunları Eğlence, öğrencinin üzerinde büyük bir ilgi uyandırdığı kadar, etkili ve kalıcı öğrenmeye de sebep olur. Merak, yeni bilgilerin ya da belirgin olmayan sonuçların tanışılmasıyla sürdürülen bir dürtüdür.

Eğitsel Oyunlar- Bilgisayar Oyunları Güçlük, oyunun her zorlu etap veya seviyelerinin içerisinde bulunur. Kontrol ise, oyuncuların karar verme ve seçim yapma süreçlerinde sahip oldukları yetkilerdir.

Eğitsel Oyunlar- Bilgisayar Oyunları Çocukların büyük bir bölümü eğlence amaçlı boş zaman geçirme aktivitesi olarak bilgisayar oyunlarını görmektedirler. Bilgisayar oyunlarının bu özelliklerine rağmen, literatürde pek çok oyun tabanlı öğrenme ortamları ile ilgili araştırmalar yapılmaktadır.

Eğitsel Oyunlar- Bilgisayar Oyunları Bilgisayar Oyunlarında Olması Gereken Özellikler Eğlenerek Öğrenme Problem Çözme Kritik Düşünme Kavram Öğretimi Strateji Geliştirme Olgunlaşma Hedefe yönelik olma

Eğitsel Oyunlar- Bilgisayar Oyunları Bilgisayar Oyunlarında Olması Gereken Özellikler Dikkat dağıtmama Bireysel ve grup çalışmalarına uygunluk Tasarım olarak yeterlilik İçeriğe uygunluk Öğrenci seviyesine uygun kullanım Alıştırmaların özellikleri Güncellenme özelliği

Eğitsel Oyunlar- Bilgisayar Oyunları Bilgisayar Oyunlarının Zararları Şiddet; Yapılan bazı araştırmalar şiddet içeren oyunların bu tür oyunları oynayanları daha saldırgan yapabileceğini iddia ediyor. Bazı karşıt görüşler ise oyunların kişileri saldırgan yapmadığını, zaten saldırgan olan kişilerin bu tür oyunları tercih ettiğini belirtiyorlar.

Eğitsel Oyunlar- Bilgisayar Oyunları Bilgisayar Oyunlarının Zararları

Eğitsel Oyunlar- Bilgisayar Oyunları (19/23) Bilgisayar Oyunlarının Zararları Modelleme (Bandura, 1986) – Özellikle çocukların özendikleri bir karakterin ya da idolün hareketlerini taklit etmesi ihtimali yetişkinlere nazaran çok daha fazla.

Eğitsel Oyunlar- Bilgisayar Oyunları Bilgisayar Oyunlarının Zararları Bağımlılık: MMORPG’lerle ilgili birtakım hikayeler mevcut, örneğin Everquest oynarken açlıktan ölen ya da oynarken kendisini rahatsız etmesin diye çocuklarını dolaba kilitleyen babalar gibi. Bu hikayelerin bazılarında dolapta unutulan çocuklar açlıktan ölüyorlar. Bununla birlikte bunların birçoğunun şehir hikayeleri olduğunu görüyoruz.

Eğitsel Oyunlar- Bilgisayar Oyunları Bilgisayar Oyunlarının Zararları Tutum; Sayısal oyunlara çok zaman harcayan çocuklar eğitimlerinin de eğlenceli olmasını istiyorlar.

Eğitsel Oyunlar- Bilgisayar Oyunları Bilgisayar Oyunlarının Yararları El-göz koordinasyonu Problem çözme Çoklu görev Zeka Mantık Uzaysal Strateji

Eğitsel Oyunlar- Bilgisayar Oyunları Örnek Bilgisayar Oyunları http://mebk12.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/32/11/706442/icerikler/egitsel-oyunlar_83782.html

BENİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM. HAZIRLAYAN AHMET ÖCÜT 110535035 BENİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM.