Bölüm 17: Oyun Geliştirme Dokümantasyonu

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Web 2.0 Nedir Eğitimde Nasıl Kullanılır?
Advertisements

Sistem Analizi ve Planlama
GETTİNG THE GAMEPLAY WORKİNG (Oyun Mekaniğinin Hayata Geçirilmesi)
| Dış Kaynak Uzmanı. Misyonumuz : Dış Ticaret ve Lojistik Sektörlerinin tüm alanlarındaki hizmetlerimizle sağladığımız güvenirlilik ve yüksek iş ahlakımız.
MEDYA Medyayı Tanımak - Medya Çalışanları -.
BELGELEME Ian Sommerville, “Software Documentation”,
Senaryolar, öğrenme hikayeleri ve aktiviteleri
“THE DESIGN DOCUMENT” Oktay Dönmez
Bölüm 17: Oyun Geliştirme Dokümantasyonu Gülşen SERT BTÖ 616 Eğitsel Oyun Tasarımı.
Chapter 3 Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology, and Story
Takımlar Neden Bu Kadar Popüler Oldu? Onlarca yıl önce W. L. Gore, Volvo ve General Foods gibi firmalar, üretim aşamalarına takımları da dâhil.
Playtesting Damla KIZILTAS.
Yazılım Proje Yönetimi
Öğretim Tasarımına Giriş
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Oyun Geliştirme Dökümantasyonu (Game Development Documentation)
Tasarım Aşamaları.
Game Design - Theory & Practice, Second Edition Chapter 15: Getting the Gameplay Working Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi.
STORYTELLING Game Design Denizer Yıldırım.
Game Development Documentation Oyun Geliştirme Dokümantasyonu.
Gameplay Çalışmasına Başlamak Getting The Gameplay Working.
GAME DEVELOPMENT DOCUMENTATION
BÖLÜM V: FOCUS NAZAN SEZEN. “Akışı hisset… Akıntının bir parçası olmak için, amacı anlamalısın” Warrel Dane.
Bölüm 5: ODAK Game Design Theory and Practice 2Ed BTÖ616 | Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Pınar Nuhoğlu “Akışı hisset… Akışın bir parçası.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi 2007 – 2008 Bahar Dönemi Beytepe - ANKARA BTÖ302 - İNTERNET ORTAMINDA.
Portfolyo Nedir ? İş başvurularında çoğu zaman cv yeterli olmaktadır. Ama bazı işler vardır ki Portfolyo sunmanız gerekebilir. Peki nedir bu Portfolyo?
GÖKAY GÖKTAŞ.  Hollywood, iyi belirlenmiş hedeflerle birlikte iyi bir sisteme sahiptir. Film yapımcısı filmin nasıl yapılacağını bilir. Film yapım aşamasındayken.
BTO 206 Öğretim Tasarımı İş/Görev Analizi.
ENDÜSTRİYEL TASARIM Endüstriyel Tasarım eğitimi, tüketim pazarına yönelik, seri üretilebilecek her türlü kullanım eşyasının tasarımını içerir. Otomotiv.
Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan : Sinan KESKİNSinan KESKİN Mart 2013 Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim.
TASARIM BELGELERİ DİLARA SOLMAZ.
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ.
Yapım Aşamaları (Production Steps)
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Storytelling Özge GİRAY KARADAĞ
Oyun Mekanikleri & Elementleri
1 Tasarım Belgesi Bölüm 19 Tasarım Belgesi Ders Sorumlusu: Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan: Safiye OLGUN Hacettepe Üniversitesi Bahar Dönemi.
Ders Sorumlusu : Yrd.Doc. Dr Hakan TÜZÜN Hazırlayanlar : Mustafa SARITEPECİ Yeşim YENİLMEZ Yeşim YENİLMEZ Ebru KIRMAN Ebru KIRMAN Ramadan ŞEN Selahattin.
KÜBRA AYAN & DİLEK DEMİRAL
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay,Technology & Story.
Quest Atlantis Yapısal Dünyası
 BOKEMON NEW WORLD.   Oyuna Genel Bakış  Oyun Mekanikleri  Oyun Görselleri  Ses ve Müzik  Teknik Analiz İçindekiler.
BTÖ521-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
OYUN GELİŞTİRMEDE FOCUS ( FOCUS = İŞİN ÖZÜ ) FOCUS Yirmi kişilik bir ekiple iki yıllık bir oyun geliştirme süreci bazen bir tasarımdan çok,
WİNDOWS LİVE MOVİE MAKER
Endüstrİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
TASARIM DOKÜMANLARI TOLGA KAYNAROĞLU.
Hazırlayan: EMRAH HAS. Eşzamanlı ya da eş zamansız, metin, grafik, animasyon, ses, video gibi içeriğin tamamen işlenmiş, yarı işlenmiş ya da ham veri.
Yapım Aşamaları (Production Steps)
MALİYE BAKANLIĞI BÜTÜNLEŞİK PORTAL PROJESİ T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı.
İZİNLİ PAZARLAMA.
İÇERİK YÖNETİM SİSTEMİ Öğr. Gör. Emine TUNÇEL Kırklareli Üniversitesi Pınarhisar Meslek Yüksekokulu.
Windows Live Movie Maker Nedir? Movie Maker ile, bilgisayarınızda yer alan fotoğraf ve videolarınızı kullanarak, bunlar üzerinde düzenlemeler, değişiklikler.
KULLANIM ADIMLARI Adım 1: Okulunuzu Kaydedin Adım 2: Okul Ayarlarını Keşfedin (ThinkQuest Projects) Adım 3: Hesaplar Oluşturun (ThinkQuest Projects) Step.
OYUN GELİŞTİRME DÖKÜMASYONU BUKET ALBAYRAK 17.BÖLÜM BCO623.
G AME D EVELOPMENT D OCUMENTATION Aşkın AŞKIN. O VERVIEW Dokümantasyon, modern bilgisayar oyunlarının yaratılmasında önemli bir yere sahiptir. Dokümanların.
Fazilet Hazal Burmabıyık
Oyun Geliştirme Dokümantasyonu
Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Bölüm Tasarımı Emre Avan.
Storytelling..
ERP Projesinin Aşamaları İzmir. ERP Projesinin Aşamaları SatışSatış - Başlangıç – Kurulum – Analiz – Plan – Uyarlama – Eğitim – Geliştirme.
Bir Oyunun Oluşturulması: Oynanış Şekli, Teknolojisi ve Hikayesi
Dijital Öyküleme
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology and Story
Storytelling BTÖ716- Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
NX SIEMENS NX CAD DÖKÜMAN 2019.
Sunum transkripti:

Bölüm 17: Oyun Geliştirme Dokümantasyonu Hüseyin Can ŞENEL BTÖ 616 Eğitsel Oyun Tasarımı

Genel Açıklama Takım büyüdükçe projenin odak noktasını korumak bir mesele haline gelmektedir. İyi dokümantasyon, üretim aşamasında da, oyun tasarımının düzenlenmesinde faydalıdır.

Genel Açıklama Ekip üyeleri, eldeki sistemin nasıl şekilleneceğine dair bir referans (doküman) etrafında çalışmalıdır. Böylece , tasarım dokümanı, sanat kitabı, teknik tasarım belgesi ve daha bunun gibi pek çok referans çalışma, oyun içeriğinin yaratılmasına öncülük eder.

Genel Açıklama Eğer bir geliştirme firmasında çalışıyorsanız ya da bir yayıncıysanız, profesyonel bilgisayar oyunlarında dokümantasyon şarttır (ticari olarak gereklidir).

Genel Açıklama Bununla birlikte tüm vakti dokümantasyon üzerinde çalışmaya harcamak ve oyun geliştirme adına hiçbir şey yapmamak da amaçlara uymaz. Hiçbir dökümantasyon geliştirmeden de oyun yapmak mümkündür ama büyük ekiplerde bu iş zor olacaktır.

Oyununuzu Belgelendirin Modern bilgisayar dünyasında tasarım dokümanı, sanat kural kitabı, teknik tasarım dokümanı gibi birçok çeşit doküman vardır. Hepsiyle çalışamayız ama önemli olan ne içerdiklerini bilmek, birbirleriyle olan ilişkilerini anlamaktır.

Oyun Teklif Belgesi (Pitch Document, or Proposal) Teklif belgeleri, bir oyun fikrini yayıncıya ya da idarecilere satmak (kabul ettirmek) için yazılırlar. Oyunun pazarda nasıl yer alacağı, bütçe ve geliştirme takvimi, hangi teknolojinin kullanılacağı, oyun için çalışması olası kişilerle ilgili kısa bilgi, gameplay’le ilgili bazı açıklamalar yer alır.

Oyun Teklif Belgesi (Pitch Document, or Proposal) Önemli tasarım noktalarını, gameplay’in tekilliğini, hikaye detaylarını okuyucuyu heyecanladıracak şekilde sunar. Bu belge tasarım sürecinde doğrudan kullanılmamakla birlikte diğer dokumantasyon belgelerinin oluşturulmasında önemlidir.

Rekabet Analizi Oyunun piyasadaki benzer oyunlarla nasıl rekabet etmesi gerektiğine dair yazılan belgedir. Oyunun benzersiz (unique) özelliklerini içerir Oyunun amaçları ile benzeşen piyasadaki diğer oyunlar listelenir ve incelenir.

Tasarım Dokümanı Oyunun gameplay’ını detaylandırmak ve tam olarak tanımlamak amacıyla yazılır. Ayrıca oyun başka bir takım tarafından başka bir platforma çevrilirse , iyi yazılmış ve tamamlanmış bir dokümanın özel önemi vardır.

Tasarım Dokümanı Tasarım dokumanı gameplay’i tam olarak ortaya koyan belgedir. Oyuncular oyunda neleri nasıl yapabilir?, Oyuncular oyunda nelerle karşılaşacak gibi soruların cevaplarını içerir.

Tasarım Dokümanı Bir gazeteci bir haberi nasıl hazırlıyorsa tasarım dokümanı da öyle hazırlanmalıdır (hareketler, ayarlar, sıralama, motivasyon, kontroller). Tasarım dokumanında teknik bilgiye ya da pazarlama/bütçe işlerine yer yoktur. Bölüm 19da ayrıntılı bilgi verilecektir.

Akış Şeması (Flowchart) Oyun geliştirme aşamasında, akış şemasının başlıca iki kullanımı vardır. Birincisi; oyun dışı menülerde, oyuncunun navigasyonunu izlemektir. Örneğin yeni bir oyuna başlamak ya da kaydedilmiş bir oyunu yüklemek.

Akış Şeması (Flowchart) İkinci olarak da , özellikle düzey tabanlı oyunlarda , oyuncunun geldiği ve gideceği yerleri grafiklendirmektir. Akış şemaları elde geliştirilebileceği gibi Visio gibi araçlar da kullanılabilir.

Hikaye Kural Kitabı Tasarım dokümanında, oyunun hikayesinin bir kısmı bulunabilir ancak oyunun farklı karakterleriyle asıl kompleks hikayesinin (özellikle farklı karakterler ve yerler varsa) ya da evrenin herhangi bir yerinde geçen spesifik hikayesinin bulunacağı yer hikaye kural kitabıdır.

Senaryo Eğer oyunun bir hikayesi varsa; oyuncular karakterlerin konuşmalarını duymak ya da sonraki görevleri okumak isteyebilirler. Diyaloglar ya da diyalogların geçtiği yerler oyunun senaryosuna uygun olmalıdır. Eğer oyunda film gibi sahneler varsa, oyunun senaryosu da filme benzemelidir ve diyaloglara odaklanmalıdır.

Sanat Kural Kitabı Genellikle tasarımcılar tarafından değil, baş sanatçı ve ekibi tarafından başlıca kavram ve diğer kaynaklar temel alınarak oluşturulur. Oyunun hikayesi ve karakterleriyle uyumludur. Oyunun tüm detaylarıyla kapsamlı bir şekilde görüldüğü, hissedildiği yani tanıtıldığı yerdir.

Sanat Kural Kitabı Oyun motoru ile ilişkili yürümelidir. Bu dokuman yardımıyla yaratılacak assetler oyun motorunda çalıştırılacaktır.

The Game Minute Düz yazı şeklinde yazılan ve oyuncunun oyun esnasında ne yaptığını anlatan, oyunla ilgili anlık-spesifik detayların verildiği 1-3 sayfalık dokümandır. Oyun geliştirme sürecinin ilk başlarında yazılır. Bu dokümanın fonksiyonundan bütün takım elemanları farkında olursa, projenin başlangıcından itibaren çok faydalı bir araç olur.

Storyboard Bir televizyon reklamının her sahnesinin elle ayrı ayrı çizimidir. Takımın üyelerine, birileri sorun yaşamadan ya da teslim etmeden önce geribildirim sağlayarak düzeltme imkanı sunar. Oyun motorunun hazır olmadığı durumlarda, kavram taslağı ya da model olarak kullanılabilir.

Teknik Tasarım Dokümanı Tasarım dokümanı oyunun nasıl işlediği konusuna odaklanırken, teknik dizayn dokümanı bu işlevselliğin nasıl uygulamaya geçirileceğini tartışır.

Teknik Tasarım Dokümanı Projenin başındaki lider programcı tarafından yazılır ve diğer programcılar tarafından bir referans noktası olarak kullanılır. Tasarımcı bu belgenin tamamını anlamasa da program ekibinin doğru yolda olduğuna emin olabilir.

İş Takvimi ve İş/Pazarlama Dokümanı Tasarım dokümanı, oyunun fonksiyonel tasarımı ile ilgilidir. Tasarım dokümanı, oyunun nasıl reklam edileceği ya da nasıl perakende satılacağıyla ilgili değildir. İş takvimi ve iş/pazarlama dokümanları da tasarım dokümanı içinde yer almazlar.

Standart Dokümantasyon Yoktur Oyun tasarımına kılavuzluk etmek ya da yardımcı olmak amacıyla farklı şirketler farklı dokümantasyon standartları kullanabilirler. Yayıncılar oyun geliştirme ekibinin yaptıklarının iyi bir fikir olduğuna dair dişe dokunur kanıtlar beklerler bu nedenle de dokümantasyon önemlidir.

Dokümantasyonun Avantajları İyi dokümantasyon oyununuzun daha iyi olmasını sağlar (tek çalışsanız da, takımla çalışsanız da). Bazı oyun geliştiriciler, takımdaki herkesin dokümanlara istedikleri zaman ulaşabilmesi, değiştirebilmesi ve güncelleyebilmeleri için web tabanlı uygulamaları kullanmaya başladılar (örn. , Wiki).

Dokümantasyonun Avantajları Oyun tasarımcısı olarak, dokümantasyon türlerinden herhangi birini üzerine çalışmanız gerekebilir. Dikkat etmeniz gereken en önemli şey çok ciddi bir şekilde; dokümanların her birinin oyunun vizyonu ve focus’u ile aynı çizgide kalmasını sağlamaktır.

TEŞEKKÜRLER