9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AKILCI İLAÇ KULLANIMI OTURUMLARI İÇİN ÖRNEK SUNUM
Advertisements

İLKNUR ERDEM HEMŞİRE TSK ETİMESGUT ASKER HASTANESİ
BESLENME DESTEK EKİBİ YAPILANMADAKİ SORUNLAR
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
KOOPERATİFLERDE ETKİNLİK
Takım Çalışması Takım Çalışması nedir? Takım Çalışmasının Önemi
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
Örgütsel Güven ve Adalet
DAĞITICI LİDERLİK.
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
AKILCI İLAÇ KULLANIMI OTURUMLARI İÇİN ÖRNEK SUNUM
Takımlar Neden Bu Kadar Popüler Oldu? Onlarca yıl önce W. L. Gore, Volvo ve General Foods gibi firmalar, üretim aşamalarına takımları da dâhil.
DİSİPLİNLER ARASI EKİP YAKLAŞIMI
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ NEDEN ? NASIL?
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMUNA BAĞLI SAĞLIK ÇALIŞANLARININ İDARİ VE YÖNETİCİ PERSONELİNİN ATAMA VE TERFİ KRİTERLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ (MERSİN.
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
Tıbbi Hizmetler Başkanı Op. Dr. Fazlı ASLAN 2014
KAPSAMLI SAĞLIK BAKIMI
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
TOKAT KAMU HASTANELERİ BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ
Örgüt Külütü, İklimi ve Sağlığı
MODERN YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Yaşlı Bakım ve Rehabilitasyonda Disiplinler Arası Yaklaşım
8. Tıp hizmetleri organizasyonu
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
Performans değerlendirme
SHKS HASTA BAKIM HİZMETLERİ
TTMD – MAKİNA MÜHENDİSLERİ ODASI 11/01/2013
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
GRUP SEMPTOM Konu : Kocaeli Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesine Başvuran Hasta ve Hasta Yakınlarının Sağlık Hizmetleri Hakkındaki Bilgi ve Yararlanma.
ONUR DURAK 7/E 2533 ALİ FETHİYE GAZİ O.Ö.O TEKNOLOJİ ALANINDA SAĞLIK 17/12/2014.
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
TAKIM RUHU ve EKİP ÇALIŞMASI
VİZYONER LİDERLİK.
Bölüm 10 Takımlar.
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 1 BİLİŞİMLE İLGİLİ GENEL KAVRAMLAR VE İŞ DÜNYASINDA BİLİŞİMİN ÖNEMİ.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
Lİderlİk * Liderlik, belirli şartlar altında kişisel ve grup amaçlarını gerçekleştirmek üzere, bir kimsenin başkalarının faaliyetlerini etkilemesi ve yönlendirmesi.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
İLETİŞİM MODELLERİ.
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
ÖRGÜT SOSYOLOJİSİ ÖRGÜTLER.
ÇALIŞMA TAKIMLARINI ANLAMAK
Klİnİk öğretİmde etİk.
Toplam Kalite Yönetimi
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
Radardanismanlik.com.tr 1 RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK radardanismanlik.com.tr EĞİTİMDE KALİTE RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK TAKIM ÇALIŞMASI.
HEMŞİRELİKTE GİRİŞİMCİLİK VE YENİLİK (ENTREPRENEURSHIP AND INNOVATION IN NURSING) ÖĞRETİM GÖREVLİSİ GONCA KAZANCI.
GÖZ HASTALIKLARINDA AKILCI İLAÇ KULLANIMI VIII.Zonguldak Oftalmoloji Kursu.
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ YÖNETİMİ Yönetim ile ilgili ilk çalışmaların manastırlarda, “Abel” adı verilen rahibeler tarafından, bakım hizmetlerinin yanında.
Sosyal Hizmet Uzmanının Önemi
GÖZ HASTALIKLARINDA AKILCI İLAÇ KULLANIMI
HEMŞİRELİK NEDİR??? DOÇ. DR. SEVİM ÇELİK.
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
DEONTOLOJİ Eski Yunanca “deontos” “gereklilik, zorunluluk”
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
Özel Körfez Marmara Hastanesi
HEMŞİRELİK SÜRECİ DOÇ. DR. SEVİM ÇELİK.
Performans değerlendirme
Bir Kooperatifin Başarısının Ölçümü
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
AİLE HEKİMLİĞİNİN TANIMI VE TEMEL ÖZELLİKLERİ. AMAÇ Bu oturum sonunda katılımcıların; Aile Hekimi ve Aile Hekimliğinin tanımını yaparak bugünkü durumunu.
Örgütlerde Kendimizi Anlamak
BEDEN EĞİTİMİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Sunum transkripti:

9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi 5.Ünite Ekip Çalışması EKİP ÇALIŞMASININ ÖNEMİ ve ÖZELLİKLERİ ( 28.04- 02.05 / 05 / 2014 )

EKİP ÇALIŞMASININ TANIMI , ÖNEMİ ve ÖZELLİĞİ Farklı meslek ve karakterdeki insanların işbirliğini sağlamanın en iyi yolu EKİP ÇALIŞMASI dır. Sağlık hizmeti, birçok mesleğin üyeleri tarafından yürütülür. Bu zorunluluk nedeniyle, hem meslekler arası ( hekim-hemşire-eczacı-teknisyen gibi), hem de meslek içi ( hekimler arası-hemşireler arası gibi ) işbirliği gerekir.

Günümüz sağlık hizmetlerinde, bireysel hizmet ve başarının fazla önemi yoktur. Günümüz modern sağlık hizmetinde ; ..iletişim becerisi güçlü, ..karşısındakine güvenen ve güven veren, ..sorun ve başarıyı paylaşan, ..ortak değer ve haedeflere sahip çıkan kişilere ihtiyaç vardır.

Ekip kavramının bir çok tanımı vardır : 1 Ekip kavramının bir çok tanımı vardır : 1.)) Ekip,kendilerini ortak bir amaca, işe,hedefe ve bundaki başarıya adamış, sorumluluğu birlikte üstlenen, birbirini tamamlayan farklı meslek ve yetenekteki kişilerden oluşan insan grubudur. 2.)) Ekip, ortak bir amaç ve başarı hedefine kilitlenmiş ve bu konuda birlikte sorumluluk ve ortak bir yaklaşımları olan, eşgüdümlü çalışan, birbirlerini tamamlayan özelliklere sahip kişilerden oluşan topluluktur.

3.)) Ekip, üyeleri arasında bir hiyerarşinin olmadığı ve üyelerinin ekip içindeki rollerini kendilerinin belirlediği bir yapıdır. 4.)) Ekip, amaçları ortak, yaptıkları işler birbirine bağımlı olan kişilerden oluşan bir gruptur. 5.)) Ekip, yapacakları işi ve ortak amacı en üst düzeyde bir etkililik ve verimlilikle gerçekleştirmek için bir araya gelen insanlardır.

Bu tanımlardan yola çıkarak : Sağlık Çalışanları Ekibi ; Farklı meslek ve disiplinlere üye, ancak ortak amaç ve değerleri paylaşan, toplumun yada hastanın iyiliği, kurumun başarısı için çalışan kişiler grubudur diye tanımlanır. Ekip Çalışması, tek başına yürütülemeyecek bir iş yada görevi birlikte yapmak ve başarmak için gereklidir.

Ekip Çalışması , sorumluluk ve başarının tüm ekip üyeleri tarafından paylaşıldığı, Başarı yada başarısızlığın yöneticiler tarafından değil, çalışanların kendi tarafından değerlendirildiği, Çalışanların kendi kendini yönettiği bir yönetim biçimidir. Ekip üyeleri, ekipteki kendi rol ve işlerine ilişkin kararları kendileri alır ve bu kararlardan dolayı ortaya çıkacak sonuçların sorumluluğunu da üstlenir ve sonuçlarına da katlanır.

HAZIRLAYAN HARİKA ATA