9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi 5.Ünite Ekip Çalışması EKİP ÇALIŞMASININ ÖNEMİ ve ÖZELLİKLERİ ( 28.04- 02.05 / 05 / 2014 )
EKİP ÇALIŞMASININ TANIMI , ÖNEMİ ve ÖZELLİĞİ Farklı meslek ve karakterdeki insanların işbirliğini sağlamanın en iyi yolu EKİP ÇALIŞMASI dır. Sağlık hizmeti, birçok mesleğin üyeleri tarafından yürütülür. Bu zorunluluk nedeniyle, hem meslekler arası ( hekim-hemşire-eczacı-teknisyen gibi), hem de meslek içi ( hekimler arası-hemşireler arası gibi ) işbirliği gerekir.
Günümüz sağlık hizmetlerinde, bireysel hizmet ve başarının fazla önemi yoktur. Günümüz modern sağlık hizmetinde ; ..iletişim becerisi güçlü, ..karşısındakine güvenen ve güven veren, ..sorun ve başarıyı paylaşan, ..ortak değer ve haedeflere sahip çıkan kişilere ihtiyaç vardır.
Ekip kavramının bir çok tanımı vardır : 1 Ekip kavramının bir çok tanımı vardır : 1.)) Ekip,kendilerini ortak bir amaca, işe,hedefe ve bundaki başarıya adamış, sorumluluğu birlikte üstlenen, birbirini tamamlayan farklı meslek ve yetenekteki kişilerden oluşan insan grubudur. 2.)) Ekip, ortak bir amaç ve başarı hedefine kilitlenmiş ve bu konuda birlikte sorumluluk ve ortak bir yaklaşımları olan, eşgüdümlü çalışan, birbirlerini tamamlayan özelliklere sahip kişilerden oluşan topluluktur.
3.)) Ekip, üyeleri arasında bir hiyerarşinin olmadığı ve üyelerinin ekip içindeki rollerini kendilerinin belirlediği bir yapıdır. 4.)) Ekip, amaçları ortak, yaptıkları işler birbirine bağımlı olan kişilerden oluşan bir gruptur. 5.)) Ekip, yapacakları işi ve ortak amacı en üst düzeyde bir etkililik ve verimlilikle gerçekleştirmek için bir araya gelen insanlardır.
Bu tanımlardan yola çıkarak : Sağlık Çalışanları Ekibi ; Farklı meslek ve disiplinlere üye, ancak ortak amaç ve değerleri paylaşan, toplumun yada hastanın iyiliği, kurumun başarısı için çalışan kişiler grubudur diye tanımlanır. Ekip Çalışması, tek başına yürütülemeyecek bir iş yada görevi birlikte yapmak ve başarmak için gereklidir.
Ekip Çalışması , sorumluluk ve başarının tüm ekip üyeleri tarafından paylaşıldığı, Başarı yada başarısızlığın yöneticiler tarafından değil, çalışanların kendi tarafından değerlendirildiği, Çalışanların kendi kendini yönettiği bir yönetim biçimidir. Ekip üyeleri, ekipteki kendi rol ve işlerine ilişkin kararları kendileri alır ve bu kararlardan dolayı ortaya çıkacak sonuçların sorumluluğunu da üstlenir ve sonuçlarına da katlanır.
HAZIRLAYAN HARİKA ATA