COMENIUS PROJESİ (hayatboyu ögrenme programi) “LLP” MUĞLA TURGUT REİS LİSESİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yoğun Programlar (IP - Intensive Programmes)
Advertisements

DÖNEMİ ERASMUS YOĞUN DİL KURSLARI (EYDK) ERASMUS INTENSIVE LANGUAGE COURSES (EILC) Fidan BAYRAKTUTAN Öğrenci İletişim Sorumlusu
Esra ARIKAN Çevre Uzmanı
Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK VE MİMARLIK FAKÜLTESİ MİMARLIK BÖLÜMÜ STAJ KOMİSYONU STAJ BİLGİLENDİRME.
BAYRAMLARIMIZ Biz Türk’üz.Geleneklerimize bağlı bir milletiz.
Erzurum Masa Tenisi İl Temsilciliği Faaliyet Sunumu
ETCF is funded by the European Union EU–TURKEY ODALAR FORMU TİCARET ODALARININ HİZMET KALİTELERİNİN GELİŞTİRİLMESİYLE GÜNEY MARMARA BÖLGESİNDEKİ KOBİ’LERİN.
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
Zamanı Ölçme Yıl Ay Hafta Gün
Mesleki Eğitim Girişimleri Programı
1-2-3 Şubat 2012 tarihinde Bingöl Merkez İlköğretim Okulu Öğretmenlerine ‘Okullarda Afet Bilincini Oluşturma’ konulu eğitim semineri düzenlenmiştir.
TAYYAR KUZ Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
UNCCD COP HAZIRLIK TOPLANTISI 8 Eylül New York Toplantısı 20 Eylül 2011 Salı günü New York’ta Birleşmiş Milletler Genel Kurulu’nda “Sürdürülebilir.
E-Twinning Avrupa Okul Ortaklıkları Eşleştirme Projesi
Neden Ulusal Sağlık Bilgi Sistemi (USBS)
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Tematik Izleme Toplantısı
Müdürlüğümüz AR-GE Birimi bünyesinde bulunan Proje Koordinasyon Ekibi koordinesinde Ulusal Ajans, Merkezi Finans ve İhale Birimi, Toplum Yararına Çalışma.
Maltepe Magder Başkanı Dr. Osman AYDIN
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
İMAR İSKAN VE KOOPERATİF ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
ADÜ TIP FAKÜLTESİ TEB MÜFREDAT VE ENTEGRASYON ALT BİRİMİ Başkan Doç.Dr. Mustafa ALTINIŞIK.
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri (
Cumhuriyet’e Nasıl Kavuştuk?
Erasmus Bölüm Koordinatörleri Toplantısı
GENÇLİK PROGRAMI Eylem 1.3. Gençlik Demokrasi Projeleri
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü
EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI BAHAR DÖNEMİ
COMENIUS – LEONARDO DA VINCI - GRUNDTVIG PROJELERİ VE GENÇLİK PROGRAMLARI.
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI COMENİUS PROGRAMI. Comenius Programı Nedir?  Öğrencilere ve eğitim personeline, Avrupa’daki farklı kültürleri, dilleri.
PROTOKOL.
KARTAL MAHALLE AFET GÖNÜLLERİ DERNEĞİ KOORDİNASYON KURULU RAPORU \ Eğitim Tekrarları OCAK-2009 Kartal Kaymakamlığı Afet Yönetim Merkezinde.
Erasmus Staj Hareketliliği Programı Akademik Yılı Verileri Akademik Yılı Programı Uygulanışı.
TS EN ISO 9001 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURMA VE BELGELENDİRME
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Leonardo da Vinci (Mesleki Eğitim) Programı.
ZAMANI ÖĞRENELİM.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Belediye Ortaklık Ağları Projesi TUSENET – Türk –İsveç Belediye Ortaklık Ağları / Turkish – Swedish Municipal Network.
ULUSAL İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİLGİ AĞI TOPLANTISI
DÖNEMİ ERASMUS YOĞUN DİL KURSLARI (EYDK) ERASMUS INTENSIVE LANGUAGE COURSES (EILC) Seval BOZ Uluslararası İlişkiler ve AB Birimi
Çiğdem EROL HAYATBOYU ÖĞRENME ERASMUS WEB SİTESİ 13 Mart 2008 Tanışma Toplantısı.
ÖZET TÜBİTAK EVRENA projesinin temel amacı eğitim fakültelerinin sınıf öğretmenliği bölümlerinde okuyan öğretmen adaylarına sürekli, sistemli ve yapıcı.
Yetişkin Öğrenimi İçin Avrupa Uygulamaları YETİŞKİN ÖĞRENME GÜNDEMİ-2
AKADEMİK YILI HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ’NDE AVRUPA BİRLİĞİ HAYATBOYU ÖĞRENME VE GENÇLİK PROGRAMLARI FAALİYETLERİ.
Alanya İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanlığı
Koordinatörler Toplantısı - 29 Kasım 2007 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Yoğun Programlar Intensive Programmes (IP) Doç.Dr. Sevinç Gülseçen Erasmus.
EKO OKULLAR PROJESİ.
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
GREEN PEARLS-YEŞİL İNCİLER LdV Ortaklık Projesi T.C. GÖLBAŞI KAYMAKAMLIĞI Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü.
2013 Teklif Çağrısı Döneminde Hayatboyu Öğrenme (LLP)/ Comenius Programı Çok Taraflı Okul Ortaklıkları proje teklif sayısı 1647, kabul edilen proje sayısı.
Proje Adı : Lost Globe (Kayıp Küre)
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
Comenius Okul Ortaklıkları Projesi
KARŞIYAKA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ
POLONYA OKUL ZİYARETİ İZLENİMLERİ
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
4. GELENEKSEL BAHAR TOPLANTIMIZA HOŞGELDİNİZ AKDENİZ SAĞLIK İDARECİLERİ DERNEĞİ.
DİYARBAKIR MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
4006 B İ L İ M FUARLARI DESTEKLEME PROGRAMI. TÜB İ TAK Bilim Fuarı TÜB İ TAK Bilim ve Toplum Dairesi Tarafından Yürütülen Bilim Fuarları Destekleme Programı.
ZAMANI ÖĞRENELİM.
KARŞIYAKA ANADOLU MESLEK LİSESİ, KARŞIYAKA ANADOLU MESLEK LİSESİ, TEKNİK LİSE, ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TEKNİK LİSE, ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ COMENİUS OKUL.
COMENİUS PROGRAMI OKUL ORTAKLIĞI PROJE BİLGİLENDİRME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
PROJE KOORDİNATÖRLERİ: MELEK KAYA MÜLAYİM ÖZLEM URAL
MOVING FORWARD WITH KEY COMPETENCES
Sunum transkripti:

COMENIUS PROJESİ (hayatboyu ögrenme programi) “LLP” MUĞLA TURGUT REİS LİSESİ

“ ŞİDDET ÖNEMLİ ANLAMLAR TAŞIR, ÇOCUKLAR İSE BİZİM İÇİN ERTELENMEYECEK KADAR ÖNEMLİDİR ” Proje sürdürümü : 30 / agustos / / temmuz / 2010 PROJE SLOGANIMIZ :

PROJE KONUSU OKULLARDA ŞİDDETİN NEDENLERİ VE ŞİDDETİN ENGELLENMESİ

Proje Grubu: Bayram GÜNER Okul Müdürü Ayhan IÇÖZ TDE Öğrt. Aygün GÖLCÜK TDE Öğrt. S.Özlem GÖKKUS Felsefe Öğrt. Müjde AKGÜN Coğ. Öğrt. Sanlı Deniz YILDIZ Ingılızce Ö ğrt.

Proje ortaklarimiz BELÇİKA FİNLANDİYA İSPANYA TÜRKİYE

COMENIUS OKUL ORTAKLIKLARI 2008 YILI BASVURU SONUÇLARI Hayatboyu Öğrenme (LLP) / Comenıus Programı kapsamında 2008 Teklif Çağrı döneminde sunulan Comenıus Okul Ortaklıkları başvurularının değerlendirme sürecinde 798 adet Okul Ortaklığı başvurusundan, 389 adet Okul Ortaklığı başvurusu kabul edilmiştir. Muğla ilinden “The Prevention and handling of Aggression on School” proje adıyla MUĞLA TURGUT REİS LİSESİ, “Open Borders,Open Team” proje adıyla FETHİYE ANADOLU OTELCİLİK ve TURİZM MESLEK LİSESİ’ nin projeleri kabul edilmiştir.

PROJE HAREKETLİLİKLERİ BELÇİKA 8-13 Ekim 2008 FİNLANDİYA Şubat 2009 İSPANYA Mayıs 2009 TÜRKİYE 1-7 Kasım 2009 İSPANYA 9-14 Mart BELÇİKA 8-14 Mayıs 2010

PROJE VARIMLARI Farklı ülkelerin sosyal yaşamlarında çocuklara ve gençlere sunulan her türlü uyarıcıya karşı savunma mekanizmalarını geliştirmek. Farklı ülkelerin çocuklarını ve gençlerini ortak noktalarda “ben kimim?” demelerini sağlamak. Şiddetin ortak paydalarını belirleyip ortak çözümler üretmek. “Ortak insanlık değerlerini” bulup çıkarmak. Şiddetin karşıtı “BARIŞ”ı elbirliğiyle yakalamak. Çatışmalar sürerken okullarda çocuklara, koruma ve güven verici günlük yaşam sunabilme. Şiddetin olmadığı bir dünya yaratmak.

PROJENİN DÖNÜTÜ : “Bir seçim yapmak zorundayız:….Çocukları, ya dünyanın her yerindeki şiddet ve çatışmaları sürdürecek biçimde EĞİTECEĞİZ ya da onlara, bundan daha iyisini öğrenebilecekleri güvenli ve olumlu çevre sunacağız ki bunun adı E Ğ İ T İ M olsun!...”

BELÇİKA Çalışmalar ve Kültür Gezileri EKİM 2008

Saint-Ferdinand High-School Lumnen/Belçika

İngilizce dersi

BELÇİKA TOPLANTISINDA YAPILAN ÇALIŞMALAR Belçika’daki toplantı bir tanışma toplantısıydı. Toplantıya İspanya’dan 3,Finlandiya’dan 2, Belçika’dan 4,Türkiye’den 6 eğitimci katıldı. Ülkeler kendi eğitim sistemleri ve okullarıyla ilgili konularda hazırlanan çalışmaları sundular. Web sitesinin oluşturulması için ülkeler bazında yapılacak çalışmalar kararlaştırıldı. Finlandiya toplantısına kadar yapılacak çalışmalar hakkında ön bilgilendirme yapıldı.

2.HAREKETLİLİK FİNLANDİYA 23 ŞUBAT-1 MART 2009

Finlandiya Toplantısında Yapılan Çalışmalar -Ülkelerin okullara öğrenci kayıt sistemleri ile ilgili bilgiler sunuldu. Öğrencilerin okula alımı sırasında ideal kayıt sisteminin nasıl olması gerektiği tartışıldı. Ülkelerin farklı kayıt sistemlerini nasıl bir araya getirebileceğimiz tartışıldı. Öğrencilerin şiddet içeren davranışlarının önlenmesinde öğrenciyi önceden tanımanın önemi üzerinde duruldu.

3. HAREKETLİLİK İSPANYA ( MAYIS 2009 )

İspanya ToplantısındaYapılan Çalışmalar Ülkeler bazında sınıf ve okul ortamında ö ğ rencilerde görülen davranı ş bozukluklarının tespiti ile ilgili sunumlar yapıldı. Ailenin okul kurallarını bilmesinin ö ğ renci üzerindeki olumlu etkisi üzerinde duruldu. Sınıflarda görülen agresif davranı ş ların önlenmesi ile ilgili ortak fikirler üretildi. Web sayfasının geli ş tirilmesi çalı ş ması yapıldı.

TÜRKİYE PROJENİN 4. HAREKETLİLİĞİ İÇİN BELÇİKA, İSPANYA VE FİNLANDİYA’DAN GELEN EĞİTİMCİLER PROJE ORTAĞI OLAN MUĞLA TURGUT REİS LİSESİ ÖĞRETMENLERİ KASIM 2009 TARİHLERİ ARASINDA MUĞLA’DA ÇALIŞMALARINI MUSTAFA KEMAL ATATÜRK KÜLTÜR MERKEZİNDE YAPTI.

TÜRKİYE TOPLANTISINDA YAPILAN ÇALIŞMALAR Belçika,Finlandiya ve İ spanya’da yapılan çalı ş maların toplu bir de ğ erlendirmesi yapılarak bundan sonraki çalı ş malar için bir yol haritası belirlendi. İ deal okul modeli için İ spanya ile Türkiye,Finlandiya ile Belçika iki ayrı grup olu ş turarak beyin fırtınası çalı ş ması gerçekle ş tirdi Aralık 2009 tarihleri arasında her ülkenin kendisinin belirleyece ğ i bir günde ‘ Şİ DDETE HAYIR GÜNÜ,düzenlenmesi planlandı. Projenin Web sayfası gözden geçirilerek eksikler belirlendi ve eksikler tamamlandı.