BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Ordu Üniversitesi Eğitim Ve Araştırma Hastanesi Ordu/Türkiye
Advertisements

EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
*Damla GÜVEN **Yasemin AKBAL ERGÜN
İLKNUR ERDEM HEMŞİRE TSK ETİMESGUT ASKER HASTANESİ
4. Uluslararası Hastane ve Sağlık Yönetimi Kongresi
Hazırlayan: Kübra Yavuz Kübra Yerli
İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
HASTA KABUL VE TABURCULUK SÜRECİ
As.Yük.Hem.Gülçin ÇEVİRME
HEMŞİRELERİN SÜREKLİ EĞİTİM ETKİNLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Gülşen Güner Üzel* , Resmiye Özdilek**,Nihal Öztürk***, Sevim Ulupınar Alıcı****
Yataklı Tedavi Kurumları Enfeksiyon Kontrol Yönetmeliği
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
Ebeveynlerin Sağlıkla İlgili Görüşleri ve Hemşirelerden Beklentileri
Geri bildirim: Sürveyansın en önemli bileşenlerinden biri 2.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
ÖZEL DAL HEMŞİRELİK SÜRECİ; 5 YILLIK FİZİBİLİTE ÇALIŞMASI
Güvenlik Raporlama Sistemi (GRS)
AKREDİTASYON BELGESİNE SAHİP ÖZEL HASTANELERDEKİ
BİR DEVLET HASTANESİNDE HASTA BAĞIMLILIK DÜZEYLERİNE GÖRE YAPILAN HEMŞİRE İNSAN GÜCÜ PLANLAMASI UYGULAMASI   Özcan Selma, Tanrıöver Funda , Akın Bihter.
*Semra MUTLU **Yasemin AKBAL ERGÜN
*Hülya ÖZKAN **Yasemin AKBAL ERGÜN
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI LOYALTY.
GÜVENLİK RAPORLAMA SİSTEMİ
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMUNA BAĞLI SAĞLIK ÇALIŞANLARININ İDARİ VE YÖNETİCİ PERSONELİNİN ATAMA VE TERFİ KRİTERLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ (MERSİN.
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
Okul Müdürlerinin Öğretim Liderliği Davranışları ile Öğretmen Öz Yeterliliği ve Kolektif Öğretmen Yeterliliği Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi Temel.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
PRETERM BEBEKLERDE TABURCULUK ÖNCESİ
TANI / TEDAVİ / BAKIM TIBBİ - HEMŞİRELİK - LABORATUVAR HİZMETLERİ 17.Şubat.2013 ENEZ.
BÖTE BÖLÜMÜ ÖĞRETİM ELEMANLARININ WEB SİTELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
GRUP SEMPTOM Konu : Kocaeli Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesine Başvuran Hasta ve Hasta Yakınlarının Sağlık Hizmetleri Hakkındaki Bilgi ve Yararlanma.
KOMİTELER VE TOPLANTI KAYITLARI
Öğretmen Veli İşbirliği için Web Tabanlı Platform Tasarımı
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
TTB-UDEK “İnsangücü Planlaması” Çalışma Grubu Raporu XII. Tıpta Uzmanlık Eğitimi Kurultayı 1-3 Aralık 2006 / İzmir.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
İnsan Kaynakları Yönetiminin
ACİL SERVİS HİZMETLERİNDE ADLİ RAPOR UYGULAMALARI MODEL FORM ÖNERİSİ
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GENEL CERRAHİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
SAĞLIK TESİSLERİNDEKİ KALİTE UYGULAMALARI DOĞRULTUSUNDA KURUMLARINDA YAPILAN UYGULAMALAR İLE İLGİLİ; ÇALIŞAN PERSONELİN BİLGİ, ALGI VE DÜŞÜNCELERİ Emre.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Probleme Dayalı Öğrenme
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ YÖNETİMİ
Kariyer Yönetimi Uygulamaları
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Öğrencilerin Utangaçlık Düzeylerinin Benlik Saygılarına Etkisi
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
Klİnİk öğretİmde etİk.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Bireysel Kariyer Planı Oluşturma
Yrd. Doç Dr. M. İsmail Bağdatlı UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK 7 UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK 7.
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ YÖNETİMİ Yönetim ile ilgili ilk çalışmaların manastırlarda, “Abel” adı verilen rahibeler tarafından, bakım hizmetlerinin yanında.
Çankaya Üniversitesi Personel Daire Başkanlığı
YAZ STAJI BİLGİLENDİRMESİ
EYLÜL DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
AFETLERDE TRİAJ HEMŞİRELİĞİ
GÜNEŞTEN KORUNMA DAVRANIŞ ÖLÇEĞİNİN TÜRK ADÖLESAN TOPLUMUNDA GEÇERLİLİK VE GÜVENİRLİLİĞİ Özcan Aygün1, Ayşe Ergün2 1 Sakarya İl Sağlık Müdürlüğü, Adapazarı-SAKARYA.
AFETE HAZIRLIK VE BİLGİ DURUM DEĞERLENDİRMESİ
Tatmin edilmemiş işgücü, tatmin edilmemiş müşterinin anahtarıdır
Hatice Şimşek Keskin***
İnsan Kaynakları Yönetiminin
HASTALIKLAR VE HEMŞİRELİK BAKIMI UYGULAMA MODÜLÜ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI Ders Koordinatörleri Prof. Dr. Asiye AKYOL Prof. Dr. Gül ERTEM Ölçme.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
BAKIMIN KALİTESİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE
Sunum transkripti:

BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN KURUMDA KULLANILAN MOTİVASYON ARAÇLARINA İLİŞKİN BEKLENTİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ *Melahat GÖLCÜK **Yasemin AKBAL ERGÜN * Uzman Hemşire, Memorial Hastanesi Kardiyovasküler Cerrahi Servisi Hemşiresi ** Yard.Doç.Dr., Marmara Üniversitesi Hemşirelikte Yönetim Anabilim Dalı Öğretim Üyesi GİRİŞ: Hemşirelerin kaliteli bakım hizmeti verebilmeleri için mesleki bilgi ve becerilerin yanında, işe yeterince motive olmalarıda önem taşımaktadır. Karmaşık Sağlık sorunları olan hasta ve yakınlarına hizmet veren hemşirelerin motivasyon düzeylerini yüksek tutmak sağlık kuruluşunun da başarısını olumlu yönde etkileyecektir.Hastane personeli içerisinde hemşireler her zaman çoğunluktadır.Dolayısıyla hastanenin başarısında hemşirenin rolü büyüktür. AMAÇ: Bu çalışma özel bir hastanede çalışan hemşirelerinin motivasyon düzeyleri ile kurumda kullanılan motivasyon araçlarına ilişkin görüşleri belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak planlanmıştır. YÖNTEM: Çalışma hastane yönetiminden gerekli izinler alındıktan sonra Aralık 2008-Şubat 2009 tarihleri arasında 21 yönetici 127 hemşire olmak üzere 148 hemşirenin katılımı ile gerçekleştirilmiştir.Veri toplama aracı olarak bireysel tanıtıcı bilgi formu ve motivasyon ölçeği kullanılmıştır. BULGULAR: Araştırma sonucunda hemşirelerin %2.7’si zayıf düzeyde motive, %33’ü orta düzeyde motive, %64.2’si yüksek düzeyde motive olarak saptanmıştır.Geleceğe güvenle bakma, sevme-sevilme, kendini kuruma ait hissetme, işini sevme ve gurur duyma, amaç birliği, güven gibi içsel faktötlerin motivasyona etkisi arasında istatitiksel olarak anlamlı ilişki saptanmıştır. SONUÇ: Elde edilen bilgiler ışığında kurumun motivasyon araçlarını etkin bir şekilde kullanmalarına yardımcı olabilecek örgütsel ve yönetsel düzenlemeler ile ilgili öneriler geliştirilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre öneriler: Araştırmada gelir motivasyon olumlu etkileyen en önemli faktör olmasına rağmen, katılımcıların değerlendirmesine bakıldığında yetersiz bulunmuştur. Kurumun motivasyon uygulamalarını yaparken bunu dikkate alması önerilmektedir. Katılımcıların amaç birliği konusunda ki değerlendirmesine bakıldığında, kurumda çalışanların yarısına yakını amaç birliğinin kısmen ya da yetersiz olduğunu belirtmişlerdir. Kurumun bu konuda değişikliklere gitmesi önerilmektedir. Yapılan işin takdir edilmesi konusunda yine yarıya yakın sayıda katılımcı olumsuz cevap vermiştir. Bu da takdirin kurumda etkin olarak kullanılmadığını göstermektedir. Kurumun çalışanlarının motivasyonu için yapacağı yeni planlamalarda bu konuyu dikkate alması gerekmektedir. Alınan kararlara katılımın sağlanması konusunda da yine yarıdan fazla katılımcı kısmen ya da hiç katılımlarının olmadığını ifade etmişlerdir. Kurum yöneticilerinin alınacak kararlara çalışanları katmalarının motivasyon için önemli olduğu çalışma sonucunda tespit edilmiştir. Kurumun bunu dikkate alarak motivasyon planlarını yapması önerilmektedir. Kurumda takdir ve ödüllendirmenin adaletli yapılması durumunun değerlendirilmesi sonucunda ise katılımcıların büyük çoğunluğunun kısmen ya da hayır cevabı verdiği görülmüştür. Oysa takdir ve ödüllendirme motivasyon için son derece önemlidir. Kurumun bu konuda çalışanların fikir ve önerilerini alması gerektiği düşünülmektedir. Anahtar Sözcükler: Özel Hastane, Hemşire, Motivasyon, Motivasyon Araçları