KURGU KUŞAĞI DÜŞÜNCELERİMİZİ NASIL KORUYALIM?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KURGU KUŞAĞI “Yaratıcı Düşünme” Etkinliği
Advertisements

Bölüm 9 GAZ AKIŞKANLI GÜÇ ÇEVRİMLERİ
MADDE VE ISI BÜŞRA KARACA 6-E 2097.
HAZIRLAYAN:GÜLCAN ÖZTEN CEMİL MİDİLLİ İLKÖĞRETİM OKULU-İZMİR
DÜŞÜNCELERİMİZİ NASIL KORUYALIM? KURGU KUŞAĞI
HAVA KOMPRESÖRLERİ Doç.Dr.Adnan Parlak.
Düşünelim Çözelim Hayallerim Çizgide Saklı
SU HALDEN HALE GİRER.
KURGU KUŞAĞI *DÜŞÜNELİM ÇÖZELİM *HAYALLERİM ÇİZGİDE SAKLI
OTOMOTİVİN TARİHİ GELİŞİMİ. BİR ARAÇ NİÇİN ÜRETİLMİŞTİR Yaşadığımız dünyadaki en önemli teknoloji ürünlerinden biri otomobillerdir şüphesiz. İcat edildikleri.
KİMYAGER BAKIŞIYLA TEKNOLOJİNİN KİLOMETRE TAŞLARI I. ENERJİ VE ULAŞIMI Kimyagerler ve kimya mühendisleri, karadan hava ve uzaya uzanan bir alan üzerinde.
PLASTİK SANATLARDA ROMANTİZM
DÜŞÜNELİM ÇÖZELİM HAYALLERİM ÇİZGİDE SAKLI EDANUR ACAR
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
BİLİM ADAMLARI
Petrolden elde edilen sıvı yakıtların sınırlı rezervlerine rağmen, dünyada otomotiv sektörü hızla gelişmektedir. Bu gelişmeye paralel olarak oto yakıtlarının.
ELEKTRİKLİ OTOMOBİLLER Burak Turcan Bedirhan Erken
KURGU KUŞAĞI DÜŞÜNELİM ÇÖZELİM HAYALLERİM ÇİZGİDE SAKLI
KURGU KUŞAĞI Düşüncelerimizi Nasıl Koruyalım?
Bayan Stembel Tarafından Hazırlanmıştır
DÜŞÜNELİM ÇÖZELİM HAYALLERİM ÇİZGİDE SAKLI
HAYALLERİMDEKİ GELİŞİM VE DEĞİŞİM
AMAÇ HEDEF DAVRANIŞLAR
AK4086 (eski kodu Mak433) MOTORLAR Seçmeli ders olarak sunulan bu dersin verilmesinde (sunuluşunda ) şu soruların yanıtı aranmaya çalışılmıştır. Öğrenci.
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
KURGU KUŞAĞI HAYALLERİMDEKİ DEĞİŞİM VE GELİŞİM.
TEKNOLOJİ TASARIM KURGU KUŞAĞI.
MESLEKİ ETİK Sosyal Deney Prof.Dr. Fatih M. Botsalı MK
KURGU KUŞAĞI Şeyma Gün 6/B 957.
Teknoloji ve tasarım.
ETKİNLİK HAYALLERİMDEKİ DEĞİŞİM VE GELİŞİM
*DÜŞÜNELİM ÇÖZELİM *HAYALLERİM ÇİZGİDE SAKLI
KURGU KUŞAĞI Düşünelim Çözelim Hayallerim Çizgide Saklı
ULAŞIM ARAÇLARI Beyza Karaca 3-A 593.
PEER SUPPORT TEAM.
DÜŞÜNCELERİMİZİ NASIL KORUYALIM?
SANAYİ DEVRİMİ Sanayi Devrimi ya da Endüstri Devrimi, Avrupa'da 18. ve 19. yüzyıllarda yeni buluşların üretime olan etkisi ve buhar gücüyle çalışan makinelerin.
Termodinamiğin İkinci Kanunu
*Düşünelim çözelim *Hayallerim Çizgide Saklı
SU HALDEN HALE GİRER Su 3 halde bulunur: Katı, sıvı ve gaz.
*DÜŞÜNELİM ÇÖZELİM *HAYELLERİM ÇİZGİDE SAKLI
DÖRT ZAMANLI MOTORLAR KİMYASAL ENERJİYİ , MEKANİK ENERJİYE ÇEVİRMEK İÇİN DÖRT AYRI ZAMANDAN (STROK’DAN) FAYDALANAN MOTORLARDIR.
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
İCATLARIN İLGİNÇ HİKAYELERİ
TEKNOLOJİ VE TASARIM.
Kapalı ve Açık Sistemler Arş. Gör. Mehmet Akif EZAN
ISININ MADDELER ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
MOTORLAR-4.HAFTA UYGULAMA
Uçak Piston Motorları.
Dört stroklu diesel motor
GAZ AKIŞKANLI GÜÇ ÇEVRİMLERİ
SU HALDEN HALE GİRER Su 3 halde bulunur: Katı, sıvı ve gaz. Gaz halindeki bir maddenin sıvı hale ge ç mesine YOĞUŞMA denir.
Geçmişten Günümüze Ulaşım Araçları
MAKİNA MÜHENDİSLİĞİNİN GELİŞİMİ Prof. Dr.Taner DERBENTLİ Taner DERBENTLİ Makina Müh. Gelişimi 17 Ekim 2012.
Doç. Dr. İsmet SEZER Gümüşhane Üniversitesi Makine Mühendisliği Bölümü
ANDROİD TABANLI MOBİL UYGULAMA İLE ARAÇ KARBON SALINIM HESABI İsmet Faruk YAKA* Abdülkadir KOÇER** Afşin GÜNGÖR* *Akdeniz Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi,
Hazırlık: Orta Çağ Avrupa’sı bugünkü kalkınmışlık düzeyini nasıl Başarmış olabilir ? Araştırınız Rönesans ve reform hareketleriyle din adamlarının ülke.
Bölüm 9 GAZ AKIŞKANLI GÜÇ ÇEVRİMLERİ
GEMİ ÇEŞİTLERİ GEMİ SİCİLİ GEMİ BANDIRASI BATUHAN TÜRK 25 11/B.
Motorlarda Termodinamik Çevrimler
İçten Yanmalı Motorlar (Internal Combustion Engines)
İçten Yanmalı Motorların Sınıflandırılması
3- Yağlama Sistemi.
İçten Yanmalı Motorlar (Internal Combustion Engines)
GENÇLERDE UYUM.
Isı Pompaları ve Uygulamaları
OTOMOTİVİN TARİHİ GELİŞİMİ
Bir yerden bir yere gitmek için kullanılan ulaşım yolları 3’e ayrılır.
Otomobilin Tarihçesi. Hazırlayanlar Berat Salih AY Atakan AKMAN Ömer VERNEZ Mehmet Salih CANİŞ Nilsu KÖŞKER Rabia FİDAN.
Sunum transkripti:

KURGU KUŞAĞI DÜŞÜNCELERİMİZİ NASIL KORUYALIM?

BELİRLEDİĞİM SORUNLAR; AYAKLARIN KOKMASI KARANLIKTA DERS ÇALIŞAMAMIZ DERSLERE GEÇ KALMAMIZ ÇANTALARIN AĞIR OLMASI ARAÇLARIN CAMLARININ BUZ TUTMASI

Çözmek İstediğim Sorun Ve Problem; Araçların camlarının buz butması Belirlediğim Sorunun Detaylı Açıklaması Soğuk kış günlerinde arabalarının camlarının buz tutmasından dolayı kaza ihtilali yükseliyor bu yüzden bunu seçtim.

Belirlediğim Sorunun Çözüm Önerileri: Isıtıcı koymak Camları silmek Camları naylonlamak

Belirlediğim Soruna Yönelik Geliştirmek İstediğim Önerim Isıtıcı koymak Camın olduğu yere ısıtıcı koyarak camın buz tutmasını önleyebiliriz.

Belirlediğim Sorunun Çözümüne Ait Öneriyi Seçme Gerekçem Arabaların camlarının buz tutması kazaya sebebiyet vermesi

Belirlediğim sorunun Çözüme Yönelik Araştırma Sonuçlarım Otomobilin İcadı 1680- Çalışabilen ancak kullanıslı olmayan ilk ıcten yanmalı motor 1680 yılında Hollandalı Christiaan Huygens'in yaptıgı barutun yanması ile calısan pistonlu makına oldu.Kapalı bir silindir içinde patlayan barutun kaybedilen bir pistona etki ederek pistonun hareket etmesini sağlamaktaydı. Otomobilin İcadı 1680- Çalışabilen ancak kullanıslı olmayan ilk ıcten yanmalı motor 1680 yılında Hollandalı Christiaan Huygens'in yaptıgı barutun yanması ile calısan pistonlu makına oldu.Kapalı bir silindir içinde patlayan barutun kaybedilen bir pistona etki ederek pistonun hareket etmesini sağlamaktaydı. 1698-ingiliz Thomas Savery ilk buharlı makineyi yaptı. 1769-İngiliz JamesWatt uzun süreli çalışan buharlı makineyi yaptı. 1769-Kendi kendine hareket eden ilk araç Fardier İsveçli mühendis ve topçu yüzbası yapmıstır. 1787-Oliver Evans Amerika'da yolcu taşıyan araç yapmıştır. 1801-İngiltere'de Richard Trevithick buharlı otomobil yaptı. 1824-İçten yanmalı motorların,özellikle dizel motorlarının temel ilkeleri, genç bir Fransız mühendisi Sadi Carnot tarafından ortaya atıldı. 1830-15-20 km hızla giden buharla çalısan 14 yolcu taşıyabilen yolcu otobüsleri imal edildi. 1860-Hava gazı ile çalışan ticari bakımdan elverişli ilk motor Belçikalı mühendis Jean Joseph Etienne Lenoir (1822-1901) tarafından yapılmıstır. 1862-Fransız mühendisi Alhonse Eugene Beau de Rochas(1818-1893) 4 zamanlı çevrimin esaslarını ortaya koydu. 1867-Alman mühendis Nicholous August Otto ve Eugen Longen (1833-1895), Rochas'ın buldugu prensipleri pratiğe çevirerek dört zamanlı çevrime sahip motoru yaptılar.

HAZIRLAYAN A.KÜRŞAT ALKOYUN 482 8/D