Nakit Yönetimi Dairesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BELEDİYELERDE FAALİYET RAPORU
Advertisements

T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık 2010
PROJE YÖNETİMİ KAPSAMINDA MASTERPLAN
1 Ahmet DEMİRCAN Daire Başkanı 22 MAYIS ANTALYA PERFORMANS BÜTÇE VE RAPORLAMA DAİRE BAŞKANLIĞI.
BORÇ YÖNETİMİ.
YEMEK HİZMETLERİNİN SUNUMUNDA YAPILAN YOLSUZLUK
GELİRLERİM Gelir Kaynağım Gelirlerimi ne Zaman ve Hangi Yoldan Alıyorum?
© 2011 T.C. Kamu İhale Kurumu. © 2011 T.C. Kamu İhale Kurumu Kamu İhale Kurumu Kamu Alımlarını İzleme ve Bilgi Hizmetleri Dairesi Başkanlığı TİTUBB Uygulamaları.
Gayri Safi Yurtiçi Hasıla (SAGP, Milyar $)
Kamu Haznedarlığı Uygulaması
Mali İzleme 2005 Yıl Sonu Raporu
KBS MALİ İSTATİSTİK UYGULAMASI
KBS MALİ İSTATİSTİK UYGULAMASI
Mali İstatistik Kullanım Alanları
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
MALİYE BAKANLIĞI TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SÜRECİ
Strateji Geliştirme Başkanlığı
ÖZEL EMEKLİLİK SİSTEMLERİ:
Başbakanlık Proje Grubu Ankara 3 Şubat Mevzuat Merkezî yönetim bütçe kanununda; yılı ve izleyen iki yılın gelir ve gider tahminleri, varsa bütçe.
DEFTERDARLAR ÇALIŞMA TOPLANTISI
4734 Sayılı KAMU İHALE KANUNU.
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
HAZIRLAYAN: TANER KAYA
5. İşletme Dönemi Finansman Planının Hazırlanması
Plan Program Dairesi Başkanlığı Görev Tanımları Genel Müdürlüğümüzün yıllık bütçesini, yatırım programlarını hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak, Genel.
Mapsec İsveç’te Performans Yönetimi Allan Gustafsson Ankara, 10 Ocak 2005.
BÜTÇE AÇIKLARI.
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
Bu hesap, banka kredi kartlarıyla yapılan tahsilat ve bunlara ilişkin olarak yapılan mahsup ve iade işlemlerinin izlenmesi için kullanılır. Bu hesap, banka.
Kurumsal Performansın Değerlendirilmesi
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
NAKİT TALEP AKTARIM SİSTEMİ (NTAS)
Çalışma Sermayesi Yönetimi
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık Aralık 2010.
5018 Kapsamında Stratejik Planlama Tuğba DİNÇER 25 Nisan 2011
2010 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Gerçekleşmeleri ve Beklentiler Raporu.
GENEL MAKRO EKONOMİK DEĞERLENDİRME VE 2008 YILI BÜTÇESİ HASAN BASRİ AKTAN MALİYE MÜSTEŞARI 3 Ocak 2008 – İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
ÜNİTE 5 (Bölüm 1) FİNANSAL ANALİZ
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
1 MALİ HİZMET BİRİMLERİ ORGANİZASYON ŞEMASI. Mali Hizmetler Teşkilat Şeması Mali Hizmetler İç kontrol alt birimiStratejik planlama alt birimi Bütçe ve.
Başbakanlık Proje Grubu Ankara 3 Şubat Mevzuat Kanun, kalkınma planları ile ilgili yatırımlar veya bir yıldan fazla sürecek iş ve hizmetler için.
Nakit bütçesi, gelecek bir dönem içinde, (“genellikle bir yıl” veya “altı ay”) nakit giriş ve çıkışlarını gösteren bir tablodur. Bu tablonun yöneticinin.
Mali Konular İşletme Maliyetinin Hesaplanması. Mali Konular İşletme Maliyetinin Hesaplanması Küçük işletmelerde muhasebe ve nakit akışı Tanımlama.
MAKROEKONOMİK GELİŞMELER İLE 2010 YILI MART AYI VE OCAK-MART DÖNEMİ MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE GERÇEKLEŞMELERİ MEHMET ŞİMŞEK MALİYE BAKANI.
Getiri A.Ş.’nin Aralık 2005 ’de aşağıdaki ticari işlemleri yapmıştır. Bu ticari işlemlerin günlük ve büyük defter kayıtlarını yapınız tarihinde.
GENEL MAKRO EKONOMİK DEĞERLENDİRME VE 2009 YILI BÜTÇESİ HASAN BASRİ AKTAN MALİYE MÜSTEŞARI 30 Ocak 2009 – İSTANBUL T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Mehmet ŞİMŞEK Devlet Bakanı Nisan 2008 MAKROEKONOMİK GELİŞMELER VE KAMU BORÇ YÖNETİMİ.
Taşınır Mal Yönetmeliği ve TAŞINIR KAYIT VE YÖNETİM SİSTEMİ Semineri Bayram KESER Mali Hizmetler Uzmanı 1 T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME.
MALİ VE TİCARİ BORÇLARA İLİŞKİN DÖNEMSONU İŞLEMLERİ
Ali AFACAN Merkez Döner Sermaye Saymanlığı KAYNAKLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE NEMALANDIRMA Kamu Haznedarlığı Uygulaması Kamu Haznedarlığı Uygulamasının.
Bu hesap grubunda, kredi kurumlarına olan kısa vadeli borçlar ile kısa vadeli para ve sermaye piyasası araçları ile sağlanan krediler ve vadesine bir.
GENEL MUHASEBE ıı Yrd. Doç. Dr. Serhan Gürkan
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
2010 YILI BÜTÇE SUNUŞ KONUŞMASI (TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu) Mehmet ŞİMŞEK Maliye Bakanı 26 Ekim 2009.
Hakkımızda 2000’li Yılların sonunda Şirketlere Muhasebesel, Finansal ve Ticari konularda hizmet sağlamak amacıyla yola çıkmış bir grubuz. İlk sağladığımız.
İDARİ ve MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI 2011 MALİ YILI BÜTÇE HAREKETLERİ.
İDARİ ve MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI 2009 BÜTÇE HAREKETLERİ.
İDARİ ve MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI 2010 BÜTÇE HAREKETLERİ.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI MİSYONUMUZ :  Üniversitemiz mali hizmetlerinin sunulmasında kaynakların, etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde.
BÖLÜM 15 İşletme Sermayesi Yönetimi. BÖLÜM 15 İşletme Sermayesi Yönetimi.
KARABURUN RÜZGAR ENERJİ SANTRALİ (RES) PROJESİ
Bütünleşik Kamu Mali Yönetim Bilişim Sistemi Projesi
Para, Banka ve Finansal Piyasaları Niye Çalışıyoruz?
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
Takdim Planı * Derneğin Kuruluş Aşaması * Derneğin Yaptığı Yardımlar
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ
HESAP PLANI.
Çalışma Soruları.
Bütçenin Uygulanması.
Katılım Bankalarında Muhasebe Organizasyonu ve Muhasebe Uygulamaları
Sunum transkripti:

Nakit Yönetimi Dairesi KAMU NAKİT YÖNETİMİ Nakit Yönetimi Dairesi nakit@hazine.gov.tr

Sunum Planı Kamu Nakit Yönetimi Nedir? Kamu Nakit Yönetiminin Amaçları Kamu Nakit Yönetiminin Araçları Hazine Nakit Programı Etkin Veri Paylaşımı- NTAS Nakit Giriş ve Çıkışlarının Tahmini Tek Hazine Hesabı Sistemi Hazine Nakit Rezervinin Nemalandırılması İzleme ve Raporlama

Kamu Nakit Yönetimi Nedir? Kamu Nakit Yönetimi, ‘‘kamunun mali yükümlülüklerini yerine getirmek amacıyla doğru miktarda parayı, doğru zamanda, doğru yerde bulundurmak’’tır.

Organizasyon Yapısı : Nakit Yönetiminin Mali Döngüdeki Yeri Bütçe yönetimi ve nakit yönetimi ayrıştırılmış iki farklı kamu mali yönetimi fonksiyonlarıdır. Diğer taraftan etkin nakit yönetimi harcamacı birimlerin nakit taleplerinin karşılanmayıp, kamu nakit varlıklarının Hazine kasasında bekletilmesi de değildir. Amaç temel olarak harcamacı birimlerin nakit planlamasını Hazine ile eşgüdüm ve koordinasyon içerisinde yapmaları ve Hazine’nin de bu plana sadık kalarak Nakit aktarımlarını tesis edebilmesidir. Maliye Bakanlığı’nın bütçeyi serbest bırakması ve kurumun harcama yapabilmek için bütçesini tahakkuk ettirmesi ve tahakkuk eden tutarın tamamının hemen nakit olarak transfer edilmesi gibi bir süreç söz konusu değildir. Zamanlama, planlama, ihtiyaçlar v.s. Harcama birimleri tarafından talep edilen nakit transferlerinin bekletilmesi Hazine Müsteşarlığı

Etkin Kamu Nakit Yönetiminin Amaçları Ödemelerin zamanında ve etkin bir şekilde yapılması Ödemelerin kontrollü yapılması Atıl rezervlerin değerlendirilmesi Nakit giriş ve çıkış zamanlarının denkleştirilmesi Borçlanmanın ve borçlanma maliyetinin azaltılması İşlem maliyetinin azaltılması

Etkin Kamu Nakit Yönetiminin Araçları Nakit Açığının Finansmanı Hazine Nakit Programının Yapılması ve Harcamacı Kuruluşların Rolü Etkin veri paylaşımı – NTAS Nakit Giriş ve Çıkışlarının Tahmini Tek Hazine Hesabı Sistemi Hazine Nakit Rezervinin Nemalandırılması İzleme ve Raporlama

Nakit Açığının Finansmanı

Nakit Açığının Finansmanı A = B* + B + BDK + ΔK A : Nakit Açığı B* : Dış borçlanma (Net) B : İç borçlanma (Net) BDK : Borçlanma dışı kaynaklar ΔK : Banka değişimi

Nakit Açığının Finansmanı Borçlanma Limiti Net borçlanma limiti = Bütçe başlangıç ödenekleri – Tahmini bütçe gelirleri According to Law on Regulating Public Finance and Debt Management, maximum amount of net borrowing is the difference between the expected revenues and expenditures for the coming fiscal year. (Including both domestic and external borrowing)

Nakit Açığının Finansmanı Borçlanma dışı kaynaklar 1- Faiz Dışı Denge: Bütçe Nakit Bazlı Faiz Dışı Denge Ay dağılımı Nakit Yönetimi Birimi 2- Diğer : (Özelleştirme, İşsizlik Sigortası Fonu, Devirli Garantili kredilerden geri dönüşler) 3- Kasa Kullanımı : (Orta Ofis + Stratejik Ölçüt) + Borç Servisi Borçlanma İhtiyacı

Nakit Esaslı Faiz Dışı Denge Tahmini- Çıktı Yıllık Nakit Programı: Günlük Dağılım Yıllık Nakit Esaslı Faiz Dışı Denge: Günlük Dağılım Yıllık Finansman Programı

Günlük bazda 3 aylık nakit programının hazırlanma aşamaları Hazine Nakit Programı Günlük bazda 3 aylık nakit programının hazırlanma aşamaları Nakit girişinin tahmini Vergi ve vergi dışı gelirler, özelleştirme gibi finansman kalemleri Nakit çıkışının tahmini İlgili kurumlara ödemeler Borç servisi İç borçlanmadan sorumlu ön ofise tahmini borçlanma dışı kaynak tutarı ve nakit dengesine ilişkin bilgiyi sağlamak Kamu Finansmanı Genel Müdürü ve Hazine Müsteşarı ile yapılan aylık toplantılarla nakit programının onaylanması

3 Aylık Nakit ve Finansman Programının Onaylanması Günlük nakit programı ve takip eden 3 aya ilişkin finansman programına ilişkin nihai karar, Kamu Finansmanı Genel Müdürünün ve Hazine Müsteşarının başkanlığında yapılan aylık toplantılarda verilmektedir Bu toplantılarda gerçekleşmeler ve cari ayın programından sapmalar irdelenmektedir

Etkin Veri Paylaşımı Kurulan internet portalı ile yaklaşık 170 kamu kurumunun haftalık ve aylık nakit ihtiyaçlarının elektronik ortamda tarafımıza bildirilmesi sağlanmıştır Yapılacak nakit transferleri ile ilgili aynı portal üzerinden kurumlara bilgi vermek için çalışmalar sürmektedir

Tek Hazine Hesabı -Tahsilata İlişkin Akış Şeması Taşra Muhasebe Birimleri Alt Hesapları TCZB 1000 hesabı Merkez Muhasebe Birimleri Alt Hesapları Büyük Vergi Daireleri Ticari Bankalar TCMB 410 no’lu hesap

TCMB Muhasebe Birimi Ödeme Hesapları Tek Hazine Hesabı - Kamu Elektronik Ödeme Sistemine İlişkin Akış Şeması Muhasebe Birimleri (KEÖS) KBS TCMB Muhasebe Birimi Ödeme Hesapları Hak Sahipleri 1 4 6 2 3 5 Hazine TCMB 410 No’lu hesap 3

Hazine Hesaplarının Nemalandırılması TCMB nezdindeki Hazine rezervleri 2011 yılı Ekim ayından itibaren yapılmış gerekli düzenlemeler (4749 sayılı Kanun’un 12 nci maddesi ve 1211 sayılı Kanun’un 41. Maddesi) çerçevesinde nemalandırılmaya başlanmıştır. Şu anda da haftalık ve günlük olarak vadeli hesaplarda nemalandırma yapılmaktadır. Daha önce TCMB tarafından meccani olarak yapılan hazine işlemleri söz konusu değişiklikle belli bir komisyon karşılığında yapılmaya başlanmıştır (1211 sayılı TCMB Kanunu 41 inci Madde).

İzleme ve Raporlama Üst yönetime günlük nakit gerçekleşmelerinin ve nakit programının raporlanması Günlük program - gerçekleşme sapmalarının analizi Her ay basın duyurusu ile “Hazine Nakit Gerçekleşmeleri”nin yayımlanması

Hazine Nakit Gerçekleşmeleri Tablosu

Nakit Yönetimi Dairesi TEŞEKKÜRLER KAMU NAKİT YÖNETİMİ Nakit Yönetimi Dairesi nakit@hazine.gov.tr