Güçlü yönler Zayıf yönler Fırsatlar Tehditler

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ KALİTE GELİŞTİRME EKİBİ
Advertisements

Din Hizmetlerinde SORUN ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Üstüner DENİZ Sorun Çözme Ekiplerinin Oluşturulması
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
ALGORİTMA VE AKIŞ ŞEMALARI.
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Problemi Çözme Adımları
İSTATİSTİKSEL KALİTE KONTROL YÖNTEMLERİ İLE MEVCUT DURUM ANALİZİ VE İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİ Esra ERGEN Merve ZENCİRKIRAN Merve ŞAHİN Ayşe CİLACI TOMBUŞ.
SİVAS TAPU VE KADASTRO XX.BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ
Paydaş Analizi Nasıl Yapılır?
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
HASTANE ÇAĞRI MERKEZİ İYİLEŞTİRME ÇALIŞMASI Yalın 6 Sigma Projesi
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Problem Çözme.
Bir hata yapıp, bunu düzeltmeyen kişi, ikinci bir hatayı yapmaktadır.
BALIK KILÇIĞI.
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
TEMEL KALİTE İYİLEŞTİRME ARAÇLARII
DERS : MATEMATİK KONU : KESİRLER Kazanım : a) Bütünün verilen kesir kadarını bulma b) Beyin Fırtınası.
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
RİSKLERİN TESPİT EDİLMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
ALGORİTMA VE AKIŞ ŞEMASI
KALİTE ÇEMBERLERİ Yrd. Doç. Dr. Turan SET
SINIF GEÇME.
KALEM TÜKENİR ÖĞRENCİ TÜKENMEZ (TÜKENMİŞ ÖĞRENCİ).
Etkili İletişim Yrd. Doç. Dr. Kenan TAŞTAN
Onları sevdiğinizi ve onların iyiliğini kendi iyiliğiniz kadar önemli olduğuna ilişkin açık bir mesaj verebilirsiniz.
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-4.
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ.
PEER SUPPORT TEAM.
% 1000 Kazanç elde edilebilir, ama %100’den daha çok kaybedilemez.
Verimli Ders Çalışma Semineri
TEOG Sınavından Yüksek Puan Almak İçin 10 Altın Tavsiye
TanıtımTanıtım Proje Adımlarımız Matris Balık Kılçığı Çözüm Önerileri PlanlamaVeUygulama Ekibimiz Teşekkür Anket Sonucu Anasayfa Proje AdımlarımızMatrisBalık.
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
ALGORİTMA.
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
Amaç: Bu kısımda öğrenciden beklenen, öğrencinin her türlü problemin çözülebileceğine inanması, kafasındaki yargıları gözden geçirmesi ve bazı problem.
Öğretim yöntemlerinden Balık Kılçığı Tekniği
Problem Yaklaşım Temelleri, Algoritma ve Akış Şeması
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN ARAÇ VE TEKNİKLERİ
H.Ö.G.1 PERSONEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ. H.Ö.G TEKNİĞİN ÖZELLİKLERİ  EKİP BAZLI  PROJE BAZLI  KATILIMCI  İNNOVATİF  SÜREÇLERE YÖNELİK  ETKİN PLANLAMA.
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
ŞİMDİDE KENDİMİZİ TANIMA ZAMANI…: LİDERİMİZ: 1-Sena BULUT VE BİZZZ: 1-Hilal KARAMANOĞLU 2-Şerife İNAN 3-Merve PİRE 4-Yağmur TAŞDEMİR 5-Sakine ÜNALDI 6-Melike.
SINIFTAKİ DİSİPLİN HATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ.
7 yeni kalite aracı Doç.Dr. Nihal ERGİNEL 2010.
Etkili İletişim Beden Dili Yrd. Doç. Dr. Kenan TAŞTAN
Toplam Kalite Yönetiminde Sorun çözme teknikleri
Kalite Sistemleri ve Yönetimi
Geleneksel Tasarım Araçları
Girişimcilik.
MUSTAFA KEMAL İLKÖĞRETİM OKULU
GZFT(SWOT) ANALİZİ.
KALİTE KONTROLÜ VE KALİTE GELİŞTİME ARAÇLARI
Strateji Geliştirme Başkanlığı SWOT ANALİZİ 2009 / ANKARA ATİLLA DURMAZ.
PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ
Geleneksel Tasarım Araçları
Konu : SWOT Analizi Sunan : Ali Doğan Aydöner Öğr. No. :
PROBLEM ÇÖZME.
Etkili İletişim Beden Dili Yrd. Doç. Dr. Kenan TAŞTAN Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile hekimliği Ana Bilim Dalı.
ALGORİTMA VE AKIŞ ŞEMASI
İş Fikri Nedir? ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Din Hizmetlerinde SORUN ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Amaç: Bu kısımda öğrenciden beklenen, öğrencinin her türlü problemin çözülebileceğine inanması, kafasındaki yargıları gözden geçirmesi ve bazı problem.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
SORUN ÇÖZME.
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
Sunum transkripti:

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNDE PROBLEM ÇÖZME & YÖNETİM ve PLANLAMA TEKNİĞİ UYGULAMALARI

Güçlü yönler Zayıf yönler Fırsatlar Tehditler Strengths Güçlü yönler Zayıf yönler Weaknesses Oportunities Fırsatlar Threats Tehditler

Problem Çözme Aşamaları

Problem Çözme Aşamaları problemin anlaşılması

Problem Çözme Aşamaları bilginin toplanması

Problem Çözme Aşamaları bilginin çözümü ve yorumu

Problem Çözme Aşamaları seçeneklerin değerlendirilmesi

Problem Çözme Aşamaları seçeneğinin bulunması en iyi seçeneğinin bulunması

Problem Çözme Aşamaları uygulama

Problem Çözme Aşamaları değerlendirme

PLANLA ÖNLEM AL UYGULA KONTROL ET

Beyin Fırtınası

Sebep-Sonuç Diyagramı (Balık Kılçığı)

makineler insan gücü malzemeler ölçümler metotlar

Matematik dersi başarısızlığı Okul Çevresi Öğretmenler Işık Basitleştirme Işık Etkili anlatım Çekicilik Örnekleme Matematik dersi başarısızlığı Ağır Yetersiz Süre Görsellik Ders programı Araç gereç

Histogram

2 4 6 8 10 12 14 0-19 20-39 40-59 60-79 80-100

Pareto

140 120 100 80 60 40 20 Konuşma Sıradan kalkma Kurallara uymama 20 40 60 80 100 120 140 Konuşma Sıradan kalkma Kurallara uymama Fiziksel temas Nedeni yok

Akış Diyagramı

başlangıç faaliyet karar bitiş Akış Diyagramı başlangıç faaliyet karar bitiş

Akış Diyagramı EVET EVET HAYIR HAYIR HAYIR EVET EVET EVET HAYIR Öğrenci okula geldi mi? Geç kaldı mı? İdareye bildirildi mi? Sınıfa bildirildi mi? EVET EVET HAYIR HAYIR HAYIR EVET EVET Gelmedi Okul geldi Kayda geçildi, geç kağıdı verildi EVET Gecikme idareye bildirildi mi? HAYIR Gecikme idareye bildirilmedi Hayal KÖKSAL

İşyerinizde sorun çözme şeması HER ŞEY YOLUNDA MI? HAYIR EVET SAKIN KARIŞMA İŞİ SEN Mİ KARIŞTIRDIN? EVET SENİ APTAL HAYIR KİMSE GÖRDÜ MÜ? ÜSTÜNE Mİ KALACAK? EVET OZAMAN AYVAYI YEDİN EVET SUÇU BAŞKASININ ÜSTÜNE ATABİLİR MİSİN? HAYIR HAYIR HAYIR SAKIN SÖYLEME! GÖRMEZDEN GEL EVET SORUN YOK, RAHATLA!

Problemin tanımı için üretilen fikirler

TANIM

PROBLEM NEDEN

PROBLEM NEDEN

PROBLEM NEDEN

PROBLEM NEDEN

PROBLEM NEDEN

PROBLEM NEDEN

ÇÖZÜM NASIL

ÇÖZÜM NASIL

ÇÖZÜM NASIL

ÇÖZÜM NASIL

ÇÖZÜM NASIL

ÇÖZÜM NASIL

ÖNERİLER ÇÖZÜM ÖNERİ NASIL

ÖNERİLERİ ÖNCELİKLENDİRME ÇÖZÜM ÖNERİLERİ UYGULANA BİLİRLİK ÖNEM DERECESİ TOPLAM PUAN

4 çok 2 orta hiç

ÖNERİLERİ ÖNCELİKLENDİRME ÇÖZÜM ÖNERİLERİ UYGULANA BİLİRLİK ÖNEM DERECESİ TOPLAM PUAN 6 6 4 8 4 2 8 2 6 4 6 4

ÇÖZÜM ÖNERİLERİ 8 8 6 6 6 6 4 4 4 4 2 2 PUANA GÖRE SIRALAMA UYGULANA BİLİRLİK ÖNEM DERECESİ TOPLAM PUAN 8 8 6 6 6 6 4 4 4 4 2 2

GEREKSİZ OLANLAR AYRILIR BEYİN FIRTINASI ÇÖZÜM ÖNERİLERİ UYGULANA BİLİRLİK ÖNEM DERECESİ TOPLAM PUAN 8 8 6 6 6 6 4 4 4 4 2 2

ÖNERİLERİN ENGELLERİ NELER OLABİLİR?

ÖNERİLERİN ENGELLERİ NELER OLABİLİR?

ENGELLERİN ÖNLEMLERİ NELER OLABİLİR?

ENGELLERİN ÖNLEMLERİ NELER OLABİLİR? Önlemler faaliyettir ÖNLEM ENGEL ÖNLEM ÖNLEM ÖNLEM

1 2 3 4 5 6 7 8 9 ZAMAN ÇİZELGESİ