Rejyonal Anestezide Eğitim Problemleri Prof Dr Fuat GÜLDOĞUŞ Ondokuzmayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Anesteziyoloji ve Reanimasyon Anabilim Dalı Algoloji.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Endoürolojide eğitim: hangi çalışma koşulunda, nasıl ve nerede?
Advertisements

Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
BÖBREK NAKLİ DR. ÜLKEM YAKUPOĞLU ACIBADEM ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ
INTERNET TABANLI HASTA KAYDI PAYLAŞIMI VE TELEKONSÜLTASYON PLATFORMU
© 2011 T.C. Kamu İhale Kurumu. © 2011 T.C. Kamu İhale Kurumu Kamu İhale Kurumu Kamu Alımlarını İzleme ve Bilgi Hizmetleri Dairesi Başkanlığı TİTUBB Uygulamaları.
ONKOLOJİ ECZACILIĞINA DOKTOR BAKIŞI
Uluslararası Hareketlilik ve Finansman İzmir Ekonomi Üniversitesi Oturumu.
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
KALÇA CERRAHİSİNDE ANESTEZİ VE ANALJEZİ
GATF Anesteziyoloji ve Reanimasyon A.D.
HASTA EĞİTİMİ (SAĞLIK EĞİTİMİ)
Toplum Sağlığını Geliştirme
Mikrodiseksiyon TESE Nasıl Yapıyorum?
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİ
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
İntörn Doktor Eğitimi Doç. Dr. Metin AYDOĞAN.
TANI / TEDAVİ / BAKIM TIBBİ - HEMŞİRELİK - LABORATUVAR HİZMETLERİ 17.Şubat.2013 ENEZ.
NEDEN Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü ? .
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
İ.Ü. HASTANELERİ 2. ÇALIŞTAYI STRATEJİK PLANI Şubat.2013 ENEZ.
GEÇİCİ KATETERLER, TÜNELLİ KATETERLER, PORT KATETERLER
Dönem VI
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU 18 Aralık 2013.
Proje Başarısı. Hangi Nedenler Projeleri başarısızlığa sürükler? Mevcut durumun yetersiz analizi Projelerin hedef gruplarla ilgili olmaması Doğru stratejilerin.
AORT KOARKTASYONUNDA GİRİŞİMSEL TEDAVİ YÖNTEMLERİ
Prof.Dr.Şükrü Hatun Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
ÜNİVERSİTE HASTANESİNDE ÇALIŞMA KOŞULLARI VE UZMANLIK EĞİTİMİ
2. GRUP Prof. Dr. Selma ÇİVİ Prof. Dr. Dilek GÜLDAL Doç. Dr. Yeşim UNCU Yrd. Doç. Dr. Nazlı ŞENSOY Yrd. Doç. Dr. Muharrem.
MEG. MEG İNVAZİV GİRİŞİM UYGULAMALARINDA TEKNOLOJİK GELİŞMELER Radyofrekans lezyon ve Kriyonörolizis teknolojisi, Spinal kord stimülasyonu, Vertebraplasti,
MEG A. Kullanılan gereçlerdeki yenilikler B. Uygulamayı kolaylaştıran teknolojik gelişmeler C. Uygulama sonucuna olumlu katkısı bulunan yeni yöntemler.
EVDE HASTA BAKIMI.
HASTANELERİMİZDE AKILCI STOK YÖNETİMİ
27 TEDAVİ PLANLARI.
Kocaeli Üniversitesi tıp fakültesi PREKLİNİK çalışma komisyonu raporu Alişan Burak Yaşar.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI DÖNEM I.
Uzmanlık Eğitiminin Akreditasyonu süreci neden gerekli ?
“ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK”
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
İntörn Doktor Oryantasyon Programı
Hastane Odası Tefrişi
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma Görevlileri Akademik Kurulu 9 Aralık 2015.
Girişimcilik.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU
Dr. Serbülent Gökhan BEYAZ
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
ÜNİVERSİTELERDE YAPILMASI GEREKEN TEMEL UYARLAMALAR FUNDA ACARLAR Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Bölümü.
Aile Hekimliğinde Sürekli Sağlık Bakımı
KÜNT UÇLU EKOJENİK İĞNE. Teknik Alan: Bu buluş, transforaminal epidural bölgeye spesifik ilaç verilmesini sağlayan transforaminal epidural steroid enjeksiyon.
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 5 Sıla Birce Bilgiç & Melike Pelin Özdoğru.
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu sunumu, Kapanış ve Temenniler Dr. Kenan BEK
Dönem 6 Koordinatörlüğü Sunumu
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU
SAKARYA EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ (KORUCUK) AMELİYATHANE
HASTALIKLAR VE HEMŞİRELİK BAKIMI UYGULAMA MODÜLÜ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI Ders Koordinatörleri Prof. Dr. Asiye AKYOL Prof. Dr. Gül ERTEM Ölçme.
AMELİYATHANE HEMŞİRELİĞİ GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLAR
Dönem VI
LOMBER RADİKÜLER AĞRIDA MULTİFONKSİYONEL EPİDURAL ELEKTROD İLE PULSE RADYOFREKANS İŞLEMİNİN ETKİLERİNİN ARAŞTIRILMASI Gökçenur Güldüren,
Şule Arıcan1, Sinan Ulukaya1, Ruhiye Reisli2
Sunum transkripti:

Rejyonal Anestezide Eğitim Problemleri Prof Dr Fuat GÜLDOĞUŞ Ondokuzmayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Anesteziyoloji ve Reanimasyon Anabilim Dalı Algoloji Bilim Dalı

Nedenler Eğitim eksikliği Zaman sorunu Rejyonal odası Ekip sorunu Teknolojik yetersizlik Cerrah defansı Başarısız olma korkusu Yeterli kas gevşemesi sağlanamayacağı endişesi Postoperatif izlem yetersizliği Komplikasyonlardan korkulması Hasta listesinde sıra değişiklikleri Çocuk hastalarda ailelerinin rejyonal istememesi

Cerrah Defansı İşlem süresinin uzaması Epidural ve periferik sinir bloğu sonrası bekleme süresi Yapılan işlemin yetersiz kalması Yeterli kas gevşemesi sağlanamayacağı endişesi Postoperatif izlem yetersizliği Komplikasyonlardan korkulması

Zaman sorunu Epidural ve periferik sinir bloklarında işlem ve bekleme süresi Çözüm –Ayrı rejyonal odası –Vaka sırasının belirlenmesi –Bir vaka devam ederken bir sonraki vakanın zamanlamasının ayarlanarak rejyonal odasında işleminin gerçekleştirilmesi

Uygulayıcının sorunları Cerrah defansı Zaman sorunu Ayrı rejyonal odası yokluğu Cerrahi tarafından vaka sıra değişikliği yapılması Postoperatif izlem yetersizliği Deneyim eksikliği –Başarısızlık korkusu –Komplikasyonlardan korkulması

Teknolojik yetersizlik İğne ve kateter sağlanması –İhale koşulları –Gereksiz bulunması –Paket işlemler nedeniyle iğne maliyetinin ön plana çıkması Sinir stimülatörü –Cihaz alım güçlüğü –İğne karşılığı alımlarda küçük birimlerin talep yetersizliği –İğne sayısına göre süreli kullanımlı cihaz –İğnelerin farklı cihazlarla uyum sorunu Ultrason temininde güçlük –Cihaz alım maddi güçlüğü –Radyoloji engeli Varolan teknik cihazların bakım sorunu

Eğitim eksikliği Deneyimli eğitici Teorik ve uygulamalı asistan eğitimi Ekip çalışması ve yardımlaşma Maket çalışmaları (üç boyutlu kavrama) Kadavra çalışmaları (Anatomi işbirliği) Ultrason ve Stimülatör varlığı Rotasyon

Uygulayıcıya Öneriler Tam donanımlı Rejyonal işlem odası Rejyonal işlem yapılacak olguların ve yapılacak işlemlerin bir gün öncesi belirlenmesi Yapılacak işlemin hastaya ayrıntılı anlatımı ve onamı Cerrahi bölümün yapılacak işlem ve avantajları konusunda bilgilendirilmesi Kendisi değil ise,sorumlu anestezi uzmanının bilgilendirilmesi Postop. Analjezi ve istenmeyen etkiler yönü ile izlem yapılması Düzenli eğitim programlarının bölüm içi ve bölümler arası sürdürülmesi Yapılan işlemler ve kullanılan iğnelerin düzenli kayıt altına alınması

Çözüm önerileri Rejyonal uygulama odası Avantajların cerrahi bölümlere anlatılması Deneyimli eğitici Teknolojik destek Rotasyon Başarısızlığın nedeni ve çözümü

Eğitime Dernek Desteği –Bölgesel toplantılarla eğitici eğitimi –Rotasyon –Kurumlar arası eğitim desteği –Materyal sağlanması (yazılı ve görsel)

Başarısızlık korkusu ? Bilgi, beceri, deneyim eksikliği Asistanlar sıkıştırmadığı için kendilerini geliştirme ihtiyacı duymuyor Bilgi ve deneyim eksikliği kendine güvensizlik yaratıyor ve genel anesteziyi tercih ediyor –Anatomik ve teknik bilgi eksikliği –Ne gibi komplikasyonlarla karşılaşabileceğini bilmiyor olmak Komplikasyonlar karşısında ne yapabileceğini bilmiyor olmak

EĞİTİM EKSİKLİĞİ YORUMLARI-1 EĞİTİCİ Vaka gecikir... (Deneyim Eksikliği) Hasta rahatsız olur... (canı yanar, ajite olur, korkar vs) (Deneyimsizlik) Operasyon ortasında hasta ağrı duymaya başlarsa… (ilaç seçimi ve teknik, kateterizasyon, konusunda bilgi eksikliği) Asistan, cerrah ve hastaya rezil olurum... (Güvensizlik) Bloğun tutmama riski... (Deneyim Eksikliği, Güvensizlik) Ultrasonumuz yok... (Bahane) Ultrason kullanmayı bilmiyorum... (Kendini Geliştirme Çabasının Olmaması) ASİSTAN Motivasyon yok... (Öğrenme, Kendini Geliştirme, Araştırma Konusunda) Öğreticileri zorlamıyor... (Kendisi Çalışarak, Araştırarak)

EĞİTİM EKSİKLİĞİ YORUMLARI-2 CERRAH Genel anesteziyi tercih ediyor (Güven eksikliği) –Hasta olup biteni farketmesin, gerilmesin –Hata yaparsa anlamasın, –Konuştuklarımızı duymasın, –Ameliyatı asistanın yaptığını anlamasın Vakanın başlaması gecikir (önyargı, anestezi ekibine güvensizlik)

Sonuç olarak, Eğiticilerin bilgi sahibi, yeterli, kendine güvenli olması bu problemlerin anahtarı

İ LG İ N İ Z VE DESTE Ğİ N İ Z İ Ç İ N TE Ş EKKÜRLER