Kur’ân’ın ve kâinatın dilinden İSLÂM İNANÇ İLMİHALİ ÜMİT ŞİMŞEK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Ahmet YORDAM EVRENİN YARATILIŞI
Advertisements

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Arş’ın kubbelerine adı nurla yazılan
KUR'AN-I KERİM NASIL BİR KİTAPTIR?
İNSANI HAM MADDE OLARAK ELE ALMAK
MELEKLERE İMAN A) MELEKLERİN TARİFİ
KUR’AN’DA ENLER-II YERİLENLER
ALLAH’ I NEDEN ÇOK SEVİYORUM?
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
BAHÇELİEVLER MÜFTÜLÜĞÜ KUTLU DOĞUM PROGRAMINA HOŞ GELDİNİZ
İLMİHAL Bir müslümanın dinini en güzel şekilde yaşaması için öğrenmesi.
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Diferansiyel Denklemler
HZ. MUHAMMED GÜVENİLİR BİR İNSANDI
Kur’ân’da Bilgi Edinme Yolları
- Sevgi ve Merhamet Örneği: Hz. Yusuf
ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ
ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
AHLAK Güzel Söz; Anlam ve Mâhiyeti
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
Kur’ân’da Akıl ve Bilgi
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ
ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
Dördüncü Grup İkinci Harf B sesi sunumu Mürşit BEKTAŞ.
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ
KUR’AN AKLIMIZI KULLANMAMIZI İSTER
Semavi Kitaplara İman Hilal DEMİRTAŞ.
Kur’ân’ın ve kâinatın dilinden. Her galakside ortalama yıldız.
AHİRET İNANCI.
ADALET.
İlköğretim DKAB Dersi 4. Sınıf 5. Ünite Sunusu
KURAN VE YORUMU 10. SINIF 4. ÜNİTE pedagojiformasyon.com.
VAHİY Allah’ın peygamberlerine gönderdiği bilgilere ve mesajlara vahiy denir. Vahiy meleği Cebrail’dir.
Temel Eğitici Nitelikleri
ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ 26 Kasım 2014, Çarşamba Kur’an’ın İşlevleri (Fonksiyonları) DERS 9
10. SINIF DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ
"Biz seni ancak âlemlere rahmet olarak gönderdik." (Enbiyâ, 107)
İstİkrarlI olmak.
ÇOCUKLARIMIZA DİNİMİZİ NASIL ANLATALIM

KAZA VE KADERE İMAN.
İSLÂM İNANÇ İLMİHALİ Ümit Şimşek 35. BÖLÜM | KADERE İMAN: 1
5. SINIF 1. ÜNİTE ALLAH İNANCI.
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
PEYGAMBERLERE VE İLAHİ KİTAPLARA İMAN
DERSTE GEÇEN ÖNEMLİ KAVRAMLAR. Hidayet Hak yolu Doğru yol Hidayet Hak yolu Doğru yol Dalalet Doğru yoldan sapmak Dalalet Doğru yoldan sapmak Tebyin Hakikatin.
DİN KÜLTÜRÜ PERFORMANS ÖDEVİ
DEĞERLER EĞİTİMİ DÜRÜSTLÜK.
Diferansiyel Denklemler
KURANIN TEMEL KONULARI
CEYHUN YILDIZ 7/C&955 KONU:VARLIKLAR ALEMİ.
KUR’AN’ IN ANA KONULARI
Sorumluluk Bilinci.
1. ALLAH’A İNANIYORUM.
Hz. Muhammed (s.a.v.) Bilgiye Önem Verirdi
Kur'an'da Bilgi Edinme Yolları
4. Kendimize Karşı Sorumluluklarımız :
SÛRELER : CÛZ : 29 Mülk Sûresi (1 – 30)
HÜSEYİN SEYMEN SORGUNAİHL
ECEL VE ÖLÜM BEHÇET GÜNDÜZ İZMİR
HAZRET MUHAMMED (SAV).
Bugün neler öğreneceğiz?
Peygamber Efendimizin En Büyük Mucizesi
Bugün neler öğreneceğiz?
7. SINIF 1. ÜNİTE Melek ve Ahiret İnancı.
Sunum transkripti:

Kur’ân’ın ve kâinatın dilinden İSLÂM İNANÇ İLMİHALİ ÜMİT ŞİMŞEK YİRMİ DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Kitaplara iman: 2 | Kur’ân mucizesi

Kur’ân’ın inişine hazırlanan toplumun özellikleri Özgürlük Ümmîlik Hafıza Belâgat Şiddetli ihtiyaç

Kur’ân’ın inişine hazırlanan toplumun özellikleri Kur’ân inmeye başladığı zaman, onu karşılamaya, korumaya ve yaşamaya hazır insanlar buldu

Değişmeyen, değiştiren kitap Kur’ân’ı okuyanlar: Her milletten, her seviyeden, her çağdan, her meşrepten insanlar Kelimesine ve harfine varıncaya kadar herkesin elinde aynı kitap

Değişmeyen, değiştiren kitap Cahil, vahşî, inatçı bir toplumda, o toplumun fertleri eliyle bir nesil içinde bir medeniyet kurdu o toplumu medenî milletlere lider yaptı

Kur’ân’ın bütünlüğü Farklı zamanlarda, farklı ihtiyaçlar karşısında, farklı şartlar altında farklı nüzul sebepleriyle farklı muhataplara hitaben çok çeşitli konularda inmesine rağmen harikulâde bir bütünlük ve âhenk içinde

İnanç birliği Farklı seviyelerde, farklı toplumlardan, farklı çağlardan, farklı kültürlerden insanlar arasında İlâhî hakikatlere dair telâkki birliği sağlamış sapasağlam bir itikadı yerleştirmiştir

Usandırmaması Okuyana, dinleyene huzur verir Binlerce defa okunsa ve dinlense usandırmaz

Kur’ân’dan çıkanlar Akaid esasları İbadetler Kanunlar Ahlâk ilkeleri

Hitabının şümulü Her sınıftan, her seviyeden insanlar Hükümdarlar ve köleler Âlimler ve cahiller Zenginler ve yoksullar Yönetenler ve yönetilenler Genç-yaşlı, kadın- erkek Her milletten insanlar Her çağdan insanlar

İ’câz-ı Kur’ân “Ona Rabbinden âyetler indirilseydi ya” dediler. Sen de ki: Âyetler Allah katındadır. Ben ise apaçık bir uyarıcıyım. Kendilerine okunan kitabı sana indirmiş olmamız onlara yetmedi mi? İman edecek bir topluluk için, hiç kuşkusuz, onda bir rahmet ve öğüt vardır. ANKEBUT, 29:50-51

İ’câz-ı Kur’ân Yoksa onlar “O şairin biri; bekleyelim, zaman içinde helâk olur gider” mi diyorlar? De ki: Bekleyedurun; ben de sizinle beraber bekliyorum. Bunu akılları mı söyletiyor, yoksa onlar sırf bir azgınlar güruhu mu? Yahut “Onu kendisi uydurdu” mu diyorlar? Doğrusu, buna onlar da inanmazlar. Doğru söylüyorlarsa, onun gibi bir söz getirsinler. Gerçekten düşünüp taşındıkları için böyle bir sonuca mı varıyorlar? Yoksa bu sözler, onların azgınlığının eseri mi? TÛR, 52:30-34

İ’câz-ı Kur’ân Onların “Kur’ân’ı ona bir beşer öğretiyor” dediklerini Biz biliyoruz. Oysa Kur’ân’ı kendisine yakıştırdıkları kimsenin dili yabancı, Kur’ân ise apaçık Arapçadır. NAHL, 16:103

İ’câz-ı Kur’ân Onlar “Yok, bu karmakarışık rüyalardan ibarettir. Yok, kendisi uydurdu. Yok, o bir şairdir,” dediler. “Değilse, bize, tıpkı öncekilere gönderilenler gibi bir âyet getirsin.” Onlardan önce helâk ettiğimiz beldelerden de hiçbiri inanmamıştı. Şimdi bunlar mı inanacak? ENBİYA, 21:5-6

İ’câz-ı Kur’ân Sana vahyettiklerimiz ancak Rabbinden bir rahmet ile korunur. Gerçekten de senin üzerinde Onun pek büyük lütfu vardır. De ki: Bu Kur’ân’ın benzerini getirmek için bütün insanlar ve cinler toplanıp da birbirine yardımcı olsalar, yine de onun benzerini getiremezler. İSRÂ, 17:87-88

İ’câz-ı Kur’ân Yoksa “Onu kendisi uydurdu” mu diyorlar? De ki: O zaman, Allah’tan başka kimi yardıma çağırabiliyorsanız çağırın ve uydurma şeylerle dolu da olsa, ona benzer on tane sûre getirin — iddianızda doğru iseniz. Size cevap veremezlerse, bilin ki o Allah’ın ilmiyle indirilmiştir ve Ondan başka tanrı yoktur. Artık hakka teslim oluyor musunuz? HÛD, 11:13-14

İ’câz-ı Kur’ân Yoksa “Bunu o uydurdu” mu diyorlar? De ki: O zaman Allah’tan başka kimi çağırabiliyorsanız çağırın da onun bir sûresinin benzerini getirin — eğer doğru söylüyorsanız. YUNUS, 10:38

İ’câz-ı Kur’ân Eğer kulumuza indirdiğimiz kitap hakkında bir kuşkunuz varsa, siz de onun benzeri bir sûre getirin. Allah’tan başka bütün yardımcılarınızı da çağırın — eğer iddianızda doğru iseniz. Bunu yapamazsanız — ki yapamayacaksınız — kâfirler için hazırlanmış, yakıtı insanlar ve taşlar olan bir ateşten sakının. BAKARA, 2:23-24

İ’câz-ı Kur’ân Kur’ân’ın benzerini getirin Tamamının olmasın, on sûresinin benzeri olsun On sûre de olmasın, bir sûre olsun Hakikatle değil, isterse yalan dolanla dolu olsun

İ’câz-ı Kur’ân Ne oluyor onlara ki öğütten yüz çeviriyorlar? Sanki ürkmüş yaban eşekleri, Aslandan kaçıyorlar! MÜDDESSİR, 75:49-51

İ’câz-ı Kur’ân Ey yalanlayıcı sapıklar! O zakkum ağacından yiyeceksiniz. Karınlarınızı onunla dolduracaksınız. Üstüne de kaynar su içeceksiniz. Susamış devenin içişiyle içeceksiniz. VÂKIA, 56:51-55

İ’câz-ı Kur’ân İnkâr edenler, “Bu Kur’ân’ı dinlemeyin; okunurken şamata çıkarın,” dediler. “Böylelikle ona üstün gelirsiniz.” Biz o kâfirlere şiddetli bir azap tattıracak ve yaptıklarının en kötüsüyle onları cezalandıracağız. İşte Allah düşmanlarının cezası ateştir. Âyetlerimizi bile bile inkâr etmelerine karşılık, orası onların ebediyen kalacakları yurtlarıdır. O zaman inkâr edenler “Rabbimiz,” derler. “Cinlerden ve insanlardan bizi saptıranları bize göster ki onları ayaklarımızın altına alalım da en aşağılıklardan olsunlar.” FUSSILET, 41:26-29

İ’câz-ı Kur’ân On dört asır boyunca sayısız insanların dilinde Milyonlarca insan onu ezberliyor Onun hakkında ve ondan alınan ilhamla yazılan kitapların sayısını bilen yok Onun irşadıyla yetişen fazilet sahibi kimselerin sayısını bilen yok

“Şeytanla Münazara” Şeytanın bir hilesi: “Tarafsız ol, Kur’ân’ı beşer kelâmı farz et” Beşer kelâmı farz etmek, tarafsızlık değil, şeytanın taraftarlığıdır

“Şeytanla Münazara” Kur’ân’ın Allah kelâmı olduğuna dair bütün delilleri yok farz ettikten sonra, bütün o delillerin kuvvetinde tek bir delil bulmak gerekir

“Şeytanla Münazara” Allah ile beşer arasında orta yer olmaz “Ne Allah kelâmı de, ne de beşer kelâmı; ortada farz et” Allah ile beşer arasında orta yer olmaz

“Şeytanla Münazara” “Peki, ya insanları etkilemek için ‘Bunu Allah gönderdi’ demiş olamaz mı?” Allah adına yalan söyleyen bir adam, en büyük yalancılığı irtikâp etmiş olur Birbirine yakın olanlar birbirini taklit edebilir İnsanlık âleminde sayısız ahlâk ve fazilet timsali isimleri armağan etmiş olan bir kitabın kendisi bir yalancının eseri olamaz

“Şeytanla Münazara” Muhammed aleyhissalâtü vesselâmı nasıl bilirsiniz? “Doğru sözlü, yüksek ahlâklı birisi”

“Şeytanla Münazara” Öyleyse Kur’ân için de Allah kelâmı demeye mecbursunuz. Yoksa, o, insanların en yalancısı olmuş olur

“Şeytanla Münazara” Üstelik bu kadar büyük bir yalana insanlık âleminin en akıllı ve faziletli kimseleri de yüzyıllar boyunca inanmış ve hilesini asla anlamamış demek olur

“Şeytanla Münazara” Bir kitap getirip de “Bu Allah kelâmı” diyen kimse ya minare başında, ya da kuyu dibindedir; ortada olamaz

İlmî i’câz Kur’ân’ın sözünü ettiği varlık ve olaylardan bazıları: Güneş, Ay, Dünya, gezegenler, yıldızlar, uzay, mevsimler, gece, gündüz, dağlar, denizler, yanardağlar, kıt’alar, fay hatları, embriyo, insanın yaratılış aşamaları, örümcek, sivrisinek, karınca, arı, bal, süt, yörüngeler, gölgeler, yağmur, bulut, rüzgâr, şimşek, dolu, yeraltı suları, akarsular, deltalar, parmak izi, cinsiyet, bitkilerin cinsiyeti, eşyanın çift yaratılışı, konuşma...

İlmî i’câz M.S. 7’nci yüzyılda ümmî bir zâtın elinde beliren bir kitapta, böyle yüzlerce konuya temas edilmesi, sonraki yüzyıllar içinde erişilecek bilgilere ters düşen bir ifadenin bulunmaması, arada geçen zamanlarda da hiçbir asrın bu ifadeleri kendisine yabancı bulmaması büyük bir mucizedir.

İlmî i’câz Kur’ân’ın birçok âyetinde ise, ancak zaman içinde anlaşılacak bazı mânâlara işaret edilmiş, fakat bu da, o mânâların anlaşılmasından önceki asırlara yabancı gelmeyecek bir üslûp içinde yapılmıştır.

İlmî i’câz Böylece, Kur’ân, her zamana sonsuz mânâlarından nasipler dağıta dağıta bütün çağlar üzerindeki hakimiyetini devam ettiriyor.

İlmî i’câz sivrisinek mucizesi 2:26 atmosfer basıncı 6:125 ağır bulutlar 7:57 firavunun cesedi 10:92 aşılayıcı rüzgârlar 15:22 arı ve bal mucizesi 16:68-69 bitki çiftleri 22:5 cumulonimbus bulutları 24:43 yürüyen dağlar 27:88 zerrenin küçüğü 34:3 yeraltı su kaynakları 39:21 genişleyen kâinat 51:47 demirin indirilmesi 57:25 parmak izi 75:3-4 yarıklarla dolu yer 86:12 ham petrol 87:4-5

Gaybî i’câz Geleceğe ait haberler Geçmişe dair haberler âhiret haberleri dünya haberleri Geçmişe dair haberler

Gaybî i’câz Geçmişe dair haberler İşte bunlar sana vahyettiğimiz gayb haberlerindendir. Yoksa, onlar Meryem’in bakımını kim üstlenecek diye kur’a çekerken sen onların yanında değildin. Onlar tartışırken de sen yanlarında değildin. ÂL-İ İMRÂN, 3:44 Bunlar gayb haberleridir ki, sana vahyediyoruz. Yoksa, onlar bir araya gelip de tuzaklarını kurarken sen onların yanında değildin. YUSUF, 12:102

Dünya ve Kur’ân On dört asır önce bir gün, cehalet ve vahşet karanlıkları içindeki Dünyaya bir nur indi: Göklerde ne var, yerde ne varsa, hepsi Allah’ı hamd ile tesbih eder.

Dünya ve Kur’ân O nur ile âlemler aydınlandı, herşey canlandı, insanlar kendilerini bir dost meclisinde buldu.

Dünya ve Kur’ân İnmeye başladığı andan itibaren, indiği şekliyle, hiç bozulmadan, hiç durmaksızın okunan kitap

Dünya ve Kur’ân Herhangi bir anda, Dünya milyonlarca dille Kur’ân okuyor

Dünya ve Kur’ân Bir Müslüman, hayatı boyunca onun sadece Fatiha’sını yüz binlerce defa okuyor

Dünya ve Kur’ân Dilinde Kur’ân ile Güneş etrafında 30 km/sn Samanyolu merkezi etrafında 250 km/sn hızla uçarak kâinatı dolaşan bir gezegen

İnternet adresleri iman_ilmihali@googlegroups.com utesav.org.tr facebook.com/yazarumitsimsek