Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Stajı Dönem IV

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BBY 252 ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ DERS HAKKINDA BİLGİ.
Advertisements

HASTANE BİLGİ İŞLEM SİSTEMLERİ
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
HASTA HAKLARI BİRİM FAALİYETLERİ
DEREBUCAK SAĞLIK GRUP BAŞKANLIĞI
RANDEVU SEKRETERLİK HİZMETLERİ
BOLOGNA SÜRECİ BİRİNCİ PAYLAŞIM TOPLANTISI
MÜRACAAT VE EĞİTİM SÜRECİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 17.EKİM.2009
Öğrenci Temsilcilikleri Seçimi Mühendislik Fakültesi.
DÖRDÜNCÜ DÖNEM KANITA DAYALI TIP UYGULAMALARI Dr. Zeynep İnce, 2 Ocak 2013.
Bitirme Çalışması Çevre Mühendisliği Bölümü Bölüm Başkanı Prof. Dr. Yüksel ARDALI
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ 1.TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI ÖĞRENCİ ANKETİ.
Probleme Dayalı Öğrenme -İki Yıllık Deneyim-
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
YENİ YÜZYIL ÜNİVERSİTESİ DİL HAZIRLIK OKULU
ADÜ TIP FAKÜLTESİ TEB MÜFREDAT VE ENTEGRASYON ALT BİRİMİ Başkan Doç.Dr. Mustafa ALTINIŞIK.
HASTANE ETİK KURULLARI
TÜBİTAK Bilimsel Araştırma Projelerini Hazırlama Eğitimi Şubat 2014
EVRE 1 BLOK 1 Uygulamalı Bilgisayar Eğitimi Öğr. Gör. A. Murat ERGİN E.Ü.T.F. Biyoistatistik ve Tıbbi Bilişim A.D.
SB EGE DOĞUMEVİ VE KADIN HASTALIKLARI EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ AİLE PLANLAMASI EĞİTİM MERKEZİ Op.Dr. Kenan Ertopçu.
Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Müfredatı Yeniden Yapılandırma Çalışmaları Berna Musal, Cahit Taşkıran, Sevgi Tımbıl, Serpil Velipaşaoğlu, Yücel.
TODUP VE ÖĞRENCİ ARAŞTIRMALARI GRUBU.
Öğretmenlik Uygulaması
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
İntörn Doktor Eğitimi Doç. Dr. Metin AYDOĞAN.
Prof.Dr.Şükrü Hatun Dekan. Geçen Çalıştaydan bugüne.. Fakültemizde “canlı ve etkin bir eğitim” için heyecan sürüyor Öğrenci sayılarındaki artış eğitimle.
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
2014 Tıp Eğitimi Çalıştayı Program Değerlendirme ve Geliştirme Kurulu sunumu.
ortaöğretİme geçİş sİstemİ
SINIF GEÇME.
MEHMET EMİN YURDAKUL ORTAOKULU
Kuruluş Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı Şubat 1995’te Prof Dr Ayşe Sevim Gökalp’in Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde göreve başlaması.
ANNE ÖLÜMLERİNİ ÖNLEME SEMPOZYUMU
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 4 Ocak 2013 Tarihindeki Fakülte Kurulu’nda kabul edilen ilkeler ve çalışmalar.
ÖĞRENCİ İŞLERİ ÖĞRENCİ OTOMASYON SİSTEMİ BİLGİ SUNUMU
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU
Probleme Dayalı Öğrenme Dr. Betül Kalender 3 Ocak 2009.
HEKİMLİĞE HAZIRLIK PROGRAMI. HEKİMLİĞE HAZIRLIK PROGRAMI PROGRAMIN ANA HEDEFLERİ  Hekimlik uygulamalarında temel becerileri kazandırmak  Öğretim üyesi.
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
ACİL SERVİS HİZMETLERİNDE ADLİ RAPOR UYGULAMALARI MODEL FORM ÖNERİSİ
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ’NDE ÖLÇME DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
YENİ SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
İntörn Doktor Oryantasyon Programı
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
BBY 252 Araştırma Yöntemleri 2016 Bahar Ders Hakkında Bilgi.
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
Çalıştay, Mayıs, 2016 VI. DÖNEM Doç. Dr. Cem Cerit Doç. Dr. Yiğit Çakıroğlu Yrd. Doç. Dr. T. Utku Yılmaz İnt. Dr. Emre Eserli.
 Staj süresi, toplam 50 işgünüdür. Bu sürenin 25 işgünü ENT 200 fabrika stajını, 25 işgünü de ENT 300 büro stajını kapsar. Öğrenci, bölümde geçirdiği.
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 5 Sıla Birce Bilgiç & Melike Pelin Özdoğru.
DİSPANSERLER
Eğitim Fakülteleri Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği EPDAD Değerlendirici Eğitimi Çalıştayı Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi.
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2017 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
Mevzuat 1. Tıpta Uzmanlık Yönetmeliği (26 Nisan 2014 tarihli )
YAZ STAJI BİLGİLENDİRMESİ
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu sunumu, Kapanış ve Temenniler Dr. Kenan BEK
Dönem 6 Koordinatörlüğü Sunumu
***PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
DÖNEM IV Dr. Özgür Mehtap.
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ
Kadın Hastalıkları ve Doğum Klinik Stajı
Hülya Aybek*, Nural Cevahir**
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
MEZUNİYET TEZİ AKIŞ ŞEMASI
Dönem 5 Tıp Eğitimi Çalıştayı 8 Mayıs 2017 Dr. Cem Cerit Dr. Ilgın Sade Dr. Dilara Pirhan.
Dönem 5 Tıp Eğitimi Çalıştayı 3 Mayıs 2018 Dr. Cem Cerit Dr. Ilgın Sade Dr. Neslihan Alagöz.
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu Sunumu
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ
Sunum transkripti:

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Stajı Dönem IV Pediatri stajının amaçları, hasta başı eğitimin esasları ve değerlendirme yöntemleri

Bilim Dalları ve Akademik Kadro Anabilim Dalı Başkanı Prof.Dr.Şükrü Hatun Alerji ve İmmunoloji Doç.Dr. Metin Aydoğan Enfeksiyon Prof.Dr. Emin Sami Arısoy, Doç.Dr.Selim Öncel Endokrinoloji ve Diyabet Prof.Dr.Şükrü Hatun, Doç.Dr. Filiz Çizmecioğlu Gastroenteroloji Doç.Dr.Ayşen Aydoğan Göğüs Hastalıkları Doç.Dr. Zeynep Seda Uyan Hematoloji Prof.Dr. Nazan Sarper, Doç.Dr. Emine Zengin Kardiyoloji Prof.Dr. Kadir Babaoğlu, Yard. Doç. Dr. Murat Deveci Nefroloji Prof.Dr. Zelal Ekinci, Doç.Dr.Kenan Bek Nöroloji Doç.Dr. Bülent Kara Onkoloji Prof.Dr. Funda Çorapçığlu Romatoloji Prof.Dr. Zelal Ekinci Yenidoğan Prof.Dr. Ayşe Sevim Gökalp, Prof.Dr. Ayşe Engin Arısoy, Prof.Dr. Gülcan Türker, Doç.Dr.Ayla Günlemez Sosyal Pediyatri Doç.Dr. Zuhal Gündoğdu

Sorumlu Öğretim Üyeleri (2013-2014) Dr. Ayşen Aydoğan (05058991560) Dr. Zuhal Gündoğdu (05316283286)

İlk gün İlk gün sabah sorumlu öğretim üyesi ile tanışılır. Staj grubunun ve 3 adet uygulama grubunun öğrenci temsilcisi seçilir. Öğrencilerin izlemekle yükümlü oldukları hastalar sorumlu öğretim üyesi ve öğrenci temsilcisi tarafından dağıtılır (13:10-14:00). Staj düzeni, yoklama ve sınav sistemi ve öğrencilerin sorumlulukları hakkında genel bilgiler verilir (14:10-15:00).

İlk gün Anabilim dalındaki çalışma programı, servis ve polikliniklerin yer ve çalışma saatleri açıklanarak Anabilim Dalı birimleri tanıtılır. Servis ve poliklinikte çalışırken uygulanacak kurallar hakkında bilgi verilir. Pediatri eğitiminde kaynaklar, bilgiye ulaşma yolları iletilir (15:10-16:00).

İlk Gün 09:20-10:10 Pediatride temel kavramlar ve etik 08:30-09:00 Anabilim Dalı Eğitim Toplantısı 09:20-10:10 Pediatride temel kavramlar ve etik Ayşe Sevim Gökalp 10:20-11:10 Çocuk hekimliğinde öykü alma ve dosya düzeni -1 Emin Sami Arısoy 11:20-12:10 Çocuk hekimliğinde öykü alma ve dosya düzeni-2 13:10-13:30 Serviste hasta dağıtımı- hastalarla tanışma Ayşen Aydoğan/Zuhal Gündoğdu 13:30-13:50 Pediatri stajının amaçları, hasta başı eğitimin esasları ve değerlendirme yöntemleri 14:00-14:50 Pediatride kanıta dayalı tıp Bülent Kara 15.00-15:50 Pediatri eğitiminde kaynaklar, bilgiye ulaşma yolları ve birimlerin tanıtımı Selim Öncel

Teorik Dersler Çocuk sağlığı ve Hastalıkları disiplinine yönelik toplam teorik ders saati 89’dur. Her sabah 09.20’den itibaren 10’ar dakika arayla 50’şer dakikalık 2 ya da 3 teorik ders yapılır. Teorik ders konularının seçiminde çekirdek eğitim programından yararlanılmıştır. Her stajın ilk gününde “Pediatride temel kavramlar ve etik” ve “Pediatride öykü alma ve dosya düzeni” dersleri verilir.

Teorik Dersler İlk 2 hafta içinde tüm sistemlerle ilgili semiyolojik bilgileri içeren dersler ağırlıklı olarak yer almaktadır. Böylece öğrencilerin hastalık, patogenez ve tedavi gibi bilgileri edinmeden önce temel semiyoloji bilgileri ile donatılması amaçlanmıştır.

Temel Semiyoloji Dersleri Vital bulgular, baş ve boyun muayenesi Kulak burun boğaz muayenesi Göz muayenesi Solunum sistemi muayenesi Karın muayenesi Dolaşım sistemi muayenesi Nörolojik sistem muayenesi Genital bölge muayenesi ve puberte değerlendirilmesi Deri ve ekstremite değerlendirilmesi Yenidoğan muayenesi Prematüre muayenesi

Sorumluluklar-Sabah Toplantıları Öğrenciler düzenli olarak her sabah 08.30’da yapılan olgu sunumlarına katılırlar. Bu toplantıda serviste yatmakta olan ya da yan dal polikliniklerinde izlenmekte olan olgular içinden seçilen bir olgunun klinik yakınması ve laboratuvar bulguları aktarıldıktan sonra, ayırıcı tanı ve tanı basamaklarına gidiş basamakları ve tedavi yaklaşımı aktarılır. Böylece öğrencilerin pediatrik hasta yaklaşımı konusunda bir görüş edinmeleri hedeflenir.

Sorumluluklar-Hasta İzlemi Öğrenciler her gün teorik ders ve uygulama dışında kalan saatlerinde serviste yatan ve sorumluluğunu aldıkları ve izledikleri hastayla ilgilenirler. Hastaları ilk gün sorumlu öğretim üyesi tarafından dağıtılır.

Sorumluluklar-Hasta İzlemi Hasta dağıtım listesi, taburculuklar ve oda değişiklikleri göz önüne alınarak her sabah servis sekreteri tarafından güncellenerek servis koridorundaki panoya asılır. Güncellenen listelerde yer alan hasta ve stajyer adları anabilim dalı sekreteri tarafından farklı bir listeye yerleştirilir. Sınavlarda değerlendirilen hasta dosyalarının bu listelerdeki hasta isimlerine karşılık gelip gelmediği özellikle değerlendirilmektedir.

Sorumluluklar-Dosya Hazırlama Her öğrenciden staj boyunca 4 hasta dosyası hazırlaması istenecektir. Bu dosyalar, uygulama ve sözlü sınavları sırasında puanlanarak geçme notuna yansıtılır. Dosyaların değerlendirilmesi, bu sununun sınav sistemi bölümünde ayrıntılandırılmıştır.

Sorumluluklar-Dosya Hazırlama “Pediatride öykü alma ve dosya düzeni” dersini izleyerek Prof. Dr. Emin Sami Arısoy tarafından yürütülecek yapılandırılmış uygulama sırasında hazırlanacak olan bir adet hasta dosyası, Prof Dr. Emin Sami Arısoy tarafından değerlendirilerek, alınan not stajın dördüncü haftasında yapılacak uygulama sınavına yansıtılır. Bu dosya, değerlendirildikten sonra öğrenciye geribildirimi amacıyla öneri ve ayrıntılı değerlendirme notları ile birlikte geri iletilmektedir.

Sorumluluklar-Dosya Hazırlama Her öğrenci staj boyunca sorumluluğunu üstlendiği 3 ayrı hastanın dosyasını hazırlamakla yükümlüdür. Bu dosyalar, staj sonundaki sözlü sınavında değerlendirilir. İlgili dosyalar stajın üçüncü, beşinci ve yedinci haftasının son günü, öğrenci temsilcisi tarafından anabilim dalı sekreterine toplu olarak iletilir. Öğrenciler bu dosyaları sözlü sınav sabahı geri alarak sınavda yanlarında bulundururlar.

Uygulamalar Uygulamalar öğretim üyeleri tarafından yürütülmektedir. Her staj grubu üç gruba ayrılmakta ve her öğleden sonra 3 ayrı grubun uygulaması 3 ayrı öğretim üyesi tarafından yürütülmektedir. Uygulamalar servislerde, acil serviste ve polikliniklerde yapılmaktadır.

Uygulamalar Sistem muayenelerini konu alan dersleri izleyen ilk günlerde uygulama saatlerinde öncelik bu derslerin uygulamalarına ayrılmış ve bu uygulamalar ders programında belirtilerek yapılandırılmıştır: Baş-boyun, KBB ve göz muayenesi Solunum sistemi muayenesi Karın muayenesi Dolaşım sistemi muayenesi Nörolojik sistem muayenesi Genital bölge muayenesi ve puberte değerlendirilmesi Yenidoğan muayenesi

Uygulamalar Sistem muayeneleri dışında yapılandırılan uygulamalar: Öykü alma ve dosya düzeni Yenidoğan canlandırma Sıvı ve elektrolit dengesi-uygulama Kan basıncı ölçümü ve tam idrar tetkiki Ayrıca “Nörolojide sık görülen sorunlar” başlıklı video sunumu yapılmaktadır.

Uygulamalar 3 öğretim üyesi tarafından her öğrenci grubuna ayrı ayrı çözümleyici vaka tartışmaları yapılmaktadır. Bu vakalar PDÖ oturumlarına benzer şekilde senaryolar halinde ya da sınıfa davet edilen gerçek hasta üzerinden tartışılmaktadır.

Yoklama Teorik dersler ve uygulamalardan sonra imza ile yoklama alınmaktadır. Yoklamalar günlük olarak anabilim dalı sekreterinin bilgisayarında bulunan programa işlenmektedir. Teorik ders yoklama imzalarının sekretere iletilmesinden sınıfın öğrenci temsilcisi, 3 uygulama grubunun (Grup1, Grup2, Grup3) uygulama sonrası verdikleri imzaların iletilmesinden ise uygulama gruplarının temsilcileri sorumludur.

Sınav sistemi Fizik muayene (uygulama) sınavı Yazılı sınav Sözlü sınav

Sınav sistemi-Jüri seçimi Uygulama ve sözlü sınavlarından önceki gün (perşembe) toplam jüri sayısı belirlenir. Jüri sayısı kadar rakam ile sanal jüriler oluşturulur (Örneğin 1 nolu jüri,…..7 nolu jüri). Uygulama sınavı için perşembe sabah toplantısından sonra tüm öğrencilerin ve sorumlu öğretim üyesinin katılımıyla ilk çekiliş yapılarak sanal jürilerden girecek öğrenciler belirlenir.

Sınav sistemi-Jüri seçimi Sözlü sınav için perşembe yazılı sınav sırasında sorumlu öğretim üyesi tarafından ilk çekiliş yaptırılarak sanal jürilerden girecek öğrenciler belirlenir. Her iki sınav için sınav sabahı (cuma) sabah toplantısından sonra tüm öğrencilerin ve sorumlu öğretim üyesinin katılımıyla ikinci bir çekiliş yapılarak bir gün önceden belirlenmiş sanal jürilerin isim karşılığı belirlenir.

Sınav sistemi-Uygulama sınavı Dördüncü haftanın son gününde yapılır. Geçme notuna %20 oranında yansır. Sınav, öğretim üyeleri tarafından hasta başında gerçekleştirilir. Fizik muayene sınavında öğrencilere yöneltilecek sorular Anabilim Dalı Kurulu tarafından hazırlanan ve çekirdek eğitim programında fizik muayene konusunda edinilmesi gereken beceriler göz önüne alınarak hazırlanan “muayene sınavı değerlendirme kılavuzu” ile değerlendirilir. Söz konusu kılavuz öğrencilere ilk hafta içinde verilmektedir.

Sınav sistemi-Uygulama sınavı Her jüri bir kişiden oluşur. Sınavda her öğrenciden fizik muayene ile ilgili her biri 20 puan değerinde 4 farklı muayeneyi hasta üzerinde uygulamaları istenir. Öğrencinin “öykü alma ve dosya düzeni” adlı uygulama sırasında hazırlamış olduğu hasta dosyası değerlendirilerek uygulama sınavı notunun 20 puanını oluşturur. Sınavda sorulan sorular yapılandırılmış sınav tutanağına kaydedilerek öğrenci işlerine iletilir.

Sınav sistemi-Yazılı sınav Son hafta perşembe günü yazılı sınav yapılır. Sorular çoktan seçmelidir. 100 sorudan oluşan sınav 120 dakika sürer. Geçme notuna %50 oranında yansır.

Sınav sistemi-Sözlü sınav Son hafta (sekizinci hafta) cuma günü sözlü sınav yapılır. Geçme notuna %30 oranında yansır . Sözlü jürisi farklı disiplinlerden en az 2 öğretim üyesinden oluşur. Sözlü sınav sırasında staj süresince izlenen ve dosyası hazırlanan üç hasta arasından seçilen bir hastanın sunumu, tartışması ve hazırlanan dosyaların değerlendirilmesi sözlü sınavında alınan notun %20’ini oluşturur. Sınavda sorulan sorular yapılandırılmış sınav tutanağına kaydedilerek öğrenci işlerine iletilir.

Sınav sistemi Geçme notları izleyen pazartesi günü öğrenci işleri tarafından açıklanır.

Geri Bildirimler Öğrenci temsilcisi tarafından yürütülür. Geri bildirim formları yazılıdan önceki hafta sınıfa dağıtılmış olmalı ve yazılı günü sınavdan önce sınıf temsilcisi tarafından kapalı zarf içinde ilgili birime iletilmelidir.

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları dışındaki disiplinlerin dersleri 3 teorik ders saati Klinik Etik dersi (Prof. Dr. Nermin Ersoy / 7. hafta pazartesi) Yedinci pazartesi tüm gruplar Klinik Etik uygulamasına katılır. 2 teorik ders saati Nükleer Tıp dersi (Doç. Dr. Hakan Demir / 5. hafta pazartesi )

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Stajınızda başarılar dileriz.