MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri S.17-27
Advertisements

İşbirliğine Dayalı Öğrenme
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
Gökhan YÜKSELER – Eylem EROĞLU Fen ve Teknoloji Öğretmeni
Sınıf; paylaşma, uzlaşma, yarışma, rekabet gibi olumlu ve olumsuz ilişki yapılarının görülebileceği bir yaşam alanıdır. Rekabetçi, bireyselci ve işbirlikçi.
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
YAPILANDIRMACILIK.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
REHBERLİK.
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
YANSITICI DÜŞÜNME.
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Kültürel amaçlı teknoloji kullanımı : çevrimiçi öğrenen toplulukları oluşturma.
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
Öğretim İlke ve Yöntemleri
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Eğitimin ve Toplum.
BÖLÜM 5 CİNSİYET. BÖLÜM 5 CİNSİYET CİNSİYET Cinsiyet Üzerindeki Biyolojik, Sosyal ve Bilişsel Etkiler Cinsiyet Kalıp Yargıları, Benzerlikler ve Farklılıklar.
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
Bilimsel düşünme becerileri
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
BÖLÜM 1 Sosyal Bilgiler Nedir?. BÖLÜM 1 Sosyal Bilgiler Nedir?
Kişisel Rehberlik.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler. BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler.
SOSYAL KABUL SINIF İÇİ ETKİLEŞİMİN ARTTIRILMASI
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜ YETERLİKLER ÇERÇEVESİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
EĞITIME FELSEFI YAKLAŞıMLAR IDEALIZM REALİZM NATÜRALİZM PRAGMATİZM VAROLUŞÇILIK (EGZİSTANSİYALİZM)
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Programdan Sorular.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Başşliyoouu... Başlıyor....
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ Sosyal gruplar-5

Halkçı Eğitimciler Halkçı eğitimcilere göre üretim biçimi yaşam biçimini, yaşam biçimi de kültürü şekillendirir. Kültürün şekillendirdiği bilgi insandan bağımsız olmadığına göre mutlak ve değişmez değildir. Bu yönüyle, sosyal yapılandırmacılığı ve yarı deneyselciliği benimserler.

Matematiğe Bakışları Halkçı eğitimciler, sosyal yapısalcılığın ve yarı deneyselciliğin ortaya çıkışının geç olmasından dolayı diğer gruplara göre daha yenidir. Halkçı eğitimcilere göre, matematik insanlar tarafından yapılmıştır ve onların zihninde yer aldığı için yanlışlanabilirdir. Halkçı eğitimciler matematiğin kültürün içine katılmış ve sosyal bir yapı olduğunu düşünürler. Böylece, matematik, çeşitli etkinliklerin sonucu olarak gelişen kültürel bir üründür. Bu görüş, ’ethnomatematik’ olarak ifade edilir. Okul matematiği, matematiğin doğasını sosyal bir yapı olarak yansıtmalıdır. Okul matematiğinin amacı matematik yoluyla demokratik vatandaşlık bilincini geliştirmek olmalıdır. Dahası, demokrasi ve eşitlik adına okul matematiği etnik azınlıklara, bayanlara ve diğer sosyal gruplara “yakın” olmalıdır, cinsiyet ayrımı ve ırkçılığa bakılmaksızın matematiksel eğitimi desteklemelidir.

Halkçı Eğitimciler Çocuğa Bakışları Halkçı eğitimcilerin çocuğa bakışı hümanistlerden farklıdır. Halkçı eğitimciler çocukların eşit doğduğuna, eşit potansiyellerde ve eşit yeteneklerde olduklarına inanırlar. Çocuklar, kendilerini çevreleyen kültürden, sosyal yapıdan derin bir şekilde etkilenirler. Çocuklar sosyal güçlerin ve kültürlerin güçlü etkileriyle “kalıba konulacak balçıklardır”. Buna rağmen çocukların kendi iç dünyalarının gelişimi de göz ardı edilmemelidir. Halkçı eğitimcilerden sayılan Dewey çocukların ilgi ve deneyimleri ile öğretim programının içeriğinin farklılığına dikkat çekerek eğitim faaliyetlerinin çocukların ilgileri ve kültürleriyle uyum içinde yürütülmesi gerektiğini belirtmektedir

Halkçı Eğitimciler……… Matematiksel Beceriye Bakışları Halkçı eğitimciler matematiksel yeteneği, bireylerin gelişiminde başlıca etken olarak görmektedirler. Sosyal sınıf, çevre şartları çocuğun yeteneklerinin ortaya çıkmasını ve kullanılmasını olumlu ya da olumsuz yönde etkiler. Bu durum başlangıçtaki eşitliği de bozar.

İlerlemeci Eğitimciler……… Matematiksel Öğrenmeye Bakışları Halkçı eğitimcilere göre, çocuğun bilgisi ve mantık yürütme yetisi özümsenmiş sosyal bir yapıdır ve bu da sosyal etkileşimden, mantık yürütme etkinliklerinden kaynaklanır. Bu görüş açısı nedeniyle halkçı eğitimciler sosyal yapılandırmacı yaklaşım altında sınıflandırılmıştır. Öğrenci aktif olarak öğrenmenin merkezinde olmalıdır. Örneğin, problem çözmenin yanı sıra problemi ortaya çıkarma, daha geniş sosyal içeriklerin yanı sıra kendi yaşamlarında ve çevrelerinde yer alan matematiği (ethnomatematiği) tartışma gibi. Sorgulama, tartışma, karar verme, paylaşma ve anlamlar üzerinde uzlaşma öğrenmenin gerçekleşmesinde rol oynayan temel etkinliklerdir. Öğrenme, kavramları tartışma, problem çözme ve problem kurma yoluyla matematikle aktif bağlantıya geçmesi sonucu gerçekleşir. Bunların sosyal etkileşim sürecinde gerçekleşiyor olması öğrenmeyi daha kolay ve işlevsel yapar.

Halkçı Eğitimciler……… Matematik Öğretimine Bakışları Halkçı eğitimciler demokrasi ve sosyal eşitlikle ilgilenirler. Amaçları; “ herkes için eğitim”, işçi sınıfı ve diğerlerini, toplumun demokratik kurumlarına katmak ve modern endüstriyel toplumun refahını paylaşmak için yetki vermektir. Öğrencilerden kaynağı ne olursa olsun edinilen bilgiyi sorgulama ve sadece mantıksal olarak doğrulanabilir olanı kabul etme yoluyla bağımsız eleştirel düşünce kabiliyetlerini geliştirmeleri beklenmektedir. Bu demokratik olarak önemlidir, birey matematiğin toplumdaki rollerini anlama yetileriyle donatılmıştır. Öğrencileri güçlendirme ve onlara yaşamaları üzerinde kontrol sağlama becerilerini kazandırmak için matematik öğretimi öğrencilerin özerkliğini teşvik etmeli ve onları problem çözme etkinliklerine yönlendirmelidir. Öğretmen tartışmalarda tarafsız lider veya şeytanın avukatı rolünü oynamak zorundadır, tartışmalı konularda da görüşlerini dürüstçe açığa vurmalıdır. Öğretmen aynı zamanda öğrencileri dışsal durumlara hazırlamada büyük sorumluluğa sahiptir, bu da okul şartlarını çevreleyen sosyal içeriğin birer parçasıdır. Soyut bilgileri aktarma yerine matematiğin sosyal yaşamdaki rolünü açığa çıkaracak örneklerle matematik öğretimini tasarlamalıdır.

Halkçı Eğitimciler……… Ölçme Değerlendirme Yaklaşımları Halkçı Eğitimcilerin değerlendirme yaklaşımı, öğrencileri yeteneklerine göre etiketleme ve sınıflandırmadan çok matematikte pozitif bir kazanım elde etmeyle ilgilenir. Halkçı eğitimciler, her şeyin ötesinde cinsiyete, ırka, sınıfa veya diğer sosyal çeşitliklere aynı zamanda rekabetin azalmasına bakmaksızın adil değerlendirmeyi amaçlar. Bu nedenle, performans değerlendirmeleri, sınavlar ve projeler gibi çeşitli değerlendirme türlerinin kullanılması önerilmektedir. Değerlendirme süreçleri ve sonuçları öğrenci tartışmasına açık olmalıdır. Öğretmen öğrenciyle kendisi ile ilgili değerlendirmeleri tartışmalı ve uzlaşmaya varmalıdır. Değerlendirme süreçlerindeki sınav soruları ve proje konuları etnomatematik konularını içerecek şekilde düzenlenmeli ve öğrencinin matematiğin sosyal rollerini fark etmesi amaçlanmalıdır.

Halkçı Eğitimciler………