Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Soru Cevap yöntemi Mehmet Taş
Advertisements

SATRANÇ ÖĞRETME YÖNTEMLERİ
FECRİ MASKAN ETKİN ÖĞRENME FECRİ MASKAN
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
agk88.com Google Apps Eğitim Sürümü
Öğretim Etkinlikleri Modeli
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: STRATEJİLER
A.K.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü
SORGULAMAYA DAYALI ÖĞRENME
Sinan KESKİN Murat ERGEN 1 Gazi ÜNİVERSİTESİ 2008.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
(EDS462) OKUL DENEYİMİ – II
Öğretmenlik Uygulaması
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ NASIL YÖNETİLEBİLİR?
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
Öğretim Durumlarını Planlama
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
YANSITICI DÜŞÜNME.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Matematik Dersine Nasıl Çalışmalıyız??
Soru Cevap.
MİKRO ÖĞRETİM.
SORU-CEVAP YÖNTEMİ.
Erken Çocukluk Dönemi Öğretmen!n!n Özell!kler!.
PROBLEM ÇÖZME YAZILIMLARI
AKVARYUM TEKNİĞİ.
YAZMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN. YAZMA NEDİR? Yazma, bireylerin konuşma ve düşüncelerini yazılı olarak anlatmalarıdır.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
ÜNİTE 2 : İBADET KONUSUNDA BİLGİLENELİM KAZANIM: İbadetlerin davranışlar üzerindeki etkisini fark eder. TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
EDS462 Okul Deneyimi Dersi
İSTENMEYEN DAVRANIŞLAR
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler BÖLÜM 4 Öğretimin Değerlendirme ile Yapılandırılması.
Yaratıcı Drama Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
Probleme Dayalı Öğrenme
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
1EROL YETER BUGÜNKÜ ÖĞRETİM ŞEKLİ ESKİ ve YENİ YAKLAŞIMLAR.
WEB QUEST. Günümüzün gelişen teknolojisiyle birlikte artık ödevler tozlu ansiklopedilerden değil de derya- deniz internetten yapılır oldu. Buna ayak uydurmak.
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (MSc., MEd.).
Anlatım yöntemi kullanan öğretmen;  Dersine iyi hazırlanır.  Düzenli bir öğrenim planı hazırlar.  Bu planında sunu sürelerini sınırlar.  Konuyu öğrencilere.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
EDS462/OMB504 Okul Deneyimi Dersi
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
SORU CEVAP YÖNTEMI MEHMET TAŞ SORU TÜRLERI Nitelikli Açısından Amaçların Düzeyine Göre Cevaplama Şekline Göre Öğretim Yöntemine Göre Yöneltme.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
YÖNTEM SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER.
Sunum transkripti:

Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.)

Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı Demircioğlu ANI Yayıncılık

Okul Deneyimi Dersiyle ilgili tüm Duyurular Ders Notları Tartışmalar Ödev çalışmaları için Sitesinde Üye olunuz

Okul Deneyimi Dersi web destek sitesine Üyelik için aktivasyon kodu: XDMPFFK Web Adresi: Kod aktivasyon sonu tarihi: 9 Aralık 2014 siteye Üye olunuz

Okul Deneyimi -I-

Etkinlik 8 SORU SORMA ALIŞTIRMALARI

Etkinlik 8 Etkinliğin amacı: soru sorma konusunda kendimizi geliştirmek. Öğretmen için önemlidir çünkü a) Öğrencileri derse katar b) Öğrencilerin öğrenme düzeylerini değerlendirmeye yardım eder c) Öğrencilerin düşünmelerini teşvik eder Ancak rastgele yapılmamalıdır. Çünkü öğretmenin * Sorduğu sorunun eğitimin hedef davranışlarının hengi alanının hangi basamağında olduğunu bilmesi gerekir.

Etkinlik 8 Öğretmen neden sorular sorar? Öğrencileri öğrenmeye güdülemek için Dersi, öğrencilerin kendi deneyimleriyle ilişkilendirmek için Öğrencilerin neleri hatırlamakta olduklarını anlamak için Öğrencilerden, öğretimle ilgili dönüt sağlamak için Öğrencilerin öğrenmekte olup olmadıklarını anlamak için Öğrencilerin düşünmelerini (sorgulamalarını) sağlamak için Öğrencilerin, konuşmalarına yardımcı olmak için Problemleri çözme alışkanlığı kazandırmak için Öğrencilerin birbirinden öğrenmelerini sağlama ve teşvik için Sınıfı denetim altına almak için

Etkinlik 8 Bu neden ve niçinlerin yanına daha başka amaçlar düşünebiliyorsanız bunlara ekleyiniz… ???

Etkinlik 8 Ne tür soru tipleri vardır? bunlar şöye sıralanabilir: Hatırlamayı yoklayan sorular Önceden belli ve tek bir yanıtı olan sorular Önceden belli ve tek bir yanıtı olmayan sorular Bir değerlendirme sonucu yanıtlanabilecek sorular Başka tür sınıflamalar da yapılabilir * Bilişsel bellek soruları (ör: GS-FB derbilerinden ilkinin tarihi) * Birleştirici sorular (ör: RAM ve ROM belleği karşılaştırınız) * Genişletme soruları (ör: karma öğretim yöntemini açıklayınız) veya Bloom’un taksonomisne uygun olarak * Bilişsel alan soruları, duyuşsal alan soruları…gibi

Etkinlik 8 Kendi alanınızla ilgili bu katagorilerden her biri için bir soru örneği hazırlayınız: * Hatırlama yoklayan * Tek doğru yanıtı olan * Birden fazla doğru yanıtı olabilen * Ancak bir değerlendirme sonucunda yanıtlanabilen Söz isteyeren soru örneklerinizi veriniz

Etkinlik 8 Öğretmen sorularını öğrencilerine yöneltirken denge için nelere dikkat etmiş? * Cevaplamaya motivasyon * Soruların öğrencilere dağılışı * Öğrenmeye güdülenmiş öğrenciler sınıfta nerelerde? * Sınıfta dolaşarak soru sorma alışkanlığı? * Kız / Erkek öğrenci yanıtlarındaki fazlalık/azlık? * Daha çok öğrenme ihtiyacındaki öğrencilere ek sorular?

Etkinlik 8 Soru sorma tekniği açısından önemli detaylar: - Göz teması - Zamanlama - Pekiştirme - Kullanılan dil

Etkinlik 9 ÖĞRETİMDE BENZETİŞİMDEN (SİMÜLASYON) YARARLANMA

Etkinlik 9 – TARTIŞMA - Neden simülasyondan yararlanılır?: (beyin fırtınası yaratalım) 1) Doğrudan uygulanmasında tehlikeler olabilecek olayları canlandırma 2) Basitleştirme 3) Modelleme 4) Çok sayıda tekrar ihtiyacı 5) Çok hızlı ceryan ettiğinden izlenemeyen olayları yavaşlatma 6) Gerçek yaşam olayına benzetme 7) Olayın daha farklı yönlerini farkedebilme, yakalayabilme Tanım: Gerçeklerden süzülmüş, çalışma ve analiz amaçlarıyla basite indirgenmiş bir fiziksel ya da sosyal sürecin çalışan modeli (Gardner, Demirtaş ve Doğanay, 1997)

Etkinlik 9 – TARTIŞMA - Kendi alanınızla ilgili derslerde kullanılabilecek simülasyon örnekleri düşününüz ve örnekleyiniz… Matematik Örnek: …………………………………………. Sosyal Bilgiler Örnek: …………………………………….. BÖTE Örnek: ………………………

Etkinlik 9 Benzetişimden yararlanacak öğretmen nelere dikkat etmeli?: Simülayon, istenen hedef ve davranışları kazandırmalı Simülasyon yapay ortamı, gerçeğe yakın oluşturulmalı Öğretmen, sadece yol gösterici olmalı; sadece amaçtan sapmalarda müdahale etmeli Öğrenciler olguyu incelemeli, duruma katılmalı, rol almalı, çözüm üretmeli Sonuçlar üzerinde tartışılmalı. Yanlışlar anında düzeltilmeli, eksikler tamamlatılmalı. Doğru yapılana dek öğrenci yinelemeli