T.C. MERSİN ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ GRAFİK BÖLÜMÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
Advertisements

1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
T.C. MERSİN ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ HEYKEL BÖLÜMÜ
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
Eğitim Bilimleri Bölümü
ADÜ Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü Stratejik Planı,

TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Mersin Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü Stratejik Planı.
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
AR-GE, İNOVASYON ve ENDÜSTRİYEL UYGULAMA
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İSTANBUL BARIŞ ÇALIŞMALARI ve UYGULAMALI ETİK ENSTİTÜSÜ KURULUŞ ÖNERİSİ Doç. Dr. Havva Kök Arslan.
Türkiye'de Büyük Kentler Dışında Kurulan Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümlerinin Özellikleri ve Kurulmakta Olan Bölümlere Öneriler 50.Kütüphane Haftası Doç.
NÜKLEER TIP ANABİLİM DALI
S.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
KOÜ HUKUK FAKÜLTESİ «Adalet gücü bağımsız olmayan bir milletin, devlet halinde varlığı kabul olunmaz.»
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
T.C. MERSİN ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ SİNEMA-TV BÖLÜMÜ 2008 – 2012 STRATEJİK PLANLAMA RAPORU Kasım, 2006.
Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 2008–2012 STRATEJİK PLANI Şubat 2008.
H.Ü. ONKOLOJİ ENSTİTÜSÜ 1.Ocak – 15.Şubat 2012
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
Prof.Dr. Kırali MÜRTEZAOĞLU Mühendislik Fakültesi Dekanı
Şekillendirme ve üretim teknikleri konularında, klasik yöntemler yanında günümüz bilgisayar programları ve yazılımları kullanılarak donanımlı.
Kilis 7 Aralık Üniversitesi
Tıp Fakültesi Prof. Dr. Elif N. Özmert. Dekanlık Seçimi ( ) Dört Aday Fakülte Akademik Kurulu ( ) Öğretim elemanları, tüm asistanlar.
STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi -Bahçe Ziraatı Programında halen 1. Sınıfta 43 öğrenci; 2. Sınıfta 60 öğrenci olmak.
ME.Ü. EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE EĞİTİMİ BÖLÜMÜ STRATEJİK PLANLAMA RAPORU
18 Mart Yalova.  22 Mayıs 2008 tarih ve 5765 sayılı kanun ile kurulmuş olan Yalova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Öğretim.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
1.2. Eğitim Öğretim Programı Yüksek Lisans programımız alandaki yenilikler ve öğretim üyesi kadromuzun gelişmesi unsurları da dikkate alınarak yeniden.
2006 – 2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
İÇERİK GİRİŞ DURUM ANALİZİ Tarihsel Gelişim
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
Yüksek kalite standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Hacettepe Üniversitesi – Eğitim Fakültesi STRATEJİK AMAÇLARIMIZ Vizyon ve misyonumuza dayalı olarak oluşturulan.
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
BIŞKEK, HAZIRAN FAKÜLTE HAKKINDA BILGILER Fakülte Hakkında Bilgiler Fakülte Dekanı: Prof. Dr. Ulan Brimkulov.
AKADEMİK KURUL TOPLANTISI
Bitlis Eren Üniversitesi
T.C. ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ FİZYOLOJİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANI.
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ BİLGİ VE BELGE YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ ZİRAAT FAKÜLTESİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MİMARLIK BÖLÜMÜNE HOŞGELDİNİZ
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ Güzel Sanatlar Fakültesi
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ TEMMUZ 2017
TÜRK MUSİKİSİ DEVLET KONSERVATUVARI’NA HOŞGELDİNİZ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ Güzel Sanatlar Fakültesi
MİSYON Histoloji ve Embriyoloji alanında mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası düzeyinde eğitim ve öğretim kapsamında bilimsel düzeyde eğitim vermek, Araştırma.
TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
STRATEJİK YÖNETİM SİSTEMİ
ÜNİVERSİTE ORGANLARI Öğr. Gör
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

T.C. MERSİN ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ GRAFİK BÖLÜMÜ 2008 – 2012 STRATEJİK PLANLAMA RAPORU Kasım, 2006

İÇİNDEKİLER ÖNSÖZ………………………. TARİHÇE……………............ MİSYONUMUZ…………… VİZYONUMUZ…………… DEĞERLERİMİZ ………… PAYDAŞLARIMIZ ……….. MEVCUT DURUMUMUZ… GÜÇLÜ YANLARIMIZ …… ZAYIF YANLARIMIZ……… FIRSATLARIMIZ…………. … TEHDİTLER………………… STRATEJİK AMAÇLARIMIZ.. MALİYETLENDİRME……… … 3 …… 4 …… 5 …… 6 …… 7 …… 8 …… 9 … 15 … 16 … 17 … 18 … 19 …36

ÖNSÖZ Bu dökümanın amacı, 10/12/2003 tarih ve 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununda yer alan stratejik planlamaya ilişkin hükümlerin 01/01/2005 tarihinde yürürlüğe girmesiyle birlikte, Mersin Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümünün 2008-2012 yılları arası kısa, orta ve uzun vadeli amaçlarını, temel ilke ve politikalarını, hedef ve önceliklerini, performans ölçütlerini, bunlara ulaşmak için izlenecek yöntemler ile kaynak dağılımlarını ve kullanımını içeren bir planlamanın sunulmasıdır. Döküman, Bölümümüzün benimsediği temel ilkeler çerçevesinde geleceğe ilişkin misyon ve vizyonunu oluşturmak, stratejik amaçlar ve ölçülebilir hedefler saptamak, performansların önceden belirlenmiş olan göstergeler doğrultusunda ölçmek ve uygulamanın izleme ve değerlendirmesini yapmak amacıyla katılımcı yöntemlerle belirlenmiş olduğu stratejik planı içermektedir. Döküman dört ana bölümden oluşmaktadır. Bunlar sırasıyla, Bölümün kuruluşundan günümüze kadar geçirdiği evreleri kapsayan öz ve çevre değerlendirmesini içeren durum tespiti, ulaşmak istediği geleceği ve üstlendiği görevleri özetleyen vizyon ve misyon bildirgesi, ortaya koyulan vizyon-misyon doğrultusunda gelecekle ilgili belirlediği stratejik amaç ve stratejik hedefler ile bunlara ulaşmak için ihtiyaç duyulan kaynakları ve bunların planlamasını kapsamaktadır.

TARİHÇE Mersin Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi bünyesinde 1992 yılında kurulan Grafik Bölümü bir kurucu 1 Öğr. Gör ve 3 Araştırma Görevlisi(1 Yurt dışında) olmak üzere toplam 4 öğretim elemanı ile bu günkü Metropol Binasında faaliyete geçmiştir. 1993-1994 eğitim-öğretim yılında Pozcu Eski Öğretmen Okulu Binasına taşınan Bölüm ilk öğrencilerini alarak eğitim-öğretim çalışmalarına başlamıştır. 1994-1995 eğitim-öğretim yılında 3 Öğretim Görevlisi ve 3 araştırma görevlisi ile faaliyetlerini sürdüren Bölüm 1997-1998 eğitim öğretim yılında 1 öğretim üyesi, 3 öğretim görevlisi, 3 araştırma görevlisi ile eğitim öğretime devam etmiştir. 1998 eğitim-öğretim yılında öğretim üyesi (Yrd. Doç.) kadrosunu 2’ye, 1999 da ise öğretim görevlisi kadrosunu 4’e çıkarmıştır. 2000-2001 eğitim-öğretim yılında Öğretim Üyesi kadrosunu 3 e çıkararak Çiftlikköy yerleşkesindeki binasında eğitim öğretimine devam etti, 2004 eğitim öğretim yılında öğretim üyesi sayısını 4 e çıkarmıştır. 2005-2006 Eğitim Öğretim yılı itibarı ile 3 öğretim üyesi ve 3 öğretim görevlisi kadrosuna sahiptir. Grafik Bölümümüze ait 4 ofis, 2 derslik, 2 atölye, 1 bilgisayar laboratuvarı, 1 baskı atölyesi, 1 fotoğraf atölyesi bulunmaktadır. Bölümümüz eğitim dili Türkçe olmakla birlikte, 2004-2005 eğitim-öğretim yılından itibaren yeni girişli öğrencilerimize bir yıllık zorunlu İngilizce hazırlık eğitimi verilmeye başlanmıştır. Grafik Bölümü öğrenci kontenjanı 20’dir, Bölümümüz ayrıca yüksek lisans programını da sürdürmektedir.

MİSYONUMUZ Çağdaş yaşam anlayışı doğrultusunda kültürlü evrensel boyutta düşünebilen, insane ve doğaya saygılı barıştan ve pozitif bilimlerden yana, sanat beğenisini ve estetik duygusu gelişmiş, kişilikli, saygın, eleştiren ve sorgulayan, kendisi ile barışık insanlar yetiştirmektir.

VİZYONUMUZ Sanatçı ve grafik tasarım adayları olan öğrencilerimiz araştırma gözlem yapabilme çok boyutlu düşünebilme ve problem çözebilmeyi kazandıracak eğitimi vermek. Sanat ve tasarım yetilerinin geliştirilmesi ile teknik ve mesleki konularda kendisini kanıtlayabilecek düzeyde nitelikli ve yaratıcı bireyler yetiştirmektir. Böylece, bilgi görüşü ve estetik yaratımıyla öğrencilerimizin kent ve bölge insanın görme, algılama ve düşünme boyutunu değiştirip, tutum ve davranışlarını olumlayan ve kent kültürünün gelişmesine katkı sağlayan kişiler olarak mezun olmaları hedeflenmektedir.

DEĞERLERİMİZ İnsan haklarına saygı, demokrasi ilkelerini ödünsüz gözetme, adil davranma, hiçbir konuda ayrımcılık yapmama Topluma hizmette özveri, etik ve kutsal değerlere saygı Kişisel yetkinliği ve güvenilirliği geliştirme, hoşgörü kültürü, sağlıklı iletişim Yenilikçilik ve yaratıcılığı özendirme

PAYDAŞLARIMIZ Öğrenciler, Veliler Akademik Personel İdari Personel YÖK, ÜAK İlgili Bakanlıklar ve diğer kamu kuruluşları Reklam Ajansları Müzeler, sanat galerileri ve sivil toplum örgütleri

Bölümümüz Kasım 2000 tarihinde mevcut binamıza taşınmıştır. MEVCUT DURUMUMUZ Bölümümüz Kasım 2000 tarihinde mevcut binamıza taşınmıştır. Fakültemize ait binanın inşaatı, 2007 yılında başlayacaktır . Atölye ve Bölüm Lisans derslikleri için bilgisayar donanım alımları kısmen tamamlanmıştır. Baskı Resim Atölyesi Resim Bölümüyle ortak kullanılmaktadır. Bölümümüz bugüne kadar 59 kız, 55 erkek, toplam 114 lisans mezunu vermiştir. Yüksek lisans mezun sayımız ise 3’tür.

Mevcut Donanım Her biri 20 öğrenci kapasiteli olmak üzere 3 adet derslik, 1 desen atölyesi, 1 bilgisayar laboratuvarı, 1 adet baskı atölyesi, 1 fotoğraf atölyesi bulunmaktadır. Bölümümüze ait bilgisayar laboratuvarı diğer bölümlerle ortak kullanılmaktadır. Baskı Resim ve Desen Atölyeleri Fakültemiz bölümleriyle ortak kullanılmaktadır.

Toplam Personel Sayıları Akademik Personel: 3 Öğretim Üyesi (3 Yrd.Doç.) 3 Öğretim Görevlisi İdari Personel: 1 Bölüm Sekreteri

Yıllara göre öğrenci, öğretim üyesi sayıları ve oranları Akademik Yıl Öğrenci Sayı (A) Ders Veren Öğretim Elemanı (B) Ders Veren Öğretim Elemanı Başına Düşen Öğrenci Sayısı (A/B) 2002-2003 Lisans 87 6 14 Y.Lisans 2 3 0.66 2003-2004 90 7 13 4 1 2004-2005 86 14.33 1.33 2005-2006 82 13.66

Yıllara göre bilimsel araştırmalar Makale Bildiri Tez Proje Etkinlik Yurt İçi Yurt Dışı 2002-2003 4 - 1 5 2003-2004 2004-2005 6 2005-2006 3 8

Öğretim üyesi, öğretim görevlisi ve okutman başına düşen ders yükü Güz yarıyılı Bahar yarıyılı Yrd. Doç. Hüseyin DEMİR 26 Yrd. Doç. Yusuf GÜVEN 36 Yrd.Doç. H. Arif BAĞCIVAN Öğr.Gör. Mustafa KİBARKAYA 24 Öğr.Gör. Mehmet KABAK 6 Öğr.Gör. Çetin ACAR 22

GÜÇLÜ YANLARIMIZ Nitelikli ve deneyimli öğretim üyelerinin varlığı Yüksek işbirliği, motivasyon ve sorumluluk bilinci anlayışı Erasmus programına katılım ile yurtdışı deneyim kazanma Mezunlarımızın iş bulma kolaylığı nedeniyle bölüme olan talep artışı

ZAYIF YANLARIMIZ Bölümdeki araştırıcı öğretim elemanı sayısının azlığı Öğretim üyelerinin akademik aşama yapmada karşılaştıkları zorluklar Öğrencilerimizin yabancı dil bilgisi yetersizliği Eğitim öğretimde görsel araç yetersizliği İnteraktif eğitim ve iletişim yetersizliği Gelişmiş üniversitelerden yeterli sayıda master öğrencisi gelmemesi Yetersiz altyapı, yeni teknoloji Yapılan araştırmaların yetersizliği Yayın sayısının azlığı Doktora programının olmaması Araştırma görevlisi sayısının azlığı Finansman kullanımında bürokratik engeller Öğretim elemanlarının ücret düzeylerinin düşük olması

FIRSATLARIMIZ Lisans mezunlarının iş bulmalarında problem yaşanmaması Mersin’in sosyo-kültürel ve ekonomik yönden gelişmeye açık olması Lisans öğrenci değişim programları (Erasmus) Bölümümüzün gelişime ve yeni fikirlere açık oluşu

TEHDİTLER Doktora programının açılamayışı Finansal kaynakların yetersizliği Bilimsel gelişmeleri yakından izleyememek Uluslararası araştırma kuruluşları ile ilişkilerin yetersizliği Yayın ve araştırma için gerekli olanakların sağlanamaması Akademik kadro ve bütçe maddi olanaklarının dengeli dağıtılmaması Öğrenci kalitesinin her yıl giderek düşmesi Yeni teknoloji üretme konusundaki yetersizlik Üniversitemizde liyakat ve rekabete dayalı bir araştırma ortamının yaratılamaması Ortak etkinlikleri özendiren bir kurum kültürünün yaratılamaması

STRATEJİK AMAÇLAR Akademik kadroyu geliştirmek Araştırma altyapısını geliştirmek Eğitim öğretim kalitesini yükseltmek Doktora programı açmak Gelişmiş üniversitelerle ve uluslar arası kurumlarla işbirliği sağlamak Ulusal ve uluslar arası sanat kuruluşları ve yerel yönetimler ile ilişkileri güçlendirmek Sosyal etkinlikleri ve mezunlarla ilişkileri geliştirmek

STRATEJİK AMAÇ 1 Akademik kadroyu geliştirmek HEDEFLER 1.1. ÖYP programına katılım sayısını artırmak 1.2. Doktora sonrası araştırma programlarına katılımı artırmak 1.3. Doktora eğitimi için yurt dışına öğrenci yollamak PERFORMANS GÖSTERGELERİ Akademik personel sayıları: Öğretim üyesi sayısı, öğretim elemanı sayısı. Öğrenci sayıları: Lisans ve yüksek lisans öğrenci sayısı

Akademik Personel Sayısı Hedefleri 2012 yılına kadar Bölüm akademik kadrosuna 3 profesör, 2 doçent, 3 yardımcı doçent katılması. Öğrenci Sayısı Hedefleri 2012 yılına kadar her yıl lisans öğrencisi kontenjanının + % 0-10 aralığında kalması Yüksek lisans / toplam öğrenci oranını % 10-15 düzeyine yükseltmek 2010 yılından itibaren yılda 1-3 doktora öğrencisi almak

STRATEJİK AMAÇ 2 Araştırma altyapısını geliştirmek HEDEFLER 2.1. Akademik kadronun geliştirilmesi 2.2. Bilgisayar laboratuarlarının ve baskı atölyelerinin geliştirilmesi 2.3. Ulusal ve uluslar arası destekli projelerinin artırılması PERFORMANS GÖSTERGELERİ Öğretim üyesi başına yayın sayısı Araştırma projeleri sayısı

2012’ye Kadar Ulaşılması Hedeflenen Akademik, İdari ve Teknik Personel Sayıları 3 profesör, 2 doçent, 3 yardımcı doçent, 2 araştırma görevlisi 2 Öğretim Görevlisi, 2 Uzman 3 tekniker, 1 tekniker yardımcısı 2 idari personel

2012’ye Kadar Ulaşılması Hedeflenen Akademik Etkinlikler Öğretim üyesi başına yılda ortalama 1 yurt dışı, 2 yurt içi yayın, 1 kişisel ve karma sergi Öğretim üyesi başına yılda 1 yurt dışı, 2 yurt içi sergi, kongre ya da sempozyum katılımı

2012’ye Kadar Ulaşılması Hedeflenen Proje Sayıları Grafik bölümü binasının yapılması Lisans- Yüksek lisans düzeyinde 2 adet bilgisayar laboratuvarının kurulması Baskı Resim ve Desen atölyelerinin kurulması 20 öğrenci kapasiteli bir fotoğraf atölyesinin kurulması Son teknolojiye sahip fotoğraf stüdyosunun kurulması

STRATEJİK AMAÇ 3 Eğitim öğretim kalitesini yükseltmek HEDEFLER 3.1. Eksik lisans laboratuarlarının kurulması, mevcut laboratuarlar ve atölyenin geliştirilmesi 3.2. Bilgisayar laboratuarı sayısının arttırılması ve derslerde bilgisayar kullanımının artırılması 3.3. Derslerdeki uygulama saatlerinin artırılması PERFORMANS GÖSTERGELERİ Mezunların iş bulma oranı Reklam sektörüyle ortak projelerin geliştirilmesi

Sayısal Hedefler Grafik Bölümünün binasının yapılması Lisans düzeyinde 2 adet bilgisayar atölyesinin kurulması Baskı Atölyesi ve Desen Atölyesinin kurulması Fotoğraf Stüdyosunun kurulması Animasyon Stüdyosunun kurulması

STRATEJİK AMAÇ 4 Sanatta Yeterlik Programı Açmak HEDEFLER 4.1. Akademik kadronun hedeflenen sayısal değerlere ulaştırılması 4.2. Araştırma altyapısı gelişiminin tamamlanması 4.3. Diğer üniversitelerle ortak doktora programları geliştirilmesi PERFORMANS GÖSTERGELERİ Sanatta Yeterlik programının açılması

Sayısal Hedefler 2010 yılından itibaren her yıl 1-3 doktora öğrencisi alınması Bölge üniversitelerinin en az biri ile işbirliği yapılması

STRATEJİK AMAÇ 5 Gelişmiş üniversitelerle işbirliği sağlamak HEDEFLER 5.1. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Ü., Marmara Ü. ve Hacettepe Ü. ile ÖYP kapsamında, ikinci danışmanı bölümümüzden olmak üzere, ihtiyaç duyduğumuz konularda doktora öğrencisi yetiştirmek. 5.2. Gelişmiş üniversitelerle ortak proje yoluyla işbirliği yapmak. 5.3. Öğretim üyesi değişimi 5.4. Ulusal ve uluslar arası bilimsel etkinlikler düzenlemek PERFORMANS GÖSTERGELERİ ÖYP kapsamında doktora yapan öğrenci sayısı Bölümümüze gelen misafir öğretim üyesi sayısı Değişim programları ile gelişmiş üniversitelere giden öğrenci ve öğretim elemanı sayıları

Sayısal Hedefler 2012’e kadar ÖYP kapsamında en az 3 öğrenci yollanması Araştırma ve/veya eğitim öğretime katkı sağlaması amacı ile gelişmiş üniversitelerden her yıl 1 öğretim üyesi davet edilmesi.

STRATEJİK AMAÇ 6 Ulusal ve uluslar arası sanat kuruluşları ve yerel yönetimler ile ilişkileri güçlendirmek HEDEFLER 6.1. Sanat kuruluşlarıyla ortak sanat etkinlikleri düzenlemek 6.2. Danışmanlık hizmetleri vermek 6.3. Bilirkişilik ve eksperlik hizmetleri PERFORMANS GÖSTERGELERİ Danışmanlık, bilirkişilik ve eksperlik hizmetleri sayısı

Sayısal Hedefler Sanatsal ve kültürel gezilerinin her yıl düzenli yapılmasının sağlanması Mezunlarımızla ilgili veri tabanının 2007 yılı içinde tamamlanması Öğrencilerimizin yılda 2 sanatsal ve kültürel etkinliğe katılımlarının sağlanması

STRATEJİK AMAÇ 7 Sosyal etkinlikleri ve mezunlarla ilişkileri geliştirmek HEDEFLER 7.1. Mezunlarımızı yakından izlemek 7.2. Her yıl düzenli olarak mezuniyet sanatsal ve kültürel gezilerin yapılması 7.3. Öğrencilerimizi sanatsal ve kültürel etkinliklere özendirmek PERFORMANS GÖSTERGELERİ Bağlantı kurduğumuz mezun sayısı Öğrenci sanatsal ve kültürel etkinlik sayısı

Sayısal Hedefler Mezuniyet sanatsal ve kültürel gezilerinin her yıl yapılmasının sağlanması Mezunlarımızla ilgili veri tabanının 2007 yılı içinde tamamlanması Yılda en az 1 sanatsal ve kültürel etkinlik yapılması

MALİYETLENDİRME 2007 2008 2009 2010 2011 STRATEJİK AMAÇ 1 - HEDEF 2.2. Bilgisayar laboratuarlarının geliştirilmesi 35,000 80,000 100,000 120,000 200,000 STRATEJİK AMAÇ 3 HEDEF 3.1. Lisans laboratuarları ve atölye(*) 60,000 355,000 135,000 110,000 10,000 HEDEF 3.2. Bilgisayar laboratuarı 20,000 HEDEF 3.3. Derslerdeki uygulamalar(*) 15,000 STRATEJİK AMAÇ 4 HEDEF 4.2. Araştırma altyapısı gelişiminin tamamlanması STRATEJİK AMAÇ 5 STRATEJİK AMAÇ 6 STRATEJİK AMAÇ 7 HEDEF 7.2. Her yıl sanatsal ve kültürel gezilerin yapılması TOPLAM 170,000 495,000 285,000 270,000 255,000

Lisans laboratuarları, atölye ve uygulamaların maliyetlendirilmesi 2007 2008 2009 2010 2011 HEDEF 3.1. Lisans laboratuarları ve atölye Eksik lisans laboratuarlarının tamamlanması 50,000 100,000 - Mevcut lisans laboratuarlarının iyileştirilmesi 20,000 35,000 25,000 10,000 Atölye donanım alımı 40,000 TOPLAM 90,000 235,000 165,000 110,000 HEDEF 3.3. Derslerdeki uygulamalar Atölye sarf malzemesi alımı 15,000 Eğitim-öğretim kırtasiye harcamaları 2,000 3,000 12,000 17,000 18,000 23,000

Kaynak Tablosu KAYNAKLAR 2007 2008 2009 2010 2011 Bütçe Kaynakları 110,000 380,000 165,000 260,000 Araştırma Fonu Kaynakları 15,000 35,000 40,000 Döner Sermaye Kaynakları 30.000 40.000 50,000 TOPLAM 155,000 445,000 240,000 350,000 300,000