İNSAN KAYNAKLARI PLANMASI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ARVENTO MOBİL SİSTEMLER
Advertisements

Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
GÜLOĞLU TİCARET Seracettin Güloğlu tarafından 1975 yılında kurulmuş olup, sektöre Teneke, Baca Armatürü ve Soba malzemeleri imalatı ile başlamıştır.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
STRATEJİK YÖNLENDİRME
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
İTALYAN VE TÜRK TEKNOLOJİSİNİN BULUŞTUĞU NOKTA Şirketimiz 2000 yılında Mimsunar LPG Otogaz Dönüşüm adı altında bir şahıs firması olarak İzmit'de 5 adet.
Fatih Tuncer HATUNOĞLU İletişim Yazılım Genel Müdürü Mart, 2013 BURSA
III. KAMU SM E-İmza Platformu Firma Tanıtımı
METROPOL HABERLEŞME LTD ŞTİ
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Eduplus Business World Workshops - LİDERLİK
DIGITAL SIGNAGE ÇÖZÜMLERİ
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
CVS 1998 deki kuruluşundan beri Türkiye'nin hem içinde ve hem de yurt dışında çelik endüstrisine hizmet vermektedir.
Finansal Yönetim Risk Yönetimi Etkin Borç Yönetimi Büyüme Hukuki Danışmanlık Modern Finans; sahip olduğu geniş müşteri portföyü ve güçlü referanslarıyla.
YÖNT 101 – İŞLETMEYE GİRİŞ I
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
KALİTE POLİTİKASI Müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutarak, kendi sahamızda kaliteden ödün vermeksizin eğitilmiş personelimizle birlikte yükümlülüğümüz.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
-NE İŞE YARAR? -NASIL YAPILIR? -KURUMLARDA NASIL UYGULANIR?
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
SWOT ANALİZİ NEDİR? -STRENGTHS?, WEAKNESS?, OPPORTUNITIES?, THREATS?
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
MECHSOFT MechSoft, orta ve büyük ölçekli yüzlerce firmaya yazılım alanında danışmanlık ve servis hizmeti veren bir IT firmasıdır. JAVA ve NET teknolojilerinde.
STRATEJİK YÖNETİM Ercan EROĞLU Yalova 2006.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
GÜNEŞ SİGORTA.
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI KAMU İDARELERİ İÇİN STRATEJİK PLANLAMA KILAVUZU GELECEĞE YÖNELİM 2 1 Mehmet ÇİÇEK Millî Eğitim Uzman Yardımcısı.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
İNOVASYON.
Yavuz Altop:Yönetim Kurulu Başkanı
Hazırlayan Doç. Dr. Çağrı ERHAN.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
KASTAMONU HALK EĞİTİMİ MERKEZİ VE AKŞAM SANAT OKULU.
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” MİSYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ Mart 2012.
Süreç Yönetimi.
KARPA & VENA ORTAK GIRIŞIMI
SÜRDÜRÜLEBİLİR KARİYER SUNUMU
VİZYON MİSYON Fırsatlar Tehditler Üstünlükler Zayıflıklar
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
IV: İç (Mikro) Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
LOBI HOME GAYRIMENKUL BIREYSEL VE KURUMSAL DANı Ş MANLıK HIZMETLERI.
Bilişim Ortağınız.
Toplam Kalite Yönetimi
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
Faaliyet gösterdiğimiz hizmet sektöründe en büyük eksikliğin kalifiye iş gücü olduğundan yola çıkarak; ‘Aslolan insana verilen değerdir’ anlayışıyla kaliteli,
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
4324 sokak no:25/25/A Karabağlar İzmir Türkiye
Hedeflerinize Bizimle Ulaşın...!
VİZYON MİSYON Fırsatlar Tehditler Üstünlükler Zayıflıklar
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Otizm Farkındalık Araştırması
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
SWOT ANALİZİ TÜRKER DURAN YATIRIM TEŞVİK DANIŞMANI.
TANITIM SUNUMU.
“Tek PPG” olarak yolumuza devam ediyoruz
Eurocert European Academy
Sunum transkripti:

İNSAN KAYNAKLARI PLANMASI İnsan kaynakları yönetimi 2012-2013

2012-2013 Akademik Yılı İKY PLANMASI Planlama Süreci Misyon Vizyon 2

İK Planlaması Mezun oldunuz ve grafiker bir arkadaşınızla ortak olarak bir web tasarım işi kurdunuz. 3 yıl geçti, şirketinizde toplam 6 kişi çalışıyor, cironuz beklemediğiniz kadar yükseldi. BÜYÜMEYE KARAR VERDİNİZ.... Web tasarımı yanında reklam sektörüne de girmeyi düşünüyorsunuz... A M A N A S I L ?

İK Planlaması İK planlaması örgütün mevcut ve gelecekteki amaçlarını gerçekleştirebilmesi için, uygun yer ve zamanda, uygun sayı ve nitelikte personeli elde etmesi için yapılır

AMAÇ Mevcut ve gelecekteki personel ihtiyacının belirlenmesi Piyasa, rekabet, teknoloji değişimlerine uyum sağlamak Bilgili, yaratıcı, beceri sahibi personel sağlamak, mevcut nitelikli personeli elde tutabilmek (retention), fazla insan gücünü saptayarak elden çıkarmak (lay-off) gerekli önlemleri almak. İK maliyetlerini denetlemek

PLANLAMA SÜRECİ Mevcut İK Durumunun Analizi Stratejik Planlama Misyon ve Vizyonun tanımlanması PEST (Çevre) Analizi SWOT Analizi Amaç ve stratejilerin belirlenmesi 1 Mevcut İK Durumunun Analizi İş tanım ve gereklerinin incelenmesi İK envanterinin hazırlanması Personel hareketliliğinin incelenmesi 2

Gerekli İnsan Kaynağının Tahmini Delphi İş standartları yöntemi Zaman serileri yöntemi Regresyon 3 Sonuçların Değerlenmesi ve Uygulama 4

Stratejik planlama PEST (Çevre) Analizi SWOT (Durum) Analizi 1 Stratejik planlama PEST (Çevre) Analizi Politik çevre Ekonomik çevre Sosyal çevre Teknolojik çevre SWOT (Durum) Analizi Strenghts- güçlü yönler Weaknesses- zayıf yönler Opportunities- fırsatlar Threats- tehditler içsel dışsal

MİSYON Şirketin var olma nedeni, kimliği, politikaları, değerlerini içeren bir bildiridir. Personel neyi neden yaptığını daha iyi anlar Çalışanları bir amaç etrafında toplar İşletmenin toplumdaki imajını belirler Stratejik planlamaya yol gösterir

BİRTEL - MİSYON Tüm çalışanlarımızla birlikte kaliteli hizmet ile müşteri memnuniyetini sağlamaktır. Yukarıdaki temel amaca dayanarak, müşterilerimiz ile birlikte teknolojiyi beraber yaşamak ve yaşatmak, zorlu rekabet koşullarının geçerli olduğu sektörümüzde, bilgi, deneyim ve kaliteli hizmet anlayışı ile varlığımızı sürdürmektir.Amacımız müşterilerimiz ile kısa süreli ilişkiler değil güvene dayalı kalıcı uzun süreli ilişkiler kurmaktır.

BEKO misyon Misyon: İnsan hayatını kolaylastıran ürünleri mükemmel hizmet anlayışı ile sunmak. Değerler: • Müşteri velinimetimizdir. • En önemli sermayemiz insan kaynağımızdır ve onların gelişmeleri için her türlü olanağı sağlarız. • Verdiğimiz söz şirket taahhütüdür. • Birbirimizi sever, sayar ve daima açık oluruz .

BIÇAKÇILAR-MİSYON İnsan sağlığını iyileştirici, tıbbi cihazlar ve tek kullanımlık tıbbi ürünler üreten, satan ve satış sonrası hizmeti sunan, karlı ve rekabetçi, çalışanlarının memnuniyetini sağlayan, iyi işleyen ve sürekli gelişen bir şirket olmak misyonumuzdur.

NUROL MAKİNE-MİSYON Nurol Makina üstlendiği en önemli misyon, kendi alanlarında uzman Türk mühendislerinden oluşan kadrosu ve sahip olduğu teknolojik imkan ve kabiliyetleri ile lisansı Türkiye'ye ait olan savunma amaçlı yerli silah sistemleri geliştirmek ve üretimini gerçekleştirmektir. Diğer yandan, Türkiye’nin dostu olan ülkeler ile birlikte, sahip olunan teknolojik kabiliyetleri deneyimlerini birleştirerek ortaklaşa ürün tasarlayıp üretimini gerçekleştirmektedir.

Akbank Misyon Türk ekonomisinin ve finansal sisteminin gelişimine, kapsamlı, yaratıcı, yenilikçi, kişi ve kurumlara özel, çeşitli piyasa segmentlerinin beklentilerini ve gereksinimlerini karşılayan yüksek derecede ihtisaslaşmış kaliteli ürün ve hizmetlerin sunumu ile katkı sağlamaktır

CORETECH misyon Misyonumuz, bilgi teknolojisi uzmanlığını iş süreçleri deneyimi ile birleştiren Coretech’in misyonu, özgün hizmet anlayışı ve güncel teknoloji kullanımıyla müşterilerinin iş ihtiyaçlarına birebir cevap veren çözümler geliştirmektir.

Şu sorular misyonu belirlemede yardımcı olacaktır  Neden bir şeyler yapmak istiyoruz?  Yapacağımız işten ne bekliyoruz?  Neyi gerçekleştirmek istiyoruz?  Beklediklerimizi gerçekleştirebilmek için ne yapmalıyız?  Nelere ihtiyacımız var?  İnsanlar dışarıdan bize baktıklarında ne görmelerini bekliyoruz?  Sahip olduklarımız, yapmayı düşündüklerimizi yapmaya yetecek mi?

VİZYON Vizyon gerçekler ile gelecekte beklenen koşulların birleştirilerek işletme için istenen farklı bir gelecek imajı yaratılmasıdır. Eğer bu imajı mantıklı ve açık bir şekilde ortaya koyamazsanız serap olmaktan öteye gidemez. Vizyonu 10-15 sene sonrası olarak algılamak da çok doğru olmayacaktır. Vizyon gerçekçi bir hayaldir ve görebileceğimiz kadar ilerisidir. Eğer 3 seneyi görebiliyorsanız vizyon o aralıkta olabilmelidir

Vizyon, rekabetçi stratejilere zemin hazırlayacak, pazarda fark yaratacak unsurlar içermelidir.

VİZYON İnanılacak bir şey olmalıdır. Kuruluş için fark yaratan bir itici güç sağlamalıdır. Neyi savunuyor?Neye inanıyor? Nereye gidiyor? sorularını net cevaplamalıdır. Kuruluşu ileriye yönelten yol gösterici ışık olmalıdır Ana doğrultuyu açıklığa kavuşturmalı,bir ortak amaç duygusu aşılamalı ve kuruluşun ne olmak için çaba harcayacağını açıkça belirtmelidir. Eğer herkes kuruluşun neyi başarmaya çalıştığını biliyorsa,kat edilecek yol daha az tehlikeli hale gelir. İnsanların sonuçlara odaklanmasını sağlamalıdır

ŞERİTÇİOĞLU VİZYON Doğru mu? Şeritçioğlu firması saçak, şerit, kordon, püskül, fırfır, perde bağı (braçol) gibi mobilya, perde vb ev tekstili uygulamaları için aksesuarlar üretir. Standart ürünlerin dışında; istek üzerine yeni model imal edilebilir. Ürünlerimiz makina ve el yapımıdır. Doğru mu?

SİVAS ALUMİNYUM- VİZYON SİVAS ALÜMİNYUM, kuruluşundan itibaren 1980 yılını da kapsayan süreçte, ana ürünü olan perde kornişinde Türkiye gereksiniminin % 60'ını karşılamıştır. Kusursuz kalite, ürün niteliği, zamanında teslim ilkelerine, müşteri memnuniyetini de ekleyerek, kalite olgusunu şirket vizyonu olarak benimsemiştir. Doğru mu?

SIEMENS AG VİZYON Müşterilerimizin en iyi çözüm ortağıyız. MİSYON Siemens'in amacı, müşteri beklentilerini ileri teknolojileri, yeni ürünleri ve hizmetleri içeren mükemmel çözümlerle karşılayarak büyümek ve paydaşlarına artan katma değer kazandırmaktır.

Akbank Vizyon Türkiye'nin her yönde uzmanlaşmış lider bankası olmaktır.

CORETECH vizyon Vizyonumuz, yurtiçinde ve yurtdışında ulaşılan başarılı konumu sürekli geliştirerek bilgi ve iletişim teknolojisi hizmetlerinde Türkiye’de en iyi olmak, ileri teknoloji bilgisi, dinamik ve yetkin kadrosuyla, girişimci, sağduyulu, müşteri odaklı yaklaşımıyla “mükemmel hizmet şirketi olmak” tır.

IDEA DANISMANLIK VİZYON Bireylerin ve organizasyonların etkinliğini artırmak amacıyla; liderlik, yönetim ve kuruluşların iş performanslarını etkileyen uzmanlık alanlarında, "bilgi yönetimi"ni de kullanarak kendi yöntemlerini sürekli geliştiren, öncülüğünü yapan, Türkiye'nin ve Türkiye'nin içinde bulunduğu bölgenin güvenilir ve saygın İnceleme, Danışmanlık, Eğitim, Araştırma hizmeti veren kuruluşu olmak

IDEA DANISMANLIK MİSYON Türk iş hayatının uluslararası seviyede rekabet edebilirliğini ve sürekli gelişimini sağlamak amacıyla, liderlik, yönetim ve kuruluşların iş performanslarını etkileyen uzmanlık alanlarında, İnceleme, Danışmanlık, Eğitim, Araştırma hizmeti vererek iş yönetiminde mükemmelliği birlikte yakalamak; Türkiye’nin bilgi dağarcığına katkıda bulunmak; topluma yarar sağlamak ve Türkiye'nin bulunduğu bölgede etkili olmak

Fark nerede? Vizyon, strateji, taktik, hedef bir meyve ağacının bölümleri ise misyon ağacın kendisidir. Ağaç olmadan hiçbiri olamayacaktır.

Amaç ve Stratejilerin Belirlenmesi Şirket gerekli analizleri yaparken, misyon ve vizyonunu kendi amaçları doğrultusunda belirlemelidir. Bunları belirledikten sonra kendine soracağı soru “bundan sonra ne yapacağım?”dır Hangi büyüme stratejisi? Hangi rekabet stratejisi Hangi İK stratejisi .....

Fakat daha önce.... Mevcut insan kaynağı portföyünün belirlenmesi İş analizlerinin yapılması Ve elde edilen sonuçların istenen strateji ile uyumlandırılması gerekir.... GELECEK DERS: İş Analizi İş Etüdü