Türkiye'deki Uzaktan Eğitim Uygulamaları ve Hedeflerimiz

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
Advertisements

UZAKTAN EĞİTİM.
Kadın ve Bilişim Başarı Öyküleri Paneli
Yıldız Teknik Üniversitesi
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Türkiye’de Uzaktan Eğitim*
Türkiye’de e-Öğrenme Yrd. Doç. Dr. M. Emin Mutlu
Açıköğretim Fakültesi “Yapısı ve İşleyişi”
Yrd. Doç. Dr. M. Emin MUTLU Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi
“IP Universities” Istanbul, April 14 to 15, 2011 Albert Long Hall, BOGAZICI UNIVERSITY Institutional logoTürkiye’de FM Eğitimi Salih BEKTAŞ.
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
Bilgi Yönetimi İnternete Dayalı Önlisans Programı TBD 21. Türkiye Bilişim Kurultayı, 6 Ekim 2004, Ankara Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
WEB TABANLI ÖĞRETİM.
YAEM Bakış Açısı Altında Açık ve Uzaktan Eğitim
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Türkiye’de Açık ve Uzaktan Öğrenme Fırsatları ve e-Öğrenme Hizmetleri AECT Annual International Convention, October 23rd – 27th, 2007 Anaheim, California.
Almanya’da Uzaktan Eğitim
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
İNGİLTERE’ DE E-DEVLET
Uzaktan Eğitimin Temelleri 2
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE-2
Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü
Temel Bilişim Eğitiminde Enformatik Bölümlerinin Rolü
A.Ekrem ÖZKUL Kürşat ÇAĞILTAY
Yaşar Üniversitesi Finans, Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
Yetişkin Eğitimi. Yetişkin, kendi yaşamının sorumluluğunun kendisine ait olduğunu bilen kişidir.
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Sürekli Eğitim Merkezi www. sem. metu
e-Sertifika Programları
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
Yüz yüze Akademik Danışmanlık Hizmetleri Öğrenme-öğretme süreçlerinin ve uygulamalarının öğretmen ve öğrencilerle bir arada yürütülmesi.
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
Bilgisayar Destekli Eğitim
. ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? Nedir ? ? ? Gençlik Gündemi Derneği’nin Dünya Bankası'nın Yaratıcı Kalkınma Fikirleri Yarışması için proje sunmuştur. 792 proje.
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
TÜRKİYE CUMHURİYETİ MERKEZ BANKASI
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
YAŞAMBOYU ÖĞRENME BAĞLAMINDA BATI AVRUPA e-SERTİFİKA PROGRAMLARI
E-EĞİTİM İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte, iş dünyasında, eğitimde, kısacası, hayatımızın her alanında bazı değişiklikler oluşmaya başlamıştır. Bu.
Bünyamin AĞGÜRBÜZ Mustafa AY Muhammed ALTINTAŞ Ahmet ZENCİRLİ
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
MÜDEK Mühendislik Dekanları Konseyi Toplantısı Ege Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi 11 Mayıs 2012, İzmir Dr. M. Yavuz Erçil Genel Sekreter.
YABANCI DİL EĞİTİM ORTAMLARININ BİLİŞİM VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ (BIT) KULLANARAK ZENGİNLEŞTİRİLMESİ Muhammet Berigel,Hasan KARAL Karadeniz Teknik Üniversitesi.
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
AÇIK DERS MALZEMELERİ SAMİYE TUNCER
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHÇESİ ve KURAMLARI
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
DÜNYADA ve TÜRKİYE’DE UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMALARI
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler SİNAN BERTAŞ
UZAKTAN E Ğİ T İ M – 1 Uzaktan E ğ itim Nedir? Neden gereklidir?“ “UE Teknolojileri?” “Dünya’da ve Türkiye’de UE”  Uzaktan E ğ itim Tanımı  Neden Uzaktan.
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
SANAL SINIF UYGULAMASI
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
I Ğ DIR ÜN İ VERS İ TES İ KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DA İ RE BA Ş KANLI Ğ I Kütüphane kullan ı m ı ve elektron İ k kaynaklara er İŞİ m Kütüphanec İ : Ercan.
Eurocert European Academy
Sunum transkripti:

Türkiye'deki Uzaktan Eğitim Uygulamaları ve Hedeflerimiz Öğr. Grv. Mahmut KANTAR Enformatik Bölümü 13/12/2006

Uzaktan Eğitim Uzaktan eğitim, öğrenci ile öğretenin birbirinden uzakta olmalarına karşın senkron yada asenkron olarak bir araçla iletişim kurdukları bir eğitim sistemidir.

Bir başka değişle Uzaktan Eğitim öğrenenle öğretenin fiziksel olarak birbirinden uzakta olduğu bir eğitim biçimi olma özelliğiyle, isteyene, istediği yaşta, istediği yer ve zamanda, istediği hızda öğrenme olanağı sağlar.

Uzaktan eğitimde hedef kitle çok değişik özellikler taşımaktadır Uzaktan eğitimde hedef kitle çok değişik özellikler taşımaktadır. Yetişkinler, gençler ve çocuklar; deneyimleri, gelişme evreleri, güdülenmeleri, öğrenme istekleri ve kendilerini yönlendirmeleri açısından ele alınarak eğitilmelidir.

Uzaktan eğitim ile her düzeyde ve yaşta istekli tüm öğrencilere hizmet götürülmektedir. Uygulamalarda, okuma-yazma, ilk, orta, meslek okulu, yetişkinler eğitimi, ön lisans, lisans ve lisans üstü öğretim yapılmaktadır. Uzaktan eğitimi düzenleyenler, hedef kitlenin kişisel öğrenme biçimlerini, yeni bilgi ve beceri edinmedeki bireysel farklılıklarını göz önünde bulundurmalıdır.

DÜNYADA UZAKTA EĞİTİM Uzaktan eğitim alanındaki ilk girişimler; 1883 yılında ABD’de 1974 yılında İngiltere'de 1856 yılında Almanya'da 1907 yılında Fransa'da temelleri atılmış ve ülkemizde …..

TÜRKİYEDE UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMALARI 1927 -1960 yılları arasında bu alanda tartışma ve öneriler oluşturma evresini oluşturmaktadır. Bu yıllarda okuma yazmanın haberleşme yolu ile yaygınlaştırılması amaçlanmıştır. 1933-34 yıllarında mektupla öğretim kurslarının düzenlenmesi düşüncesi; 1950 yılında Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi, Banka ve Ticaret Hukuku Araştırma Enstitüsü çalışmaları; 1960 yılında orta dereceli meslek okulu mezunlarına üniversite olanağı sağlamak amacıyla mektupla öğretim yönteminin bu yıllarda dikkat çeken uygulamalarıdır.

Türkiye’de Uzaktan Eğitimin Kilometre Taşları 1951 MEB Öğretici Filmler Merkezinin Kuruluşu 1974 Mektupla Öğretim Merkezi (MÖM) 1975 YAYKUR 1982 Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Oluşturuldu 1992 Açıköğretim Lisesi Öğretime Başladı 1997 TÜBİTAK-BİLTEN UE Fizibilite Çalışması ve Raporu Hazırlandı 1998 ODTÜ IDE_A Sertifika Projesi Başlatıldı 1998 Açıköğretim İlköğretim Okulu Öğretime Başladı 1998 Anadolu Üniversitesinden Kazakistan Ahmet Yesevi Üniversitesine Videokonferans İle Uzaktan Ders Sunumu Gerçekleşti 1999 YÖK Uzaktan Öğretim Yönetmeliği Yayınlandı – Enformatik Milli Komitesi Oluşturuldu 2001 UE Yönetmeliği Kapsamında Dersler/Programlar Açılmaya Başlandı

YÖK Enformatik Milli Komitesi 1999 Üniversitelerarası Bilgi ve İletişim Teknolojilerine Dayalı Uzaktan Yükseköğretim Yönetmeliği İstemci/Sunucu Üniversite talepleri alınmış Üniversitelerin bağımsız program açmalarına izin verilmiş Ders ve programların akreditasyon süreci düzenlenmiş Enformatik Milli Komitesi (EMK)’nin kurulması sağlanmıştır. İstemci / Sunucu Üniversiteler 2000-01 6 Ders (5 ders ODTÜ, 1 Ders Fırat Üniv.) 2001-02 3 Ders (Sakarya Üniv., ODTÜ, KTÜ)

Uzaktan Eğitim Programları (2003-2004 Öğretim Yılında) Yüksek Lisans Bilgi Üniversitesi E-MBA (2000-2001) ODTÜ Informatics Online (2000-2001) Önlisans Anadolu Üniversitesi Bilgi Yönetimi (2001-2002) Sakarya Üniversite Bilgi Yönetimi (2001-2002) Bilgisayar Teknolojisi ve Prog. (2002-2003) Endüstriyel Elektronik (2002-2003) İşletme (2002-2003) Mekatronik (2003-2004) Mersin Üniversitesi Endüstriyel Elektronik (2001-2002) Bilgisayar Teknolojisi ve Prog. (2003-2004) Elektronik Haberleşme (2003-2004) Endüstriyel Otomasyon (2003-2004) Doğu Akdeniz Üniversitesi Bilgi Yönetimi (2002-2003) Ahmet Yesevi Üniversitesi çok sayıda program …

E-Öğrenme İçeriği Üreten ve Hizmet Sağlayan Firmaları SBS (http://www.sbs.com.tr/) Enocta (http://www.enocta.com/) Idea (http://www.ideaegitim.com/) CD-Rom Data (http://www.cdromdata.com/) Halici (http://www.halici.com.tr/) Logomotif (http://www.logomotif.com.tr/) Bilden (http://www.bilden.com.tr/) Boyut (http://www.boyut.com.tr/) Intermadia (http://www.datatraining.net/) Netron (http://www.netron.com/) Mobilsoft (http://www.mobilsoft.com.tr/) Isection (http://www.isection.com/) Koc Bryce (http://www.kocbryce.com.tr/) Element – Intellitek (http://www.intellitek.com/) Intermedya (http://www.im.com.tr/) Kurumsal Eğitim (http://www.kurumsalegitim.com/)

Yapılan e-öğrenme örnekleri Aviva Hayat Emeklilik'te E-Öğrenme Aviva Hayat ve Emeklilik, finansal danışman başlangıç eğitim programını Aviva Akademi projesi ile yüzyüze ve e-öğrenme metodlarının birlikte kullanıldığı daha efektif bir eğitim haline getirdi. enocta’dan Tek Tıkla Kesintisiz Eğitim enocta, hazırladığı eğitim kataloğu ile, tamamen Türk yetişkin profiline uygun ve Türkçe olarak üretilmiş e-öğrenme içeriklerini, kurumların ve bireylerin kullanımına sunuyor. Oytek'ten E-Öğrenme Alanında İşbirliği OYTEK, hizmetleri arasında bulunan e-öğrenme konusunda, 2005 yılında daha etkin çalışmalar yapmak için İDEA ile işbirliği anlaşması imzaladı. İDEA, Ziraat Bankası için 11.728 kişilik Online Sınav Gerçekleştirdi İDEA, Ziraat Bankası için e-learning teknolojilerinin kullanıldığı ve toplam 11.728 kişinin katıldığı online sınav gerçekleştirdi. OYTEK'ten Kurumsal Uzaktan Eğitim Çözümü: Oyak Akademi Ankara'da düzenlenen BTvizyon toplantıları'na katılan OYTEK, OYAK Akademi ile bugüne kadar gerçekleştirdiği uzaktan eğitim çalışma ve projelerini tanıttı. Türkiye'nin E-Öğrenme Vizyonu Tartışıldı “1. Uluslararası Gelecek İçin Öğrenme Alanında Yenilikler: E-Öğrenme” konferansı'nda konu ile ilgili uzmanlar Türkiye'nin e-öğrenme gereksinimleri ve vizyonu hakkında görüşlerini sundu. İDEA, Devlet Okullarında E-Learning Dönemini Başlattı İDEA E-Learning ile Alternatif Eğitim Danışmanlık Solutions arasında geçtiğimiz günlerde imzalanan anlaşmaya göre, 6 devlet okulunun öğrencileri Microsoft Office XP eğitimlerini İDEA'nın e-learning çözümleri ile alacak. İDEA Eğitim'den Ziraat Bankası Personeli İçin E-Learning Uygulaması T.C. Ziraat Bankası'nın 17 bin personeli Yeni Bankacılık Uygulaması eğitimlerini İDEA Eğitim tarafından hazırlanacak uzaktan eğitim uygulaması ile tamamlayacak. Borusan Boru Eğitim Çalışmalarını Internet'e Taşıyor Borusan Boru, yeni web sitesinde kurumsal bilgilerin yanı sıra videolarla tesisatçılara, mühendislere çelik ve plastik boru montajı konusunda eğitimler sunuyor.

Uzaktan Eğitim Uygulaması Yapan Bazı Üniversiteler Sakarya Ünv. ODTÜ Yıldız Teknik Ünv. Ahmet Yesevi Ünv. Maltepe Ünv. Çukurova Ünv. Anadolu Ünv. Karadeniz Teknik Ünv. Selçuk Ünv. Bilgi Ünv.

Yaptıklarımız ve Yapacaklarımız 2005 – 2006 öğretim yılında üniversitemiz tüm fakülte, yüksekokul, konservatuvar ve meslek yüksekokullarında okutulan Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı dersleri için internet üzerinde web tabanlı interaktif eğitim çalışması tamamlanmış olup hayata geçirilmiştir. Yeni eğitim öğretim döneminde var olan çalışma iyileştirmesi sürdürülmektedir.

2005 – 2006 öğretim yılında var olan interaktif eğitimi ve yeni hazırlanacak eğitim çalışmalarını barındırmak, yönetilebilir hale getirmek için çalışmalar başlamış olup, bu bağlamda 2006-2007 öğretim yılında eğitim yönetimini sağlayacak bir LMS (Learning Management System) hazırlanmasına karar verilmiştir.

LMS’in hazırlanması ve yapılan uygulamanın bir akademik çalışma olması için Fen Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar anabilim dalında bir yüksek lisans programı açılmış olup, LMS projelendirme çalışmaları sürdürülmektedir.

Bu çalışmanın amacı; Temelde Üniversitemizde uzaktan eğitimin hayata geçirilmesi için bir eğitim portalı oluşturmak ve bu portal içerisinde eğitim materyalleri ile bir anabilim dalında derslerin uzaktan öğretimini, sınavların bilgisayar ortamında yapılmasını ve sürekli eğitim paralelinde interaktif eğitime yönelik eğitim öğretim ortamı hazırlamak. Bilgi teknolojileri alanındaki bilgi ve becerilerinin uluslar arası standarda ulaştırmak.

Çalışmadan beklenen yararlar Dünyada büyük bir trende sahip olan, uzaktan veya internet üzerinden bilgisayar destekli interaktif eğitimi üniversitemizde verilmiş olacak. Öğrencilere alternatif öğrenme yolları sunulacaktır. Hazırlanacak uzaktan eğitim platformu internet üzerinden hizmet vereceğinden, dersleri alan adaylar okul dışında bu platformu kullanma imkânı bulacaklardır. Böylece daha etkin bir öğrenme sağlanacaktır.

Bu eğitim yöntemi; bir bilgi gerekli olduğunda bilgisayar dosyalarından bulunması veya kitaplardan taranması gibi kâğıt işlerini ortadan kaldırmaktadır. Bu yüzden İnternet’in bilgiye erişimde bir zirve noktası olduğu söylenirse E-Öğrenme’nin eğitim alanında zirve de olması gerektiği söylenebilir. E-Öğrenme katılımcı odaklı bir eğitim sistemi olduğundan öğrenim materyalleri öğrencilerin niteliklerine göre düzenlenebilir. Bu eğitim sisteminin başarısını, öğrencinin başarı seviyesini artıracaktır. Türkiye’de çok az üniversitede kullanılan bu sistem üniversitemizde oluşturacaktır.

Amaçlanan temel hedefler; Afyon Kocatepe Üniversitesinde bilgi teknolojileri kullanımını artırarak Avrupa standartlarına ulaşmak, Afyon Kocatepe Üniversitesinin Ulusal ve Uluslararası alanda ismine olumlu katkılar sağlamak, Üniversite öğrenci ve personelinin bilgisayar okuryazarlılığını artırmak ve iş verimini iyileştirmek, Başta üniversitemiz olmak üzere Afyonkarahisar’a bilgisayar okuryazarlığı konusunda öncülük edecek; sürekli bir eğitim merkezinin alt yapısını oluşturmak, Bilgisayar kullanımını bilinçli ve verimli hale getirmede önemli katkı sağlamak.

Kariyer fırsatları ve iş olanaklarını artırmak, İyi uygulamaların ve etkin bilgisayar kullanımının birçok fayda sağlayabileceğini göstermek, BT alanında yeni yatırımların yapılmasına olanak sağlamak, BT alanında destek amaçlı yapılan harcamaların azaltılmasına olanak sağlamak. İnteraktif eğitimin klasik eğitimle karşılaştırılmasını sağlamak. Eğitimi 7 gün 24 saat sınırsız verebilmek. Yeni (alternatif) öğrenme teknikleri geliştirmek.

Teşekkürler….