Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bil-Tek Bil-Tek Nur ERGÜL Nuray Doğan KARABAYIR KARACA Mahmut DALKIRAN
Advertisements

Mutluköy İlköğretim Okulu
MAİ VE SİYAH.
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Öğretim yöntem ve teknikleri
Bir yaratıcı problem çözme tekniği
REİS BEY ÜNİTE TANITIM SUNUMU
ÜNİTE PLANI ÖZETİ Öğrencilerin, Denizli ve çevresindeki tarihi yerleri, coğrafi özelliklerini ve bugünkü durumlarını öğrenerek; tarihi ve doğal çevrelere.
YAYA TEMASI.
ODTÜ GV ÖZEL DENİZLİ İLKOKULU
Ünite Portfolyo Sunumu Zeynep Üzümcü
PARADİGMA DEĞİŞİMİ Çetin TORAMAN.
Ünite Ürün Dosyası Sunumu Bülent ÖZTÜRK
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Herkes Gibi Benim de Yuvam Var Ünite Ürün Dosyası Sunumu Gamze BARIN Ünite Ürün Dosyası Sunumu Gamze BARIN.
Newton’un Hareket Kanunları
EN İYİ MESLEKLER YARIŞI
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ.
0-6 Yaş Arası Çocukların Temel Gelişimsel Özellikleri
Öğrencilerin birbirlerini tanımasına, görüşlerini, çözümlerini birebirleriyle paylaşmalarına el verişli yeni bir öğrenme tekniğidir.
Elektrik Akımı Hazırlayan: Mustafa Arbay.
SIRA DIŞI DÜŞÜNME. SIRA DIŞI DÜŞÜNME NEDİR?  Zihninizdekileri anlamlı bir şekilde kurgulayabilmektir  Orjinal bir yaklaşımdır  Uyuşmaz fikirlerin.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Erkan Evrensel, Seval Ergün, Tuğba Günay, Çisem Aytin
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
21. Yüzyıl becerileri.
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
HAYATIN İ Ç İ NDEN PS İ KOTERAP İ MERKEZ İ YÖN VE HEDEF BEL İ RLEME.
KURGU KUŞAĞI.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
1.DÜNYA SAVAŞI. Ünite Özeti  Bir çok dünya devletinin biraraya gelerek yaptığı 1.dünya savaşının nedenleri,savaşın ortaya çıkardığı sonuçlar incelenecek.
Ünite Portfolyö Sunumu
DÜŞÜNCELERİMİZİ NASIL KORUYALIM? ETKİNLİĞİ
CANLILAR DÜNYASINI GEZELİM TANIYALIM
Yaratıcı Düşüncelerimizi Ortaya ÇIKARALIM
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Atatürk ilke ve İnkılapları Ünite Tanıtım Sunusu
ÜNİTE ÖZETİ Öğrenciler çevrelerinde gördükleri teknolojik araçlar hakkında bilgi edinecekler. Yeni teknolojik araçlar tanıyacaklar. Tanıdıkları araçların.
ÜNİTE ÜRÜN DOSYASI SUNUMU
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
HAVA DURUMU VE MEVSİMLER
Özel Gereksinimli Çocuklar
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
Ünite Portfolyo Sunumu Serap Karaman
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
ÜNİTE 2 : İBADET KONUSUNDA BİLGİLENELİM KAZANIM: İbadetlerin davranışlar üzerindeki etkisini fark eder. TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Öğretim yöntemlerinden Balık Kılçığı Tekniği
ÇEVRE DOSTU POŞET TASARLAYALIM
EKONOMİK MUCİZENİN ÜLKESİ JAPONYA
“21.Y.Y. Araştırmalarını, bilgi, iletişim ve teknoloji ile bütünleştiren, stratejik hedeflerini halkına benimsetebilmiş ve bunları ciddiyetle uygulamaya.
1. KUŞAK DÜZEN.
Yaratıcı Düşünme ve Eğitimi
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Akıcılık.
CREATIVITY &PROBLEM SOLVING Brainstorming, Questions, Hats
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
GİRİŞİMCİNİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
Büyük Fasulye Yarı şı Ünite Ürün Dosyası Sunumu. Ünite Özeti Büyük Fasülye Yarışı devam etmektedir! En uzun fasülyeyi yetiştirme yarışı farklı okullardaki.
BİLİŞSEL GELİŞİM.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Teknoloji ve tasarım dersi
Mutluköy İlköğretim Okulu
Öğretim Programı Tasarım Soruları
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
Yaratıcılık Oturumu Sunucunun Adı.
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ DÜŞÜNELİM ÇÖZELİM Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ

Ünite Özeti Öğrencilerin gerçekleştirme kaygısı olmaksızın hayatlarında merak ve hayal ettiklerini, değiştirmeyi, geliştirmeyi, kolaylaştırmayı düşündüklerini özgürce ifade etmelerini sağlamak ve bunların çözümüne yönelik fikirleri ortaya çıkaran çalışmalar yapmaktır.

Öğretim Programı Tasarım Soruları Temel Soru 2040 yılında Hayatımızda ne gibi değişiklikler olabilir? Ünite Soruları Hayatınızda değiştirmek,geliştirmek, kolaylaştırmak istediğinizşeyler nelerdir? İçerik Soruları Hayattınızda değiştirmek istediğiniz sorunun çözüm yolları nelerdir?

DÜŞÜNELİM ÇÖZELİM Bu proje öğrencilerim 21. Yüzyıl Becerileri geliştirmesine aşağıdaki yollarla yardımcı olacak: Merak eden, soru sormaktan çekinmeyen,gözlem ve arştırma yapmaya hevesli bir kişiliğe sahip olmalarını sağlamak. Çevresindeki olay ve mekanlar arasındaki ilişkiyi kendine has bir bakış açısıyla değerlendirmelerini sağlamak. Karşılaştıkları güçlükleri yenmek için özgün çözümler üretmeleri Gelecek ile ilgili kurgular yapmalarını sağlamak Bağımsız olarak düşünebilme alışkanlığı edinmeleri sağlanacak Teknolojik gelişmeler karşısında kendilerini yenmeleri sağlanacak.

Öğrenci Gereksinimlerini Belirleme Aracı Amaç:Kendisinin ve toplumun yararını daha yaşanabilir hale getirmekiçin sorunların farkına varan, çözümler üreten, yaratıcı ve hayal gücü gelişmiş, düşüncelerini kurgulayan ve ifade eden, Öğrenmeyi öğrenen, sorgulayan,girişimci, değişim ve gelişime açıksorumluluk bilinci gelişmiş bireyler yetiştirmektir. Öğrencilerimden ne öğrenmek isterim? Öğrencilerimden farklı düşünce,farklı çözüm yolları,farklı uygulamaları öğrenmek isterdim. Üst düzey düşünmeyi özendirmek için neler denedim? Beyin fırtınası,hayal kurmak,çevremizi gözlemlemeyi,sözlü sunumlar,dereceli puanlama anahtarları, Değerlendirme sonunda elde ettiğim veriler ünitenin ilerleyen etkinliklerini planlamama nasıl yardımcı oldu? Bir olayı(konuyu,yöntemi,fikri) değişik yolla çözüm üretmeme neden oldu. Ne tür geribildirim ya da ek fikir almak isterdiniz? Problem çözme yeteneklerinin ne kadar geliştiği,üst düzey düşünme becerilerinin ne kadar geliştiği,üretim sürecinde ne kadar özgüvene sahip olduğu,estetik görüşlerinin ne kadar geliştiği,sosyal becerilerinin ne kadar geliştiği.

Projeye İlişkin Hedeflerim Öğrenme ortamını yaratıcı düşünceye teşvik edici,uyarıcı ve yeni fikirler oluşturmaya yöneltecek özellikte düzenlemeyi öğretmek. İyi bir gözlemci,ezberlemeyi vurgulamak yerine öğrencinin gözlem yapmasına,sorunları incelemesine,araştırmaya yönelmesine,düşünmesine,eleştirmesine,karar vermesine ve yaratıcı çözümler üretmesine yardımcı olacak türde sorular kullanmak. Öğrencileri tek tip çözüm üretmek yerine daima alternatif çözümler bulmasına yardımcı olmak.

Öğrencilerimin Hedefleri Beyin fırtınası yapabilmek. Düşünce yollarını geliştirmek. Dünya ya olan bakış açısını değiştirmek. Hayal gücünü geliştirmek.

Geribildirim istediğim konular Öğrenciler farklı sorunlar ortaya çıkarabilmeleri için etkinlik girişimde yakından uzağa ilkesinden yola çıkarak yaşamlarını sorgulamaları. Hayal güçlerini geliştirmeleri.