SWOT ANALİZİ ÇALIŞTAYI ÇEVRE DEĞERLENDİRMESİ NİSAN 2013

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
Advertisements

İSTEK ÖZEL ACIBADEM LİSESİ 2010-ÖSYS Sunum , İstanbul 29 Ağustos 2009
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
ÖĞRETİM YILI HAZİRAN GÜNDEM MEVCUT DURUM İNSAN KAYNAKLARI EĞİTİM-ÖĞRETİM, ARAŞTIRMA İYİLEŞME ÇALIŞMALARI STRATEJİLERİMİZ.
KÜLTÜR MÜDÜRLÜĞÜ. KÜLTÜR MÜDÜRLÜĞÜ ETKİNLİKLERİ Sosyal, sanatsal ve kültürel bir eğitim-öğretim merkezi olan Kültür Müdürlüğümüz, Öğrenci kulüpleri ve.
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Diferansiyel Denklemler
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.

BOLOGNA SÜRECCİNİN TÜKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Nüket YETİŞ’in Takdimi , İstanbul.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Prof. Dr. Nejat Erk, Türkiye Bologna Uzmanı ŞUBAT 2008 CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ-MANİSA.
Prof. Dr. Habip ASAN, TPE Başkanı 31 Ekim2013, İZMİR Türkiye’de Yenilikçi Üretim Yapısına Geçişte Sınai Mülkiyet Alanında Yaşanan Gelişmeler.
BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI : BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 07 Aralık 2007, Uludağ Üniversitesi, BURSA BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Dr. Armağan Erdoğan KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 11 OCAK 2011 Yükseköğretimin Uluslararası Boyutu.
BİLİM VE TEKNOLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Strateji Geliştirme Başkanlığı
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
Uluslararası Ticaret ve Finansman 25 Eylül 2014
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
Türkiye'de Büyük Kentler Dışında Kurulan Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümlerinin Özellikleri ve Kurulmakta Olan Bölümlere Öneriler 50.Kütüphane Haftası Doç.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
YASED BAROMETRE 2006 AĞUSTOS.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
1 ÜNİVERSİTE – SANAYİ İŞBİRLİĞİNDE KOSGEB DESTEKLERİ (Serhan EKER – 2008 Aralık)
3. Teknoloji Fakültelerinde Mühendislik Eğitimi Çalıştayı
PROTOKOL.
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Öğrencilerin Bologna Sürecindeki Hakları ve Sorumlukları 30 Nisan 2012, Balıkesir Üniversitesi.
5. İzmir İktisat Kongresi “Küresel Yeniden Yapılanma Sürecinde Türkiye Ekonomisi” NİTELİKLİ ÜNİVERSİTE EĞİTİMİ HERKESİN HAKKI Prof. Dr. Kayhan Erciyeş.
Prof.Dr. Kırali MÜRTEZAOĞLU Mühendislik Fakültesi Dekanı
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi -Bahçe Ziraatı Programında halen 1. Sınıfta 43 öğrenci; 2. Sınıfta 60 öğrenci olmak.
AKADEMİK YILI HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ’NDE AVRUPA BİRLİĞİ HAYATBOYU ÖĞRENME VE GENÇLİK PROGRAMLARI FAALİYETLERİ.
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
Akademik & Bilimsel Performans Değerlendirmesi Çalıştayı InCites (Web of Science) Marmara Üniversitesi 27 Kasım, 2014 Dr. Metin TUNÇ.
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
5. İzmir İktisat Kongresi “Küresel Yeniden Yapılanma Sürecinde Türkiye Ekonomisi” NİTELİKLİ ÜNİVERSİTE EĞİTİMİ HERKESİN HAKKI Prof. Dr. Aydın Öztürk İzmir.
MDK ALT YAPI KIYASLAMA ÇALIŞMA GRUBU
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
Yöntem, Proje Ekibi, Araştırma Olanakları, Yaygın Etki/Katma Değer
Diferansiyel Denklemler
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Sunum transkripti:

SWOT ANALİZİ ÇALIŞTAYI ÇEVRE DEĞERLENDİRMESİ NİSAN 2013 ANADOLU ÜNİVERSİTESİ MİMARLIK VE TASARIM FAKÜLTESİ

ÇEVRE DEĞERLENDİRMESİ Bir yükseköğretim kurumunun stratejik planlama sürecinde etkilendiği ve etkilediği çevresel koşulların değerlendirilmesidir. Örneğin; Toplumsal unsurların yüksek öğretim kurumları ile ilişkileri, Yasal uygulamalar, Eğitim-öğretim teknolojilerindeki gelişmeler, YÖK, ÜAK, uluslararası gelişmeler bu kapsamda ele alınabilir.

DIŞ ÇEVRE ANALİZİ POLİTİK ÇEVRE YASAL ÇEVRE EKONOMİK ÇEVRE SOSYOKÜLTÜREL ÇEVRE DEMOGRAFİK ÇEVRE TEKNOLOJİK ÇEVRE ULUSLARARASI ÇEVRE

DIŞ ÇEVRE ANALİZİ POLİTİK ÇEVRE: FAALİYETTE BULUNULAN ÜLKEDE MERKEZİ VE YEREL RESMİ MAKAMLARIN VE BUNLARIN BAĞLI KURULUŞLARININ SİYASİ OTORİTESİNİ SAĞLADIĞI VE KULLANDIĞI ORTAM YASAL ÇEVRE: POLİTİK ÇEVRE UNSURLARININ SOMUT KURALLAR HALİNE DÖNÜŞMÜŞ ŞEKLİ EKONOMİK ÇEVRE: Hizmetlerin sınırlı kaynaklarla üretildiği/ tüketildiği, Kaynakların, Mal ve Hizmetlerin, Gelirin Bölüşüldüğü Ortam SOSYO KÜLTÜREL ÇEVRE: İnsanların değer yargılarını, tutum ve davranışlarını, kültürel alışkanlıklarını, yaşam biçimlerini oluşturan ve etkileyen unsurların bulunduğu çevre DEMOGRAFİK ÇEVRE: Nüfusun yapısı, özellikleri, trendleri TEKNOLOJİK ÇEVRE: Yeni ürünler, Süreçler, yeni yaşam biçimleri, iletişim, iş hayatı, rekabet avantajı, teknolojik gelişme, diğer çevresel unsurlarda değişim Uluslararası Çevre: Ülke dışındaki fırsat ve tehditleri barındıran politik, yasal, ekonomik ve sektörel olaylar ve aktörleri kapsar.

SEKTÖR / İŞ ÇEVRE ANALİZİ Kurumun girdilerini sağladığı, çıktılarını müşterilerine sunduğu ve rakipleri ile mücadele ettiği çevredir. Öğrencilerin profili (puanlar, geldikleri okullar) , mezunlar , çalıştıkları kurumlar YAKIN ÇEVRE ANALİZİ Rekabet durumu, pazarın sınırları, yapısı, pazara giriş zorluk derecesi, pazarın gelişme hızı, coğrafi konum Olası rakiplerin tehdidi (sektörün yapısı ve büyüklüğü, sektörün gelişme hızı, talebin dengeli olup olmadığı, belirsizlik ve risk durumu) , rakipler arası rekabetin şiddeti, üründeki farklılaşma

28-29 NİSAN 2009BAKANLAR ZİRVESİ –LOUVAN-BELÇİKA BOLONYA SÜRECİ 28-29 NİSAN 2009BAKANLAR ZİRVESİ –LOUVAN-BELÇİKA

AYA (Avrupa Yüksek Öğretim Alanı) EHEA (European Higher Education Area) “Avrupa Yüksek Öğretim Alanı” veya kısaca “EHEA” olarak anılan, “öğretim ve öğrenimde ülkelerarası bütünleşme projesi” Mayıs 1998’de dört Avrupa ülkesinin eğitim bakanlarının Paris’te başlattığı ve günümüze kadar Sorbon Bildirisi (Mayıs 1998, Paris) Bologna Bildirisi (Haziran 1999) Prag Toplantısı (Mayıs 2001) Berlin Toplantısı (Eylül 2003) Bergen Toplantısı (Mayıs 2005) Londra Toplantısı (Mayıs 2007) Leuven Toplantısı (Mayıs 2009) evreleri izleyerek gelişen EHEA sürecinin, 2010 yılında tamamlanması planlanmıştır.

AYA (Avrupa Yüksek Öğretim Alanı) EHEA (European Higher Education Area) 1. Avrupa yüksek öğretiminde, Avrupalıların iş bulma olanaklarını ve uluslararası yarışabilirliklerini arttırıcı, kıyaslanabilir ve kolay anlaşılabilir dereceler sisteminin benimsenmesi. 2. Lisans/lisansüstü iki dereceli yükseköğretim sisteminin benimsenmesi. 3. Avrupa genelinde öğrenci dolaşımını (devinimini) en yaygın şekilde arttıracak ECTS (veya benzeri) standard bir kredi sisteminin oluşturulması. 4. Engellerin ortadan kaldırılmasıyla, Öğrencilerin, Öğretim elemanlarının, Araştırmacıların, Yönetici personelin, Avrupa yüksek öğretim kurumları arasında, hak kaybına uğramaksızın devinimlerine olanak sağlanması. Sözü edilen kişilerin devinimi, akademik kaliteyi arttırıcı bir etmen olarak, EHEA sürecinin temelini oluşturmaktadır. 5. Kalite güvencesi için kıyaslanabilir kriter ve yöntemlerin geliştirilmesine destek veren bir işbirliğine gidilmesi.

AYA (Avrupa Yüksek Öğretim AlanI) EHEA (European Higher Education Area) 6. Yüksek öğretime, özellikle müfredat gelişimi, kurumlararası işbirliği, mobilite ve bütünleştirilmiş eğitim ve araştırma programları açılarından Avrupalılık boyutlarının kazandırılması. 7. Yaşam boyu eğitim-öğrenim felsefesinin benimsenmesi, gerekli düzenlemeler ve kurumlar arası işbirliklerinin sağlanmasıyla, bu fikre işlerlik kazandırılması. 8. Öğrencilerin eğitime yönelik örgütlenmelere katılımlarının ve eğitim içeriğini etkilemelerinin sağlanması. 9. Bologna sürecinin toplumsal boyutunun dikkate alınması. 10. Doktora Çalışmaları ve Avrupa Yüksek Öğrenim Alanı (EHEA) ile Avrupa Araştırma Alanı (ERA) Arasındaki Sinerji:

AYA (Avrupa Yüksek Öğretim AlanI) EHEA (European Higher Education Area) 2003 Berlin toplantısında, aşağıda belirtilen ilkeler öncelikler olarak benimsenmiştir. 􀂃􀂃 Kalite güvencesi, 􀂃􀂃 İki katmanlı sistem, 􀂃􀂃 Akademik derecelerin ve öğrenim sürelerinin tanınması, 􀂃􀂃 Üçüncü katman (Doktora çalışması)

BOLOGNA SÜRECİ VE ÜNİVERSİTEMİZ Yükseköğretimde kalite ve eğitimin belli bir standarda yükseltilmesini hedefleyen Bologna Süreci, Üniversitemizin temel politika ve öncelikleri kapsamında değerlendirilmekte ve etkin bir şekilde yürütülmektedir. Bologna sürecinin kurum içinde yayılımının artırılması, Üniversitenin ulusal ve uluslararası boyutta tanınırlığının sağlanmasına yönelik Diploma Eki Etiketi (DS Label) için yapılan başvuru başarıyla sonuçlanmıştır. 2005 Yılından beri tek not sistemi olarak uygulamasına devam edilen Avrupa Kredi Transfer Sistemi (ECTS) için 2011 yılında gerekli başvurular yapılmış olup, ilgili yılda üniversitemiz Avrupa Kredi Transfer Sistemi Etiketi (ECTS Label) almaya hak kazanmıştır. Uluslararasılaşma stratejileri kapsamında, özelikle açık ve uzaktan eğitim sistemi ile ilişkili olarak, yakın coğrafyadaki (Rusya Federasyonu, Azerbaycan, Balkanlar) ülkelerle stratejik işbirlikleri oluşturmaya yönelik girişimler başlatılmıştır. Üniversitenin özellikle yaşam boyu öğrenmeye yönelik toplumsal katkısını arttırmak amacıyla ulusal televizyon kanalı olan TRT ile birlikte eğitim kanalı oluşturmak üzere stratejik işbirliği anlaşması gerçekleştirilmiştir. Kanal, 6 Aralık 2010 tarihinde yayın yapmaya başlamıştır. Proje Tabanlı Staj- AR-GE ve Inovasyon Koordinasyon Birimi (Arinkon) kurulması, yönergesinin hazırlanması-Mart 2013 Fikri ve Mülki Haklarla ilgili hazırlık çalışmalarına başlanması Mart 2013

ÜLKELERİN BOLOGNA SÜRECİ DURUM DEĞERLENDİRME RAPORU LONDRA 2007 – LEUVEN 2009

TÜRKİYE’NİN BOLOGNA KARNESİ 2005-2009 AYA’DA KALİTE GÜVENCESİ İÇİN STANDARTLAR VE KILAVUZ İLKELERİNİN ULUSAL DÜZEYDEN UYGULANMASI ÇOK İYİ (4.00) AYA ile uyumlu Ulusal Kalite Sistemi MÜKEMMEL (5) Dış Kalite Güvencesi Sistemi Gelişmelerindeki Durum İYİ (3) ÇOK İYİ (4) Kalite Güvencesinde Öğrenci Katılımı Kalite Güvencesinde Uluslararası Katılım DERECE SİSTEMİNİN UYGULANMASI ÇOK İYİ (4.33) İkili Sistemin Uygulama Düzeyi Bir Sonraki Dereceye Geçiş Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi Uygulamaları İYİ (3)- TANIMA İYİ (3.25) Diploma Eki Uygulaması Lizbon Tanıma Sözleşmesinin Uygulanması AKTS Uygulamaları İYİ (3.00) YAŞAM BOYU ÖĞRENİM Önceki Öğrenimin Tanınması ZAYIF (1.00) ORTAK DERECELER MÜKEMMEL (5.00) Ortak derecelerin Oluşturulması ve Tanınması GENEL ORTALAMA ÇOK İYİ (3,80) ÇOK İYİ (4.13)

Öncelik 48. Araştırma altyapılarının etkin kullanımı sağlanacaktır. Öncelik 44. Ulusal yenilik sistemindeki aktörler arasında işbirliği geliştirilecek, özel kesimin sistem içerisindeki etkinliği artırılacak ve bu alanda uluslararası işbirliği geliştirilecektir. Öncelik 45. Başta KOBİ’ler olmak üzere, özel kesimin Ar-Ge kapasitesi ve Ar-Ge’ye olan talebinin artırılması sağlanacak, yenilik tabanlı girişimcilik desteklenecektir. Öncelik 46. Özel sektör ile üniversiteler ve araştırma kurumları arasındaki işbirliğini geliştirmeye yönelik programlar ve rekabet öncesi Ar-Ge işbirlikleri ile yenilik tabanlı rekabetçi kümelenme çalışmaları desteklenecektir. Öncelik 47. Araştırmacı insan gücü, özel sektörün ihtiyaçları da dikkate alınarak nitelik ve nicelik yönünden geliştirilecektir. Öncelik 48. Araştırma altyapılarının etkin kullanımı sağlanacaktır. Öncelik 69. Tekstil, hazır giyim, deri, seramik, cam, mobilya, kuyumculuk gibi geleneksel sektörler başta olmak üzere özgün tasarım faaliyetleri özendirilecek, ulusal ve uluslararası marka oluşturulması desteklenecektir. (MODA-İÇ MİM.) Öncelik 77. Uluslararası standartlarda, fen, sanat ve sağlık kurallarına uygun imalat yapılmasını teminen denetim etkinleştirilecek, Yapı Denetimi Hakkında Kanunun yurt genelinde etkin bir şekilde uygulanması sağlanacaktır.MİMARLIK Öncelik 78. Ara işgücü ve yapı müteahhitliğinde belgelendirme sistemi kurularak sektör istihdamının niteliği artırılacaktır. KAYNAK: DPT,2012 Programı

tamamlanacak ve uygulama projeleri hayata geçirilecektir. Öncelik 87. İş dünyasının talep ettiği nitelikteki işgücünün yetiştirilmesi amacıyla eğitim sistemi ile işgücü piyasası arasındaki uyum, hayat boyu öğrenme perspektifinde girişimcilik kültürünün benimsenmesi ve temel beceri ve yetkinliklerin kazandırılması yoluyla güçlendirilecektir. Öncelik 88. Ulusal Yeterlilik Çerçevesi oluşturularak eğitim ve öğretim programları ulusal meslek standartlarına göre güncellenecek ve uyumlaştırılacaktır. Öncelik 97.Orta ve yükseköğretimde öğrenci ve öğretim elemanı değişimi ve hareketliliğini yaygınlaştırıp artırmaya yönelik uluslararası programlar ile yabancı öğrenci ve bilim insanlarının ülkemizdeki eğitim ve öğretim faaliyetlerine katılımını artırmaya yönelik gerekli düzenlemeler yapılacaktır. Öncelik 98. YÖK, üniversiteler arasında koordinasyon sağlayan ve kalite standartları belirleyerek denetleyen bir kurum haline dönüştürülecek, üniversitelerin şeffaflık ve hesap verebilirlik ilkeleri doğrultusunda idari ve mali özerklikleri artırılmak suretiyle yükseköğretim sisteminin rekabetçi bir yapıya kavuşması sağlanacaktır. Öncelik 113. Yurtiçi ve yurtdışı kültür mirasımızın envanterinin çıkarılarak dijital ortama aktarılması sağlanacak, bu mirasın korunmasına yönelik çalışmalar yapılacaktır. Öncelik 127. Kırsal alanda yerleşme ve yapılaşmaya ilişkin mevzuat çalışmaları tamamlanacak ve uygulama projeleri hayata geçirilecektir. KAYNAK: DPT,2012 Programı

EĞİTİM - ÖĞRETİM

http://www.tuik.gov.tr/Gosterge.do?id=3644&metod=IlgiliGosterge

Yıllara Göre Yükseköğretime Başvuran ve Yerleştirilen Öğrenci Sayıları (Kaynak: YÖK, 2007) Ref: Prof.Dr. Üstün ERGÜDER, 18. MDK Sunusu, 23 Mayıs 2009

Personel Arzı ve İhtiyacı Projeksiyonu (Bin Kişi) (1) Tahmin 2000 2005 Arz (1) İhtiyaç (1) Arz (1) İhtiyaç (1) Hekim 80,9 97,6 89,0 121,7 Diş Hekimi 14,2 21,5 16,0 28,3 Eczacı 21,8 21,6 21,3 26,2 Hemşire 71,0 172,8 77,1 212,8 Veteriner 11,8 11,6 14,3 15,0 İlköğretim öğretmeni 334,2 376,0 394,8 413,0 Ortaöğretim öğretmeni 155,7 133,0 210,1 180,0 Yük.öğrt.öğretim elemanı 64,0 83,0 85,0 119,5 Mimar 28,8 25,1 33,1 32,4 İnşaat Mühendisi 43,9 37,1 50,2 45,9 Makina Mühendisi 44,3 44,7 52,1 56,3 Endüstri Mühendisi 12,4 12,4 17,6 18,8 Elektrik-Elektronik Müh. 32,4 30,9 39,7 43,0 Bilgisayar Mühendisi 6,8 9,2 12,6 16,6 Kimya Mühendisi 19,1 17,4 20,5 21,5 DPT, 8’inci 5 Yıllık kalkınma Planı; http://www.dpt.gov.tr

Mimar ve İnşaat Teknisyenleri 33,8 45,8 44,0 Çeşitli Mesleklerde Cinsiyete Göre Esas Mesleğini Yapma Oranları K (%) E(%) Toplam(%) Elektrik, Elektronik, Radyo ve 43,6 49,0 48,6 Telefon Teknisyenleri İnşaat Mühendisleri 61,5 65,7 65,3 Elektrik, Elektronik ve Telefon Mühendisleri 58,5 61,5 61,2 Makina Mühendisleri 53,1 59,8 59,3 Orman ve Ziraat Mühendisleri ile Bahçe Mimarları 28,4 41,7 38,0 Desinatörler 39,3 35,1 37,4 Mimar ve İnşaat Teknisyenleri 33,8 45,8 44,0 Makina Teknisyenleri ve Montörler 35,6 41,0 40,8 Teknik Ressamlar-Arazi Fen Memurları ve Harita 34,1 45,9 43,0 Teknik Vasıflı Meslekler Toplam 40,0 49,2 52,3 Kaynak: DİE 2000 Yılı Genel Nüfus Sayımı, Türkiye Geneli Esas Meslek Yapılan İş Bilgileri

YAYINLAR

Türkiye ile AB Ülkelerinin Bilimsel Yayın Sayıları AB ye aday veya yeni üye olmuş ülkeler arasında Türkiye, 10.sırada yer almaktadır. Türkiye ile AB Ülkelerinin Bilimsel Yayın Sayıları Koçoğlu, Serinkan, 2012:47

Türkiye Kaynaklı Bilimsel Yayın Sayısı Kasım 2011 tarihi itibariyle güncellenmiştir. http://www.tubitak.gov.tr/tubitak_content_files//BTYPD/istatistikler/BTY_Stat.pdf

Ülkelerin Bilimsel Yayın Sayıları Tabloda 1996 yılından 2009 yılına kadar ülkelerin bilimsel yayınları ile ilgili bilgiler yer almaktadır. Türkiye 21. sırada bulunmaktadır. Türkiye sıralamada ilk 20 içerisinde yer alamamıştır. Nüfusu daha az olan İsviçre, İsveç, Tayvan, Belçika, Polonya, Kanada gibi ülkeler Türkiye’den daha iyi performans göstermiştir. Ülkelerin Bilimsel Yayın Sayıları Koçoğlu, Serinkan, 2012:45

SCI’de Taranan Dergilerde Türkiye Adresli Bilimsel Yayın Sayısı Özellikle 1990 yılından sonra, Türkiye’nin SCI tarafından taranan dergilerindeki yayın sayısında, artış olduğu görülmektedir. Koçoğlu, Serinkan, 2012:46

Kaynak: http://www. yok. gov

ARAŞTIRMA - GELİŞTİRME

Ar-Ge Harcamalarının GSYİH’ye Oranı Kaynak: TÜİK

2011 2012 (1) İşletme Sayısı Destek Miktarı (TL) DESTEK PROGRAMLARI 2011 2012 (1) İşletme Sayısı Destek Miktarı (TL) KOBİ Proje Destek Programı 630 20 540 659 1 149 29 938 893 Ar-Ge, İnovasyon ve Endüstriyel Uygulama Destek Programı 830 43 294 757 905 36 120 393 İşbirliği-Güçbirliği Destek Programı 46 12 451 150 57 14 299 954 Tematik Proje Destek Programı 8 (2) 197 611 13 (2) 161 971 Girişimcilik Destek Programı 2 416 26 252 955 3 624 32 679 490 Genel Destek Programı 15 387 67 538 532 12 604 50 302 267 Gelişen İşletmeler Piyasası KOBİ Destek Programı 1 33 000 Toplam 19 317 170 275 664 18 353 163 535 968 KOSGEB Destek Programları Kaynak: KOSGEB, 2012 (1) Eylül ayı itibarıyla gerçekleşen rakamlardır. (2) Destek alan meslek kuruluşu sayısını ifade etmektedir.

Ülkelerin Gelir Grupları, Patent Sayıları, Satınalma Gücü ve Ar-Ge Harcamaları (%) Koçoğlu, Serinkan, 2012:48

TPE’ye Yapılan Patent Başvurularının Yıllara Göre Dağılımı

Son Beş Yılda İlk 20 Ülkenin Patent Sayıları Türkiye 2006 yılından 2010 yılına kadar geçen sürede, ilk 20 ülke içine girememiştir. Türkiye’nin son beş yıllık performansına bakıldığında, patent üretiminde oldukça gerilerde olduğu ve fazla bir artış sağlayamadığı görülmektedir. Koçoğlu, Serinkan, 2012:44

Faydalı Model Başvurularının ve Tescillerinin Yıllara Göre Dağılımı 15.01.2012 raporlama tarihi itibariyle http://www.tubitak.gov.tr/tubitak_content_files//BTYPD/istatistikler/BTY_Stat.pdf

Kişi Başına Ar-Ge Harcaması http://www.tubitak.gov.tr/tubitak_content_files//BTYPD/istatistikler/BTY_Stat.pdf

Gerçekleştiren Sektörler Bazında Ar-Ge Harcamaları Oranı

Finans Kaynağına Göre Ar-Ge Harcamaları* http://www.tubitak.gov.tr/tubitak_content_files//BTYPD/istatistikler/BTY_Stat.pdf * 2012 sabit fiyatlarıyla

TÜBİTAK Akademik Ar-Ge Destekleri Koçoğlu, Serinkan, 2012:53

ÜNİVERSİTEMİZ VE FAKÜLTEMİZİN TÜRKİYE’DEKİ ÜNİVERSİTELER İLE KARŞILAŞTIRILMASI

ÜNİVERSİTEMİZDE SÜREKLİ İYİLEŞME ÇALIŞMALARI Ekim 2005’te “Yükseköğretim Kurumlarında Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Yönetmeliği” çerçevesinde “Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Kurulu” kurulmuştur. Kasım 2005 tarihinde Üniversitenin Misyon/Vizyon/Değerlerini belirlemeye yönelik bir çalışma gerçekleştirilmiştir. Anadolu Üniversitesi 2007 yılında SWOT analizini gerçekleştirmiş, vizyon, misyon ve temel değerlerini belirlemiştir. 2009-2013 stratejik planını hazırlamıştır. Haziran 2007’de Avrupa Üniversiteler Birliği (EUA) Kurumsal Değerlendirme Programına başvurmuştur. EUA değerlendirme ekibi tarafından Mart 2008’de ön saha ziyareti gerçekleştirilmiştir. 9-12 Haziran 2008 tarihleri arasında ise asıl saha ziyareti gerçekleştirilmiştir. Eylül 2008’de rapor hazırlamıştır. 1998’den bugüne kadar Türkiye’den 17 üniversite incelenmiş, 2008 yılında ise 4 üniversite daha değerlendirme listesine dahil edilmiştir.

ÜNİVERSİTEMİZ VİZYON VE MİSYONU Kent,bölge,ülke ve dünya insanının yaşam kalitesini yükseltmek amacıyla; Bilim, teknoloji,sanat ve spor alanlarında eğitim,araştırma ve projelerle evrensel bilgi ve kültür birikimine katkı sağlamak, Her yaştaki bireye nitelikli ve özgün, uzaktan ve örgün öğrenme olanakları sunmak, Toplumsal gereksinimleri öngörerek yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretmek, İnsan ve maddi kaynaklarını toplumun, kurumun ve paydaşların ihtiyaçları doğrultusunda daha etkili kullanmak. Topluma ve tüm paydaşlara şeffaf ve hesap verebilir bir kurum olmak. Anadolu Üniversitesi olarak birlikte öğrenmek, değişmek, değiştirmek ve öncü olmak. Yaşamboyu öğrenme odaklı bir dünya üniversitesi olmak.  

Temel Değerler Şeffaflık Hesap Verebilirlik Adillik İnsan Odaklılık Yenilikçilik Yaratıcılık Güvenilirlik Mükemmellik Evrensellik

ÖĞRENCİ KULÜPLERİ 1. AKUT Kulübü 2. Arkeoloji Kulübü 3. Atatürkçü Düşünce Kulübü 4. Avrupa Öğrencileri Forumu Kulübü 5. Bilgi ve Zeka Oyunları Kulübü 6. Bilgisayar Kulübü 7. Bilim ve Teknoloji Kulübü 8. Caz Kulübü 9. Çağdaş Eğitim Kulübü 10. Dans Kulübü 11. Doğa-Çevre Kulübü 12. Doğa Sporları Kulübü 13. Düşünce ve Hukuk Kulübü 14. Endüstri İlişkileri ve Sosyal Politika Kulübü 15. Edebiyat Kulübü 16. Eczacılık ve Sağlık Kulübü 17. Endüstri Mühendisliği Kulübü 18. Erasmus Kulübü 19. Felsefe Kulübü 20. Fotoğrafçılık Kulübü 21. Girişimcilik Kulübü 22. Gönüllü Toplumsal Hizmetler Kulübü 23. Havacılık Kulübü 24. İletişim Kulübü 25. İşletme ve Ekonomi Kulübü 26. Kalite Kulübü 27. Kariyer Kulübü 28. Karikatür Kulübü 29. Kentsel Gelişim Kulübü 30. Kızılay Kulübü 31. Kimya ve Teknolojileri Kulübü 32. Malzeme Teknolojileri Kulübü 33. Marketing Anadolu Kulübü 34. Moda Tasarımı Kulübü 35. Motorsporları Kulübü 36. Mühendislik ve Teknoloji Kulübü (IEEE) 37. Müzik Kulübü 38. Plastik Sanatlar Kulübü 39. Rock Kulübü 40. Sinema Kulübü 41. Sualtı Kulübü 42. Tarih Kulübü 43. Tasarım Kulübü 44. Tiyatro Kulübü 45. Turizm ve Gezi Kulübü 46. Yapı Kulübü 47. Yenilenebilir Enerji Kaynakları Kulübü

ÖĞRENCİ KULÜP SAYILARI

ÜNİVERSİTELERİN WEB SİTELERİNİN ZİYARET EDİLME SAYISINA GÖRE SIRALAMA ÜNİVERSİTELER KENT Anadolu Üniversitesi ESKİŞEHİR 2. Ortadoğu Teknik Üniversitesi ANKARA 3. Boğaziçi Üniversitesi İSTANBUL 4. İstanbul Teknik Üniversitesi 5. İstanbul Üniversitesi 6. Ankara Üniversitesi 7. Gazi Üniversitesi 8. Bilkent Üniversitesi 9. Hacettepe 10. Akdeniz ANTALYA 11. Çanakkale Onsekiz Mart üniversitesi ÇANAKKALE 12. Ege Üniversitesi  İZMİR 13. Sabancı Üniversitesi  İSTANBUL 14. Dokuz Eylül Üniversitesi 15. Yıldız Üniversitesi 16. Marmara Üniversitesi 17. Sakarya Üniversitesi  SAKARYA 18. Selçuk Üniversitesi  KONYA 19. Erciyes Üniversitesi  KAYSERİ 25. ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ  ESKİŞEHİR

AKADEMİK PERFORMANSA GÖRE ÜNİVERSİTELERİN SIRALAMASI (URAP-2012) Country Ranking University Name World Ranking Category Article Citation Total Document JIT JCIT Collaboration Total 1 Istanbul University 383 A 69.49 64.78 33.02 55.49 45.78 46.89 315.45 2 Hacettepe University 400 68.51 64.91 32.96 55.51 45.81 47.05 314.76 3 Ankara University 464 68.12 64.26 32.38 55.13 45.40 46.51 311.81 4 Ege University 486 68.11 31.94 54.85 45.47 46.28 310.92 5 Middle East Technical University 495 67.01 64.14 31.91 54.97 45.48 47.11 310.63 6 Gazi University 501 68.32 64.16 32.18 54.86 45.29 45.69 310.49 7 Istanbul Technical University 633 B++ 65.38 63.85 31.53 54.62 45.33 46.34 307.06

2012 LYS SONUÇLARINA GÖRE FAKÜLTEMİZ BÖLÜMLERİ TABAN VE TAVAN PUANLARI

2009-2013 TABAN Ve tavan puanlarInIn karşILAŞTIRMASI

2009-2013 TABAN VE TAVAN PUANLARININ KARŞILAŞTIMASI

2009-2013 TABAN VE TAVAN PUANLARININ KARŞILAŞTIRILMASI

2012-2013 ÖĞRETİM YILI LYS SONUÇLARINA GÖRE MİMARLIK BÖLÜMLERİ TABAN VE TAVAN PUANLARI Üniversite Adı Program Adı Puan Türü Kontenjan En Küçük Puan En Büyük Puan İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ (İNGİLİZCE) MİMARLIK MF-4 52 497.129 546,528 ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ 77 485,027 525,108 108 484,438 537,725 MİMAR SİNAN ÜNİVERSİTESİ 98 473,199 484,228 YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ 139 467,816 484,252 GAZİ ÜNİVERSİTESİ 458,687 476,707 İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENS. 47 457,483 479,010 DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ 82 454,953 467,575 ANADOLU ÜNİVERSİTESİ 62 452,330 466,710 ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ 450,789 467,810 ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ 57 446,811 453,319 GEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENS. 439,171 462,430 KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ 433,808 463,415 TRAKYA ÜNİVERSİTESİ 85 423,950 441,247

2012-2013 ÖĞRETİM YILI LYS SONUÇLARINA GÖRE İÇ MİMARLIK BÖLÜMLERİ TABAN VE TAVAN PUANLARI Üniversite Adı Program Adı Puan Türü Kontenjan En Küçük Puan En Büyük Puan İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ İÇ MİMARLIK MF-4 30 460,308 483,268 HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI 57 406,970 436,354 ANADOLU ÜNİVERSİTESİ 47 392,965 439,710 KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ 62 382,298 415,298 AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ 36 381,427 413,633 GAZİ ÜNİVERSİTESİ 77 458,687 476,707 ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ. 31 369,469 420,906 KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ 367,672 420,871

2012-2013 ÖĞRETİM YILI LYS SONUÇLARINA GÖRE MODA TASARIMI BÖLÜMLERİ TABAN VE TAVAN PUANLARI Üniversite Adı Program Adı Puan Türü Kontenjan En Küçük Puan En Büyük Puan GAZİ ÜNİVERSİTESİ MODA TASARIMI YGS-5 22 334,590 392,155 GİRESUN ÜNİVERSİTESİ 57 322,277 359,749 ANADOLU ÜNİVERSİTESİ TM-3 67 309,521 390,981 MODA TASARIMI (İÖ) 304,283 377,181

2012-2013 ÖĞRETİM YILI LYS SONUÇLARINA GÖRE ENDÜSTRİYEL TASARIM/ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI BÖLÜMLERİ TABAN VE TAVAN PUANLARI Üniversite Adı Program Adı Puan Türü Kontenjan En Küçük Puan En Büyük Puan ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI BÖLÜMÜ MF-4 47 504,676 522,667 İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ 501,614 534,871 GAZİ ÜNİVERSİTESİ 26 469,030 482,232 ANADOLU ÜNİVERSİTESİ ENDÜSTRİYEL TASARIM 62 391,279 435,290 KARABÜK ÜNİVERSİTESİ 67 216.060 383,764

ÜNİVERSİTE TOPLAM ÖĞRENCİ SAYISI 1 GAZİ ÜNİVERSİTESİ 58.254 2 MARMARA ÜNİVERSİTESİ 52.046 3 DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ 39.128 4 ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ 30.334 5 HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ 29.512 6 İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ 24607 7 ANADOLU ÜNİVERSİTESİ 22.911 8 ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ 22.378 9 YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ 21.233 10 ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ 16.903 11 MİMAR SİNAN ÜNİVERSİTESİ 6.252 12 GEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ 2.591 13 İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ 2.476 TÜRKİYEDE TASARIM EĞİTİMİ VEREN ÜNİVERSİTELERDEKİ TOPLAM ÖĞRENCİ SAYILARININ KARŞILAŞTIRMASI

ÜNİVERSİTE ÖĞRETİM ÜYESİ SAYISI 1 GAZİ ÜNİVERSİTESİ 1.810 2 HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ 1.334 3 MARMARA ÜNİVERSİTESİ 1.291 4 DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ 1.110 5 İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ 916 6 ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ 780 7 ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ 723 8 ANADOLU ÜNİVERSİTESİ 658 9 YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ 573 10 ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ 564 11 MİMAR SİNAN ÜNİVERSİTESİ 274 12 GEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ 156 13 İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ 138 TÜRKİYEDE TASARIM EĞİTİMİ VEREN ÜNİVERSİTELERDEKİ ÖĞRETİM ÜYESİ SAYILARININ KARŞILAŞTIRMASI

ÖĞRETİM ÜYESİ BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI ÜNİVERSİTE ÖĞRETİM ÜYESİ BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI 1 MARMARA ÜNİVERSİTESİ 40.31 2 ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ 38.89 3 YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ 37.06 4 DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ 35.25 5 ANADOLU ÜNİVERSİTESİ 34.82 6 ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ 30.95 7 GAZİ ÜNİVERSİTESİ 32.18 8 ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ 29.97 9 İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ 26.86 10 MİMAR SİNAN ÜNİVERSİTESİ 22.85 11 HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ 22.12 12 İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ 17.94 13 GEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ 16.61 TÜRKİYEDEKİ ÜNİVERSİTELERDE ÖĞRETİM ÜYESİ BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI

TÜRKİYEDEKİ TASARIM EĞİTİMİ VEREN ÜNİVERSİTELERİN GENEL PUAN TABLOSU Sıralama Üniversite 2011 Yılı Makale Puanı Toplam Atıf Puanı Toplam Bilimsel Doküman Puanı Doktora Öğrencisi Puanı Öğretim Üyesi/Öğrenci Puanı TOPLAM 1 HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ 174.73 199.00 199.12 178.37 73.38 824.61 2 ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ 192.61 193.04 190.73 187.87 52.41 816.66 5 İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ 152.33 177.50 167.10 176.60 66.24 739.78 8 GEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ 154.27 163.40 158.04 153.64 80.02 709.37 9 İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ 157.17 162.39 151.26 139.49 86.01 696.32 11 GAZİ ÜNİVERSİTESİ 150.37 151.61 159.68 170.33 57.27 689.26 19 MARMARA ÜNİVERSİTESİ 125.87 134.43 139.36 168.39 42.49 610.53 23 DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ 120.09 136.73 139.76 135.69 55.04 587.31 28 ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ 121.89 132.65 138.83 114.63 47.87 555.89 33 YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ 114.69 121.82 124.15 129.78 50.91 541.36 38 ANADOLU ÜNİVERSİTESİ 94.60 124.34 112.91 133.16 54.15 519.16 40 ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ 108.91 121.70 122.91 104.57 58.18 516.27 93 MİMAR SİNAN ÜNİVERSİTESİ 19.50 9.55 20.36 129.01 77.54 255.96 TÜRKİYEDEKİ TASARIM EĞİTİMİ VEREN ÜNİVERSİTELERİN GENEL PUAN TABLOSU (2011 Yılı Makale Puanı, Toplam Atıf Puanı, Toplam Bilimsel Doküman Puanı, Doktora Öğrencisi Puanı, Öğretim Üyesi/Öğrenci Puanı, Toplam puan)