İGEP İş Tasarımı ve Hedef Belirleme

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STK’LARDA GÖNÜLLÜLER İLE İŞBİRLİĞİ
Advertisements

6. BÖLÜM OKUL ÖRGÜTÜ VE YÖNETİMİ
İNSAN-MAKİNA SİSTEMLERİNDE PERFORMANSI ETKİLEYEN SOSYAL FAKTÖRLER
Kurumlar toplumu önemser
MESLEKİ EĞİTİM.
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
Mesleki Uzmanlık Alanlarının Gelişiminde Kurumsallaşmanın Önemi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Organizational Behavior Instructor: Erlan Bakiev, Ph.D.
İşletmelerde Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi
Özel Sektörde İnsan Kaynağının Önemi
Arş. Gör. Cevdet KIZIL Kadir Has Üniversitesi 21/02/2005
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Ankara, 25 Mart 2011 Mehmet KAYA Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu Genel Sekreteri HSYK’ nın Anayasal Değişiklik Doğrultusunda Yeniden Yapılandırılması.
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Sektörler Arası İşbirliği. Amaç: TSM Çalışanlara Yönelik Sağlığın Geliştirilmesi Eğitimi 2 Katılımcıların sa ğ lı ğ ın geli ş tirilmesi müdahalesinde.
Güçlü Kişilik Özellikleri Üstün Yönetsel Beceriler
Görev Analizi Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
İşletmelerin çalışmalarının incelenmesi sonucunda, durağan çevreden çok çalkantılı çevreye kadar beş farklı çevre tür ortaya konmuştur. Aynı zamanda, “mekanik”
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
Mahkeme Yönetimi ve Mahkeme Organizasyonu
İ GEP Kurum kültürü Dr. Ça ğ rı Topal 1. Tanım Bir grubun üyelerinin sosyalleşme süreciyle ö ğ renip içselleştirdikleri ortaklaşa olarak paylaşıp ilişkilerinde.
Planlama Neyin, ne zaman, ne maksatla, nasıl, nerede ve kim tarafından yapılacağını önceden kararlaştırma faaliyetidir. Planlama örgütteki çeşitli çıkar.
YÖNETİM İŞLEVLERİ: ORGANİZE ETME
Öğrenen Örgütler.
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
İGEP Performans Yönetimi
HİZMET SİSTEMİNİN KURULMASI
Motivasyon Uygulamaları
Bölüm 10 Takımlar.
Lojistik Bilgi Sistemleri Lojistik Organizasyonu
1 İşletmeye Giriş Konu 4: İşletmelerde Yönetim Faaliyetleri I Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
İş Analizi ve İş Dizaynı
. Hafta.
ÖRGÜT KURAMININ UYGULAMADAKİ YERİ Örgüt kuramı, örgütleri etkin bir şekilde yönetebilmemiz için gelecekte ne olabileceğini olduğu kadar geçmişte.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
ŞEKİL 13.1 “Temel Dönüşüm” “İmalat Şirketine Yönelik Süreç”
BÖLÜM 9 Olumlu İşgören Tutumları ve Davranışları.
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
Bölüm 6 Örgütleme.
ÇALIŞMA TAKIMLARINI ANLAMAK
Kariyer Yönetimi ile ilişkili Kavramsal Çerçeve
Yönetimin Fonksiyonları Örgütleme Yöneltme (Liderlik)
BÖLÜM 12 Etkileme Güç ve Politika. BÖLÜM 12 Etkileme Güç ve Politika.
X- Strateji İçin Kültür ve Liderlik
Bireysel Kariyer Planı Oluşturma
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
Kamu Yönetiminin Yapısal Görünümü ve Sorunları. Organizasyon Sorunları Sistem coğrafi ve örgütsel olarak merkeziyetçi bir yapıya sahiptir. Bunu aşmak.
Klasik Yönetim ve Organizasyon Teorisi
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
İLETİŞİM TÜRLERİ.
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
C. Kişi – Grup ve Gruplar Arası İletişim
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
NETİM- ÖRGÜT TEORİLERİ NEO-KLASİK EKOL (DEVAM)
Matriks Organizasyon Yapısı
Canadian Tenth Edition
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
Sunum transkripti:

İGEP İş Tasarımı ve Hedef Belirleme Dr. Çağrı Topal

İş Bir örgütte genel hedefi gerçekleştirme doğrultusunda bir veya birden fazla kişi tarafından icra edilen ve karşılığında ödeme yapılan her türlü etkinlik  Boyutlar: örgütsel, grupsal, bireysel

İş: örgütsel bakış Strateji, örgütsel yapı, iş akışı Strateji: uzun dönemli hedefleri gerçekleştirmek için izlenen genel yol Örgütsel yapı: örgütün genel etkinliğinin farklı işlere bölünmesi ve bölünen bu işlerin eşgüdümünün sağlanması için oluşturulan ve zamanla evrilen resmi ve gayri resmi ilişkilerin bileşkesi İş akışı: işin bir örgütsel yapı içindeki düzenlenme şekli Strateji  Örgütsel yapı  İş akışı

İş: örgütsel bakış Örgütsel yapı çeşitleri ve iş akışı Bürokratik/mekanistik yapı Katı ve büyük hiyerarşi Merkeziyetçi karar verme Yönetici denetimi İşlev odaklı iş bölümü Uzmanlaşma ve bireysel çalışma İşlevsel ve dolaylı iş akışı Askeri kurumlar

İş: örgütsel bakış Örgütsel yapı çeşitleri ve iş akışı Yatay/organik yapı Esnek ve küçük hiyerarşi Katılımcı karar verme Öz denetim Ürün/hizmet odaklı iş bölümü Genelleşme ve takım çalışması Ürün/hizmet odaklı ve doğrudan iş akışı Teknoloji şirketleri

İş: örgütsel bakış İş akışı analizi İş nasıl değer yaratır? İşin siparişin ürüne dönüşmesi sürecindeki yeri nedir? İşin organizasyonun temel sürecine ve çıktısına katkısı nedir?

İş: grupsal bakış Takımlar Takım: tamamlayıcı niteliklere sahip bireylerin küçük bir grup olarak bir araya gelip oluşturduğu sosyal ve işlevsel yapı Özerk takımlar Akran değerlendirmesi Gruba yönelik ödüllendirme Takım üyelerince takıma seçilme Doğal ve bağlamsal liderlik ve iş bölümü

İş: bireysel bakış Motivasyon İki etken kuramı Hijyen (çalışma koşulları) ve güdüleyen (işin nitelikleri) etkenler İş uyumu kuramı Yetenek/gereksinim ve iş uyumu Hedef belirleme kuramı Belirgin, zorlayıcı, ve çalışanın kendi hedefleri İş nitelikleri kuramı Anlam/sorumluluk/geri bildirim ihtiyaçları ve iş uyumu

İş analizi Bir iş hakkında bilgi toplayarak işin kapsadığı sorumluluk, görev, ve adımları saptama süreci Ölçüt sağladığı alanlar: işe alım ve işten çıkarma, performans değerlendirme ve ücretlendirme, güvenlik tedbirleri ve uyuşmazlıkların çözümü, ve işler arasındaki ilişkiler Dayandığı yöntemler: görev envanteri, uç vakalar tekniği, vb. Genel varsayımı: işlerin değişmezliği

İş tanımı İşin amacı ve organizasyon içindeki yeri, diğer işlerle ve konumlarla olan yatay veya dikey bağlantısı, işe dair sorumluluklar ve yetkiler, çalışma koşulları ve araçları, gerekli nitelikler, bilgi ve beceriler, kişisel özellikler, ve işin tamamlanma süresinin yazılı şekli Bürokratik/dikey yapı: belirgin ve detaylı Organik/yatay yapı: değişken ve genel

İş tasarımı: tanım İşin görevler ve sorumluluklar bağlamında düzenlenmesi İş tanımının uygulanabilir hale getirilmesi Görevlere özgü ölçütler belirlenmesi

İş tasarımı: çeşitler-1 İş basitleştirme Basit ve yinelenebilir parçalara ayırma Uzmanlaşma ve verimlilik Durağan sektörler Dar bakış ve değişime direnç

İş tasarımı: çeşitler-2 İş genişletme ve iş rotasyonu Görevlerin arttırılması ve çalışanların görevlerinin değişebilmesi Vasıf/beceri çeşitlenmesi İş güvencesinin artması Esnekliğin artması İş aidiyetinin/kimliğinin azalması Genel bilgiler ve verimlilik kaybı Dayanışmacı ilişkilerin azalması

İş tasarımı: çeşitler-3 İş zenginleştirme Çalışanların bütün bir üründen/hizmetten sorumlu olması Vasıf/beceri çeşitliliği Özerklik ve karar alma Genel bilgiler ve verimlilik kaybı İş aidiyetinin/kimliğinin azalması Karmaşık ve bağlantısı dolaylı işlerde sınırlılık Takımlar

Esnek çalışma: dönemsel çalışanlar Daimi çalışanlar Geçici çalışanlar Yarı zamanlı çalışanlar Taşeron çalışanlar Sözleşmeli çalışanlar Stajyerler

Esnek çalışma: esnek çizelgeler Esnek iş saatleri Sıkıştırılmış hafta Evden çalışma