PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
Advertisements

Erzincan Üniversitesi Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık 2010
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI Strateji Geliştirme Başkanlığı İÇ KONTROL SİSTEMİ VE İÇ KONTROL EYLEM PLANI.
YENİ MALİ YÖNETİM VE KONTROL SİSTEMİNDE İÇ KONTROL
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013
İleri Düzey Eğitim Başbakanlık Çalışma Grubu Mart-2010.
MODELİ AÇISINDAN İNCELENMESİ
İÇ KONTROL SİSTEMİ VE İÇ KONTROL STANDARTLARI
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
Strateji Geliştirme Başkanlığı
İç Kontrol Sistemi ve İç Kontrol Standartları
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI İÇ KONTROL SİSTEMİ VE KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI.
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
SUNUM PLANI İç Kontrol Nedir? İç Kontrolün Amaçları ve Temel İlkeleri
KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI UYUM EYLEM PLANI
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ OLARAK BİZ NE YAPACAĞIZ?
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ İÇ KONTROL SİSTEMİ
1) İÇ DENETİM KAVRAMI İç denetim, kamu idaresinin çalışmalarına değer katmak ve geliştirmek için kaynakların ekonomiklik, etkililik ve verimlilik esaslarına.
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
T.C. ORDU ÜNİVERSİTESİ Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
İç kontrol Bilgilendirme Toplantısı 10 Nisan 2014 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
K alkınma Planlarının Uygulanması ve İzlenmesi Devlet Planlama Teşkilatı Çalışma Grubu
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI İÇ KONTROL DAİRE BAŞKANLIĞI.
Hazırlayanlar: Ömer Faruk GÜLSOY Adile TUNÇER Nisa KARAKUM
“İYİ YÖNETİŞİM SİSTEMİ” GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI ÖRNEĞİ
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
T.C. MALİYE BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İL DÜZEYİNDE KAMU KURUM VE KURULUŞLARININ YÜRÜTTÜKLERİ FAALİYETLERİN STRATEJİK PLAN VE PERFORMANS PROGRAMLARINA UYGUNLUĞUNA İLİŞKİN DEĞERLENDİRME RAPORU.
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
MALİ YÖNETİM VE KONTROL ALANINDA YAŞANAN GELİŞMELER VE HEDEFLER Mehmet BÜLBÜL Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü Daire Başkanı 1 Mayıs.
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI Strateji Geliştirme Başkanlığı İÇ KONTROL SİSTEMİ Nurtaç ARSLAN İç Kontrol Dairesi Başkan V.
İç Kontrol Sistemi Örnek Uygulamaları ve Üniversitemizde Genel Durum
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık Aralık 2010.
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama Tuğba DİNÇER 25 Nisan 2011
T.C. BAŞBAKANLIK Hazine Müsteşarlığı TÜRKİYE İÇİN ÇOK YILLI HARCAMA ÇERÇEVESİNİN TASARLANMASI.
İZLEME & DEĞERLENDİRME Maliye Bakanlığı Grup Çalışması
10 ŞUBAT 2011 KAMU MALİYESİNDE KARAR ALMA VE PERFORMANS YÖNETİMİ PROJESİ ORGANİZASYON VE SÜREÇ PERFORMANS YÖNETİMİ 5. HAFTA GRUP ÇALIŞMASI.
11 Kamu Mali Yönetimi Eğitimi Ekonomi ve Maliye Müdürlükleri İle Strateji Geliştirme Başkanlıklarının Konumu 1. Gün, 1. Bölüm Ankara, Şubat - Mart 2007.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
İÇ KONTROL UYUM EYLEM PLANI VE YOL HARİTASI. İÇ KONTROL İç kontrol genel olarak idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak;
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
İç Kontrol: İç kontrol, idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
STRATEJİK YÖNETİM SİSTEMİ
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
MERSİN ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
Sunum transkripti:

PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİ COSO Bileşenleri Çerçevesinde Süreç İncelemesi

Sunuş Planı Sürecin Hedefleri Süreç Hakkında Bilgi Metodoloji ve Kısıtlar COSO Çerçevesinde Riskler ve Kontroller Sonuç ve Tavsiyeler

Sürecin Hedefleri Kaynakların etkili, ekonomik, verimli kullanımı Tanım: Bir kamu idaresinin program dönemine ilişkin performans hedeflerini, bu hedeflere ulaşmak için yürütecekleri faaliyetler ile bunların kaynak ihtiyacını ve performans göstergelerini içeren programdır. Kaynakların etkili, ekonomik, verimli kullanımı Hesap verebilirlik Mali saydamlık Karar verme süreçlerinin güçlendirilmesi

Süreç Hakkında Bilgi Performans Yönetim Kontrol Çerçevesi STRATEJİ Amaçlar, hedefler, riskler & eylem planları DEĞERLENDİRME Performans yönetim kontrol çerçevesinin etkinliği PERFORMANS GÖSTERGELERİ Hedeflerle uyumlu İZLEME Hedefler ve sonuçların kıyaslanması HEDEFLER İstenen performans düzeyleri TEYİT ETME Verilerin doğruluğunun & güvenilirliğinin kontrol edilmesi SONUÇLAR Elde edilen gerçekleşen performans

Metodoloji ve Kısıtlar Performans programı hazırlama süreci adımlarının incelenmesi Risklerin tespiti Harcama birimleri ile görüşme SWOT Analizi Risk kaydının yapılması ! Zaman Kısıtı

COSO Çerçevesinde Riskler ve Kontroller Kontrol Ortamı COSO Çerçevesinde Riskler ve Kontroller Risk Değerlendirmesi Kontrol Faaliyetleri Bilgi ve İletişim Kontrol Ortamı İzleme Risk: Yönetimin süreci sahiplenmemesi riski Kontrol Faaliyeti: 1-Üst yönetimin sürecin başlamasına yönelik onayı bulunmaktadır. 2- Birim hedef ve göstergelerini doğrudan üst yöneticinin inceleyeceği bir toplantı düzenlenecektir. Kontrol Zayıflığı: Üst yönetici yapılmasını istediği için yapılmaktadır. Yapılanların sadece kağıt üzerinde kalma olasılığı bulunmaktadır. Öneriler: 1- Birim Performans Programının veya program olmasa da bu bilgileri içeren bir dokümanın hazırlanması ve yönetici imzasıyla duyurulması 2- Performans sonuçlarına ilişkin yaptırım ve ödül mekanizmasının oluşturulması

COSO Çerçevesinde Riskler ve Kontroller Kontrol Ortamı COSO Çerçevesinde Riskler ve Kontroller Risk Değerlendirmesi Kontrol Faaliyetleri Bilgi ve İletişim Kontrol Ortamı İzleme Risk: Hedef ve göstergelerin gerçekçi olarak belirlenmemesi riski Kontrol Faaliyeti: 1-SGB uzmanları hedef ve göstergelerin belirlenme sürecine ilişkin yabancı uzmanlardan eğitim almıştır. 2- BÜMKO tarafından çıkarılan rehberde hedef ve göstergelerin nasıl belirleneceğine dair bilgilere yer verilmiştir. 3- SGB uzmanları göstergeler ve hedefler arasında bağlantı kurulması ve gerçekçi olmaları hususunda rehberlik yapmaktadır. 4- SGB uzmanları performans programlarını birimlerde yapan kişilerle birebir çalışarak bir kontrol mekanizması oluşturmaktadır. 5- Üst yöneticinin son aşamada hedeflerin ve göstergelerin gerçekçi olup olmadığı noktasında görüş belirterek karar verilmesinde rol alacaktır. Kontrol Zayıflığı: Bu etkili kontrol faaliyetlerine rağmen birimler hedef ve göstergelerini belirlemekte hala sorunlar yaşamaktadır. Öneriler: İyi uygulama örneklerinin metodoloji açısından incelenerek birimlere hedef ve göstergelere karar verirken yardımcı olacak bir belge hazırlanması ve birimlere bu konuda eğitim verilmesi

COSO Çerçevesinde Riskler ve Kontroller Kontrol Ortamı COSO Çerçevesinde Riskler ve Kontroller Risk Değerlendirmesi Kontrol Faaliyetleri Bilgi ve İletişim Kontrol Ortamı İzleme Risk: Eğitimlerin yetersiz olması riski Kontrol Faaliyeti: Eğitimi veren personelin uzmanlık gerektiren bu görevi yerine getirecek nitelikte olmaları sağlanmış ve yabancı uzmanlardan gerekli eğitimler alınmıştır. Kontrol Zayıflığı: 1- Düzenli eğitim planlamasının olmaması 2- Eğitim alan kişilerin rotasyon nedeniyle birim değiştirmeleri 3- Harcama birimlerinde eğitimlerin yetersiz olması ve yaygınlaştırılmaması Öneriler: 1- Eğitimlerle farkındalık yaratmak 2- Eğitimi destekleyecek kurum içi uygulama rehberinin hazırlanması 3- Eğiticiler ve eğitimden faydalananlar için eğitim planlaması yapılması 4- Norm kadro çalışması yapılması

COSO Çerçevesinde Riskler ve Kontroller Kontrol Ortamı COSO Çerçevesinde Riskler ve Kontroller Risk Değerlendirmesi Kontrol Faaliyetleri Bilgi ve İletişim Risk Değerlendirmesi İzleme Risk: PP sürecinin hedeflerine erişilmesini engelleyebilecek risklerin iyi yönetilmemesi riski Kontrol Faaliyeti: Kontrol Zayıflığı: Risk yönetimi henüz başlamadığı için kontrol bulunmamaktadır. Öneriler: Hedeflerin belirlenmesiyle birlikte risk değerlendirmesinin bir mekanizma oluşturularak yapılması

COSO Çerçevesinde Riskler ve Kontroller Kontrol Ortamı COSO Çerçevesinde Riskler ve Kontroller Risk Değerlendirmesi Kontrol Faaliyetleri Bilgi ve İletişim Kontrol Faaliyetleri İzleme Risk: Performans verilerinin kanıtlarla desteklenmemesi riski Kontrol Faaliyeti: Kontrol Zayıflığı: Performans raporlarında yönetimin hatalı bilgi olup olmadığını görmesine ilişkin bir mekanizma bulunmamaktadır. Öneriler: 1- Sistemde verilerin kaynağının girileceği bölümde verilerin doğruluğunu destekleyici belgelerin gösterilmesi. 2- Sürecin bağımsız bir kişi (kayıt ve raporlanmasında görev almayan) tarafından kontrol edilmesi

COSO Çerçevesinde Riskler ve Kontroller Kontrol Ortamı COSO Çerçevesinde Riskler ve Kontroller Risk Değerlendirmesi Kontrol Faaliyetleri Bilgi ve İletişim Bilgi ve İletişim İzleme Risk: Harcama birimlerindeki sorumlu kişi ile harcama birimlerinin alt birimlerindeki sorumlular arasındaki iletişim eksikliği nedeniyle performans programında yer alacak bilginin ve göstergelerin gerçekleşme değerlerinin paylaşımının sağlanamaması riski Kontrol Faaliyeti: Bazı birimlerde bilgi paylaşımı resmi yazıyla yapılarak bilginin zamanında ve doğru olarak elde edilmesi sağlanmaktadır. Kontrol Zayıflığı: Bilgi erişiminde gecikme ve güçlükler yaşanmaktadır. Birimlerin kendi süreçlerinde otomatik bilgi alınmasına yönelik bir mekanizma bulunmamaktadır. Öneriler: Birimlerin bilgi toplamasına yönelik otomasyona geçilmeli ve alt birimlerdeki sorumlular net bir şekilde belirlenmelidir.

COSO Çerçevesinde Riskler ve Kontroller Kontrol Ortamı COSO Çerçevesinde Riskler ve Kontroller Risk Değerlendirmesi Kontrol Faaliyetleri Bilgi ve İletişim İzleme İzleme Risk: Performans yönetim kontrol çerçevesinin yıllık değerlendirmesinin etkili yapılmaması riski Kontrol Faaliyeti: Kontrol Zayıflığı: Her sene performans değerlendirme raporu üst yöneticiye sunulduğu halde bu rapor yalnızca izleme sonuçlarını içermekte, performans yönetim kontrol çerçevesinin etkililiğine ilişkin bir değerlendirmeyi kapsamamaktadır. Öneriler: Değerlendirmenin performans yönetim kontrol çerçevesinin her aşamasının etkililiğini kapsayan nitelikte olması

Sonuç ve Tavsiyeler SÜRECİN GÜÇLÜ YÖNLERİ Nitelikli SGB uzmanlarının bulunması SGB’nin kendi içinde ve harcama birimleriyle iletişiminin kuvvetli olması SGB.net sisteminin içinde Performans Bütçe Modülünün bulunması Değişim ve gelişime açık yöneticilerin bulunması Sürecin yeterince açık ve detaylı tanımlanmış olması (mevzuat, vs.) 5018 sayılı Kanunun çıkarılmış olması

Sürecin daha iyi hale gelebilmesi için; Sonuç ve Tavsiyeler Sürecin daha iyi hale gelebilmesi için; Sürecin her seviyede sahiplenilmesinin sağlanması Düzenli eğitim planlaması yapılması ve uygulanması Birimlerin kendi içlerinde iletişimin geliştirilmesi Risk değerlendirmesinin yapılmaya başlanması Kurum içi uygulama rehberinin hazırlanması Performans verilerinin doğruluğunun teyidi Sürecin yıllık değerlendirmesinin yapılması gerekmektedir.

TEŞEKKÜRLER…