STRATEJİLERİN UYGULANMASI VE DEĞİŞİM YÖNETİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Advertisements

STK’LARDA GÖNÜLLÜLER İLE İŞBİRLİĞİ
Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
YÖNETİM İŞLEMİNİN FONKSİYONLARI
İŞLETMELERDE STRATEJİK KARARLAR
Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma Perspektifi
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
LİDERLİK.
Güçlü Kişilik Özellikleri Üstün Yönetsel Beceriler
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
Bölgesel Kalkınma: Türkiye’de olmayan nedir? Güven Sak Ankara, 8 Eylül, 2006.
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMUNA BAĞLI SAĞLIK ÇALIŞANLARININ İDARİ VE YÖNETİCİ PERSONELİNİN ATAMA VE TERFİ KRİTERLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ (MERSİN.
YÖNETİM İŞLEVLERİ: ORGANİZE ETME
Öğrenen Örgütler.
Bölüm 13 Stratejilerinin Uygulanması-2 Yönetim Biçimleri, Paylaşılan Değerler, İnsan Kaynakları ve İşletme Yetenekleri © Ülgen&Mirze 2004.
Bilgi ve Yenilik İktisadı
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
1 Yönetimin temelleri
Bilgisayar Destekli Eğitim
SWOT ANALİZİ NEDİR? -STRENGTHS?, WEAKNESS?, OPPORTUNITIES?, THREATS?
Bölüm 12 Stratejilerinin Uygulanması-1 İşletme Yapıları ve Sistemler
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
STRATEJİK PLANLAMA.
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
VİZYONER LİDERLİK.
Örgütsel Davranış Prof. Dr. Cem Tanova.
Şekil 1 - Dinamize Toplumsal Bütün Kaynak: H. Erkan (1998); Kültür Politikamızda Yeni Boyutlar KÜLTÜREL ALAN EKONOMİK ALAN P.SÜREÇ S.SÜREÇ K.SÜREÇ DIŞ.
YÖNETİMİN ALT İŞLEVLERİ
Bölümün Amacı Bu bölümde öncelikle, karar verme ve yöneticilerin aldıkları farklı karar türleri tanımlanmaktadır. Daha sonra, karar vermeye ilişkin.
1 İşletmeye Giriş Konu 4: İşletmelerde Yönetim Faaliyetleri I Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgüt yapısının temel kavramlarını tanıtıyor ve bir yapıyı örgüt şemasında göründüğü şekliyle nasıl tasarlayacağımızı anlatıyor.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Bölümün Amacı Bu bölümde, firmanın büyük ya da küçük oluşunun neden önemli olduğu sorusunu ve büyüklüğün yapı ve kontrolle nasıl ilişkilendirildiğini.
Henri Fayol ve Yönetim Süreci “Sınai ve Umumi İşlerde İdare” ( )
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
Lİderlİk * Liderlik, belirli şartlar altında kişisel ve grup amaçlarını gerçekleştirmek üzere, bir kimsenin başkalarının faaliyetlerini etkilemesi ve yönlendirmesi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
Bölüm 6 Örgütleme.
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
MANTIKSAL ÇERÇEVE MATRİSİNİN HAZIRLANMASI
X- Strateji İçin Kültür ve Liderlik
Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek.
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
GİRİŞİMCİNİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
BİLGİ YÖNETİMİ KAVRAMI ve GELİŞİMİ
YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 10. Hafta Stratejilerin Uygulanması Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
T.C. İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ÖRGÜTSEL DEĞİŞİM “Örgütler ekonomik, sosyal ve teknolojik sistemlerdir. Bu nedenle bir örgütün değişimini ya da örgütsel değişimi disiplinler arası bir.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
STRATEJİK PLANLAMA VE YENİ KAMU YÖNETİM ANLAYIŞI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

STRATEJİLERİN UYGULANMASI VE DEĞİŞİM YÖNETİMİ

Stratejilerin oluşturulması aslında hayata geçirilmedikleri sürece çok da fazla anlam ifade etmemektedir.Önemli olan oluşturulan stratejiyi hayata geçirmektir.

Stratejik düşüncenin stratejik uygulamaya dönüştürülmesi aşamasında örgüt bireylerinin hiyerarşik düzen dikkate alındığında en üstten en alta kadar büyük bir inançla,azimle,koordinasyonla işbirliği içerisinde olmaları,kendilerini örgüte bağlı hissetmeleri şarttır. Bunun sağlanmasında en önemli adım ise her bireyin stratejilerin uygulanması aşamasında sürece dahil edilmesidir.

STRATEJİLERİN UYGULANMASI: DOĞASI ve ÖNEMİ İşletme yazınında stratejik yönetim 1980’lerden itibaren yer almaya başlasa da stratejik düşünmenin en önemli sınırının stratejilerin uygulanması olduğu 1986 yılında Taylor tarafından vurgulanmıştır (Lane,2005).Öte yandan stratejik yönetim süreci dikkate alındığında stratejilerin oluşturulması birinci aşamada ve stratejilerin uygulanması ise ikinci aşamada yer alırken her ikisini kesin çizgilerle birbirinden ayırmanın da çok doğru olmadığı yazında değinilen konulardandır (Moore,2005)

Strateji Oluşturma ve Strateji Uygulama Farkı Güçleri faaliyetlerin önüne yerleştirmektir. Güçleri faaliyet sürecinde yönetebilmektir. Etkinlik üzerinde durur. Verimlilik üzerinde durur. Öncelikle entelektüel bir süreçtir. Öncelikle eylemsel bir süreçtir. İyi bir sezgisel beceri ve analitik beceri gerektirir. Özel motivasyon ve liderlik becerileri gerektirir Birkaç birey arasında iyi bir koordinasyon gerektirir

Bunların dışında önemli bir nokta daha dikkat çekmektedir. Stratejilerin oluşturması sırasında yararlanılan yöntemler, araçlar, kavramlar örgütler arasında çok da farklılık göstermemektedir

Stratejileri uygulama aşamasını’’ Stratejilerin uygulanmasına destek olacak ve uygulamayı gerçekleştirecek işletme kaynaklarının harekete geçirilmesi’’ olarak tanımlamak yerinde olacaktır

YÖNETİM BAKIŞ AÇISI İLE KAYNAKLARIN DAĞITIMI, ÖRGÜT YAPISININ OLUŞTURULMASI, İNSAN KAYNAKLARININ SEÇİMİ VE ATANMASI

Luecke’ e göre, stratejik hedeflere ulaşımına örgütün yapısı, insan kaynağı, örgüt kültürü, söz konusu kaynakları harekete geçirmek için kullanılacak teşvikiler ve hedeflere ulaşımı kolaylaştıracak destekleyici etkinlikler bir arada olmalı ve her bir faktör arasında koordinasyon ve eşgüdüm bulunmalıdır.

ÖRGÜT YAPISININ OLUŞTURULMASI Örgüt yapısı genel olarak incelendiğinde ikiye ayrılmaktadır; Örgütün fiziki yapısı Örgütün sosyal yapısı

STRATEJİLERİN UYGULANMASINDA ÖRGÜT KÜLTÜRÜNÜN ÖNEMİ Schein tarafından örgüt kültürü, ’’bir grubun dışsal adaptasyon ya da içsel bütünleşmeden kaynaklanan sorunlarını çözme esnasında öğrendiği paylaşılmış ve geçerliliği kanıtlanmış olan,yeni örgüt üyelerine ise düşünmenin,hissetmenin ve algılamanın doğru yolu olarak öğretilmekte olan temel varsayımlar’’ olarak tanımlanmıştır.

Örgütlerin kültürlerinin,stratejilerin oluşumu sırasında ve uygulanmasında oynadıkları role ilişkin olarak Eren (2006:156-158),aşağıda yer alan kültür tiplerini ve etkilerini açıklamaktadır; Koruyucu Kültür Tipi Geliştirici Kültür Tipi Analizci Kültür Tipi Tepki Verici Kültür Tipi

KAYNAKLARIN DAĞILIMI Kaynakların dağılımı,stratejilerin uygulanmasında aslında merkezi öneme sahip yönetsel faaliyetlerden birtanesidir.

İNSAN KAYNAKLARININ SEÇİMİ VE ATANMASI Amaçların çalışanlar tarafından özümsenmesi, onların da stratejilerin belirlenmesi esnasında dikkate alınması söz konusu stratejilerin uygulanmasına olanak sağlamaktadır.

STRATEJİLERİN UYGULANMASINDA YENİDEN YAPILANMA-SÜREÇ YENİLEME VE DEĞİŞİM YÖNETİMİ KAVRAMLARI

YENİDEN YAPILANMA Yeniden yapılandırma, ’’örgüt içerisinde emir-komuta, bölümlere ayırma, yönetim alanları, otorite ve yetki belirlemeleri, merkezileşme ve formalizasyon dereceleri ile ilgili çalışmalar sonucunda örgüt içinde yeni mevkiler ve/veya yapıların oluşturulması’’ olarak tanımlanmaktadır.

SÜREÇ YENİLEME (DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ) İlk tanım ve çalışmalar da Michael Hammer ile James Champy tarafından yapılmıştır. Örgütlerin,rekabet koşullarına uyabilmeleri ve müşterilerine daha iyi,daha kaliteli,daha çabuk,daha ucuz hizmet verebilmeleri için, örgüt bünyesinde tüm iş yapma usul ve süreçlerinin köklü bir şekilde yeniden yapılanmasıdır.

DEĞİŞİM YÖNETİMİ Örgütün değişime ihtiyaç duyduğu noktada; Değişim nedir? Niçin/Neden gereklidir? Değişim yapılarak nereye ulaşılacaktır ve bu nasıl olacaktır? Değişim ne zaman gerçekleştirilmelidir? Değişim nasıl ve kim tarafından yapılacaktır? Sorularının örgüt tarafından itina ile irdelenmesi ve yanıtlanabilmesi gerekmektedir.

DEĞİŞİM YÖNETİMİNİN ÖNEMİ ’’ Degismeyen tek sey degisimdir. ’’ Benjamin Disraeli

DEĞİŞİM YÖNETİMİ NEDENLERİ VE AMAÇLARI İÇ FAKTÖRLER DIŞ FAKTÖRLER Örgüt amaçlarındaki değişiklikler Teknolojik değişiklikler Örgüt politikasındaki değişiklikler Haberleşme ve ulaştırma hizmetlerinde kolaylıkların ve hızın göreceli olarak artması İş gücündeki değişiklikler Ekonomik ve politik değişiklikler Yöneticilerin değişmesi Rekabet koşulları Örgüt yerleşme durumundaki değişiklikler Örgüt bütçesindeki azalmalar ve artışlar

DEĞİŞİM YÖNETİMİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR Liderlik,örgüt kültürü,esneklik,yaratıcılık, iletişim,takım çalışması gibi faktörleri bütünlük içerisinde ele almalıdır. Liderler vizyoner ve dönüştürücü özelliğe sahip olmalıdır. Değişimi gerçekleştirecek ekibin oluşturulması gerekir

DEĞİŞİM YÖNETİMİNDE LİDERLİK ‘’Bir grup insanı belirli amaçlar etrafında toplayabilme ve bu amaçları gerçekleştirmek için onları harekete geçirme yetenek ve bilgilerin toplamı’’ olarak tanımlanmıştır.

LİDERLERDE KİŞİLİK İLE İLGİLİ 5 BÜYÜK ÖZELLİK Dışa veya İçe Dönüklük Yeniliğe Açıklık Uyumluluk Bilinçlilik Dengelilik

HAZIRLAYANLAR; DUYGU ANKARALI HACER ÖZKAN BANUR DURGUT 100709065 GÜLİZAR ŞAHİN