Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
Advertisements

LİSANSÜSTÜ EĞİTİMDE STAJ EĞİTİMİNİN YERİ VE ÖNEMİ
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
 Bartın Üniversitesi 22 Mayıs 2008 tarih ve 5765 sayılı kanun ile kurulmuştur.  İki yıllık bir geçmişe sahip olan Bartın Üniversitesinde  2 Enstitü,
ÖĞRETİM YILI HAZİRAN GÜNDEM MEVCUT DURUM İNSAN KAYNAKLARI EĞİTİM-ÖĞRETİM, ARAŞTIRMA İYİLEŞME ÇALIŞMALARI STRATEJİLERİMİZ.
Eğitim Bilimleri Bölümü
ADÜ Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü Stratejik Planı,

İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
ÖYP SÜREÇ. AMAÇ Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı kapsamında, lisansüstü eğitim verme imkânına sahip olan yükseköğretim kurumlarında, öğretim üyesi ihtiyacı.
BATMAN ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ 1. TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ Fakültemiz 13 Kasım 2009 tarih ve sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 2009/15546 sayılı.
CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
Mersin Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü Stratejik Planı.
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İSTANBUL BARIŞ ÇALIŞMALARI ve UYGULAMALI ETİK ENSTİTÜSÜ KURULUŞ ÖNERİSİ Doç. Dr. Havva Kök Arslan.
S.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
TÜSİAD – Sabancı Üniversitesi Rekabet Forumu Ar-Ge’de İşbirlikleri Doç. Dr. Cemil Arıkan Sabancı Üniversitesi Ulusal İnovasyon Girişimi 6 Ocak 2009 İstanbul.
KOÜ HUKUK FAKÜLTESİ «Adalet gücü bağımsız olmayan bir milletin, devlet halinde varlığı kabul olunmaz.»
3. Teknoloji Fakültelerinde Mühendislik Eğitimi Çalıştayı
BOZOK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ PERSONEL DAİRE BAŞKANLIĞI
MERSİN ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 2008–2012 STRATEJİK PLANI Şubat 2008.
Prof.Dr. Kırali MÜRTEZAOĞLU Mühendislik Fakültesi Dekanı
Kilis 7 Aralık Üniversitesi
GELECEK ODTÜ’DEN BAŞLAR Haziran
GELECEĞİN ODTÜ’SÜ ÇÖZÜM ÖNERİLERİ 21 Mayıs
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Klinik Bakteriyoloji ve Enfeksiyon Hastalıkları Anabilim Dalı Stratejik Plan Taslağı.
18 Mart Yalova.  22 Mayıs 2008 tarih ve 5765 sayılı kanun ile kurulmuş olan Yalova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Öğretim.
Erzurum Teknik Üniversitesi Erzurum Teknik Üniversitesi’nin Misyonu Prof. Dr. Muammer YAYLALI Erzurum Teknik Üniversitei Rektörü.
Uzm. Fatma BAŞAR Cahit Arf Bilgi Merkezi Eğitim ve Tanıtım Sorumlusu 22 Eylül 2010 T.C. Sağlık Bakanlığı Eğitim Toplantısı TÜBİTAK.
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Özdeğerlendirme Kurulu Raporu 30 Haziran 2010 Ankara.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
Yöntem, Proje Ekibi, Araştırma Olanakları, Yaygın Etki/Katma Değer
Türkiye’de Açık ve Uzaktan Öğretim Temel Politikası (Çalıştay Raporu) Prof. Dr. Üstün Özen Atatürk Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi Dekanı.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilgi Sistemi Toplantısı, 29 Nisan 2011, SAU Kültür ve Kongre Merkezi Öğretim ve Ölçme Değerlendirme Yöntemi Neden Belirlenmeli.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
Akademik Danışmanı Yrd.Doç.Dr. Aslan KAPLAN Topluluk Başkanı
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Şubat, 2012
Doç. Dr. Olcay Taner Yıldız
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
BIŞKEK, HAZIRAN FAKÜLTE HAKKINDA BILGILER Fakülte Hakkında Bilgiler Fakülte Dekanı: Prof. Dr. Ulan Brimkulov.
AKADEMİK KURUL TOPLANTISI
KURULUŞ Karabük Üniversitesinin 2007 yılında kurulmasıyla, Fen Bilimleri Enstitüsü 3 Yüksek Lisans Programı ile eğitime başlamıştır. Kurulduğu günden.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJELERİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR PROJELER KOORDİNATÖRLÜĞÜ
T.C. ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ FİZYOLOJİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANI.
EGE ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ GIDA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 40.YIL Adres Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Gıda Mühendisliği Bölümü Bornova,
Tanımlar Artıları: Saygınlık, yurt dışı olanakları Eksileri: Gelir düzeyi, iş yükü, araş gör.lük Özel Sektörle Karşılaştırma Sonuçlar.
Gazi Üniversitesi Gazi Üniversitesi Teknoloji Fakültesi Endüstriyel Tasarım Mühendisliği Bölümü Tanışma ve Tanıtım Toplantısı
3. ULUSAL AÇIK ERİŞİM ÇALIŞTAYI AÇIK ERİŞİM ÜNIVERSİTELERDE NELERİ DEĞİŞTİRECEK? Ekim 2014 Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı BİLKENT ANKARA İlkay Holt.
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ TÜBİTAK ARDEB PROJELERİ ARAŞTIRMA SUNUMU (Ağustos -2016)
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ ZİRAAT FAKÜLTESİ
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş Ders-2
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ Güzel Sanatlar Fakültesi
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI (3. PLAN DÖNEMİ)
MİMARLIK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MİMARLIK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
VETERİNER HEKİMLİĞİ TARİHİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ Güzel Sanatlar Fakültesi
MİSYON Histoloji ve Embriyoloji alanında mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası düzeyinde eğitim ve öğretim kapsamında bilimsel düzeyde eğitim vermek, Araştırma.
BÖLÜM HAKKINDA 2004 yılında kurulan bölümümüzde; dilin bir araç olarak kullanıldığı sözel anlatımlar, geleneksel gösteri sanatları, toplumsal uygulamalar, festivaller.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ Akademik Yılı Genel Kurul
ÜNİVERSİTE ORGANLARI Öğr. Gör
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ
İŞLETME FAKÜLTESİ İŞLETME BÖLÜMÜ TANITIMI
Sunum transkripti:

Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ Mühendİslİk Fakültelerİn SorunlarI  PROF.DR. HATİM ELHATİP AKSARAY ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ DEKANI ( 3 Prof.Dr., 8 Doç.Dr., 35 Yrd.Doç.Dr. ) ( 6 Öğr.Gör. Ve 35 Arş.Gör.)

Yeni Mühendislik Fakülteleri Sorunları : 1- Altyapı Sorunu (Fiziksel, İdari ve Akademik) 2- Araştırma ve Geliştirme Sorunu 3- Sanayi ve Şehir Gelişmesine Katkıları 4- Yayın Kalitesi Sorunu 5- Nitelikli Öğretim Elemanı ve Öğrenci Bulma Sorunu 6- Yüksek lisans, Doktora Eğitimi ve Sorunları 7- Veri ve Bilgi Erişim Sorunu 8- Kongrelere ve Sempozyumlara Katılma ve Bunları Düzenleme Sorunu

Eğitim Politikası, Altyapı ve Bilimsel Araştırma Programı Yetersizliği Sorunu: Amaç ve Hedef Oluşturmada Kısırlık : Yeni kurulan Üniversitelerde, Mühendislik Fakültelerin birçoğunda yeterli altyapıya sahip olmadığını. Buradaki “altyapının” sadece fiziksel değil, “yönetim ve eğitim anlayışı, örgütlenme modeli ve akademik kadro” konularını kapsamaktadır. Yeni Bölümlerin açılmasıyla “Mekatronik, Biyomühendisliği; vb.” birlikte bu altyapı sorunu daha belirgin olmaktadır. İşin başında, akademik gelenekleri bilim anlayışını öncelikli olarak esas kabul etmeden, bölüm ve fakülte açmayı “asistanından profesörüne” kadar “sayı ve nitelik” olarak belirli kriterlere bağlamadan işe koyulmak meseleyi ticarileştirmek ve bugün bu çarpık anlayış yaygınlaşmaktadır.

Nitelikli Öğretim Üyesi ve Elemanı Bulma Sorunu : “ Kalite Sorunu ” Yeni kurulan Üniversitelerin başlangıç aşamasında devletin kısıtlı bütçelerle desteklemesi, araştırma olanaklarını arttırıcı bir teşvik yapılmaması ve sadece bina ve yapıların desteklenmesi, üniversiteleri sadece bir “okul” veya daha da kötüsü “dershane” olarak algılanmaktadır. Bununla birlikte, son yıllarda YÖK tarafından sürekli olarak artan öğrenci kontenjanları bu sorunu daha da artmaktadır. Yayın Kalitesi Sorunu : Son yıllarda kurulan üniversitelerdeki Mühendislik Fakültelerin bilimsel yayın sayısının arttığı bir gerçektir. Fakat bu artış tamamen bilim politikası ve altyapı iyileştirilmesinin bir sonucu olarak görülmemeli, daha çok akademik aşamadaki zorunluluk, TÜBİTAK teşviki (az da olsa maddi destek) ve yurtdışında doktora öğrenimi görüp yurda dönen genç araştırıcıların geçmişten getirdikleri birikim sonucudur. Türkiye’nin bilimsel aktivitesini yükselten bu artış istekli ve sürekliliği olan bir durum arz etmemektedir.

Sanayi ve Şehir Gelişmesine Katkıları : Farklı şehirlerde kurulan yeni Mühendislik Fakültelerin olanaklarını kısıtlanmasıyla, evrensellik boyutundan ulusal boyuta taşınmışlardır. Bunun sonucu Mühendislik Fakültelerin öğretim üyeleri de evrensel boyuttaki sorun çözümü ve hipotez üretmek yerine, başka ülkelerden yapılan çalışmaları olanaklar ölçüsünde ülkemizde uyarlanabilirliği üzerine yönelmişlerdir. Ekonomik Sorun : Son yıllarda her ile bir üniversite açılması sonucu oluşan öğretim üyesi açığı, öğretim üyelerinin maaşlarının yetersizliğinden dolayı yetenekli ve çok yönlü birçok kişiler bugün üniversitelerin dışına itilmiştir. Bugün birçok taşra üniversitesinde işe girmenin en kolay yolu olarak öğretim üyeliği seçilmiştir. Bu nedenle, yeni üniversitelerde kalite sorununu çözmek için akademik atama barajlarının düzenlenmesine çalışılmaktadır.

Araştırma ve Geliştirme Sorunu : Yüksek lisans, Doktora Eğitimi İçin Görevlendirme “ÖYP, 35 Madde” Sorunları : YÖK ve Milli Eğitim Bakanlığı kanalıyla öğretim elemanı yetiştirmek amacıyla “Farklı Görevlendirme Maddeleriyle” yurtiçi Büyük Üniversitelere ve/veya yurtdışına gönderilen öğrencilerinin Lisansüstü eğitimlerini tamamladıktan sonra bir kısmının kendi Mühendislik Fakültelerine geri dönmemeleri, bir kısmının başarısız ve bir kısmının da bulundukları Üniversite ve/veya gittikleri ülkede kalmayı tercih etmeleri nedeniyle, istedikleri başarıyı yakalayamamıştır. Araştırma ve Geliştirme Sorunu : Mevcut öğretim elemanları ve/veya Öğrenimlerini tamamlayıp geri gelen doktor Araş. Görevlileri çoğunluğu ise kendilerine alt yapı olanaklarının sunulmaması, kısıtlı imkanlarda kendilerine çalışma ortamı yaratmak için proje yapacak kurum bulamaması gibi sorunlardan dolayı çoğu gençler araştırma yapmak yerine bugün yalnızca ders vermekten öteye geçememişlerdir.

Yeni Araştırma Verileri ve Bilgi Erişim Sorunu : Halen birçok yeni Mühendislik Fakültesinde görev yapan öğretim elemanlarının TÜBİTAK veya başka kaynaktan desteklenen kişisel araştırma projelerinde yeni veri veya bilgi erişimlerinde karşılaştıkları sorunlar, çalışmalarında özellikle ulusal çapta bilimsel aktiviteleri kısıtlı ve yeni gelişen araştırmalardan ve teknolojiden uzak bir sorun arz etmektedir. Kongre ve Sempozyumlara Katılma ve Bunları Düzenleme Sorunu : Konferans ve kongre salonları gibi altyapının olmaması, yeni kurulan Mühendislik Fakültelerinde görev yapan öğretim elemanlarının çalışmaları hakkında diğer kurum veya Üniversitelerle bilgi vermeleri veya onlardan bilgi aktarma fırsatı sahip olmamaları neden olacak ve yapılan yeni araştırmaları takip etmeleri engel olacaktır.

Mühendislik Fakültesi Konferans Salonu

Mühendislik Fakültesi Çevre Müh. Böl. Lab.

Mühendislik Fakültesi Çevre Müh. Böl. Lab.

Mühendislik Fakültesi Çevre Müh. Böl. Lab.

Mühendislik Fakültesi Çevre Müh. Böl. Lab.

Mühendislik Fakültesi Çevre Müh. Böl. Lab.

Mühendislik Fakültesi Çevre Müh. Böl. Lab.

Mühendislik Fakültesi Çevre Müh. Böl. Lab.