KİMLİĞİYLE MARKALAŞAN KENT BODRUM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

PROJE VE KULÜP ÇALIŞMALARI
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Mali Suçları Araştırma Kurulu Başkanı
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
“Küçükçekmece Perakende Balık Pazarı’nda AB Standartlarının Uygulanması” Projesi
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
Eylem Planı Sonraki Adımlar
Millî Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü
Siirt Valiliği Siirt Üniversitesi Siirt Sanayi ve Ticaret Odası Siirt İl Özel İdaresi Dicle Kalkınma Ajansı Siirt Esnaf ve Sanatkarlar Odalar Birliği.
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
TÜBİTAK NATIONAL PARTNER OF PLATON+ 28 Ocak 2010 TÜBİTAK, ANKARA.
Kalite İlkelerinin Geliştirilmesi ve Uygulanmasında ve Uygulamaların Niteliğinin Garanti Edilmesinde «Adım Adım Derneği’nin» (ISSA) Deneyimi Mihaela Ionescu,
Mesleki Uzmanlık Alanlarının Gelişiminde Kurumsallaşmanın Önemi
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi EĞİTİM İHTİYAÇ ANALİZİ SEMİNERİ.
ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
K alkınma Planlarının Uygulanması ve İzlenmesi Devlet Planlama Teşkilatı Çalışma Grubu
T.C. ANKARA KALKINMA AJANSI DOĞRUDAN FAALİYET DESTEK PROGRAMI-2010 ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ ANKARA TİCARET ODASI 15 NİSAN.
“Kümelenme ve Uluslararasılaşma”
FAALİYET, PROJE VE EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI
Düzenleyici Etki Analizi (DEA) ve Sivil Toplum Regulatory Impact Assessment and Civil Society Dr. Esra LaGro, DEA Danışmanı ve Türkiye Kurumsal Yönetim.
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE YEREL KALKINMA
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
Valilikler koordinasyonunda illerde yapılan çalışmaların Türkiye’nin Yeni AB Stratejisi ve AB İletişim Stratejisi’ne katkı sağlaması İçişleri Bakanlığı.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İŞ PLANI İŞ PLANI NEDİR? İşin kurulacağı güne kadar hazırlanan kapsamın ortaya çıkarılması için bir çok aktivite sıralı ve önceden belirlenen niteliklerde.
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
Gençlik Sektöründe Yerelleşme ve Yeniden Yapılandırma
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
Düzenleyici Etki Analizinin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması DEA’ların Şeffaflık, Konsültasyon ve İletişim Unsurlarının Artırılması Mart 2009 Oturum.
Üniversiteler için Buluş Yönetim Ofisi Modeli Özgür KULAK, Namık Kemal Üniversitesi
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler.
BODRUM YAT İMALATI İŞ KÜMESİ ROTASINI ÇİZİYOR PROJESİ
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
YEREL YÖNETİMLER VE DEMOKRASİ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı.
TTB-UDEK “İnsangücü Planlaması” Çalışma Grubu Raporu XII. Tıpta Uzmanlık Eğitimi Kurultayı 1-3 Aralık 2006 / İzmir.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİN TANITIMI VE YÖNLENDİRMESİNE İLİŞKİN
İstanbul Su ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği 2015
EGİAD PARLAK FİKİRLER ATÖLYESİ / EGİAD-BIZ (Bright Ideas Zone) 30 KASIM 2015.
T.C. Millî Eğitim Bakanlığı
İNSAN KAYNAKLARI İŞLEVİNİN TANIMI VE AMAÇLARI
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Toplam Kalite Yönetimi
SAYDAMLIĞIN ARTIRILMASI VE YOLSUZLUKLA MÜCADELENİN GÜÇLENDİRİLMESİ STRATEJİSİ KOORDİNATÖR: R. Bülent TARHAN Başbakanlık Başmüfettişi HAZIRLAYAN : L. Cihan.
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
Pazarlama Araştırmalarına Giriş ve Araştırma Süreci
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
İ ve D planı nedir. İ ve D çalışmasını Organize Etmek Bir İ ve D sistemi – Bir bütün olarak 12 bileşen – Ulusal düzeyde geniş bir vizyon oluşturur Bir.
IOSCO (International Organization of Securities Commissions)
Afetlerde Sağlık Hizmetleri ve Yönetimi Açısından Sendai Çerçeve Eylem Planının ( ) Getirdikleri Arş. Gör. Hüseyin KOÇAK ÇOMÜ Sağlık Yüksekokulu.
Sorumlu Mahalleler Projesi İş Planı Eğitimi Bu proje T. C
DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜ YETERLİKLER ÇERÇEVESİ
SAĞLIK HİZMETLERİNİN ORGANİZASYONU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

KİMLİĞİYLE MARKALAŞAN KENT BODRUM Dr. O. Can Ünver 18 Ekim 2010 Bodrum Ticaret Odası

10 SORUDA KENT MARKALAŞMASI   Kent markalaşmasının amacı nedir? Ürün markalaşması ile kent markalaşması aynı anlama mı gelmektedir? Kent markalaşması ile yer kimliğinin ilişkisi nedir? Kent markalaşmasını kim gerçekleştirecektir? Kent markalaşması sürecindeki paydaşlar hangileridir? Kent markalaşmasında yerel yönetimin önemi nedir? Kentte yaşayanların kent markalaşmasındaki işlevi nedir? Kent markalaşması süreci nasıl başlatılır? Kent markalaşması çerçevesindeki etkinlikler nelerdir? Kent ne zaman ‘marka kent’ olmuş sayılır?

Çağın Gereği Olarak Kentin Markalaşması Kentler için markalaşma, küresel bir gereklilik olarak artık yerel yönetimlerin gündemlerinin üst sıralarına yerleşmiştir. Dünyanın her tarafında markalaşmaya uygun konumda olan büyüklü küçüklü kentler benzer büyüklük ve nitelikteki kentlerle her alanda daha iyi rekabet edebilmek ve her şeyden önemlisi, kent sakinlerinin gönencini ve mutluluğunu arttırmak amacıyla markalaşma süreçlerini başlatmaktadırlar.

Markalaşma, kentin ekonomik, kültüre ve beşeri sermaye bakımlarından güçlenmesi ve çekicilik kazanmasının ötesinde, toplumu bütünleştirici ve aidiyet duygusunu pekiştirici bir işlevi yerine getirmektedir. Bu işlevin yerine getirilmesi için markalaşma sürecinin tüm aşamalarında, belirlenen amaçlar çerçevesinde planlanan uygulamaların yerel yönetimle bütünleşen kurumsal paydaşlar ve sade yurttaşların ortaklaşa iradesi ve katılımıyla gerçekleştirilmesi sürecin başarısı için temel gerekliliktir.

Markalaşma, sadece reklam, tanıtma ve bazı münferit kültürel etkinliklerin uygulanması süreci değildir. Markalaşma, ortak siyasi irade ile bilimsel uzun soluklu, profesyonelce ve değişik alanlardaki çalışmaları içeren bir süreç, başka bir deyişle dayanışmacı bir çabayla kentin geleceğini kurgulayan coşkulu bir yolculuktur.

Kentin markalaşması, herhangi bir ticari ürün markalaşmasından farklıdır. Çünkü: Kent markalaşması öncelikle insanlar içindir. Kent markalaşması sosyal belediyecilik gereğidir. Kent markalaşması, demokratik süreçlerle gerçekleşir. Kent markalaşması kenti ve onun sakinlerini rekabet edebilir bir kimliğin sahibi yapacaktır.

Markalaşma Stratejisi Açık amaçların belirlenmesi Hedef saptanması Mevcut marka imajının saptanması Arzulanan kimliğin saptanması Marka konumunun geliştirilmesi Anahtar mesajların belirlenmesi Uygulama Başarı ölçümü

Markalaşma süreci hazırlanacak olan stratejik planın aşamalarına göre belli etkinlikler ve organizasyonlarla sürdürülmelidir. Yer markalaşması genellikle yerel yönetimin öncülüğünde başlatılmakta, ancak tüm süreçlerde kentin yaşamında yeri ve önemi olan paydaşların demokratik katılım anlayışıyla markalaşmanın karar mekanizmalarına ortak edilmesi gerekmektedir.

Markalaşmaya karar veren ve gerekli ölçüm ve son hazırlıkları başlatan yerel yönetim, sürecin devamında bir karar ve denetim organının oluşturulmasına önayak olmalı, bu organın temel işlevi olan çeşitli etkinliklere ve stratejik konulara karar verme dışında geri beslemeyi ve başarıyı ölçmek de asli görevi olmalıdır.

Bodrum`un toplum yapısının bir yansıması şeklinde oluşturulacak bu organ yerel yönetim ve kamuoyu ile her aşamada işbirliği içinde olmalı, yerel yönetim bünyesinde oluşturulacak bir sekretarya ile görevlerini yürütmesi mümkün kılınmalıdır.

Markalaşma Sürecinin Aşamaları –Stratejik Markalaştırma Planı

BİRİNCİ AŞAMA Bodrum´u konumlandırmak için ön araştırma faaliyetleri: Bodrum´u tüm özellikleri ile tanımak için yerinde araştırma; literatür ve arşiv taraması Bodrumluyu tanımak için gözlemci yöntemlerle araştırma ve soruşturma (Anket, panel, beyin fırtınası gibi) Olası paydaşlarla görüşmeler (Meslek kuruluşları, dernekler, kanaat önderleri, yaşlı Bodrumlular, ünlü Bodrumlular)

Markalaşmada İmge/Algı Yönetimi

İKİNCİ AŞAMA Konumlandırma Raporunun Hazırlanması ve Paydaşlara Sunulması: 1. Raporun yazımı ve onaya sunulması 2. Raporun tartışmaya açılması 3. Geri beslemenin değerlendirilmesi 4. Konumlandırmaya son şeklinin verilmesi

ÜÇÜNCÜ AŞAMA Ortak Marka Amaç ve Hedeflerinin Belirlenmesi: 1. Marka amaç ve hedef öneri seçeneklerinin belirlenerek paydaşlara ve kentin kamuoyuna sunulması 2. Marka amaç ve hedeflerinin kabulü 3. Marka amaç ve hedeflerinin geniş uzlaşı görmesi için tanıtma ve ikna etkinliklerinin düzenlenmesi

DÖRDÜNCÜ AŞAMA Hedef Sektör ve Grupların Belirlenmesi: 1. Ekonomik gelişme açısından 2. Toplumsal bütünlük ve gönenç açısından 3. Bölgenin ve ülkenin genel gelişmeleri açısından

1. İç çevreye yönelik 2.Dış çevreye yönelik BEŞİNCİ AŞAMA Marka hedeflerine uygun kent iletişim konseptinin hazırlanması ve uygulanması: 1. İç çevreye yönelik 2.Dış çevreye yönelik

1.Proje hazırlıkları için ekiplerin oluşturulması ALTINCI AŞAMA Projeler : 1.Proje hazırlıkları için ekiplerin oluşturulması 2.Markalaşma hedefleri doğrultusunda sektörlere ve gruplara yönelik projelerin yazımı, zamanlaması ve finansmanı için gerekli ön hazırlıkların gerçekleştirilmesi 3.Projelerin hayata geçirilmesi

Proje uygulamalarının statik bir anlayıştan çok değişime ve ortaya çıkan gereksinmelere uyularak yürütülmesi; Sürekli ölçüm mekanizmaları ile varılan sonuçların dönemsel olarak ortaya çıkarılması ve ilan edilmesi; Düzenlenecek ulusal ve uluslararası düzeydeki etkinliklerle Bodrum örneğinin geniş bir çevreye anlatılması markalaşma sürecinin önemli aşamalarındandır.

Kısaca, başlayan markalaşma sürecinin, Süreklilik, Titizlik ve kararlılık Her aşamada denetim, demokratik paylaşım ve gerektiğinde değişim ilkelerine uyularak sürdürülmesi gerekmektedir.

Markalaşmada 10 Altın Prensip Amacın doğru belirlenmesi İnanılırlık Özgünlük Anlaşılırlık Sözde değil, özde yaklaşım Sözlerin de ötesine geçmek Duygusallık Zamanlama Kaynak gücü Kapsayıcı olma

Markalaşmasını tamamlayan BODRUM, hiç kuşkusuz onu geleceğe taşıyan yöneticileri, yöneticilerine destek olan her kesimden kurum ve bireyleri, yöreleriyle öğünen yaşlı bilgeleri, daha güzel bir geleceğe kavuşma arzusundaki genç kuşakları ve uzun veya kısa süreli ziyaretçileri ile bugünkünden farklı bir konuma taşınmış olacaktır.

İLGİNİZE TEŞEKKÜR EDERİM!