Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim Yöntemleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Advertisements

Gösterip Yaptırma Yöntemi
ÖĞRETİM VE ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İLKELER İletişim ve Öğrenme
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
DÜZ ANLATIM - KONFERANS
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Eğitim Öğretimde Planlama
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
Sözlü sınavlar Pınar Tunçer Afyon Kocatepe Üniversitesi Doktora Programı Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Mayıs 2007.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ YÖNTEM SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
Ders Kitapları Hazırlayan: Yrd. Doç Dr. Mustafa Akdağ Ders Kitapları.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
EĞİTİMDE MATERYALİN YERİ VE ÖNEMİ
DERS:ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ KONU:OYUNLAR DERS SORUMLUSU: Yrd.Doç.Dr. Mustafa AKDAĞ HAZIRLAYAN: EMRAH GÜNGÖRMEZ Malatya-2003.
Öykü Tabanlı Öğretim The Storyline Method
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
MUSTAFA ABAK ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
UYGULAMALARI EĞİTİMDE BİLGİSAYAR.
Genel Öğretim Yöntemleri [Tartışma (discussion) yöntemi]
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
Patnos Rehberlik ve Araştırma Merkezi Özel Eğitim Hizmetleri Bölüm Başkanlığı KAYNAŞTIRMA BEP.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Soru Cevap.
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
YAZMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN. YAZMA NEDİR? Yazma, bireylerin konuşma ve düşüncelerini yazılı olarak anlatmalarıdır.
Öğrenme Öğretme Süreci
YETİŞKİN EĞİTİMİ “SAĞLIK İÇİN HERKES, HERKES İÇİN SAĞLIK.” ÇOKLU DUYUSAL ÖĞRENME ÖĞRENME HATIRLAMA  TAT YOLUYLA %1 OKUMA İLE %10  DOKUNMA İLE %1,5 DUYMA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
Öğretim Yöntemleri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Proje Temelli Öğretim, İşbirliğine Dayalı Öğretim, Gösterip Yaptırma..
Genel Öğretim Yöntemleri [Anlatım (Takrir, Sunma, Lecture) metodu]
Çoklu Zeka Teorisi.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
ÜNİTENİN ÖRÜNTÜSÜ FİZİKSEL ORTAMIN DEĞİŞKENLERİ FİZİKSEL ORTAMIN ÖNEMİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Öğretimde Materyal Kullanımı
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
EĞİTİCİ DRAMANIN TANIMI Drama konusunda, farklı uzmanlar çeşitli tanımlar yapmışlardır. Lindvaag ve Moen'in (1980), genel tanımlarına göre, eğitim amaçlı.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Yaygın Anksiyete Bozukluğunun Tedavisi. GENELLEŞMİŞ KAYGI BOZUKLUĞUNDA TEDAVİNİN İKİ AMACI VARDIR; birincisi ortalama kaygı düzeyinin azaltılması ve ikinci.
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Eğitim Bilimine Giriş Turgay Baş 1.
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE POWER POINT SUNUMLARININ ETKİSİ
Ders 5 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Öğretimin Planlanması
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
GENEL ÖĞRETİM İLKELERİ
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
Sunum transkripti:

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim Yöntemleri Anlatım (Takrir) yöntemi Soru-cevap yöntemi Tartışma yöntemi Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim Yöntemleri

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim Yöntemleri Anlatım (Takrir) Yöntemi Tarihi oldukça eski, geleneksel bir yöntemdir. Sosyal Bilimler alanı başta olmak üzere, sözlü anlatıma dayalı bütün öğretim faaliyetlerinde yaygın olarak kullanılır. Bilgi düzeyindeki davranışların kazandırılmasında çok etkili olup, aynı zamanda çok sayıda kişiye hitap etme imkanı vardır. Öğretmen merkezlidir. Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim Yöntemleri

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim Yöntemleri Anlatım Yönteminin İyi Yönleri Zaman, araç-gereç kullanımı açısından ekonomiktir Sürpriz bir bilgi ile karşılaşılmayacağı için öğretmene güven duygusu verir. Esnek bir yöntemdir. Küçük gruplarla yapıldığında, sohbet tekniğine; grup büyüklüğü 50-60’ı geçince konferans tekniğine dönüşebilir. Sınıfta canlı, sıcak, iyi bir öğrenme atmosferi oluşturulmasını sağlar Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim Yöntemleri

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim Yöntemleri Anlatım Yönteminin İyi Yönleri Diğer bütün yöntemlerle birlikte kullanılabilir. Gezi, gözlem, laboratuar, proje vb. yöntemlerle birlikte kullanılabilir. Bu yöntem sayesinde öğrenciler, dikkatlerini uzun süre bir konuşmaya vermeyi, sabırla dinlemeyi, not tutmayı vs. öğrenirler. Dinleyerek öğrenmeye yatkın olanlar için verimlidir. Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim Yöntemleri

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim Yöntemleri Anlatım Yönteminin Eksik Yönleri Sadece işitme duyusuna hitap eder. Dolayısıyla görmeye dayalı bilgilerin ve psiko-motor öğrenmelerin öğretilmesi zordur. Uzun ve sık sık tekrar edilen anlatım kolayca sıkıcı hale gelebilir. Öğrenciler pasif durumdadır. Bilgiler çabuk unutulabilir. Öğrencilerin ilgi ve gereksinmelerinin karşılanıp karşılanmadığını belirlemek güçtür. Geri dönütün olmaması eksik iletişime neden olur. Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim Yöntemleri

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim Yöntemleri Kullanımında Dikkat Edilecek Hususlar Kullanılan dil basit, sade,açık olmalıdır. Resim, modeller ve diğer araç-gereçlerle anlatım zenginleştirilmelidir. Yeterli sayıda ve nitelikte örneğe yer verilmelidir. Soru-cevap tekniğine yer verilmelidir. Önce ana noktaların girişi yapılmalı, sonra bu noktalar (anlatım, örnek, uygulama vb. yollarla) genişletilmeli ve ana noktaları içeren bir özetle bitirilmelidir. Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim Yöntemleri