MEDYA Medyayı Tanımak - Kitle İletişimi ve Medya -

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MEDYA Medyayı Tanımak - Haber ve Unsurları -.
Advertisements

MTO HALKLA İLİŞKİLERİN BASINLA İLİŞKİSİ
KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
MEDYA Medyayı Tanımak - Medya Çalışanları -.
MEDYA Medyayı Tanımak - Medyaya Dair Temel Bilgiler -
E-Posta Hesapları ve Anında Mesajlaşma Yazılımları
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
İnsan İletişimine Giriş Human Communication [Bölüm 1]
Bölüm 6: Müşteriler Çekmek ve Süreklilik Oluşturmak Topluluk ortak bir ilgi ya da amacı paylaşan bir gurup insanın etkileşimini gerektirir. Bir topluluk.
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
Kurum İçi Sosyal Medya & Blogy Uygulaması
GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM
SOSYAL BİLGİLER 7.SINIF KONU: İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ
İLETİŞİMDE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARININ ROLÜ
MEDYA Medyayı Tanımak - Medya Okuryazarlığı -.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
İletişimde Süreç Yaklaşımı
Kitle İletişim Araçları
İLETİŞİM Varlıkların kendi aralarında anlaşmak için oluşturdukları simgeler sistemine denir. Gergin ortamlarda, kişilerin sağlıklı ve olumlu düşünmesi.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
İNTERNETİN FAYDALARI Hazırlayan: Azime Semra AY.
İnternet üzerinden iletişim araçları
İletişim Araçları.
KİTLE İLETİŞİMİ VE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
İNTERNETİN KULLANIM ALANLARI
İLETİŞİM ve İNSAN İLİŞKİLERİ ÖZGÜR GÜVERCİN 7.Sınıf SOSYAL BİLGİLER.
Günümüzde internet, en çok kullanılan haber kaynağı Gazetecilerin % 97’si haber yazmadan önce mutlaka Google’da ve sosyal medyada araştırma yapıyor.
İLETİŞİMDE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARININ ROLÜ
HAZIRLAYAN KEZBAN BİÇER
Günümüzden 50 yıl önce kullanılan haberleşme araçlarını görüyorsunuz.
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
Halkla İlişkiler ve Halk Kütüphaneleri
E-postanın nasıl kullanılır?
Sözlükte "iletişim" ne demek?
İLETİŞİM BECERİLERİ Dr. Fatma Nur Eneç Can.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
MEDYA Medyayı Tanımak Medyanın Türleri Medya ve İletişim.
MESLEKLER AMAÇ &Haberleşme araçlarını tanıma &Yararlarını bilme &Haberleşme ile ilgili meslekleri tanıma
IV. DERS: Medyanın Toplumsal Konumu ve Medya ile İlişkiler HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ.
WEB 2.0 ARAÇLARI Semra ACAR
KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI VE MESLEKİ AMAÇLAR
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ
HABERLEŞME ARAÇLARI MESLEKLER.
İletişim Süreci ve Türleri
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
GENEL İŞLETME İŞLETME EKONOMİSİ İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE İLİŞKİLİ OLDUĞU BİLİM DALLARI.
İLETİŞİM VE İLETİŞİMİN ÖĞELELERİ Yrd. Doç. Dr. Bahadır KÖKSALAN
SPORDA KULLANILAN İLETİŞİM ARAÇLARI
Sosyal Medya ve Türleri
SOSYAL BİLGİLER Kitle iletişim’ in anlamı nedir?
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
/ 501 İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM. BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM.
ÖĞR.GÖR. ALİ OSMAN GÖKCAN
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ / Kitle İletişimin Hızı Baş Döndürüyor
İletişim Araçları.
MEDYA VE ÇOCUK
DERS:Sosyal Bilgiler KONU:İletişim 1.HAFTA
İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır / 50.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
İletişimin Zamanda yolculuğu. İletişim ne demektir?: Duygu, düşünce, haber veya bilgilerin başka kişilere aktarılmasına haberleşme denir. Resimdeki çocuk.
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
Neden Bilişim
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MEDYA OKUR YAZARLIĞI ve Temel İlkeler
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI – ATATÜRK ve İLETİŞİM 1.
Sunum transkripti:

MEDYA Medyayı Tanımak - Kitle İletişimi ve Medya -

Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek İletişim Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla karşılıklı olarak paylaşılmasına iletişim denir. Medyayı Tanımak – Kitle İletişimi ve Medya

İletişim İletişimin Unsurları Mesaj Kanal Kaynak Muhatap Tepki Medyayı Tanımak – Kitle İletişimi ve Medya

İletişimin Unsurları – Mesaj Bir insanın ulaştırmak isteyebileceği her şey mesaj içeriğini oluşturabilir. İstek, şikâyet, bilgi, duygu, düşünce, inanç veya herhangi bir meramı ifade eden iletiler gibi. Sözlü, yazılı ve görsel dil aracılığıyla mesaj oluşturulur. Medyayı Tanımak – Kitle İletişimi ve Medya

İletişimin Unsurları – Kanal Kaynağın oluşturduğu mesajı taşıyan araç veya zemindir. Kanal, fiziksel (sesimiz, bedenimiz vb.), teknik (telefon, televizyon vb.) veya toplumsal (okullar, gazeteler vb.) olabilir. Medyayı Tanımak – Kitle İletişimi ve Medya

İletişimin Unsurları – Kaynak Bir mesajı muhatabına iletmek isteyen, bu amaçla çeşitli kanalları kullanarak mesajı üreten ve ileten kişi veya kişilerdir. Medyayı Tanımak – Kitle İletişimi ve Medya

İletişimin Unsurları – Muhatab Mesajı ileten kişinin mesajı ulaştırmak istediği kişi veya kişilerdir. Medyayı Tanımak – Kitle İletişimi ve Medya

İletişimin Unsurları – Tepki Kaynak tarafından gönderilen mesajın muhatap tarafından anlaşılmasıdır. Mesaj muhatap tarafından anlaşılırsa olumlu veya olumsuz bir yansıması olur. Mesaj, muhatapta bir karşılık bulur. Böylece iletişim süreci tamamlanır. Medyayı Tanımak – Kitle İletişimi ve Medya

Kişiler Arası İletişim En az iki kişi arasında karşılıklı bir mesaj alışverişinde bulunulmasıdır. Yüz yüze olabildiği gibi mektup, telefon, e-posta, İnternet gibi araç ve aracılar kullanılarak da gerçekleştirilebilir. Medyayı Tanımak – Kitle İletişimi ve Medya

Mesajın bir kaynaktan geniş halk topluluklarına Kitle İletişimi Mesajın bir kaynaktan geniş halk topluluklarına yaygın olarak iletilmesine denir. Kitle iletişimde mesajlar genellikle profesyonel kişiler tarafından hazırlanır ve gazete, dergi, radyo, televizyon, İnternet vb. araçlar üzerinden topluma ulaştırılır. Medyayı Tanımak – Kitle İletişimi ve Medya

Kitle İletişimi – Kişiler Arası İletişim / Farklar Kitle iletişimi herkese açıktır. Muhatap, herkestir. Kişiler arası iletişim ise özeldir. Dolayısıyla muhatap net olarak bellidir. Medyayı Tanımak – Kitle İletişimi ve Medya

Kitle İletişimi – Kişiler Arası İletişim / Farklar Kitle iletişiminde mesaj genellikle muhatabına ulaşmasından önceki bir zaman diliminde profesyonelce kurgulanmıştır. Kişiler arası iletişimde mesajlar çoğunlukla doğaçlama yani iletişimin seyrine göre oluşturulur. Medyayı Tanımak – Kitle İletişimi ve Medya

Kitle İletişimi – Kişiler Arası İletişim / Farklar Kitle iletişiminde karşılıklı alışveriş çok sınırlıdır. Tek yönlü bir iletişim söz konusudur. Kişiler arası iletişimde mesajı gönderen ile alan eşittir. Karşılıklılık esastır. Medyayı Tanımak – Kitle İletişimi ve Medya

Medya, kitle iletişim sürecinin en önemli organizasyon Medya Nedir? Medya, kitle iletişim sürecinin en önemli organizasyon biçimidir. Gazete, dergi, radyo, televizyon, İnternet gibi kitle iletişim araçlarına medya denir. Medyayı Tanımak – Kitle İletişimi ve Medya

Medyanın Temel Özellikleri Medya öncelikle halkın haber alma hakkını sağlamakla yükümlüdür. Medya bir iletişim aracıdır; mesaj üretir ve dağıtır. Medya ticari bir işletmedir, piyasa kurallarına göre işler. Ürettiği mesajları satar. Medyayı Tanımak – Kitle İletişimi ve Medya

Medyanın Temel Özellikleri Ticari işletme olmasına rağmen yerine getirdiği hizmetin niteliği itibarıyla medyanın ahlaki ilke ve kuralları gözetmesi beklenir. Çok boyutlu ve işlevli araçlara sahiptir. Medyayı Tanımak – Kitle İletişimi ve Medya

Medyanın Temel Özellikleri Sürekli ve sınırsız haber ile her türlü bilgilendirici, eğitici, eğlendirici ve tanıtıcı içerik sunar. Tek yönlü bir iletişim biçimini işleten organizasyon ve ağları bünyesinde barındırır. Medyayı Tanımak – Kitle İletişimi ve Medya

Fotoğraflar ve Grafik Çalışmaları © Arto, © ioannis kounadeas, © Pavel Losevsky, © Feng Yu - Fotolia.com